Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Kuumeisena töissä. Eilen kotiin päästyäni oli vajaa 40 astetta kuumetta. Vielä kun tämän päivän jaksaisi.. Ei, en saa tästä kirkkaampaa kruunua enkä myöskään suuremmin tartuta muita kun aikalailla yksin täällä toimistolla. Työpaikka, jossa aina jollakin aikavälillä rangaistaan sairaslomasta..
Lapset menevät tänään suoraan päiväkodista isälleen. Viettävät ensimmäistä kertaa pidemmän aikaa hänen kanssaan. Tähän asti olleet max kaksi yötä, nyt palautuvat vasta ensi viikon sunnuntaina. Uuden opettelua itselle sekä 🤞 että kaikki menee heillä hyvin (historia ei tue tätä toivetta 100% mutta olen varautunut jos aikatauluihin tulee muutos).
Itsellä vielä viikko töitä ja sen jälkeen 3 viikkoa lomilla lasten kanssa. Suunnitelmissa käydä ainakin Muumimaailmassa, Linnanmäellä ja Yyterissä. Muuten viikot menee mökkeillessä.
Hyvää kesää kaikille
N35
Nyt ei ole vilukissalla valittamista, hyvin tarkenee.
Polttopuut eivät hupene, pesuvesiä ei tarvitse kuumentaa.
Mansikoita kypsyy vanhoissa puskissa...ja senhän rastaatkin huomaavat, ja ehtivät ekana paikalle.
Laitoin rastasverkot roskiin sen jälkeen kun näin että sinne oli kuollut pieni eläin.
Ei joudu enää virittämissäni verkoissa kukaan käymään kuolinkamppailuaan.
Minulle jää ahomansikkapaikat. Kaikilla kaikki hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Hei Sinä, jolla muutto ja opiskelut takana🤔
Kerrohan mitä Sinulle kuuluu? Ootko jo kotiutunu? Tavarat asettunu kohilleen?
N63
Luin viestisi sattumalta juuri samana päivänä, kun olit sen lähettänyt. Olin vaan perjantaina vielä reissussa ja en tullut kirjoittaneeksi mitään. Samoin koko viime päivä ja ilta meni matkustaessa. Nyt taas kotona olen ensimmäistä päivää.
Reissu Itä-Suomeen päin. Harju ja järvimaisemiin. Oli todella hienoa nähdä järviä joiden vesi hyvin kirkasta. Itse en voi uida, kun suonenvetoja yms paljon. Tämä vaikka nuori olen. Vesi pahentaa niitä. Kahlailin silti vedessä ja istuin laiturilla. Oli todella hienot maisemat. Kävelimme paljon ja olimme ulkona kokoajan. Vähän lyhyt aika vaan siellä. Ei ollut oikein varaa tai aikaa olla enempää. Läheiseni oli mukanani, kun en omaa edes ajokorttia. Näin olen muiden ajamisen varassa. Meillä meno sinne meni kohtuu hyvin. Autossa pitäisi viilennys olla (ac) , mutta se laite ei toiminutkaan. Näin jouduimme lähes 30 asteen helteessä vaan kestämään sitä kuumuutta. Ikkunat olivat melkein koko matkan auki. Takaisin lähdettiin haikeissa tunnelmissa. Ei olisi halunnut niin lähteä.
Paluumatka vähän liian raskas läheiselleni ajaa. Olisi pitänyt olla varaa ja aikaa yöpyä välillä. Vähän vaarallistakin, kun hän alkoi väsymään ja autossa taas todella kuuma. Päästiin viimein illalla takaisin. Pitää jatkossa suunnitella tarkemmin asioita. Varsinkin, kun on yksi kuski vaan. Meillä on myös hyvin vähän rahaa käytössä niin tulee jätettyä esim ravintolassa syömiset, kahvilat ja jotkut järviristeilyt yms pois piti voisi muuten olla kivaa kokea. Se Puumalan silta oli melkoinen kokemus, kun ajettiin sen kautta. Sattumaakin, kun mennessä oli eri reitti. En voinut katsoa alas juurikaan. Jatkan vielä toiseen viestiin.
"Hauska juttu minusta on myös se, kun M30 söi Ainon Vadelma suklaa jäätelöä juuri samana päivänä kuin minä. Itsekin ostan niin harvoin jäätelöä niin kiva sattuma"
Aloin miettiä, että meni joku väärin ja pahoittellen korjaan nyt oikein eli M31 piti kirjoittamani.
"Mitä teille kuuluu? Onko muita live musaa jo tänä kesänä kuunnellut? Tänään taas festareille ja päässä jo valmiiksi tuntuu."
Kirjoitinkin jo aiemmin reissustani. Se on nyt vähään aikaan ainoa erikoisempi tapahtuma minulle. Itse en ole ikinä ollut missään festareilla tms. En tiedä kestäisinkö niin kovaa musiikkia. Korvatulpat ehkä auttaisivat, mutta eivät välttämättä tarpeeksi. Onhan niitä kaikkia tulppia, joiden pitäisi suojata korvat vielä paremmin. Joskus katsoinkin sellaisia. Voivat olla ehkä epämukavia pitää. Sitten on vielä se toinen puoli eli sosiaalisia tilanteita jännittävänä en viihdy ihmisjoukossa. Näin jätän monia juttuja sen vuoksi tekemättä. Tämä musiikkiaihe on sitten se yksi niistä. Välillä, kun joku bändi mistä pidän paljon tulee Suomeen niin itse olen jo varaamassa lippuja ajatuksella, että nyt pitää oikeasti mennä. Sitten kuitenkin perun kaiken. Hyvin totesit tuon olo on kuin raadolla. Itsellä oli myös samanlainen olo, kun viimein pääsin eilen kotiin kuumassa autossa olen jälkeen. Tänään taas ollut hyvä olo. Reissu piristi minua ja oli kiva nähdä uusia maisemia. Olen jo aivan liikaa täällä muutenkin.
Migreenipäivä, muuten ok, meni lääkkeellä ohi.
Jäi mietityttämään toissapäiväinen juttu kaupassa. Näin peruskouluaikaisen luokkatoverini ostoksilla. Näimme toisemme, mutta emme tervehtineet. Oikeastaan näytti siltä, sanotaanko häntä vaikka Eeviksi, että lähti kärryjensä kanssa pakoon. Luikki sitten hyllyjen välissä kuin vältellen ja pakoillen. Teki sen vielä niin, että oikein näkisin, että välttää minua kuin ruttoa. Jos olisin facessa, laittaisin ilmoituksen koko kylälle, että ei minussa ole mitään spitaalia sentään ole. Ja en olisi välittänyt minäkään tervehtiä, että ei sen puoleen. Ei ole hyviä muistoja kouluajoista muutenkaan. Sitten tämä sama jatkuu vielä aikuisuuteen asti. Ihmiset ei muutu.
Vierailija kirjoitti:
Migreenipäivä, muuten ok, meni lääkkeellä ohi.
Jäi mietityttämään toissapäiväinen juttu kaupassa. Näin peruskouluaikaisen luokkatoverini ostoksilla. Näimme toisemme, mutta emme tervehtineet. Oikeastaan näytti siltä, sanotaanko häntä vaikka Eeviksi, että lähti kärryjensä kanssa pakoon. Luikki sitten hyllyjen välissä kuin vältellen ja pakoillen. Teki sen vielä niin, että oikein näkisin, että välttää minua kuin ruttoa. Jos olisin facessa, laittaisin ilmoituksen koko kylälle, että ei minussa ole mitään spitaalia sentään ole. Ja en olisi välittänyt minäkään tervehtiä, että ei sen puoleen. Ei ole hyviä muistoja kouluajoista muutenkaan. Sitten tämä sama jatkuu vielä aikuisuuteen asti. Ihmiset ei muutu.
Hyvin tuttua. Kuin olisin itse kirjoittanut. Itselläkin on hyvin huonoja kokemuksia aina lukioon saakka. En niitä ihmisiä kyllä haluaisi edes nähdä. Hyvin ikäviä kokemuksia. Minusta on myös puhuttu kaikkea pahaa. Haluaisin itsekin joskus oikeutta tähän kaikkeen liittyen. Jonkun ihmisarvon monien silmissä. Haluaisin ehkä kokea sen, että minäkin olen sen arvoinen, että kohdellaan hyvin. Näin on helppoa ymmärtää näitä asioita kokeneita.
Päätin irtisanoutua työstäni. Tietty etsin muun työn ennen sitä. Jotenkin taas olen uupumuksen rajalla. Kerran jo uuvuin ja silloin tein vähemmän työvuoroja.
Organisaatiomuutokset, että työmäärä tuplaantunut. Eilenä toivoin että jäisin auton alle niin ei tarvitse sitten mennä töihin.
Mikään helppo päätös ei ollut tässä maailmantilassa. Surettaa tämä asia. Tämä työ ehkä ei vaan sovi itselle ja joku muu voi olla parempi
Tänään kuuntelin Pinkin biisin Trust fall.
Vierailija kirjoitti:
Päätin irtisanoutua työstäni. Tietty etsin muun työn ennen sitä. Jotenkin taas olen uupumuksen rajalla. Kerran jo uuvuin ja silloin tein vähemmän työvuoroja.
Organisaatiomuutokset, että työmäärä tuplaantunut. Eilenä toivoin että jäisin auton alle niin ei tarvitse sitten mennä töihin.
Mikään helppo päätös ei ollut tässä maailmantilassa. Surettaa tämä asia. Tämä työ ehkä ei vaan sovi itselle ja joku muu voi olla parempi
Täältä myötätuntoisia ajatuksia sinulle 💚
Mulla on tosi huono mieli. Kaverit oli eilen juhlimassa, itse en päässyt mukaan. Harmittaa ihan hirvittävästi kun heillä oli ollut tosi hauskaa. Ei muutenkaan käydä usein ulkona ja tuntuu että silloin kun en pääse mukaan, niin silloin jatketaan aamuun asti ja juodaan myös. Sitten kun olen mukana, ei pahemmin juoda ja kaikkia väsyttää aikaisin. Eikä se juominenkaan niin tärkeää ole, en juo itsekään paljoa mutta kun se kolmas juoma jo tuntuu olevan liikaa, sitten eilen on vedetty ihan kunnolla.
Olisi varmaan aika tehdä jotain johtopäätöksiä asiasta. Mutta kun ei mulla ole muitakaan kavereita, sitten olen aina vaan yksin. Ja ikää sen verran paljon ettei tässä kovin helposti uusia kavereita enää löydä.
Kesäloma alkoi ja armoton väsymys päällä. Vielä en ole laskeutunut lomafiilikseen, vaan kierrokset ovat edelleen selkeästi korkealla. Toivottavasti muutaman päivän päästä mielikin alkaa jo uskoa, että nyt voin hetkeksi hellittää ja vain olla.
Sinulle, joka olet uupunut: Jos työkuorma on jatkuvasti yli voimien, on sellainen totaalisesti väärä työpaikka. Uskon, että teit oikean päätöksen ja löydät sellaisen työyhteisön, jossa mennään kohtuudella. Voimia sinulle kuitenkin tähän hetkeen. Uupumus on pitkäkestoinen tila ja nyt tarvitset oikeasti lepoa ja hölläämistä
Tuntuupa pahalta, kun M31 kerroit rajattomasta käytöksestä. Miten se onkin vielä niin Meetoon jälkimainingeissa, että voidaan käydä toiseen kiinni kysymättä lupaa?
Sinä uuteen kotiin muuttanut, matkaillut ja yksinäisyyttä tunteva. Olen iloinen, että pääsit reissuun. Uskon, että ehdit nähdä monia kauniita paikkoja vielä elämäsi varrella.
Ystävät ovat kyllä aarre elämässä. Ne tosiystävät, joita ei montaa edes tarvitse.
1-vuotias lapsenlapseni oli muuten eilen mökillä luonamme. Voi miten ihana on katsoa, kun kaikki asiat ovat hänelle niin ihmeellisiä. Suu ja silmät pyöreänä hän katselee kaikkea ja on niin innoissaan joka asiasta. Lapsien suhtautumisesta elämään voimme oppia paljon.
Kohta uimaan ja saunaan.
Kauneutta kaikkien sydämiin!
50+ Mummeli
Hyvää, kävin kaupassa hakees 2kpl/ pitsapaketin. Eikä ole niin kuuma kun eilen. Nyt laitan pitsan uuniin
Vierailija kirjoitti:
Hyvää, kävin kaupassa hakees 2kpl/ pitsapaketin. Eikä ole niin kuuma kun eilen. Nyt laitan pitsan uuniin
Meilkii oli pakastepizzat, pikainen ruoka ja helteelläkin maistuu...
Päivän levy kaikki Baddingit... aamulla soi monta
Katon ehkä subilta sen kotimaisen, Vesku ja Armi, Peter
Antoisaa elokuvailtaa sanois Peter von Bagh pilven reunalta
Sinne siirtyi, tuonilmaisiin myös ystäväni 30v ajalta, eilen sain suruviestin. Elämään mahtuu nämä harmaatkin päivät, adressia valitsin huolella
N63
Tänään lähellä oleva srk jakoivat ruokakassit, 2-3 päivän avun sain, keitin varhaisperunoita joita sain sieltä. Tapasin tuttuja, hyvä päivä.
Huolsin auton: ruostetta jarruissa😠
Ei haittaa: silmälääkäri sanoi, että paineet ok, silmänpohjat kunnossa. Hyvä niin...🤔
Ruosteen saa pois... autosta😉
N63
Kertokaahan kuulumisianne, Kaikki Te
Tuttuja torilla, kaksi siskoa, veli, serkku. Tuttu lukiokaveri 44v takaa. Nauratti, molempia... mietittiin luokkakokousta, ehkä 6v päästä, 50v lakkiaisista🤔huimaa...
Eilen yöllä katsoin ikkunasta ulos ja näin ruohikolla kaksi tuikkivaa pistettä. Kiiltomatoja tiesin niiden olevan. Kun olin menossa ulos niitä katsomaan pelästyin ensin hieman. Sitten tajusin sen olevan naapurin kissa joka oli siihen lähelle takaovea tullut. Emme olekaan vielä nähneet sen tarkemmin toisiamme. Ensin kissa pelästyi minua. Myöhemmin kehräsi ja puski. Olikin hyvä kohtaaminen. Tänään ulkoilua ja ruoan tein pariksi päiväksi. Vieläkin reissu hieman väsyttää. On ollut vähän huono olokin. Ehkä jotain nestehukkaa tms muuta häikkää tuli tuon helteisen automatkan jälkeen.
Hei Sinä, jolla muutto ja opiskelut takana🤔
Kerrohan mitä Sinulle kuuluu? Ootko jo kotiutunu? Tavarat asettunu kohilleen?
N63