Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (21508)

Vierailija
20981/21508 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doriksen viestejä ei näy. D-jankkaajan ala-arvoisia paljonkin.

Lukekaa pian - tämäkin viesti poistuu ihan hetkessä :)

Ai valeope = mode.

Sopii kuvioon. Viestit poistuu, äikkä kirjoittaa päivisin. Ei oikea ope ehtis...

Vierailija
20982/21508 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki hyvän yön toivotukseni poistettiin, toivottavasti teilöä oli rauhaisa yö ja mukavat unet.

Lepopäivän terveisin

Doris

Kiittelin myös Lampaan fiksuja kirjoituksia

Rauhaisaa päivää ja viestien säilymustä

Toivoo Mummeli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20983/21508 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äikävalenope/mode/pirjo/seppo/jankkaaja/ ilmiantaja jne

Nyt loksahti palaset kohilleen. Kiitos vinkistä.

Poistuu, poistuu, poistuu.

Vierailija
20984/21508 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska VPN piilottaa käyttäjän oikean IP-osoitteen, palvelua on mahdollista käyttää myös väärin. Äärimmäisenä esimerkkinä voi olla verkkoliikenteen häirintä tai muu rikollinen toiminta.

Silloin seurauksena voi olla se, että VPN-palveluntarjoajan maine heikkenee ja sitten kaikkiin palveluihin ei enää pääsekään kyseisen VPN-yhteyden kautta.

Monet VPN-palveluntarjoajat kieltävät käyttöehdoissaan palvelunsa käyttämisen häirintään tai rikollisiin tarkoituksiin.

Nyt meni aamukahvi väärään kurkkuun. VPN-yhteyden voi hankkia ihan kuka vaan, löytyy ilmaisia ja maksullisia, ei siellä hankkijoilta kysellä rikosrekisteriotetta. Mietitäänpä sitä, että moniko  kirjoittajista täällä on esimerkiksi etätyön tekijä. Firman ohjelmistoja käytettäessä VPN-yhteys on pakollinen suojaamaan esimerkiksi vaikka kirjanpito-ohjelmien käytön etänä. Toisekseen, jos Sanoma alkaisi selvittää kirjoittajien IP-osoitteita (käytännössä slllä ei ole laillista lupaa siihen), olisi Suomen oikeuslaitos jo kaatunut vihapuhekeisseistä, joita täällä on palstat pullollaan. IP:stä sen verran, että sekään ei paljasta henkilökohtaisia tietoja, korkeintaan käyttäjän sijainnin.

Näytä aiemmat lainaukset

Eri: Ihmettelit mun pitkää pinnaa. Itseasiassa mun pinna ei taida olla sen pidempi kuin muillakaan keskimäärin. En tiedä, mitä kaikea sairaanhoitajien ammattikorkeakouluopinnoissa käsitellään, mutta 1980-luvulla sairaanhoito-opistossa yksi ihan keskeinen asia oli käyttäytymispsykolgia. Terveydenhuollossa kohtaa ihmisen suurimmat ilot ja helpotukset samoin kuin myös suurimmat surut ja pelot. Olipa ihmisen käytös negatiivista tai positiivista, siihen vaikuttaa hänen sen hetkinen kokemuksensa sekä myös aiemmat kokemuksensa. Se, että hoitajana on sitten se ihminen, joka nämä erilaiset tunteet ja kokemukset joutuu työnsä vuoksi ottamaan vastaan, ei kuitenkaan tarkoita, että hoitaja olisi jotenkin syypää potilaan kokemiin asioihin. Ja sen vuoksi hoitajan ei pidäkään ottaa niitä henkilökohtaisesti eikä siitä lähtökohdasta asettua puolustuskannalle. Hoitaja ei voi mitenkään vaikuttaa esim siihen, miten pitkät leikkausjonot sairaalassa on tai onko potilaan kasvain hyvänlaatuinen vai pahanlaatuinen. Potilaalle taas nämä ovat hyvinkin merkittäviä asioita ja voivat vaikuttaa merkittävästi siihen, miten potilas käyttäytyy. Varsinkin, jos potilaalla on paljon kipuja tai pelko siitä, että kasvain on pahanlaatuinen. Hoitsuvuosiltani mulla on kokemusta, miten potilas tuntui kuin eri ihmiseltä sen jälkeen, kun kivut oli lievittyneet tai oli saanut tiedon, että kasvain olikin hyvänlaatuinen. It-alalle vaihdettuani kollegat ovat monesti ihmetelleet mun "lehmänhermojani", mutta konfliktitilanteissa mä vaan "laitan sairaanhoitajan lakin päähäni" enkä ota erimielisyyksiä henkilökohtaisesti enkä heittäydy puolustuskannalle.

Vierailija
20986/21508 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Eri: Ihmettelit mun pitkää pinnaa. Itseasiassa mun pinna ei taida olla sen pidempi kuin muillakaan keskimäärin. En tiedä, mitä kaikea sairaanhoitajien ammattikorkeakouluopinnoissa käsitellään, mutta 1980-luvulla sairaanhoito-opistossa yksi ihan keskeinen asia oli käyttäytymispsykolgia. Terveydenhuollossa kohtaa ihmisen suurimmat ilot ja helpotukset samoin kuin myös suurimmat surut ja pelot. Olipa ihmisen käytös negatiivista tai positiivista, siihen vaikuttaa hänen sen hetkinen kokemuksensa sekä myös aiemmat kokemuksensa. Se, että hoitajana on sitten se ihminen, joka nämä erilaiset tunteet ja kokemukset joutuu työnsä vuoksi ottamaan vastaan, ei kuitenkaan tarkoita, että hoitaja olisi jotenkin syypää potilaan kokemiin asioihin. Ja sen vuoksi hoitajan ei pidäkään ottaa niitä henkilökohtaisesti eikä siitä lähtökohdasta asettua puolustuskannalle. Hoitaja ei voi mitenkään vaikuttaa esim siihen, miten pitkät leikkausjonot sairaalassa on tai onko potilaa

Hyvä pointti. Riitatilanteessakin se, joka menettää hermonsa ensin, on jo hävinnyt.

Vierailija
20987/21508 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella yksinäisyys ympäröi minua nyt, en tiedä mitä ihmeen tarkotusta tällaisella on, tänään on erityisen paha mieli.

Vierailija
20988/21508 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella yksinäisyys ympäröi minua nyt, en tiedä mitä ihmeen tarkotusta tällaisella on, tänään on erityisen paha mieli.

Lohduttavin ajatuksin mietin täällä sinua, kanssaihminen.

Vierailija
20989/21508 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äikänvaleope poistaa hänestä kirjoitetut - niin läpinäkyvää. Taitaa itse olla mode/pirjo/seppo/ilmiantaja/jankkaaja, koska tämä aihe poistuu hetkessä.

Vierailija
20990/21508 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äikänvaleope poistaa hänestä kirjoitetut - niin läpinäkyvää. Taitaa itse olla mode/pirjo/seppo/ilmiantaja/jankkaaja, koska tämä aihe poistuu hetkessä.

Poistuu, poistuu, poistuu.

Toivottavasti monet ehtii lukea, mikä valehtelija Ope on :(

Vierailija
20991/21508 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän oikea ope ehtis arkisin täällä jankata. Poistattaa. Ilkeillä. Feikki on. Ja modena töissä, miten muuten viestit poistuis niin äkkiä.

Enää ei edes palaudu. Ja kruunu hävinnyt viestien myötä.

Voi Voi.

Vierailija
20992/21508 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeää käytöstä. Opettajalta? Yhdessä onnistui! Pilasi kivan ketjun. Tsiisus.

Vierailija
20993/21508 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kaksikin eri jumppaa.

Tein taulun valmiiksi aiemmin virkkaamistani auringonkukista. Eilen virkkasin muutaman vihreän lehden sitä varten. Taulusta  tuli nätti, vaikka itse sanonkin. Sisareltani sain jo aiemmin hänelle tarpeettoman kehyksen, nyt sille tuli käyttöä.

Eilen tein helppoja kaalipyöryköitä, paistoin leivinuunissa.  Maistuvat ihan kaalikääryleiltä. Niitä riittää vielä tällekin päivälle.

Päiväkahvin jälkeen vois vaikka lähteä pienelle happihyppelylle. 

Hyvää sunnuntaipäivän jatkoa!

Vierailija
20994/21508 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempaa mieltä sinulle toivotan. Joskus on mieli maassa ilman syytäkin. Valoisampaa huomenta

Doris

Vierailija
20995/21508 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tahtoisitko osallistua Muita yksinäisiä... ketjuun? On osittain ihan mukavia, arkisia kuulumisia

Vierailija
20996/21508 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Doris

Sinulla oli ala-arvoista käytöstä eilen.  Mikään ei ole peruste tuollaiselle. 

Sivusta

Dorikselta 0 viestiä, D-jankkaajalta monia, törkeitä, ala-arvoisia jopa Open kynästä.

Eri

Vierailija
20997/21508 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radiosta kuului laulu ja sen lauloivat Matti, Teppo ja Seppo. Tai ikäjärjestyksessä he olisivat Seppo, Teppo ja Matti. Aika hieno juttu, että samasta perheestä tuli Suomelle kolme laulajaveljestä.

Luin myös jutun Saara Suvannon muistokonsertista. Siitäkin perheestä tuli meille laulajia, Saaran sisko on Hanna Ekola. Saaran kappaleista laitan lempilauluni päivän biisiksi:

Saara Suvanto: Kissat ja koirat ja linnutkin

Vierailija
20998/21508 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla kaksikin eri jumppaa.

Tein taulun valmiiksi aiemmin virkkaamistani auringonkukista. Eilen virkkasin muutaman vihreän lehden sitä varten. Taulusta  tuli nätti, vaikka itse sanonkin. Sisareltani sain jo aiemmin hänelle tarpeettoman kehyksen, nyt sille tuli käyttöä.

Eilen tein helppoja kaalipyöryköitä, paistoin leivinuunissa.  Maistuvat ihan kaalikääryleiltä. Niitä riittää vielä tällekin päivälle.

Päiväkahvin jälkeen vois vaikka lähteä pienelle happihyppelylle. 

Hyvää sunnuntaipäivän jatkoa!

Kaalipyöryköitä? En ole koskaan kuullutkaan, miten pysyvät koossa? Ainekset?

Vierailija
20999/21508 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kiva viettää sunnuntaita etelän lämmössä uima-altaalla, auringon lämmittäessä ja kylmän juoman viilentäessä juuri sopivassa suhteessa. 

Vierailija
21000/21508 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kiva viettää sunnuntaita etelän lämmössä uima-altaalla, auringon lämmittäessä ja kylmän juoman viilentäessä juuri sopivassa suhteessa. 

Hyvä sinä. Täälläkin aurinko paistaa, eipä lämmitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän