Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (21398)
Vaikka tuo keskustelua tahallaan sabotoiva ja sekoittava häirikkö kuinka ärsyttäisi, ei nimitellä.
Todennäköisesti vastailee itselleen ja vastailee esim Doriksena.
Häirikkö? Ope? Mode? Innostui iltaa kohti. Tsiisus.
Eikö ymmärrä tuo, miten epäuskottava on? Vastailee itselleen, että sais kannatusta. Pthyi.
Iso osa ap kirjoittajista tahtoo ketjun säilyvän ihan tavallisena, ennallaan. Olkoon niin.
Ja ne jotka tahtoo toisenlaista: tietää kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jankkaaja jankkaa. Ja jankkaa. Minä en ole morfiinista kirjoittanut, mistä ihmeestä olisin moista keksinyt.
Jankkaaja vastailee itselleen. Se, joka ei ap:n ketjussa olisi viihtynyt, olisi jäänyt pois. Miksi olisi muka jäänyt, tyhmäähän se olisi.
Kännisyytökset yms on törkeitä, otan yhteyttä lakimieheeni. Katsotaan, miten asia etenee. Somessa ei saa laukoa mitä vaan.
Nyt kehottaisin kaikkia rauhoittumaan.
Jos ette viihdy ketjussa - pysykää pois
Selkeä ohje
Doris
Voi hyvä Einstein, sinä olet sketsihahmo, Doris, ei sinua voi haukkua tai maalittaa, usko jo. Vai haastaako joulupukki jonkun oikeuteen. Voi ressukka. Apua ei etene mihinkään.
Kuule. Somessakaan ei voi käyttäytyä miten vaan. Ole varovainen, jälkesi on selvitettävissä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jankkaaja jankkaa. Ja jankkaa. Minä en ole morfiinista kirjoittanut, mistä ihmeestä olisin moista keksinyt.
Jankkaaja vastailee itselleen. Se, joka ei ap:n ketjussa olisi viihtynyt, olisi jäänyt pois. Miksi olisi muka jäänyt, tyhmäähän se olisi.
Kännisyytökset yms on törkeitä, otan yhteyttä lakimieheeni. Katsotaan, miten asia etenee. Somessa ei saa laukoa mitä vaan.
Nyt kehottaisin kaikkia rauhoittumaan.
Jos ette viihdy ketjussa - pysykää pois
Selkeä ohje
Doris
Voi hyvä Einstein, sinä olet sketsihahmo, Doris, ei sinua voi haukkua tai maalittaa, usko jo. Vai haastaako joulupukki jonkun oikeuteen. Voi ressukka. Apua ei etene mihinkään.
Kuule. Somessakaan ei voi käyttäytyä miten vaan. Ole varovainen, jälkesi on selvitettävissä!
Ei muuten ole. Usko jo.
Doris ei kiroile, ei haistattele. Kotona opetettu perus kohteliaat käytössäännöt. Doris hermostuu joskus, jos aiheetta heikompia solvataan. Totisesti. Kenenkään ei ole pakko täällä olla. Mieti, onko tämä oikea alusta Sinulle. Sinä, joka tahdot kertoa kuulumisesi. Tänään. Ole hyvä. Kerrohan.
Doris
Vierailija kirjoitti:
No jopa on riitelyä taas.
Minä olen alusta asti ketjua seurannut ja kommentoinut mutta en ole kyllä huomannut Doriksen mitenkään emännöinneen tai dominoineen täällä.
Tuli mieleen tuosta piirakkataikinan pois heittämisestä miten äiti kaulitsi ylijääneen taikinan ohuiksi lättysiksi ja paistoi sellaisenaan. Se oli meille lättästä leipää ja herkkua. Meillä ei sanottu karjalanpiirakoiksi vaan riisipiirakoiksi.
Toivottavasti tämä alunperin mukava ketju saa sellaisena pysyäkin.
Hyvää yötä😴😴😀
Meillä sanottiin piiraiksi, ei koskaan piirakoiksi.
Karjalanpiiraat aina. Ja perunasta. Ei ollut ennen vanhaan riisiä, kallista oli.
Vierailija kirjoitti:
Doris ei kiroile, ei haistattele. Kotona opetettu perus kohteliaat käytössäännöt. Doris hermostuu joskus, jos aiheetta heikompia solvataan. Totisesti. Kenenkään ei ole pakko täällä olla. Mieti, onko tämä oikea alusta Sinulle. Sinä, joka tahdot kertoa kuulumisesi. Tänään. Ole hyvä. Kerrohan.
Doris
Mutta Doris valehtelee ja varastelee, näyttelee ja feikkaa olevansa vaikka mikä. Doris haistatteli lauantaina kännissä, kun luuli open olevan täällä. Doriksen sanaan ei voi luottaa. Patologinen valehtelelija.
No. Tein herkkuruokaa, ihan perinteistä. Minua harmittaa tämän mukavan ketjun riitaantuminen. Jos ketjun aloittaa 61v, se kai antaa jo osviittaa sisältöön. Sama se, jos joku kysyy kuulumisia, siihen vastaillaan jotain tavallista, ympäripyöreää. Ei aleta jakamaan intiimielämää yms. Ne kuuluvat muihin kuulumisiin.
Täällä tuli turhaa riitaa asioista, mitkä oli alunperin selkeitä. Erilaisille aiheille on eri otsikkonsa.
Ja sitten, kun toivottiin 'tylsiä kuulumisia' ketjua, mikä sota syntyi, kun joku rohkeni sellaisen perustaa. Tämä on ihan tyhmää toimintaa.
Olen seuraillut eri ketjuja, toimintaa näissä.
Tänäisessä tämän ketjun äkillisessä häirikössä olen ymmälläni. Jatkan tutkintaa.
Jatketaan näillä Mummeli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Doris kiroilee kuin vanha juoppo. Ja kehtaa syyttää muita ilkeilystä ja huonosta käytöksestä. Vielä kiusaa kuolevaa morfiinijutuilla ja pilkkaamisella. Oikea lempeä lohduttaja.
Kuka vaan voi esiintyä Doriksena
Ja Doris esiintyy äitinä, bloggarina, äikänopena jne. Jne. Mikä milloinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Tein itse karjalanpiirakoita ja maistelen tässä juuri ensimmäistä. Maku on erittäin hyvä, mutta ulkonäöltään eivät ole yhtä sieviä kuin karjalaisen isoäitini tekemät aikoinaan olivat.
Tein 40 piirakan taikinasta vain 20 ja heitin lopun taikinan roskiin. Rupesi väsyttämään se väkertäminen.
Soo, soo nyt tuli ruokahävikkiä! Perunaa vai riisiä? Tein kerran perunapiiraita tänä vuonna, hyviä toki, mutta rumia. Karjalaistätini olisi ihmetellyt tasoani :)
Ainoita asioita, mitkä saavat itseni ärsyyntymään ovat esim ruokahävikki. Siitä en pidä. Sivusta.
Mitä ihmettä? Itse olen tosi tyytyväinen nollahävikistäni. Mikä sinua ärsyttää aiheessa?
Se, että joku heittää ruokaa tai ruoka-aineksia roskiin eli tuottaa näin ruokahävikkiä tai jos itseltäni jää kerran pari vuodessa joku ruokaan litttyvä tuote pilaantunmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Doris
Mutta Doris valehtelee ja varastelee, näyttelee ja feikkaa olevansa vaikka mikä. Doris haistatteli lauantaina kännissä, kun luuli open olevan täällä. Doriksen sanaan ei voi luottaa. Patologinen valehtelelija.
Todista, hyvä ihminen. Tuuliko näppiäsi heiluttaa? Perustele syytöksesi. Olen täällä hetken. Mitä valehtelen, mitä varastan? Todista syytöksesi.
Doris
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohdin tässä elämää ihan yleisesti. Puuttumatta ketjun historiaan, joka lienee kolmisen vuotta vanha. Huomasin ketjun iltapäivälehden mainoksesta. Kirjoitan blogin tässä samalla, koska ihmettelen tätä otsikkoa sen harvinaisuuden ja samalla tavallisuuden tähden. Milloin viimeksi kuka kysyi Sinulta: Mitä sinulle kuuluu? Ja kuunteli kiinnostuneena vastauksen. Milloin itse kysyit? Aidosti haluten tietää, kuunnellen vastauksen. Ja mitä merkitseekään, että Sinulle on isolla kirjaimella? Se kysymys on juuri Sinulle. The kysymys. Ymmärräthän sen tärkeyden. Kuka vaan ei kysy keltä vaan, vaan Sinulta.
Kun ketjun aloittaja on niin falski, että kirjoittaa tällaisen viestin, niin ansaitsee täysmitallisesti kaiken häiriköinnin mitä osakseen saa tässä ketjussa.
Tässä Doris feikkaa itse olevansa bloggari. Kehuu itseään häpeämättömästi. Ansaitsee kyllä palautetta epärehellisestä toiminnastaan. Se on ärsyttänyt monia jo kauan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Doris
Todista, hyvä ihminen. Tuuliko näppiäsi heiluttaa? Perustele syytöksesi. Olen täällä hetken. Mitä valehtelen, mitä varastan? Todista syytöksesi.
Doris
Valehtelet olevasi äiti, bloggari, äikänope, lukiolainen. Varastit toisen idean ja otsikon omaan käyttöön, jotta saisit kunniaa itsellesi. Valehtelit Hartolan markkinoista. Ym ym. Ei minun tarvitse luetella, et kuitenkaan myönnä. Se kuuluu taudinkuvaasi. Mutta me muut näemme ja tiedämme feikkauksesi.
Vierailija kirjoitti:
No. Tein herkkuruokaa, ihan perinteistä. Minua harmittaa tämän mukavan ketjun riitaantuminen. Jos ketjun aloittaa 61v, se kai antaa jo osviittaa sisältöön. Sama se, jos joku kysyy kuulumisia, siihen vastaillaan jotain tavallista, ympäripyöreää. Ei aleta jakamaan intiimielämää yms. Ne kuuluvat muihin kuulumisiin.
Täällä tuli turhaa riitaa asioista, mitkä oli alunperin selkeitä. Erilaisille aiheille on eri otsikkonsa.
Ja sitten, kun toivottiin 'tylsiä kuulumisia' ketjua, mikä sota syntyi, kun joku rohkeni sellaisen perustaa. Tämä on ihan tyhmää toimintaa.
Olen seuraillut eri ketjuja, toimintaa näissä.
Tänäisessä tämän ketjun äkillisessä häirikössä olen ymmälläni. Jatkan tutkintaa.
Jatketaan näillä Mummeli
Siis niin on Mummeli perillä asioista, lienet seurannut ketjua alusta asti. Tämä just oli aihe: Kysyä kuulumisia sellaiseltakin, keltä kukaan ei koskaan kysy. Ihan tavallinen kuulumisten ketju. Kaikille ei sopinut tämä. Piti pilata kaikki.
Miksi helktssa??? Miksei ketju saa jatkaa???
Vierailija kirjoitti:
Doris
Doris "hermostuu" joskus. Voi vinkura sentään. Lauantaina ja sunnuntaina ei ollut hermostumista vaan aitoa riehuntaa ja solvausta yhtä kohtaan. Järjettömiä syytöksiä ilman perusteluita. Aivan käsittämätöntä vainoa. Nyt on oikein, että saat itse kohdata samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alusta alkaen, pari vuotta ketju oli mukava, tavallisia kuulumisia. Sitten kun haluttiin muuttaa, retostella rohkeampaan. Eipä täällä tahdottu muuttaa toimivaa systeemiä. Tavallinen, arkinen kirjoittelu sai kannatusta. Roisimpiin kuulumisiin ehdotettiin räväköitä kuulumisia, minkä ketjun joku avasi.
Miksi muuttaa toimivaa? Tää on ihan kiva tavallinen ketju näin. Jatketaan samoilla.
No. Häiriköt / häirikkö ilmestyi. Tarttui kuin täi tervaan. Halusi pilata ketjun. Jostain syystä ei suostunut siirtymään sopivampaan ketjuun tai perustamaan omaansa. Miksi ei? Kateudesta toimivaan tavalliseen ketjuun. Vai mikä voi olla syy?
Häiriköinti/ilkeily jatkuu ja jatkuu. Miksi ihmeessä?
Seassa vanhat kommentoijat jatkavat tarinointiaan. Tahtoen alkuperäisen ketjun jatkuvan.
Doriksen ohjein: Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Lyhyesti: moni oli sitä mieltä, että intiimeille kommentrille on sopivampia ketjuja. Kohteliaasti neuvottiin sinne. Kaikki ei halunneet jakaa läheisimpiä asioitaan, saati lukea. Jotkut asiat on vaan henkilökotaisempia, ei jaettavissa.
Tämä jakoi porukan: miksi ei etsittäisi jokaiselle sopivaa ketjua. Miksi?
Miks tahdottiin korjata jotain, mikä oli ehjä, sopiva. Miksi?
Siitä riita syveni, en voi ymmärtää, miksi?
Ketjuja on pilvin pimein, jokainen voi halutessaan perustaa monia omia. Miksi pitää yrittää muuttaa sitä, mikä on toimiva? En suinkaan ollut ainoa, moni oli samaa mieltä. Me tahdotaan säilyttää ketju tavallisille arkisille kuulumisille. Luonnolle, käsitöille, siivoukselle, resepteille, kirjoille, elokuville, musiikille yms.
Antakaa meidän säilyttää ketjumme.
Tämä viesti on tyylipuhdas esimerkki jankkaamisesta, joka juuri pilaa ketjun. Olet nyt kirjoittanut saman asian n. 78 kertaa kuukauden sisään. Olisiko aika tunnustaa tosiasiat ja hyväksyä, ettet tule saamaan vastausta joka tyydyttäisi sinua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Doris
Doris
Valehtelet olevasi äiti, bloggari, äikänope,
En ole äiti, en bloggari, en ope, en ole käynyt Hartolan markkinoilla, missä ne lieneekään. Lukion kävin 80-luvulla... mitä syytöksiä vielä olikaan. Miksi edes vastaan, mitä väliä.
Kirjoittelin kuulumisia, vähän värittäen. En valehdellut koskaan. Oikeasti asun Etelä-Suomessa. Mutta mitäpä tässä selittelemään. Tietäjät kyllä tietää.
Olen Doris. N64. Jes. Jatketaan tästä
Sain äitini kanssa lehmuksen istutettua. Hän piti kiinni taimesta ja hieman auttoi muutenkin. Paikka vaan piti valita tarkkaan, ettei kasvaessaan varjostaisi muita taimia. Tietysti eihän sitä voi tietää selviävätkö nämäkäkään kaikki talvesta ja miten lähtevät juurtumaan. Sen näkee sitten keväällä. Ruusun istutus jäi huomiseen. Muuten käveltiin yhdessä taas lenkki ja tänäänkin ihan kiva joskin melko pilvinen sää. Pienen pyöräilyn tein myös.
Opinnoissa kerrankin niin, että aineistoa löytyi paljon ja tekstiä syntyy joten pitää rajoittaa esseen pituutta, kun ikävästi tuolla on ohjeena se viisi sivua maksimissaan. Ruokaa olen lattanut nyt vähemmän, kun makaroonilaatikko riittää varmaan viideksi päiväksi ja äidilleni vielä osa tuosta. Uunivuokakin on niin iso, että paljon saa kerralla tehtyä. Marjapuuroa vielä ketin, mutta puolukat jo pakkasen puremia ja laimeita joten ei puuroonkaan makua paljon tullut. Herukkamehua yritin vielä sekaan laittaa.
Mielestäni on hyvinkin mahdollista, että tuo Dorista vainoava on palstalla kauan päivystänyt tunnettu jankkari. Monta ketjua tuo on jankuttanut piloille. Aiheet on samat ja kohteet on samat. Nuo hokemat, kuten tietyt maat ja naisten painoon liittyvät herjaukset paljastavat tuon trollin. Tässä keskustelussakin jo niitä sanoja nähty. Tyypillistä hänelle kommentoida monena eri henkilönä, josta hän tosin syyttää muita(!)
No jopa on riitelyä taas.
Minä olen alusta asti ketjua seurannut ja kommentoinut mutta en ole kyllä huomannut Doriksen mitenkään emännöinneen tai dominoineen täällä.
Tuli mieleen tuosta piirakkataikinan pois heittämisestä miten äiti kaulitsi ylijääneen taikinan ohuiksi lättysiksi ja paistoi sellaisenaan. Se oli meille lättästä leipää ja herkkua. Meillä ei sanottu karjalanpiirakoiksi vaan riisipiirakoiksi.
Toivottavasti tämä alunperin mukava ketju saa sellaisena pysyäkin.
Hyvää yötä😴😴😀