Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (24139)

Vierailija
3181/24139 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin välillä kehtuuttaa, mutta sitten kun saa jonkin homman alkuun ja tehdyksi, niin on hyvä mieli.  Ikkunoiden peseminen varsinkin, tai siis työhön ryhtyminen, minulla aina siirtyy usein mukamas parempaan hetkeen.  Nyt on kyllä jo ikkunat pesty!

Aamulla viritimme rastasverkot mansikkapenkkien ylle, etteivät linnut syö meidän vähiä mansikoita.

Äsken joimme isännän kanssa päiväkahvit lakkatortun ja jäätelön kera.  Vähän piti juhlistaa uuden "vuosirenkaan ilmestymistä". Ystävien tekstiviesteihin olen vastaillut ja kahden henkilön kanssa puhunut puhelimessa.

Illalla menemme kesäteatteriin.

Sittenhän se tämäkin päivä alkaa olla pulkassa.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

Vierailija
3182/24139 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttanut läheisiä} 9 tuntia takana siivottu urakalla, matotkin pesty on hyvä mieli' kotiin nyt. Kahvia vielä kupponen.

Ehdin vielä omiin juttuihin. Mukavaa päivän jatkoa kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3183/24139 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihania luontotarinoita

Sinä perhosen pesijä, mikähän laji oli? En ole kuullut pesusta aiemmin...🦋

Hämähäkit ja ampiaiset minäkin kiikutan ulos

Kyllä on kimalaiset vähissä, ampiaisetkin. Perhosia on paljon ja kärpäsiä, paarmoja.

Amiraaliperhonen oli. Hämäännyn joskus kun kysytään lajia, koska olen huono oppimaan lajien nimiä, niin kasvien kuin eläintenkin osalta. 

Amiraaliperhosia on ollut edellisinä kesinä paljon, olen saanut toimia pelastajan roolissa kun ovat eksyneet entisen navetan sisätiloihin ja siellä sitten poukkoilleet ikkunaruutua vasten kun eivät olekaan enää osanneet ovesta ulos. Tuohon pesemistilanteeseen nähden perhosten ulos kantaminen on ollut helppo nakki. Eivät ne käsien sisällä tunnu raskailta. On kuitenkin toimittava nopeasti, jokainen sekunti on perhoselle pitkä ja pelottava siellä kämmenten välisessä oudossa tilassa.

Kun perhonen lehahtaa käsien välistä lentoon, se on erityisen ilon hetki molemmin puolin. 

Surullinen asia tältä kesältä on se, että en ole nähnyt yhtään ainutta Amiraalia, ja muitakin perhoslajeja tosi vähän aikaisempiin kesiin verrattuna. Yhtään en osaa arvata että mikä niiden katoamiseen on syynä. Mikä on romahduttanut niiden kannan? Olen potenut perhos-ikävää. Viime talvi oli pitkä, raskas talvi - olikohan se pihani perhosille liian pitkä, liian raskas...

Lapsenlapset vähän ihmettelevät kun olen kieltänyt niitä tekemästä perhosille vahinkoa esim ottamalla niitä kiinni haavilla. He tietysti että Miks??  Minä siihen että Siks kun perhoset kuuluvat minun perheeseeni.

Vierailija
3184/24139 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minuakin välillä kehtuuttaa, mutta sitten kun saa jonkin homman alkuun ja tehdyksi, niin on hyvä mieli.  Ikkunoiden peseminen varsinkin, tai siis työhön ryhtyminen, minulla aina siirtyy usein mukamas parempaan hetkeen.  Nyt on kyllä jo ikkunat pesty!

Aamulla viritimme rastasverkot mansikkapenkkien ylle, etteivät linnut syö meidän vähiä mansikoita.

Äsken joimme isännän kanssa päiväkahvit lakkatortun ja jäätelön kera.  Vähän piti juhlistaa uuden "vuosirenkaan ilmestymistä". Ystävien tekstiviesteihin olen vastaillut ja kahden henkilön kanssa puhunut puhelimessa.

Illalla menemme kesäteatteriin.

Sittenhän se tämäkin päivä alkaa olla pulkassa.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

Sinullako synttärit? Vai isännällä?

Vierailija
3185/24139 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä juttu on noilla alanuolilla mitä on lähes jokaisen kommenteissa? Jos teillä alanuolittajilla on jotain sanottavaa, niin se ei välity alanuolilla. Mä tässä oon funtsinut, että mitä pahaa on toisten hyväntahtoisissa kommenteissa, että niihin on aivan pakko osoittaa mieltä?

Ei välitetä heistä. Innostuvat vaan kun saavat huomiota. Iloitaan me muut hyvästä ja mielialaa nostattavasta ketjusta.

Vierailija
3186/24139 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä suhde päättyi muijan pettämiseen, työmaat loppui omalta firmalta ja vastikkeen ilmoitettiin nousevan taas 35%. Tämä kaikki 5pv sisään. Vituttaa, ja ahdistaa ihan **** ja halu olisi muuttaa helvatan kauas ja aloittaa alusta, mutta muksu aloittelee kuukauden päästä ekaata luokkaa ja kämppää jonka vastike on taivaissa ja sijaitsee pikkukylässä taida ihan parissa viikossa mennä(muksu siis asuu luonani). noh ei tässä auta kuin koettaa pitää ittensä jotenki kasassa 

Vierailija
3187/24139 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkeen paluu juhannuksen jälkeen on ollut hieman tahmeaa. Ei oikein ole työmotivaatiota näin kesälaitumia odotellessa, mutta eihän se varmasti ihme olekaan... Onneksi ei kuitenkaan ole pitkä matka loman alkuun! 

Lapsenlapset kävivät meitä katsomassa ja muutenkin mukavissa oloissa saatiin mökkielämää vietellä. 

Sinulle, jonka puoliso petti ja jolla on muutakin huolta: Aikansa se kirvelee, mutta ajan myötä se helpottaa. Muutaman vuoden päästä huomaat, että elämässä on taas kirkkaampia värejä. Nyt vain sure ja koe kaikki tunteet pettymyksestä vihaan. Lapsesi pitää sinut kyllä pinnalla pahimman yli. Ja sitten kohta jo huomaatkin, että elämä voittaa. Se on todella ikävää, kun rakastettu pettää luottamuksen. Mutta muista, että se mitä toinen teki, kertoo ihmisestä itsestään, ei sinusta! Tsemppiä toivottelen täältä.

Kaikille teille toivon kaunista ja aurinkoista kesää. Nautitaan tästä nyt! 

50+ Mummeli 

Vierailija
3188/24139 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkä suhde päättyi muijan pettämiseen, työmaat loppui omalta firmalta ja vastikkeen ilmoitettiin nousevan taas 35%. Tämä kaikki 5pv sisään. Vituttaa, ja ahdistaa ihan **** ja halu olisi muuttaa helvatan kauas ja aloittaa alusta, mutta muksu aloittelee kuukauden päästä ekaata luokkaa ja kämppää jonka vastike on taivaissa ja sijaitsee pikkukylässä taida ihan parissa viikossa mennä(muksu siis asuu luonani). noh ei tässä auta kuin koettaa pitää ittensä jotenki kasassa 

Onko sulla tukijoukkoja? Omat vanhemmat tai sukulaiset? Ero on aina iso muutos, mutta myös uuden alku. Asioilla on taipumus järjestyä ja aika kun kuluu, voit huomata, että ero olikin hyvä asia. Hienoa, että otat lapsen noin hyvin huomioon. Hänellä on kanssasi hyvä. 

Vaikka nyt kaikki kesken, ei vuottakaan,  niin on jo eri tilanne. Tsemppiä.

Vierailija
3189/24139 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidä ittes miehenä, sanottiin ennenvanhaan. Tähänkin tullut uusia merkityksiä viimeaikoina. On

Vierailija
3190/24139 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän biisi Vesterinen: Tää ei oo disco, tää on elämää

Lähden kohta kattoon puutarhamyymälään, oisko tarjouksessa pelargonioita, viime kesänä sain 20cent/kpl...yllärivärit, kun oli nuppuisia.

Sit löhöön lepolassessa varjossa ja luen kirjaa Ennen lintuja, Merja Mäki. Loistava evakkotarina.

Sinulle, kellä ero ja pieni lapsi: Onko lapsesi koko ajan sinun luonasi? Onko mahdottumuus vaihtaa asuntoa/paikkakuntaa edullisempaan? Tuo korotus on huima, ymmärrän hyvin että kirpaisee. Nyt olisi muutto mahdollinen, ennen kuin koulu alkaa, vai onko ihan kumma ajatus?

Mukavaa päivänjatkoa Kaikille

M31, hauskaa lomaa, muista rentoutua!

N63

Vierailija
3191/24139 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle, jolla ero ja elämänmuutos ajankohtainen: Tsemppiä!

Vähän perhosista...jahtasin vuosia sitten perhosia kamerallani ja tuntui, että voi miten paljon erilaisia niitä onkaan.  Niihin kiinnitti ihan eri lailla huomiota, kun yritin kuvata aina uusia lajeja. 

Nyt kuvaan vähemmän, niin ei niitä huomaakaan kuin ne suurikokoiset.  Pihlajaperhosia on nyt täällä ollut paljon, samoin pyörälenkilläni olen nähnyt tiellä paljon haapaperhosia.  Niitä ei aiemmin juurikaan näkynyt. Kauniita ovat.

Eilinen teatteri-esitys oli hauska.  Ja yllätys yllätys: teatteriseuramme  tarjosi meille liput kiitokseksi siitä, kun olemme häntä autelleet.

Joo, kyllä se olin minä, joka vanhenin vuodella. Veljeni soitti ja onnitteli ja samalla esitti osanottonsa!! Hän on minua muutaman vuoden vanhempi.

Lomalaisille ja lomansa aloittaville kuten kaikille muillekin: mukavia ja rentouttavia kesäpäiviä!

Vierailija
3192/24139 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin pitkään, aamukahvi 10.30, nyt katon arpa. fi, kotipäivä. 

Vierailija
3193/24139 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt tuli se päivä ettei jaksa pihalla tehdä mitään. Niin on tukalan tuntuista ja minulla pitää olla pitkähihainen vaate ja naama suojattuna auringolta. Ja ellen pidä päässä hyttysuojaa, paarmat syö koko naaman pois. Pidän nyt voileipä-salaattilounaan nautittuani erittäin pitkän siestan. Alan katsoa Vera Stanhopea ja napsin pantterisalmiakkia. Eipä hullumpaa. 

Vierailija
3194/24139 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää tuo pikku omenapuu. Kesä toisensa jälkeen se kerää itsensä rippeet, rusakon hampaissa talven kiduttuaan. Taas se nostaa versoja maasta ja elämänhalu on kova.

Löysin sen toistakymmentä vuotta sitten pihlajien juurelta, siirsin sen muka parempaan paikkaan ikivanhan omenapuun lähelle. Siinä se vasta on rääkkiin joutunutkin. Joka talvi jänöjussin hampaiden narskuessa tuskissaan valittaa.

Jussi nakertaa myös vanhaa omppopuuta, järsii mistä ikinä ulottuu ottamaan, ja aterioidessaan kylvää puun alle ruskeita pyörylöitään. Lannoitustahan se on  mutta enpä juuri haluaisi Jussin toimittavan lannoittajan virkaa pihassani.

Ihmettelen miten helkutin pitkään rusakko oikein elää - tuo sama tyyppi on ollut jo tuhannen talvea pihahäirikkönä. Muinaisessa menneisyydessä niitä oli kaksi - The Happy Couple? Toinen ehkä pääsi jonkun pyssymiehen pataan. Vai mikä muu kuin ihminen on luonnossa jänöjussin vihollinen? Kettuko? Supikoirako? Susia ei täällä ole, paitsi onhan niitä, joku farmari on nähnyt ison susilauman jäljet joskus jossain jonkun mailla.

Teenkö pellillisen pikkupullia vai bostonkakun? Milloin alan vastata näihin kysymyksiini? 

Vierailija
3195/24139 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin 6.30 aamukahville, söin karjalanpiirakan sen kanssa. Äsken pyyhin jääkaapin hyllyt, kohta katson Emmerdalen . Kotona päivän, illalla käyn kaupassa.

Vierailija
3196/24139 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenapuut kannattaa suojata rusakoilta. Puutarhaliikkeistä löytyy tähän tuotteita. Itse olen käyttänyt vanhaa konstia: talousfoliota kiedon rungon ja alimpien oksien ympärille, pysyy hyvänä syksystä kevääseen. Sitten vielä kanaverkosta häkkyrä rungon ympärille maahan. Alaosa mullan alle, ettei ovela rusakko pääse välistä. Hyvin on toiminut. Onnea omenapuullesi.

Vierailija
3197/24139 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienenkin alkoholimäärän sanotaan huonontavan unta. Mummoni aikoinaan kauan sitten otti iltaisin ennen nukkumaan menoa lusikallisen konjakkia ja nukkui hyvin. Jos jostain syystä konjakki unohtui, kertoi heräilleensä monta kertaa yössä ja yskittänytkin oli. Tietääkö kukaan, mihin tuo perustui vai oliko vaan psykologinen vaikutus.

Vierailija
3198/24139 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvää, kävin retkellä Sipoossa ja Itäkeskuksessa, nyt kotimatkalla junassa. Kivaa iltaa kaikille!

Mies 61v

Vierailija
3199/24139 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienenkin alkoholimäärän sanotaan huonontavan unta. Mummoni aikoinaan kauan sitten otti iltaisin ennen nukkumaan menoa lusikallisen konjakkia ja nukkui hyvin. Jos jostain syystä konjakki unohtui, kertoi heräilleensä monta kertaa yössä ja yskittänytkin oli. Tietääkö kukaan, mihin tuo perustui vai oliko vaan psykologinen vaikutus.

Elimistönsä oli mukautunut aineeseen .

Vierailija
3200/24139 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos hyvää, kävin retkellä Sipoossa ja Itäkeskuksessa, nyt kotimatkalla junassa. Kivaa iltaa kaikille!

Mies 61v

Oi. Retkellä, oliko kahvia termarissa ja voikkaleivät? Minä kävin kattomassa mustikkatanhuvia, ehkä ens viikolla pääsen eväsretkelle keräämään jo... metsässä on niin kivaa

M31, hauska juttu, ettet oo facessa, meil on jos minkälaista suvun ryhmää, oon sit täysin tietämätön siitä, mitä siellä jaetaan🤔.

Antoisaa festaria

Ja Mukavaa Viikonloppua Kaikille

N63

Ketju on lukittu.