Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (24139)

Vierailija
3221/24139 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt auttaa naakkoja helteen aikaan. Ne vaikuttavat kärsivän kuumuudesta, kävelevät nokat auki. Kaipaavat ruokaa ja kosteutta. Olen murskannut tomaatteja ja pehmeitä sämpylöitä. Näyttää maistuvan. Nyt sateella löytävät luonnosta, mitä tarvivat. Miten käykäään eri eläinten, kun ilmasto muuttuu. 

Vierailija
3222/24139 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt auttaa naakkoja helteen aikaan. Ne vaikuttavat kärsivän kuumuudesta, kävelevät nokat auki. Kaipaavat ruokaa ja kosteutta. Olen murskannut tomaatteja ja pehmeitä sämpylöitä. Näyttää maistuvan. Nyt sateella löytävät luonnosta, mitä tarvivat. Miten käykäään eri eläinten, kun ilmasto muuttuu. 

Mä näin tänään paljon lokkeja ihmeellisesti pulikoivan suihkulähteessä. Tänään ei sentään niin lämmin ole kuin aikaisempina päivinä. Oli huvittavaa katsoa, kun ne lokit menivät pinnanalle ja pinnalle, pinnan alle ja pinnalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3223/24139 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon, että "koiruudella" ei ollut mitään vakavaa, M31.

Herättiin jo kolmen jälkeen aamulla, ei tullut enää uni silmään.

Käytiin lakkasuolla tekemässä 1,5 tunnin lenkki; ei tarvitse enää pyörälenkille lähteä.

Lakkasaalis ei päätä huimannut, mutta kertyyhän niitä, kun tekee useamman reissun suolle.  Ei niitä tänä kesänä paljon olekaan ja kypsyvät niin eri aikoihin, siksi tehtävä monta reissua.  Lakat on nyt putsattu ja pakastettu, samoin vähäiset mansikat.

Suolenkki tuntuu sen verran kropassa, että huilaan loppupäivän.  On todettava, että vanhuus ei tule yksin.

Onneksi tein eilen sen verran ruokaa, että riittää vielä täksi päiväksikin.

Hyvää tiistaita kaikille mitä sitten teettekin!

Kropassa tuntui, kun tein kahdeksan tunnin kauppareissun julkisilla toissapäivänä. Kun tulin kotiin otin lihassärkyyn ja jumeihin asperiinia ja magnesiumia, niin vähän helpotti.

Aivan kauheaa ; Tänään tuli oikeuden ratkaisu vuodesta 2018 alkaneesta laajasta rikosoikeudenkäynnistä, jossa olen ollut asianomistajana eli uhrin asemassa. Rikolliset voittivat. Olen aivan järkyttynyt ja masentunut.

Vierailija
3224/24139 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin 6.30, nukahdin uudelleen 10.00 ja taas heräsin 11.30, söin lounaan ja join kahvit, pari puhelua,  pitää pestä lattiat ja illalla vien roskat ja käyn kaupassa.

Vierailija
3225/24139 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lakkasaalis ei päätä huimannut, mutta kertyyhän niitä, kun tekee useamman reissun suolle.  Ei niitä tänä kesänä paljon olekaan ja kypsyvät niin eri aikoihin, siksi tehtävä monta reissua"

Onko lakat jo kypsiä? Ilmeisesti sielläpäin ovat. Itse asun ns puolivälissä Suomea ja täällä kyllä minusta ovat olleet  vielä raakoja. Pitäisi tietysti nyt lähteä tarkistamaan läheistä paikkaa jos ovatkin jo kypsyneet. Muuten myöhästyn. Viestisi olikin pieni herätys minulle tämän asian suhteen. 

Vierailija
3226/24139 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lakkasaalis ei päätä huimannut, mutta kertyyhän niitä, kun tekee useamman reissun suolle.  Ei niitä tänä kesänä paljon olekaan ja kypsyvät niin eri aikoihin, siksi tehtävä monta reissua"

Onko lakat jo kypsiä? Ilmeisesti sielläpäin ovat. Itse asun ns puolivälissä Suomea ja täällä kyllä minusta ovat olleet  vielä raakoja. Pitäisi tietysti nyt lähteä tarkistamaan läheistä paikkaa jos ovatkin jo kypsyneet. Muuten myöhästyn. Viestisi olikin pieni herätys minulle tämän asian suhteen. 

Vasta ensimmäiset lakat ovat kypsiä, siksi saaliskin jäi vähäiseksi. Viikonlopulla varmaan jo enemmänkin kypsiä, E-Savossa.

Vierailija
3227/24139 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin luovuttamassa verta.

Vierailija
3228/24139 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oottepas olleet touhukkaita, me myös. Sisko oli tulossa päiväkahville, suunnittelin tarjottavaa aamusella, voikkaleipää, puolukkapiirakkaa pakkasesta... puoliso leikkasi nurmikkoa, osui ampiaispesän lähelle: ehkä 5pistosta niskaan, voimakas allergia, eikun terkkariin. Sieltä kotiuduttua sisko tuli, kahviteltiin grillikatoksessa korttia pelaten.. viideltä teltan pystytys, huomenna kylän kesäjuhlat. Myyn siellä lettua, kahvia, pitsaa, mehua. Kenttäpelejä. Sirkus. Makkaraa...

Torstaina Kalevauva, perjantaina Yölintu, lauantaina siskon synttärit.

Kivaa, kun on touhua, tahtoisin vaan välillä lojua lepolassessa ja lukea kirjaa🤔

Toiset sanoo: Hauas on aika maata

N63

Vierailija
3229/24139 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei M31, kyllä minä olin mieheni kanssa lakkasuolla, en koiran.

Vierailija
3230/24139 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas sama kysymys. Sosiaaliset ihmiset on kyllä rasittavia.

Ei kuulu paljoa, tuuli humisee ja linnut laulaa. Naapuri alkaa olla humalassa ja laulaa myös.

Vierailija
3231/24139 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas sama kysymys. Sosiaaliset ihmiset on kyllä rasittavia.

Ei kuulu paljoa, tuuli humisee ja linnut laulaa. Naapuri alkaa olla humalassa ja laulaa myös.

Jos ei kysymys kolahda, ohita vaan kommentoimatta. On ihan oma valinta, mihin ketjuun osallistuu ja mihin ei. Eikö näin🤔

Meillä riittää kuulumisten kertojia kyllä...

M31, yritin viestissäni kertoa, että koska en itsekään ole facessa, jää monet suvun kuulumiset ohi, heillä on jos sun vaikka mitä ryhmiä... en vaan jaksa!😉

N63

Vierailija
3232/24139 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tässä. Olkapää vaivannut 5 vuotta, eilen tuli diagnoosi, nivelrikko reumaattisella tulehduksella maustettuna. Hyvä että näinkin nopeasti selvisi. Ties monesko lääkäri otti nyt asian hoitaakseen.  Päivä jatkuu niin kuin ennenkin, kauppaan ja kotiin. Hiukan kasvimaan tonkimista. 

Vierailija
3233/24139 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävi kaveri kylässä, äsken lähti kotiin. Joimme kahvit, hän toi raparperipiirakkaa ja minulla oli pienet leivokset.

Vierailija
3234/24139 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadepäivä eli ompelukone laulaa. Ohessa kissan silitystä. 

Vierailija
3235/24139 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäloman eka päivä! Kävin aamulla lenkillä, sit shoppailemassa ja huomenna Jysäreille Himokselle Eli tänään vielä ohjelmassa reissuun valmistautumista, vaatteiden sovittelua ja pakkaamista. 

Vierailija
3236/24139 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen myös sitä, jos sosiaalisuus rasittaa niin miksi ylipäätänsä on palstalla?Täällä oleminenhan on sosiaalista kanssakäymistä jokaisessa ketjussa.

Anteeksi, se oli huonoa huumoria. Niin huonoa että ei aukea itsellenikään. Menen taas pois. Hyvää kesää!

Vierailija
3237/24139 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin mökkiä veden ääreltä, kotoa noin 200km  maksimi. Kaupalla ja ruokaa siivousta.

Vierailija
3238/24139 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikat kypsiä. Ihanaa.

Vierailija
3239/24139 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen myös sitä, jos sosiaalisuus rasittaa niin miksi ylipäätänsä on palstalla?Täällä oleminenhan on sosiaalista kanssakäymistä jokaisessa ketjussa.

Anteeksi, se oli huonoa huumoria. Niin huonoa että ei aukea itsellenikään. Menen taas pois. Hyvää kesää!

Huumori on vaikea laji varsinkin tällä palstalla. Eleet kun eivät näy teksteistä. Jotkut aukoo päätään tarkoituksella ja toiset vitsailee niin välillä ne sekoittuu keskenään.

Vierailija
3240/24139 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä mee! Tuu takas tänne vaan 😊

Ketju on lukittu.