Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (24139)

Vierailija
3241/24139 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesään kuuluva mansikkakakku tehty ja pian poissyötykin. Talven mansikat pakkaseen hankittu. Ihana raikas marja onkin! Vai hedelmäkö lienee.

Se satoi tänään vettä. Kunnolla, ropisemalla. Istuin itikkabaarina ulkorappusilla ja vain kuuntelin. Ilma viilentyi hetkessä. Kuunliljojen lehtien pinnoilla kimalteli kauniita sadepisaroita.

Nuorimmainen valmistautuu kohta alkavaan rippileiriinsä. Hiukan on katsonut tavaroita valmiiksi, mitä ottaa mukaan. Rippijuhlavaatetuskin hänellä valmiina, pieniä loppusilauksia vaille enää. Niin kaunis on hän! Nuori, energinen, pulppuava.

Minua ahdistaa. Masentaakin. Tuntuu, että tukehdun nyt tähän lomaani, leikkauksen odotteluun, epävarmuuteen ja epämääräisiin oireisiinikin. Unohdan sanoja. Unohdan nimiä. En muista enää edes serkkujeni nimiä, etunimet kyllä mutta en sukunimiä. Ihan yhtäkkiä tulivat mieleeni, ne, joiden kanssa vuosia sitten jotain juteltiin. Itseni aloitteesta. Väsyin siihen, että olin aina se aloitteentekijä, joka soitti tai viestitteli kysyen mitä kuuluu. Lopetin sen. Hiljaiseloa pitänyt. 

Yksi teineistä siivoaa huonettaan. Kaksi muuta ovat ottamassa iloa irti kesästä työpäivän jälkeen. Itse mietin pitääkö muka tänäänkin syödä. Ruokahalu olematon, se ei kyllä näy missään. Peilistä heijastuu aivan outo ihminen.

Kävin eilen viemässä äitini haudalle kynttilän. En ole saanut hankituksi haudalle kukkia. Ei ole siihen varaa. Kuvitella! Elän lasteni kanssa kädestä suuhun. Ahdistun siitäkin. Turhaan kuulema, näin lapseni sanovat. Että heillä on kaikki mitä tarvitsevat. Enpä tiedä.

Pionipensaani notkuu upeita suurenkauniita kukkia. Onneksi sade ei pensasta raiskannut voimakkuudellaan. Omenapuissa runsaasti raakileita. Vieläkään en ole leppäkerttua nähnyt. Kauniita perhosia sitäkin enemmän.

Toivottavasti Sinulla on kaikki hyvin :). Tämä elämä on yhtä vuoristorataa. Notkon jälkeen tulee aina nousu. Sitä odottaen.

Vierailija
3242/24139 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen paskalle.

Muista pestä kätöset 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3243/24139 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesään kuuluva mansikkakakku tehty ja pian poissyötykin. Talven mansikat pakkaseen hankittu. Ihana raikas marja onkin! Vai hedelmäkö lienee.

Se satoi tänään vettä. Kunnolla, ropisemalla. Istuin itikkabaarina ulkorappusilla ja vain kuuntelin. Ilma viilentyi hetkessä. Kuunliljojen lehtien pinnoilla kimalteli kauniita sadepisaroita.

Nuorimmainen valmistautuu kohta alkavaan rippileiriinsä. Hiukan on katsonut tavaroita valmiiksi, mitä ottaa mukaan. Rippijuhlavaatetuskin hänellä valmiina, pieniä loppusilauksia vaille enää. Niin kaunis on hän! Nuori, energinen, pulppuava.

Minua ahdistaa. Masentaakin. Tuntuu, että tukehdun nyt tähän lomaani, leikkauksen odotteluun, epävarmuuteen ja epämääräisiin oireisiinikin. Unohdan sanoja. Unohdan nimiä. En muista enää edes serkkujeni nimiä, etunimet kyllä mutta en sukunimiä. Ihan yhtäkkiä tulivat mieleeni, ne, joiden kanssa vuosia sitten jotain juteltiin. Itseni aloitteesta. Väsyin siihen,

Vierailija
3244/24139 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukko kiekuu 🐓

Vierailija
3245/24139 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta kuulen Kalevauvan esityksen, semmoista kohta kuuluu😉

Vierailija
3246/24139 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin loma-ajelulle maaseudulle perheen kanssa. Kävimme hoitamassa tuttavan kissaa. Söimme matkalla hampurilaiset vaikka ei pitäisi 🙈

Vähän ottaa päähän kun osa perheestä on flunssaisia olleet ja meni muutama lomapäivä siihen. Nyt jo parempia tosin ja vielä kolme viikkoa lomaa jäljellä😅 Että ihan hyvää kuuluu pääosin kiitos vaan👍

Vierailija
3247/24139 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tarkistamassa mustikkapaikkoja ja noin puoli litraa keräsin. Alkoi vähän satamaankin sitten. Huomasin jo metsässä, että olin noukkinut mustikan, jossa oli hämähäkin poikasia täynnä oleva seittipallo tai mikä lie se "koti" josta kömpivät sitten ulos. Hämähäkin poikasia juoksenteli  ämpärissäni ja yritin niitä sieltä pelastaa, etteivät litisty mustikoiden väliin. Olivat vain millin kokoisia. Mitä nysväämistä! 😅 Melkein teki mieli kipata jo mustikat mättäälle.

En oikein voi tappaa mitään elävää otusta. Hyttynen ja paarma poikkeus.. Kasvimaalla oli paljon leppäkerttuja, taitavat olla juuri kuoriutuneita, kun nyt näyttäytyivät 🤔

Hyvää yötä!

Terv. Se migreenikko, jota ei tervehditty.

Vierailija
3248/24139 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentsu iski. Harmittaa vähän se. 

Muuten ihan hyvää kuuluu, kiitos kysymästä. 

Vierailija
3249/24139 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savukala on herkkua, hyvää oli myös hirvijauhelihapizza.

Kalevauva oli mahtavan hauska, pari biisiä oli suoraan täältä vauvapalstalta mm jauhenlihan pesu, mies söi lasten vanukkaat...

Mukavaa Viikonloppua Kaikille🦋

N63

Vierailija
3250/24139 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin pitkästä aikaa katsomassa laitumen  hevosia. Toiveena oli, että edes joku niistä olisi kiinnostunut tulemaan lähemmäs. Yritin parhaana houkutella niitä, mutta laukkasivat vaan ympäri laidunta. Se eräskin joka yleensä tulee katsomaan. Harmitti vähän. Kävelin silti pitkän ja kivan lenkin. Illallakin ehdin ennen sadetta kävelemään. Tänään kävin kirjastossa. Siellä poisuomyynti. Joskus vuosia sitten olen löytänyt sieltä kymmeniä kivoja kirjoja ja melkein kaikki olen lukenut. Viime vuonna löytyi enää pari kirjaa. Nyt taas ei ollut yhtään mieleistä. En viitsi alkaa lukea sellaista mikä ei näytä kiinnostavan. Samalla en sitten nopeasti löytänyt mitään lainattavaa. Pitää ensi viikolla mennä varmaan valmiin listan kanssa sinne ja yrittää nyt listata kiinnostavia kirjoja. En ole yhtään kirjaa lukenut sitten viime syksyn jälkeen. Tämä on hieman ikävä juttu. Joskus keskityin lukemiseen hyvin. Nyt ajatukset harhailee ja pitäisi olla niin kiinnostava kirja. Jokin muutos tähän asiaan pitäisi nyt saada ja edes jotain lukea kesällä.

Muuten kävin kaupassa ja tarjouksia paljon. Silti yllättävän paljon ostokset maksoivat. Ei tilille jäänyt enää paljonkaan. Nyt on ainakin ruokaa silti. Ei tarvitse edes miettiä kauppaan menoa. Tänäänkin olin jo lenkillä ja kokeilin taas eräitä vanhoja kuntoilulaitteita, mitä joskus käytettynä ostin. Tuli lihakset kipeiksi niistä aiemmin. Ehkäpä se kertoo, että niillä on jotain tehoa tai sitten ei. Saa nähdä. Muuten hyvin tavallista taas. 

Vierailija
3251/24139 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ahdistaa. Masentaakin. Tuntuu, että tukehdun nyt tähän lomaani, leikkauksen odotteluun, epävarmuuteen ja epämääräisiin oireisiinikin. Unohdan sanoja. Unohdan nimiä. En muista enää edes serkkujeni nimiä, etunimet kyllä mutta en sukunimiä. Ihan yhtäkkiä tulivat mieleeni, ne, joiden kanssa vuosia sitten jotain juteltiin. Itseni aloitteesta. Väsyin siihen,

Oisit vienyt yhden pionin äitisi haudalle.

Vierailija
3252/24139 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen paskalle.

Kannattaisi käydä lääkärissä, kun menee jo liialliseksi paskantaminen.

Vierailija
3253/24139 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalevauva oli mahtavan hauska, pari biisiä oli suoraan täältä vauvapalstalta mm jauhenlihan pesu, mies söi lasten vanukkaat...

N63

Onko ihan kotitekoista pizzaa? Ajatukseni on, että olet saanut metsämieheltä hirveä.

Vierailija
3254/24139 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pröööt 💩

Vierailija
3255/24139 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N63

Onko ihan kotitekoista pizzaa? Ajatukseni on, että olet saanut metsämieheltä hirveä.

Kylän kesäjuhlat oli, siellä sai tätä herkkua

N63

Vierailija
3256/24139 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin luovuttamassa verta.

Näppärä tapa miehelle testauttaa tarttuvat seksi- ym muutkin vakavat yleissairaudet ja taudit (hepatiitit A, B ja C), herpes, klamydia, tippuri, HIV ym ym joka kolmas kuukausi ilmaiseksi ja huomiota herättämättä.

Esim. kaappihomot ja kaappibiit, kulissiperheenisät ja kulissiaviomiehet, seksinmyyjät ja -ostajat, huumeidenkäyttäjät luovuttavat verta ahkerasti.

Saavat vielä hyvän maineen. 😁

Vierailija
3257/24139 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tätä säätä. Ei ole kiva palella kesällä. Eilen illalla minulla oli paksu huppari ja tuulitakki päällä. Silti palelin. Jopa lenkin jälkeen, vaikka yritin vielä istua ulkona joskus 22 jälkeen. Sitten oli pakko luovuttaa. En itsekään pidä mistään kovista helteistä, mutta voin silti sanoa itsestäni sen, että helteellä tulee oltua ulkona. Reissussakin olin aamusta iltaan ulkona. Tein kävelyt jaksamisen mukaan ja istuin vuokramökin pihassa muuten. Jos mietin olenko ollut ulkona nyt, kun on viileää niin tulos on heikompi. Väkisin olen yrittänyt istua pihassa, mutta vaikka on huppari ja takki niin en meinaa tarjeta. Sitten kävelyt ovat kuitenkin lähes samanpituisia kuin helteelläkin. Ehkä hieman pidempiä, mutta muuten ei eroa ja helteelläkin pystyi iltaisin lenkkeilemään. Samalla, kun jää nyt viileämmällä säällä pihassa istuminen vähiin niin ulkona tulee oltua vähän. Helteellä jopa 9 tuntia ja nyt väkisin se 4 tuntia kävelyineen.

Ymmärrän sen, että moni rasittuu helteistä ja kaikilla ei ole paikkaa tai pihaa missä olla varjossa. Silti itse en vaan oikein saa näistä viileistä päivistä mitään itselleni. Varsinkaan jos ei paista ja sitten vielä sataa päivittäin. Nytkin toivon, ettei eräs läheiseni kanssa sovittu kävely menisi pilalle, kun pitäisi parin tunnin päästä lähteä ja tänne on luvattu kovaa sadetta. Pahoittelut valituksesta ja ymmärrän helteenkin ongelmat. En vaan saa näistä päivistä oikein mitään itselläni ja olisi kiva tarjeta t-paidassa. 

Vierailija
3258/24139 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin tätä säätä. Ei ole kiva palella kesällä. Eilen illalla minulla oli paksu huppari ja tuulitakki päällä. Silti palelin. Jopa lenkin jälkeen, vaikka yritin vielä istua ulkona joskus 22 jälkeen. Sitten oli pakko luovuttaa. En itsekään pidä mistään kovista helteistä, mutta voin silti sanoa itsestäni sen, että helteellä tulee oltua ulkona. Reissussakin olin aamusta iltaan ulkona. Tein kävelyt jaksamisen mukaan ja istuin vuokramökin pihassa muuten. Jos mietin olenko ollut ulkona nyt, kun on viileää niin tulos on heikompi. Väkisin olen yrittänyt istua pihassa, mutta vaikka on huppari ja takki niin en meinaa tarjeta. Sitten kävelyt ovat kuitenkin lähes samanpituisia kuin helteelläkin. Ehkä hieman pidempiä, mutta muuten ei eroa ja helteelläkin pystyi iltaisin lenkkeilemään. Samalla, kun jää nyt viileämmällä säällä pihassa istuminen vähiin niin ulkona tulee oltua vähän. Helteellä jopa 9 tuntia ja nyt väkisin se 4 tuntia kävelyineen.

Kun liikkuu niin ei pitäisi tulla kylmä. Vettä pitävät vaatteet päälle ja menoksi. Pitää sitä verenkiertoakin saada liikkeelle.

Itse makoilen toista tuntia pihakeinussa shortseissa ja t-paidassa. Itse en tunne mitään kylmyyttä, vaikka myös on sadellutkin.

Vierailija
3259/24139 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun liikkuu niin ei pitäisi tulla kylmä. Vettä pitävät vaatteet päälle ja menoksi. Pitää sitä verenkiertoakin saada liikkeelle.

Itse makoilen toista tuntia pihakeinussa shortseissa ja t-paidassa. Itse en tunne mitään kylmyyttä, vaikka myös on sadellutkin"

Kyllä liikunnan jälkeen monesti tulee kylmä, kun keho alkaa jäähtyä. Jos on esim hionnutkin hieman. Itse en ole tänään tarjennut kuin pieniä hetkiä ilman hupparia. On paistanut niin vähän aikaa. Pääsin sentään lenkin läheiseni kanssa ilman sadetta ja kiitollinen pitää olla tästä. Jos vielä illan olisi satamatta niin päästäisiin toinen lenkki. On meilläkin vedenpitävät takit, mutta ne hiostavat paljon ja mielellään vasta syksyllä niitä käyttäisi ja eivät nekään enää mitään tuntien sadetta kestä. Ovat käytettynä ostettuja ja kuluneita. On veden pitävät housutkin, mutta ne vasta hiostavatkin.

No toivottavasti päästään vielä lenkille. Läheiseni on niin paljon töissä heinäkuussa ja vuorot mitä sattuu. Sen vuoksi en haluaisi menettää yhtään lenkkiämme. Ei ole varaa haaskata näitä hetkiä esim sateen vuoksi. Nytkin on vielä tänään  tarkoitus lähteä lenkillä niihin maisemiin missä aiemmin asuin. Itse vahtaan sadetutkaa ja toivon parasta. Onneksi näyttää hyvältä ja ilma taitaa pysyä sateettomana  

Vierailija
3260/24139 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään taas kävin auttamassa vanhaa äitiäni, hyvin jakseli.

Ketju on lukittu.