Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (24139)

Vierailija
3281/24139 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti olla tietysti Syksyn sävel ...

Vierailija
3282/24139 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivottu, kokattu, pyöräilty, vaatekaapin järjestystä,syöty tietysti. Ruokaa haettu kaupasta. Tässä nämä tältä päivältä, hyvin mennyt! Ja unetkin päivällä ehditty ottaa. Radiota kuunnellen, vielä vähän puuhaa ja iltapesulle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3283/24139 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jäin miettimään sitä marjastajan pikkuhämis invaasiota. Mun mielikuvat ovat kauheat siitä tapahtuneesta. 

Mä eilen vein sen sudenkorennon saunaan, kun yksi puhui kylmettymisestä ja tänään toin sen takaisin ulos. Sen siivet olivat nousseet koholle, mutta elonmerkkejä en siitä ole tänään nähnyt. Auttamiseni oli tässä, jos se ei selvii niin se ei selvii. Mä katselin sen kasvoja läheltä. Se näyttää niin lutuiselta kuin koira. Jotain hyvin koiramaisia piirteitä korennon kasvoissa on. 

Täällä oli todella kylmä alkupäivä ja oli synkkääkin. Joskus kahden aikoihin alkoi piristyä päivä. Aamulla kävin uimassa ja on se vesistökin reilusti viilentynyt. 

Huomenna matka himaan ja sitten meen iltasella elokuviin katsomaan Hiljainen paikka: Päivä yksi -elokuvan.

Mahtaa tiistaina olla matka takaisin tänne mökille, kunhan vaan ollaan saatu vaatetta pestyä.

Ei taida tulla yllätyksenä, kun

No olihan se pikkuhämisten maailmaantulo ämpäriini aika operaatio. Onneksi hämpit kuitenkin pyrkivät mustikoiden päälle ja rakentelivat seittejään jo pikkuisina. Pieni pallomainen "pesä", jossa suurin osa hämpeistä vielä oli, nostin ekana ämpäristä ja loput pikkuhämpit keräsin yksitellen ruohon korrella. Melko pitkämielistä hommaa, mutta mitä muutakaan olis voinut tehdä. Yritin varoen niitä sieltä ottaa. Tämä tietenkin hämähäkkikammoiselle pahin mahdollinen skenaario. Saatan säikähtää hämähäkkiä, jos vaikka yllättäen jostain eteeni ilmestyy, mutta muuten en niitä pelkää.

Teit voitavasi sudenkorennon eteen ja sait nähdä läheltä tuon upean otuksen. Eipä niiden kohtalo meidän käsissä aina ole, vaikka kaikkemme yritämme. Joskus sen on riitettävä, että on yrittänyt.

Tänään olin pyöräilemässä ja melkoisen puuskainen ilma. Kävin erään maatilan kastelulammen rannalla ja huomasin haikaran, liekö ollut kaulushaikara tai harmaahaikara, pitää selvittää se vielä. Jostain syystä väsytti tänään, johtuuko sateen tulosta vai mistä?

Vierailija
3284/24139 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnollisen ihmisten tapaan sairastuin hetikohta loman alettua. Flunssa alkaa vihdoin pikkuhiljaa väistyä, jälkimainingeissa silti yhä. Väsyttää kyllä vietävästi. Jokohan se kohta alkaisi loma tuntua lomalta? 

Uimista on jo ikävä. Jokohan huomenna pääsee taas pulahtamaan. Ja lapsenlapset, ai että kun ei ole viikkoon nähnyt! Se täytyy korjata pikimmiten! 

Kohti parempaa viikkoa! 

50+ Mummeli 

Vierailija
3285/24139 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää tuulista ja puolipilvistä huomenta. Ei ole heinäkuussa hellettä, vaan sopivan tuulista ei-hellettä, pääsen pian aamulenkille Robustin kanssa. Robusti ei ole koiruus vaan ikälopuin ja uskollisin palvelijani heinätöissä. Totesin eilen että on iso alue heinää taas niittokorkeudessa.

Joo, eilinen, tuo hirveän olon päivä. Oliko se lopulta niin hirveä kuitenkaan. Lepäsin koko päivän. Jos se toi mieleen entisajan krapulapäivät niin sitä se ei kuitenkaan ollut. Oli siis syytä olla kiitollinen olosta, joka ei ollut oikeaa krapulaa, vaikka elävästi toi ne muinaiset olot mieleen.

Ihanaa päivää kaikille muillekin ''haudasta nousseille'' ja onnea kaikille niihin asioihin mitä päätätte tehdä tänään!

Vierailija
3286/24139 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan syyt niskoille kaikesta

Se että olen, hengitän, on jo toiselle liikaa 

Vierailija
3287/24139 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin hyvää. Viikonlopun ryyppäämisen jälkeen on hirveä krapula eikä voi ottaa loiventavaa kun pitäisi iltapäivällä ajaa autolla.

Vierailija
3288/24139 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettelen kitaransoittoa ja harjoittelen Juicen Syksyn säve ja Viidestoista yö  -kappaleita. Olen jo vanhempi mummeli ja toivottavasti opin jotain ennenkuin kuolo kutsuu  ;)

Juice oli kuraa.

N63

No huh huh, joku vitsailee täällä. Minä olen aito N63 ja pidän Juicea nerona

Kauanpa saikin ketju olla vapaana trollaajista ja nimimerkin omijoista...

Antaa höpsöjen olla, kai tunnette kirjoitustyylini eroon kopioijasta, eikö???

N63

Vierailija
3289/24139 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei ole heinäkuussa hellettä, vaan sopivan tuulista ei-hellettä" 

Itse yritän nyt takoa päähäni, ettei syksy ole vielä tullut. Eilenkin illalla oli jo hieman kylmäkin ja kova tuuli kävi. Nyt näköjään tänään jatkuu sama. Tykkään tuulesta, mutta se tuo myös syksyisen tunnelman. Kuin oltaisiin elokuun lopussa ja kesä jo loppuvaiheessa. Toki viime syyskuu oli lämmin. Hyvinkin lämmin, kun läheiseni lomaviikko siirtyi ikävästi elokuun alusta syyskuun alkuun. Tuki sekaannus töissä. Harmiteltiin tätä, mutta syyskuussa olikin lämmintä ja todella hienoa säätä mikä lievitti harmia. 

Vierailija
3290/24139 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haa. Kävin mustikoita katsastamassa. Helle. Paarmoja. Hyttysiä. Naapuri sanoi nähneensä jo hirvikärpäsenkin. 😠Yäk, ne on ällöjä. Mustikoita oli, harvassa isompia, enemmän pienempiä... vettä kaipaavat. Käyn loppuviikolla uudestaan

Karhu kulkee lähellä marjamaitani, riistakamerassa kuvia. Olen kerran nähnyt, karkuunhan tuo lähti

Mukavaa Maanantaita Kaikille

N63

Vierailija
3291/24139 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aamulla keräämässä muutaman litran mustikoita. Tein niistä mustikkapiirakan ja loput pakastin.  Kohta mieheni alkaa grillata broiskun koipia ja minä teen salaatin niiden kaveriksi. Ruuan jälkeen mennään aina riippukeinuihin lepäilemään (Juu, meillä on ihan omat riippukeinut) ja sitten vois lämmittää saunan.

Tämmöinen kiva lomapäivä.

Vierailija
3292/24139 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ruokajaossa, leipä, inkivääri, parsaa, banaanit, piimä jota en juo.  petyin kun monilla näkyi olevan jotain lihaakin. Käytävä illalla kaupassa jos olisi alessa jotain.

Vierailija
3293/24139 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin aiemmin pääskynpoikasesta, joka ei osannut lentää.  Sen verran se pystyi lentämään, että pääsi pihallamme olevan myllynkiven päälle ja emo kävi sitä siihen ruokkimassa.

Tarkemmin kun poikasta katsottiin, niin sillä oli aika lyhyet pyrstösulat verrattuna niihin muihin poikasiin, olisiko sitten sen takia lentäminen vaikeaa.

Tänä aamuna näin sen tallin lattialla, mutta nyt sitä ei ole näkynyt.

Kävimme aamupäivällä lammella onkimassa, mutta emme saaneet kuin 3 ahventa. Suunnitelmissa on, että lasketaan joku päivä verkko ja katsotaan tuleeko kaloja.

Vierailija
3294/24139 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi vähän noloa tunnustettavaa, ja tämähän on oiva palsta sellaisellekin, vai mitä? Kohtasin pari tuntia sitten yhden  kylän isännistä. Kuulin traktorin äänen, eli hän oli niittämässä yksityistien ojanpientareita. Tie menee maitteni reunaa noin km verran - olen siis tiekunnan osakas. Aiempina vuosina olen joka kerta harmitellut sitä, että hän niittää tuon maitani vasten olevan osuuden huonommin kuin muut alueet, esim tien vastapuolen, joka rajoittuu erään toisen isännän maihin.

Menin tarkistamaan oliko sama tyyli jatkunut, vai oliko ottanut kenties nyt kunnolla ne minunkin pätkät. No eipä ollut. Keskeytin mansikanpoiminnan ja otin puhelun tälle isännälle ja pyysin, että hän niittäisi sen minunkin pätkäni samalla  tavalla kuin muutkin alueet.

Puhelun loputtua havaitsin, että hän olikin aika lähellä tulossa takaisinpäin joten menin hänelle näyttämään kädestä pitäen että mitä kohtia tarkoitin. Hän pysähtyi ja tuli alas katsomaan ja minä parhaani mukaan yritin saada hänet ymmärtämään yskäni. 

Vaan hänpä ottikin sen asenteen, että ei ollut näkevinään niissä alueissa mitään korjattavaa. Tunnen tämän tyypin entuudestaan hyvin, joten tunnistin hänen puhuessaan että hän aloitti provosoinnin. Ei myöntänyt mitään, ihmetteli vain että mitähän tarkoitin jne jne. 

Jotenka, kun kerran provosoitiin, niin mitähän minä teinkään? MINÄ PROVOSOIDUIN JA ALOIN HUUTAA HÄNELLE!

P.S. Kirjoitin tämän, koska ajattelin että saadaan tänne palstalle kokemuksia laidasta laitaan! Ei tämä kiva kokemus ollut, mutta naurattaa vähän kun kilahdin niin kunnolla ja juuri sellainen kilahtelija minusta on täällä korpikylällä tehty! 

Vierailija
3295/24139 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*korjaan: se minun pätkä on noin puoli km

Vierailija
3296/24139 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaan hänpä ottikin sen asenteen, että ei ollut näkevinään niissä alueissa mitään korjattavaa. Tunnen tämän tyypin entuudestaan hyvin, joten tunnistin hänen puhuessaan että hän aloitti provosoinnin. Ei myöntänyt mitään, ihmetteli vain että mitähän tarkoitin jne jne. 

Jotenka, kun kerran provosoitiin, niin mitähän minä teinkään? MINÄ PROVOSOIDUIN JA ALOIN HUUTAA HÄNELLE!

P.S. Kirjoitin tämän, koska ajattelin että saadaan tänne palstalle kokemuksia laidasta laitaan! Ei tämä kiva kokemus ollut, mutta naurattaa vähän kun kilahdin niin kunnolla ja juuri sellainen kilahtelija minusta on täällä korpikylällä tehty!"

Ikävä kokemus tuo varmasti. Samalla minusta todella tuttua tuo kaikki. Monet kerrat jätän itse sanomatta asioista ja yritän vaan sinnitellä täällä. En tiedä oletko tuonne muualta muuttanut vai oletko ns kantaporukkaa. Itse olen vaan tänne muualta muuttanut ja huomannut joidenkin ikävän asenteen. Minusta on puhuttu pahaakin. Liittyy tosin ikäviin puheisiin minusta joita joku on levittänyt jo aiemmin. Kuitenkin näin elän itsekin täällä vähän varovaisesti ja epäilen kaikkea. Minusta sinä olet rohkea, kun uskalsit korottaa ääntäsi. Minusta ei olisi siihen. Sen verran ikäviä juttuja on puhuttu ja olen niitä sattunut kuulemaan. En uskaltaisi näin alkaa vastustamaan ketään sen enempää. Joskus joku on esim epäillyt varkaaksi, kun autoni on ollut "sopivasti" parkissa jonkun peltotien varressa ja minä kävelyllä tai seurattu missä lenkkeilen. Joku on ohimennen sanonut, että joku  on nähnyt minut siellä siellä tms. Vähän ikävää. Eihän tännekään voi kaikkea kirjoittaa. Kuitenkin oloni täällä on monesti tukala. Onneksi tiedän jo hyvin missä on parempi esim iltaisin liikkua ja mikä alue on hyvä vaihtoehto. Tuskin kukaan minulle mitään tekisi, mutta ikäviä huuteluita olen saanut.

Pahoittelen myös, kun kirjoitan nyt itsestäni. Ehkäpä haluan sanoa vaan sen, että tunnistan kyllä tuon, kun kirjoitat, että sinusta on tehty kilahtelija. Minusta on taas tehty sellainen jännittynyt ja epäilevä ihminen. Odotan monesti jotain huonoa täällä tapahtuvaksi. Silti asun nyt vaan täällä. Traktori meinasi esim viime talvena auratessa jyrätä autoni. Ehdin sen viime hetkellä siirtää syrjempään. Muutenkin ajavat lujaa. Viestisi tuntui tutulta. En tiedä oikeastaan mitä enää halusin sanoa, mutta tässä omia kokemuksia. 

Vierailija
3297/24139 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään heräsin jo ennen kukonlaulua ja kävin 7 kaupassa,  äsken join kahvit, katson 10 Emmerdalen kun eilen nukuin sen ajan. Kiva ilma.

Vierailija
3298/24139 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin keskellä yötä, nukuin huonosti. Näin unta lapsuudesta tutusta upseerista kuinka hän suri tätä aikaa ja sitä että sodan uhka on lähellä, me molemmat itkimme. Hän on siis vielä nuori ja kertoi unessa että jatkaa ei-isiensä jälkiä. Kuitenkin heräsin kauniiseen aamuun, loma, kahvinkeitin porisee, päästin koiran ulos. Ruoho on kasvanut aik pitkäksi. On ihan hiljaista. Olen kiitollinen rauhasta ja siitä että olen terve. 

Vierailija
3299/24139 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3336: Kiitän lämpimästi palautteestasi ja siitä kun kerroit omia kokemuksiasi. Miten hyvää tekeekään kun yhtäkkiä on joku joka ymmärtää mistä puhun. Vaikka kokemukset ovat lievästi sanottuna ikäviä, niitä lukiessa tulee tunne että ei ole koko maailmankaikkeudessa yksin - maailmankaikkeuden tarkoittaessa näitä ihmisiä, jotka ovat ikänsä asuneet samalla kylällä eivätkä osaa suhtautua yhtään mihinkään asiaan tai ihmiseen, joka poikkeaisi heidän omasta kokemusmaailmastaan. Pilkan kohteena oleminen ei ole minulle vierasta.

Miten mukavaa kun sanoit että pidät minua rohkeana kun uskalsin päästää tunteeni ulos tuon ylemmän ja arvokkaamman  edessä! Olen itsekin sitä  mieltä, että en ollut siinä tilanteessa ainut moukka. 

Vaadin häntä tilille myös aiemmasta tilanteesta, jossa hän oli lupautunut tekemään pienen palveluksen minulle, mutta ei koskaan täyttänyt lupaustaan. Hän ei vastannut kysymykseeni että miksi petti luottamukseni silloinkin. Ei pahoitellut, ei osoittanut minkäänlaista merkkiä että olisi tehnyt minua kohtaan ikävästi. Luin sen viestinä että minunkaltaiselleni saa tai kuuluukin tehdä niin.

Hän toisteli yhtä kysymystä: ''Mikä sinua XX oikein vaivaa?'' Sen sijaan että olisi avannut vähän, miksi on itse toiminut minua kohtaan epäreilusti ja alentavasti. Ja minähän olin juuri selittänyt hänelle mikä minua vaivasi. 

Kaiken tällaisen takia, minähän kilahtelen kun se tilanne rakennetaan - enkä halua hävetä enkä anella anteeksi. Toistakymmentä vuotta olen pitänyt mölyt mahassasi hänen niittotyylistään, tulipahan nyt sanotuksi sitten, vaikka viestiä en saanutkaan perille.

Omassa tunnetilassa tosin riittää sileäksi taputtelemista, mutta sitähän tämä on kun asuu väärässä paikassa. Yritän korjata tilanteen, muuton suunnittelu on yhtä tuskaa. Pitkä stoori taas...

Pää pystyyn, ryhti kuntoon! -toivotus kaikille korpikylien yksinasuville naisille

T. ""Kartanon (tilapäisesti vähän väsähtänyt) Herttuatar""

Vierailija
3300/24139 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kirjakaupassa, 45km sivu, hain tilaamaani kirjaa. Kirjakaupan ovi kiinni, sähköt poikki. Ukkosti. Huutelin oven läpi, mulle on kirja tilattuna, voin maksaa käteisellä. Onneksi sain kirjan, ettei tullut hukkareissu. S-kauppa oli tyhjennetty asiakkaista

Ketju on lukittu.