Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (21345)
Vierailija kirjoitti:
Kun seuraa "keskustelua" tässä ketjussa, niin tulee mieleen sanonta: Jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.
Hyvin sanottu.
Kun minä kirjoitan tänne, en todellakaan ajattele kirjoittavani vastauksena (ketjun otsikon kysymykseen) erityisesti enkä lainkaan Dorikselle, vaan kirjoitan kaikille yhteisesti ja tasapuolisesti. Ja niitä kuulumisia, jotka ovat mielen päällä ja joita haluan jakaa.
Jos jollakulla on mielipahaa, sairautta tai mitä hyvänsä, joka minua koskettaa, ilonaiheitakin, niin saatan laittaa hälle jonkin kommentin. Yleensä on mukavaa, jos joku kommentoi omaakin viestiä, onhan tämä keskustelupalsta. Olen minäkin täällä joutunut mielipiteeni takia vähemmistöön, olin sitten jonkin aikaa pois ketjusta, kun otti niin päästä, mutta nyt olen taas kirjoitellut.
Vierailija kirjoitti:
Ei tule verhoja vaihdeltua, ei. Yhdessä huoneessa ei edes ole, pelkät sälekaihtimet. Vain vierashuoneessa on lisäksi pimennysverhot, muissa huoneissa verhot saavat roikkua rauhassa ikkunoiden sivuilla, ei niitä iltaisin ja aamuisin edestakaisin veivata, saatikka vielä jotain kausiverhoja vaihdettaisi! Kun olen kerran hyvän väriset verhot löytänyt (ei helppoa) ne ovat ja pysyvät, niin kerta!
Doriksesta: tämä on eka viestini yli puoleen vuoteen. Syy, miksi en tänne kirjoittele vaikka käynkin silloin tällöin lukemassa, on Doris! Mielipiteeni olivat vääriä joten Doris "savusti" minut ulos ketjusta. Dorikselle kun kelpaavat vain hänen omaa mieltään samaa/lähellä olevat kirjoitukset.
Lisäksi Doriksen chättiemännöinti, joka toiseen viestiin piti hänen vastineensa kirjoittaa, joko surkuttelut, tsempit tms. kun pelkät peukutukset olisivat riittäneet. Eli teki itsestään liian näkyvän eikä antanut ketjun elää omaa elämäänsä,
Kirjoita vaan omia mielipiteitäsi. Ei täällä kenelläkään ole sen oikeampia mielipiteitä kuin toisilla. Enkä itse ainakaan kirjoita sen takia, että saisin täällä "suosiota". Jos joku ei tykkää, niin ei voi mitään. On ropissut alapeukkuja mullekin. Harmittaahan se joskus ja suututtaakin, mutta pitää vaan jättää tuollaiset asiat taakseen.
Unohdin sitten ostaa kaupasta kaalia!!!!! Pitänee mennä huomenna uudelleen.
Kaupasta tullessani tulin vähän surulliseksi :( Olen asunut täällä jo niin pitkään, että tunnen paljon ihmisiä. Olen saanut ihan kavereitakin tältä alueelta. Kaupasta lähtiessäni sitten kohtasin yhden tutun miehen, joka on jo muutaman vuoden ollut pyöräuolissa. Juteltiin siinä niitä näitä ja todettiin, että taas tulee niin aikaisin pimeää. Se on tämä vuodenkierto. Hän kysyi, pelkäänkö liikkua täällä pimeällä. Noh, yleensähän mä öisin nukun tai kaitsellen telkkaria ja jos ulos menenkin, menen ison koirani kanssa. En ole osannut pelätä yleensä muutenkaan, mutta en varsinkaan sellaiseen vuorokaudenaikaan arkisin, kun ihmisiä liikkuu tosi paljon. Kun erottiin tuossa risteyksessä, hän kiitti mua siitä, että saatoin hänet tän matkan. Ja aloin miettiä, että onhan se nykypäivänä varmasti aika ahdistavaa liikkua pimeällä, kun on täysin puolustuskyvytön.
Yhden kerran aiemmin on käynyt niin, että olen käynyt lähikaupassa huomattavasti myöhemmin eli noin klo 22 aikaan ja sieltä kaupasta mun edellä lähti rollaattorin kanssa vanha mies. Kadunkulmassa oli nuorisojoukko, joka lähti hitaasti valumaan sen vanhuksen perään, Silloin ajattelin, että ehkä mun kannattaa kiriä sen nuorisojoukon ohi, seurata sitä vanhusta ja laitoin kännykästäkin 112-sovelluksen niin, että yhdellä painalluksella olisin voinut hälyttää apua. Kun nuorisojoukko näki mut siinä kännykkäni kanssa vanhuksen perässä, kääntyivät ympäri ja lähtivät toiseen suuntaan. Varmistin, että se vanhus pääsi porraskäytävän ovesta sisään eikä kukaan painellut perässä.
Itse en osaa ainakaan vielä pelätä. En ole kohdannut itseäni uhkaavia tilanteita. Mutta ehkä jonain päivänä kohtaan. Mua ehkä jollain tasolla "tsemppaa" hammaslääkärini sanat eli että mulla on leuat kuin taistelukoiralla. Ja tiedän kyllä, että jos joku kävisi mun kimppuuni, koittaisin kaikin tavoin päästä joko karkuun tai sitten niin lähietäisyydelle, että voisin purra ja lujaa. Mieluiten purra kasvoihin. Vaikka nenän irti. Jäisipiähän jokin jälki, mitä poliisit voisivat seurata.
Mutta joo...varmaan pitää ruveta vähän enemmänkin katsomaan täällä iltaisin liikkuessa, olisiko joku mahdollisesti vaarassa tai edes peloissaan. Ja mennä ihan vaikka vaan taustatueksi.
Vierailija kirjoitti:
Edellinen kirjoittaja, olisit vasn pysynyt edelleenkin pois tästä ketjusta.
Jännä kun me muut vakkarit emme ole huomanneet kenenkään emännöineen tätä.
Samaa mietin. Oli ihan kivaa, eikä 'emännöintiä'. Alusta asti mukana ollut vakkari.
Täällähän toi yks kirjottelee itellee. Kirjoitustyyli paljastaa. Monet viihtyy ihan hyvin tavallisissa kuulumisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette niin Doriksen pauloissa ja manipuloitavissa että olette joko sokeita tai luetun ymmärtäminen on olematonta.
Tai sitten me ollaan joko päästämme terveitä tai meillä on lääkitys kunnossa . Sulla ei selvästi kumpikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tule verhoja vaihdeltua, ei. Yhdessä huoneessa ei edes ole, pelkät sälekaihtimet. Vain vierashuoneessa on lisäksi pimennysverhot, muissa huoneissa verhot saavat roikkua rauhassa ikkunoiden sivuilla, ei niitä iltaisin ja aamuisin edestakaisin veivata, saatikka vielä jotain kausiverhoja vaihdettaisi! Kun olen kerran hyvän väriset verhot löytänyt (ei helppoa) ne ovat ja pysyvät, niin kerta!
Doriksesta: tämä on eka viestini yli puoleen vuoteen. Syy, miksi en tänne kirjoittele vaikka käynkin silloin tällöin lukemassa, on Doris! Mielipiteeni olivat vääriä joten Doris "savusti" minut ulos ketjusta. Dorikselle kun kelpaavat vain hänen omaa mieltään samaa/lähellä olevat kirjoitukset.
Lisäksi Doriksen chättiemännöinti, joka toiseen viestiin piti hänen vastineensa kirjoittaa, joko surkuttelut, tsempit tms. kun pelkät peukutukset oli
Poistetuissa viesteissä oli suuri osa open käytöstä kuvaavia kommentteja. Oli paljon tavallisia kuulumisia. Suurin osa poistui hetkessä, ihmeteltiin, miten on mahdollista. Ne viestit poistui. Nythän siellä on tuplaviestejä, kun moni kirjoitti kadonneiden viestien tilalle uudestaan. Kuka vaan voi lukea ne palanneet viestit muutaman päivän ajalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette niin Doriksen pauloissa ja manipuloitavissa että olette joko sokeita tai luetun ymmärtäminen on olematonta.
Tai sitten me ollaan joko päästämme terveitä tai meillä on lääkitys kunnossa . Sulla ei selvästi kumpikaan.
Kylläpäs tuli tervetullut olo! Näin käy kun kirjoittaa eriäviä mielipiteitä, mennään henkilöön ja haukutaan mielenvikaiseksi erittäin halventavasti ja ilkeästi. Älä huoli, mielenterveyteni on kunnossa enkä tarvitse lääkityksiä.
Enkä ole ainoa joka on huomioinut Doriksen käytöksen, me taidamme olla ketjun ainoat tervejärkiset.
Poistun... ei tupata, kun ei tykätä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Älykkyytenne ei riitä narsistin keinoja huomaamaan.
2. Teitä on helppo hämätä ja manipuloida.
3. Olette kuin sopulilauma, toistatte perässä mitä muut sanovat.
4. Ette uskalla sanoa vastaan, pelkäätte olla eri mieltä.
5. Itsetuntonne on huono, paikkaatte sitä olemalla "johtajan jengissä".
Siinä muutamia syitä, että ette huomaa tilannetta ja Doriksen valehtelua ja feikkielämää.
Tästä numeroinnista tuli mieleen se edellinen numeroviesti, mihin ei koskaan vastausta tullut. Täällä kirjoitetaan todella loukkaavia viestejä. Ruma on ihminen, joka näin tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin. Pahasti on pielessä ihminen, joka toistuvasti kirjoittaa ilkeästi ja häiriköi ketjua.
Terveen ihmisen ei tarvitse öykkäröidä loukkaavilla teksteillä.
Totean vaan. Sääliksi käy jankuttajaa.
Miten ihmeessä te ette näe Doriksen käytöksen läpi? Minä en voi käsittää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tätä jankutetaan päivästä toiseen, aamusta iltaan. Booooringg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs tuli tervetullut olo! Näin käy kun kirjoittaa eriäviä mielipiteitä, mennään henkilöön ja haukutaan mielenvikaiseksi erittäin halventavasti ja ilkeästi. Älä huoli, mielenterveyteni on kunnossa enkä tarvitse lääkityksiä.
Enkä ole ainoa joka on huomioinut Doriksen käytöksen, me taidamme olla ketjun ainoat tervejärk
Itsehän sinä 21324 just haukuit meitä muita manipuloitaviksi ja sokeiksi ja sellaisiksi, joilla luetun ymmärtäminen on hakusessa. Koita nyt itse kestää se miten itsekin kohtelet muita. Mutta heippa vaan ja hyvää loppuelämää.
Täällä tuo töllö häirikkö yrittää saada riitaa aikaiseksi. Tuttu tarina. Ei anneta periksi.
Ei ruokita häntä. Ahmattia.
Hyvää yötä kaikille mukaville.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Unohdin sitten ostaa kaupasta kaalia!!!!! Pitänee mennä huomenna uudelleen.
Kaupasta tullessani tulin vähän surulliseksi :( Olen asunut täällä jo niin pitkään, että tunnen paljon ihmisiä. Olen saanut ihan kavereitakin tältä alueelta. Kaupasta lähtiessäni sitten kohtasin yhden tutun miehen, joka on jo muutaman vuoden ollut pyöräuolissa. Juteltiin siinä niitä näitä ja todettiin, että taas tulee niin aikaisin pimeää. Se on tämä vuodenkierto. Hän kysyi, pelkäänkö liikkua täällä pimeällä. Noh, yleensähän mä öisin nukun tai kaitsellen telkkaria ja jos ulos menenkin, menen ison koirani kanssa. En ole osannut pelätä yleensä muutenkaan, mutta en varsinkaan sellaiseen vuorokaudenaikaan arkisin, kun ihmisiä liikkuu tosi paljon. Kun erottiin tuossa risteyksessä, hän kiitti mua siitä, että saatoin hänet tän matkan. Ja aloin miettiä, että onhan se nykypäivänä varmasti aika ahdistavaa liikkua pimeällä, kun on täysin puolustuskyv
Kyllä säälittää muakin ne ihmiset, jotka ovat tuolla kaduilla liikkuessaan puolustuskyvyttömiä. Ja heitä on monia, jotka ovat vielä alttiimpia joutumaan vaaraan kuin keskiverto suht terveet ja voimissaan olevat ihmiset. Sukulaisia asuu etelä-Ruotsin kaupungissa, pitkään aikaan siellä ei ole ollut turvallista liikkua ulkona ilta-aikaan. Vielä kohtuu hyväkuntoisia ovat, mutta suunnittelevat poismuuttoa pitkäaikaisesta kodistaan.
Vierailija kirjoitti:
Himassa odottaa ruoka ja mukava ilta vaimon kanssa.
Huomenna vapaapäivä.
Kenties rakastelua, jopa kiimaista naintia.
M57
Niin että sulla seisoo kuitenkin vielä!?
Vierailija kirjoitti:
Sokeat lampaat seuraa johtajaansa kun eivät itse osaa ja tiedä.
Päivän runo:
Arkipäivän onni
Auringon pilkahdus
pilven lomasta
Ystävän puhelinsoitto
Uudrt verhot ikkunoissa
(Maria Alstedt)
Tämän myötä Hyvää Yötä
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla useinkin vainoharhaisuutta, muuta pakkomiellettä kuin Doris? Apua on saatavilla.
Olen seurannut ketjua miltei alusta asti. Usein olen kirjoittanut murheistani tänne ja saanut tsemppiviestejä ja empatiaa. Olen niistä viesteistä myös kiitellytkin. En ymmärrä, miksi niistä täällä hermostutaan. Hyppii yli vaan. Moni muukin on kiitellyt kannustuksesta. Jos joku kertoo flunssastaan, on ihan kohteliasta toivotella tervehtymistä. Syntymäpäivästä onnitellaan.Toiset tykkää, toiset ei. Ketjun luonnehan on ollut keskusteleva.
Tämän päivän kuulumisiin kuuluu erittäin maukkaat kotimaiset omenat. Ja kausivalot.