Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Vierailija kirjoitti:
Sukankutojat, minkälainen kärkikavennus? Vaihteleeko? Mä vaihtelen kavennusta välin puikon alussa, välin lopussa. Onko teillä muita versioita?
Teen yleensä sädekavennuksen, puikon keskimmäiset ja viimeiset silmukat, koska istuu hyvin jalkaan. Nauhakavennus on mielestäni, jota nähtävästi kuvailit on mielestäni liian tönkkö. Nyt juuri teen pitkävartisia sukkia, joissa on koko matkalta ruusuja ja tuo nauhakavennus juuri sen vuoksi, että kuvio saadaan jatkumaan varpaisiin asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukankutojat, minkälainen kärkikavennus? Vaihteleeko? Mä vaihtelen kavennusta välin puikon alussa, välin lopussa. Onko teillä muita versioita?
Teen yleensä sädekavennuksen, puikon keskimmäiset ja viimeiset silmukat, koska istuu hyvin jalkaan. Nauhakavennus on mielestäni, jota nähtävästi kuvailit on mielestäni liian tönkkö. Nyt juuri teen pitkävartisia sukkia, joissa on koko matkalta ruusuja ja tuo nauhakavennus juuri sen vuoksi, että kuvio saadaan jatkumaan varpaisiin asti.
Ok. Sukkaosa siis tuolla sädekavennuksella tehdään hitusen pitemmäksi, koska kavennus 'nopea'. Kavennetaanko joka kerroksella siis?
Ja kyllä, voisin googlettaakin. Tämä nyt sattuu olemaan hollilla ja kuulumisten ketju :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Sukkaosa siis tuolla sädekavennuksella tehdään hitusen pitemmäksi, koska kavennus 'nopea'. Kavennetaanko joka kerroksella siis?
Ja kyllä, voisin googlettaakin. Tämä nyt sattuu olemaan hollilla ja kuulumisten ketju :)
Katso kantalappu.fi, sieltä olen opetellut erilaisia kärkiosan kavennuksia. Kuulumisia, harmaata on ulkona. Lähden viemään lisää tavaraa kirpparipöytään.
Eipä ihmeempiä, rakasta ikävä kun ollaan etäsuhteessa...
Vein lapsen kouluun, matkalla huomasin parkissa auton jossa takarengas oli aivan kulunut, siis ihan "kankailla"
Takaisinpäin tullessa kuljettajakin oli paikalla ja ystävällisesti sanoin että ootko huomannut, puhkeaa ihan minä hetkenä hyvänsä.. Siinä huomasin että eturengaskin oli ihan loppu.. kuljettaja oli vaan joo.. joo.. täytyy vaihtaa.
Soitin poliisille(en siis hätänumeroon) ja annoin rekisterinumeron.
Jos renkaissa on edes se lain vaatima 1.6mm niin eivät ole enää kovin turvallisia, tuo että jos on aivan sileät niin sillä vaarantaa myös sivulliset ja todella törkeästi.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää huomenta kaikille.
Hyvää huomenta
Kerään intoa imurointiin ja vessan siivoukseen. Eilen jo pesin peilihyllyn. Imuri odottaa eteisen lattialla. Tylsää hommaa. Sit on mieli hyvä, kun on tehty. Ruokaa on onneksi valmiina. Ehkä jäätelökaffet puhtaan kodin kunniaksi. Näin houkuttelen itseäni hommiin...
Mitä Sinulle tänään kuuluu? Kerrohan.
Doris
Tilasin olohuoneen seinälle ison canvas-taulun. Olen katsellut sellaista jo kuukausia, mutta aina miettinyt, että joo..eiku ei...eiku joo...eiku ei. Vesivahingon jälkeen ajattelin, että jos nyt sisustaisi edes olohuoneensa normaalin ihmisen näköiseksi. Siis sellaista skandinaavista valkoista ja harmaata, joku pieni yksityiskohta mustaa. Muu kodistani onkin sitten jokaisen asuntovälittäjän painajainen :D Ei olohuonekaan kyllä kauaa ollut normaalin ihmisen huone, koska oli ihan pakko tilata sinne Puolasta luurankolamppu :D Olohuone on tän asunnon korkein huone (yli 4 m) ja valkoinen seinä yksinkertaisesti vaan näytti ikäänkuin keskeneräiseltä. Kuin siitä puuttuisi jotain. Olisin toki voinut ostaa siihen jotain neutraalimpaa, mutta mulle tylsä taulu on sama kuin tylsä tyhjä seinä. Miksi maksaa jotain jostain tylsästä, jos kerran se seinä on jo valmiiksi tylsä? Ystäviltäni eilen vähän kyselin, mitä mieltä ne on ko talusta. Ja koska tuntevat mut oikein hyvin, olivat sitä mieltä, että se taulu sopii mun maailmaan erinomaisen hyvin. Joten tilasin nyt sitten sen. Ja valitettavasti Ruotsista eli taaskaan en tukenut Suomen kansantaloutta enkä suomalaista yrittäjää. Vaan eipä sellaista saanut mistään suomalaisista kaupoista.
Tänään pitää toimittaa vielä yksi allekirjoitettu paperi Lions Clubin puheenjohtajalle jäsenkirjan saamista varten. Muuten ei mitään erityistä ohjelmaa. Koiranulkoilutuksia lukuunottamatta.
Pehmee olo kun tuli otettua alkoholia eilen, nyt ei jaksa miettiä mitään, onneks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme tää Dooris-juttu on?
Doris on ketjun aloittaja, emäntä. Kyselee täällä kuulumisia niiltäkin, joilta kukaan muu ei koskaan kysy. Jotenkin noin oli tarina.
Emännöinnistä toiset tykkää, toiset ei. Empatian osoitukset ja tsemppaukset joku kokee kielteisiksi.
Tuo yksi on pakkomielteinen Dorisjankkaaja, kellekään ei ole selvinnyt, miksi. Huomaat kyllä tyylin, jos seuraat ketjua. Vastailee itse itseään kompaten ja myös muille esitettyihin kysymyksiin. Tekeytyy siis toisiksi, mistä myös muita syyttää. Läpinäkyvää. Ja valehtelee. Kerää monen kirjoittajan tarinaa yhden taakse. Syyttelee aiheetta. On ilkeä. Kiroilee, haistattelee.
Sohii, riitelee, yrittää saada pahaa mieltä muillekin, kun itsellään selkeästi on.
Ohitetaan häirikkö, ilmiannetaan törkeydet.
Jatketaan omilla mukavilla kuulumisilla
Mummeli
Miksi Doris kirjoitat mummelina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme tää Dooris-juttu on?
Doris on ketjun aloittaja, emäntä. Kyselee täällä kuulumisia niiltäkin, joilta kukaan muu ei koskaan kysy. Jotenkin noin oli tarina.
Emännöinnistä toiset tykkää, toiset ei. Empatian osoitukset ja tsemppaukset joku kokee kielteisiksi.
Tuo yksi on pakkomielteinen Dorisjankkaaja, kellekään ei ole selvinnyt, miksi. Huomaat kyllä tyylin, jos seuraat ketjua. Vastailee itse itseään kompaten ja myös muille esitettyihin kysymyksiin. Tekeytyy siis toisiksi, mistä myös muita syyttää. Läpinäkyvää. Ja valehtelee. Kerää monen kirjoittajan tarinaa yhden taakse. Syyttelee aiheetta. On ilkeä. Kiroilee, haistattelee.
Sohii, riitelee, yrittää saada pahaa mieltä muillekin, kun itsellään selkeästi on.
Ohitetaan häirikkö, ilmiannetaan törkeydet.
Jatketa
Kun vielä ei vaadita kirjautumista, voi näytellä taas yhtä uutta sivupersoonaa. Sopiva jatkumo yh-äidistä mummeliin. Lukiolainen ja bloggari on jo unohdettu. Sairaanhoitajana kyllä vielä esiintyy. Morfiinipiikittelyä ja puhehoitoa kaksisuuntaiseen. Ja hovi uskoo. Pian tullaan puolustamaan. Kattokaa vaikka.
Otanpa nyt kantaa tähän kirjautumiseen. Mä aloitin keskustelupalstoilla kirjoittamisen jo noin neljännesvuosisata sitten. Ensin Kaksplussalla. Siellä aika usein kävi niin, että jos käytti jotain epävirallista nimimerkkiä - kuten minä alussa "Nenä" eli ** ja sittemmin nimimerkillä Keittilönoita - jotkut keksi trollailla käyttäen jonkun toisen käyttämään nimimerkkiä. Oli joskus vähän ärsyttävää tulla töistä kotiin ja kun illalla sitten menin palstalle, joku oli kirjoitellut vaikka mitä ääliömäisyyksiä mun nimissäni. Onneksi suurin osa palstalaisista tiesi, että nuo jutut ei kyllä tosiaankaan ole mun näppikseltä.
Sitten sinne tuli mahdollisuus rekisteröityä ja se oli hyvä. On selvää, että kaikki ihmiset eivät halua, että heidän kommenttinsa A tulee yhdistettyä heidän kommenttiinsa B. Kun aikoinaan siirryin Kaksplussalta tänne, johonkin threadiin oli mun kommenttini jälkeen tullut muita kommentteja ja sitten jotkut olettivat, että ne muut kommentit olisi olleet mun kirjoittamiani. Pitkään mietin rekkautumista tälle palstalle ja kun sitten koronavuosina joku palstalla tokaisi - pilkallisesti tosin, kun halusin olla viemättä koronavirusta yli ysikymppisille vanhemmilleni - että mä olen niin reipas ja tunnollinen lammas, niin tuostahan mä itselleni nikin nappasin.
Doris kirjoitti jossain vaiheessa rekkautuneena, mutta enää ei kirjoita. Ja koska näin, niin kuka vaan voi esiintyä Doriksena. Ihan kuten aikoinaan ennen rekautumismahdollisuutta Kaksplussalla kuka vaan pystyi esiintymään "Nenänä" tai Keittiönoitana.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Otanpa nyt kantaa tähän kirjautumiseen. Mä aloitin keskustelupalstoilla kirjoittamisen jo noin neljännesvuosisata sitten. Ensin Kaksplussalla. Siellä aika usein kävi niin, että jos käytti jotain epävirallista nimimerkkiä - kuten minä alussa "Nenä" eli ** ja sittemmin nimimerkillä Keittilönoita - jotkut keksi trollailla käyttäen jonkun toisen käyttämään nimimerkkiä. Oli joskus vähän ärsyttävää tulla töistä kotiin ja kun illalla sitten menin palstalle, joku oli kirjoitellut vaikka mitä ääliömäisyyksiä mun nimissäni. Onneksi suurin osa palstalaisista tiesi, että nuo jutut ei kyllä tosiaankaan ole mun näppikseltä.
Sitten sinne tuli mahdollisuus rekisteröityä ja se oli hyvä. On selvää, että kaikki ihmiset eivät halua, että heidän kommenttinsa A tulee yhdistettyä heidän kommenttiinsa B. Kun aikoinaan siirryin Kaksplussalta tänne, johonkin threadiin oli mun kommenttini jälkeen tullut muita kommentteja ja sitten jotkut
Jaahas..palsta ei hyväksy ylösalaisin käännettyä kysymysmerkkiä noiden kahden * -merkin väliin.
En mä usko enää mitään Doriksen sanomaa, mutta mä kirjoitan silti joskus tänne. Vähän ärsyttää kyllä kun se signeeraa aina omat juttunsa, mutta sit ne on helppo hyppiä yli. Niin kuin muutkin turhat jutut. Harvoin on mitään kiinnostavaa keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
En mä usko enää mitään Doriksen sanomaa, mutta mä kirjoitan silti joskus tänne. Vähän ärsyttää kyllä kun se signeeraa aina omat juttunsa, mutta sit ne on helppo hyppiä yli. Niin kuin muutkin turhat jutut. Harvoin on mitään kiinnostavaa keskustelua.
Ja mä uskon, että joku ihan vaan trollaillakseen kirjoittaa Doriksen nimissä kaikenlaista. Ihan kuten aikoinaan Kaksplussalla mun nimissä kirjoitettiin kaikenlaista soopaa. En siis todellakaan usko, että kaikki "Doriksen" kirjoittamat jutut olisi hänen kirjoittamiaan. Kun on omakohtaista kokemjuusta siitä, että joku tai jotkut yrittävät esiintyä minuna.
Dorista on helppo matkia. Näin:
Hyvää huomenta!
Harmaa aamu, sumuista.
Kauraleipää, jugurttia, puolukoita ja iso kuppi kahvia. Auto pitäisi viedä huoltoon.
Ainakin sipuleita ja hapankorppuja kaupasta. Jäätelöä kahvin kanssa
Mukavaa kotoilua. Ehkä sauna illalla...
Hypätään häirikön juttujen yli. Ilmoitetaan asiattomat. Ei välitetä. Boooooring.
Mukavaa torstaita kaikille kilteille
Doris
Tää oli siis feikki. Mutta niin helppoa on matkia, kun on vuosia lukenut samaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää huomenta!
Harmaa aamu, sumuista.
Kauraleipää, jugurttia, puolukoita ja iso kuppi kahvia. Auto pitäisi viedä huoltoon.
Hypätään häirikön juttujen yli. Ilmoitetaan asiattomat. Ei välitetä. Boooooring.
Doris
Juuri näin. Viime aikoina olen kyllä monesti miettinyt, miksi Doris haluaa olla käyttämättä sitä rekkautunutta nikkiään. Vai onko oikea Doris jo jättänyt koko ketjun ja kaikki muuut Doriksena esiintyvät ovatkin feikkejä. Mene ja tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää huomenta!
Harmaa aamu, sumuista.
Doris
Miksi haluat esiintyä toisen? Ihmettelen. Eikö sulla ole omaa elämää?
Näitähän ne samoja on täällä monen kuulumiset, tavallista arkea. Ja siksihän täällä viihdytäänkin.
Jopa ne pysyy ketjussa, jotka tylsäksi väittää. Miksiköhän?
Nro 21638: Miksi haluat esiintyä toisen? Ihmettelen. Eikö sulla ole omaa elämää?
Näitähän ne samoja on täällä monen kuulumiset, tavallista arkea. Ja siksihän täällä viihdytäänkin.
Jopa ne pysyy ketjussa, jotka tylsäksi väittää. Miksiköhän?"
Minusta tuo aiempi kommentoija ei pyrkinyt esiintymään Doriksena vaan ainoastaan osoittamaan, miten helppoa on esiintyä Doriksena. En tiedä, miksi oikea Doris haluaa, että kuka tahansa voi esiintyä hänenä. Jos ei haluaisi, alkaisi taas taas kirjoittaa rekkautuneena.
No otanpa kantaa minäkin. Dorishan oli kirjautuneena jonkin aikaa myös nimimerkillä Doris. Kuvana oli kahvikuppi, kuten lampaalla kissansa. Jossain kommentissa Doris olikin sitten yhtäkkiä vierailijana ja allekirjoitti viestinsä Doris.
Kertoi myös viestissään tässä keskustelussa jonkun ilmiantaneen hänen nimimerkkinsä ylläpitoon. Nimimerkkinsä oli sitten poistettu. Ilmeisesti poistettu kuten täällä on viime aikoina monia tavallisia ja sääntöjen mukaisia kommentteja. Joku vpnstään näin tehnyt.
Hyviä unia kaikille.