Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopputulos. Peukutuksella ei ole mitään merkitystä, koska sitä käytetään eri merkityksessä. Jokainen tavallaan.
Pitäiskö toivoa ylläpidolta alapeukut pois, niin ei niistä tulis (virheellisesti ?) kellekään paha mieli?
Ei kai kukaan niistä välitä. Eihän ne mitään merkitse.
Vierailija kirjoitti:
Hiukan huvitti tuo Lampaan kirjoitus bussipysäkillä, kun täällä vertaillaan kuka peukuttaa mitenkin.
Tuli liftaus mieleen.
Nuorena tuli kyllä paljon liftattuakin. Vanhana ei enää jaksa. Ja vaikka jaksaisikin, tuskin kukaan ottaisi kyytiin.
Aika usein joku kysyy jotain kommentissaan. Siihen vastaaminen on keskustelua.
En usko että kymmenittäin leivottiin kakkua eilen, vaikka yläpeukkuja sateli.
Paha mieli alapeukusta? Ei kai. Lapselle voisi tulla, mutta ei aikuiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopputulos. Peukutuksella ei ole mitään merkitystä, koska sitä käytetään eri merkityksessä. Jokainen tavallaan.
Pitäiskö toivoa ylläpidolta alapeukut pois, niin ei niistä tulis (virheellisesti ?) kellekään paha mieli?
No mutta miksi niitä sitten käytetään tällä palstalla? Vastaus: kommunikointiin. Voit peukuttaa ja/tai laittaa itsekin viestiä. Kyllä ne merkitsee. Peukku on viesti, sanaton sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta miksi niitä sitten käytetään tällä palstalla? Vastaus: kommunikointiin. Voit peukuttaa ja/tai laittaa itsekin viestiä. Kyllä ne merkitsee. Peukku on viesti, sanaton sellainen.
En minä käytä kuin todella harvoin. Vain jos viesti on minulle jotenkin tärkeä. Mitäänsanomattomat jaarittelut ja saman toistot ja toivotukset jätän reagoimatta mitenkään. Sekin on viesti ettei peukuta mitään.
Minä usein peukutan mukavia asiallisia kuulumisia. Ikävät jutut jätän väliin tai alapeukutan jos viitsin.
Nyt olen jo peiton alla lukemassa. Kirjastossa odottaa kolme varaamaani kirjaa, kotona kolme. Onneksi olen eläkkeellä niin on aikaa lukea. Lapsuuden haave on toteutunut.
Rauhallisia unia!
Menipäs tämä päivä nopeasti. Nyt illan rauhaa ja kohta hiljennyn kuuntelemaan ohjelman radiosta. Huomenna on hyvä päivä.
Hyvää yötä.
Vierailija kirjoitti:
Menipäs tämä päivä nopeasti. Nyt illan rauhaa ja kohta hiljennyn kuuntelemaan ohjelman radiosta. Huomenna on hyvä päivä.
Hyvää yötä.
Hyvää yötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä alapeukutan, jos en itse tee sitä. Jos en leivo, alapeukku, jos minäkin leivon, yläpeukku. Eli teen samaa. Silloin peukutan. Tai ajattelen samoin. Simple.
Mä laitan joskus tsemppiyläpeukun ihan vaan sillä ajatuksella, että kuulolla ollaan. Kun toinen on jotain kertonut itsestään, tässä ketjussa etenkin. Aika tylsää, jos ei tule viestiin minkäänlaista reaktiota, mutta tätähän tapahtuu paljon tällä palstalla muuten.
En kirjoita, jotta saisin jonkin reaktion. En. Vaan siksi että haluan kirjoittaa ajatukseni pois. Päästää se lentoon. Tämähän on pelkkää viihdettä ja mielikuvitusta, hupia ja illuusiota. Ei todellista elämää. Peukut ylös tai alas, ei mitään merkitystä, minulle ainakaan.
Itselleni tämä on kyllä todellista elämää siinä mielessä, että jos ei ole oikein ihmisiä joille kertoa kuulumisiaan ja joiden kuulumisia kuunnella niin tälläinenkin ketju tavallaan tuo mahdollisuuden siihen. Näin itselleni tämä ei ole mitään hupia tai kevyttä juttua siinä mielessä vaan paikka mihin jättää jäljen tyyliin, että minäkin olen olemassa. Todellista elämää tämä itselleni on siinä mielessä myös ja todellisia kuulumisia. Näin uskon, että ihmisellä on monia syitä kirjoittaa tänne. Sivusta.
"En minä käytä kuin todella harvoin. Vain jos viesti on minulle jotenkin tärkeä. Mitäänsanomattomat jaarittelut ja saman toistot ja toivotukset jätän reagoimatta mitenkään. Sekin on viesti ettei peukuta mitään."
Samalla viestisi voi silti tulkita arvosteluna ja toisten pitäisi kirjoittaa paremmin, että saisivat peukun juuri sinulta. Minä en käytä valtaani samoin..
Nyt peukutan itseni nukkumaan. Lällällää.
Vierailija kirjoitti:
Nyt peukutan itseni nukkumaan. Lällällää.
😂
Hei kaikki tosikot ja huumoria ymmärtävät. Relataanko vähän? Pliis.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää yötä.
Hyvää huomenta kaikille tasapuolisesti, niin kuin joku töissä aina toivotteli. Onneksi on ollut tällaisia ihmisiä aikanaan. Muistelen heitä, kun joskus unettomuus vaivaa. Mieliala kohentuu ja ikävät asiat jäävät sivuun.
Olen alkanut myös kuuntelemaan radiota iltaisin, ja siinä samalla voi tehdä muutakin. Löysin yhtenä iltana Järvi radio-kanavan, ja siellä olikin hyvää ohjelmatarjontaa. Kaihoisa musiikki aktivoi haaveilemaan. Unelmia aina tarvitaan, kun olen se ikuinen optimisti.
Kyllä on hankala olo taas, mietin mitä järkee tässä elämässä on kun koskaan ei ole tyytyväinen.
Se ei minua lohduta, että jollain on vielä huonommin. Taas huono yö takana ja sen huomaa kyllä taas mielialastakin.
Mukavaa päivää kumminkin.
Aivastusten välillä naputtelen tänne kuulumisia. Tylsää olla kipeänä. Aurinkokin härnäten paistaa. Ei maistu kahvikaan miltään...
Voi mua
Kirjastoautolla hlvtiin soi radiossa. Ihanan tyyni ilma myrskyisen sateen ja tuulen jälkeen. Ihmettelen tässä maailman menoa, uutisia, tekoälyä, ilmastonmuutosta, syksyä, luonnonmullistuksia. Että semmoista, isojen asioiden äärellä ihminen tuntee itsensä pieneksi. Jaksan ihmetellä sitäkin, miten paljon tämä ketju ja aloittaja on vaikuttanut monen elämään. Ei mene montaakaan sivua, ettei häntä mainittaisi, vaikka harvoin enää kommentoi. Suuren jäljen jättänyt pienten satojen ihmisten elämään. Monet, minäkin, alusta asti mukana. Kiva, kun joku kysyy kuulumisia, harvoin kysytään. Erityisesti ilahdun, kun joku toivottaa hyvää yötä. Tulee lämmin olo, vähän kuin lapsena äitin peitellessä uneen. Tuosta tulikin mieleen letut ja vattuhillo, pullavanukas, tiikerikakku, ässät. Muisteluja, muisteluja.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiukan huvitti tuo Lampaan kirjoitus bussipysäkillä, kun täällä vertaillaan kuka peukuttaa mitenkin.
Tuli liftaus mieleen.
Nuorena tuli kyllä paljon liftattuakin. Vanhana ei enää jaksa. Ja vaikka jaksaisikin, tuskin kukaan ottaisi kyytiin.
Miten sitä uskalsikin? Nuoruuden innolla ja uskalluksella. Yksin en liftannut kuin jonkun harvan kerran, siskon tai kavereiden kanssa useinkin, monia satoja kilometrejä. Aikuisena otin liftareita kyytiin. Enää en uskaltaisi, mutta eipä noita tienvarsilla näekään. Joskus joku ulkolainen pahvilapussa määränpää. Oi aikoja, oi tapoja. Muistan kerran alakouluikäisenä, kun isä otti liftarin kyytiin. Puhui jotain vierasta kieltä, isä kehotti minua kokeilemaan enkun alkeita. Uuuhhh. En tietenkään rohjennut. Elämä toi rohkeutta, monet reissut ulkomailla olen selvinnyt, jos sanat loppuu, eleet peliin.
Jankkaaja(t) on aktiivisia taas. Mitä mä luin, kun joku erehtyi äikästä kysymään:
Täällä ei vängätä vanhoja. Hah!