Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (21682)

Vierailija
20801/21682 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas jaksetaan. Aamusta iltaan, joka päivä! 💥💥🤸💥💥

Vierailija
20802/21682 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistihoitaja tai kotisairaanhoitaja tekee kotonakin muistitestejä. Ei tartte D skrapata edes auton ikkunoita. Soitto riittää. Tsemppiä. Ei se satu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20803/21682 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta kuuluu,välimeren lämpö kutsuu.

Vierailija
20804/21682 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään D oli taas yh-äitinä. Ei vaan muistanut eskarien syyslomaa ja luuli päiväkodin olevan auki. Lapsiasiat on vaikeita, varsinkin feikata. Onneksi sai munaa aamulla...harmi, vain keitettynä.

Jos sinä olisit joskus sitä pillua saanut, niin tietäisit, että päiväkodit on myös syyslomaviikolla auki.

Mitäpä tuollainen jo lähes kuusikymppinen peräkamaripoika mitään lapsista tietää. Ei saa naista edes Aasiasta.

Eri

Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta! Kai se on uskottava, että talvi tulee. Aamulla olisi tarvinnut jo kaulahuivia ja pipoakin, kun kävin koiran kanssa ulkona. Sormikkaat mulla on ollut jo monena aamuna, kun ei sorminivelet tykkää kylmästä. Kenkätelineessä on sandaalit ja muita kesäkenkiä, joten nyt voisi olla hyvä viikonloppu laittaa kesävaatteet "naftaliiniin" ja ottaa talvivaatteet esille. Hellemekkoja, shortseja yms tuskin tarvitsee taas vähään aikaan.

Tavalliseen tapaan katselen  Ylen aamulähetystä aamukahvia juodessani. Ensi yö on asunnottomien yö ja telkkarista tulee juttua asunnottomuuden lisääntymisestä. Kylmää kyytiä. Jopa työssäkäyviä on asunnottomina, kun palkka on pieni eikä tarpeeksi edullista asuntoa yksinkertaisesti löydy. Ja vaikka asunnottomista yli puolet onkin nk piilotyöttömiä eli pääsevät majailemaan jonkun sukulaisen tai tuttavan sohvalle, niin ei sekään mitään herkkua ole olla jatkuvassa lähtövalmiudessa ja koko omaisuus repussa tai kassissa. Been there, done that. Voiskohan johtua siitä, että rakastan olla kotona? Joskus on ihan kiva käydä jossain - vaikka Irlannissa - mutta koti on maailman paras paikka. 

Vierailija
20806/21682 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Mikä haaste onkaan elää läsnä olevaa aikaa. Tänään kuolee samalla, kun olemme huolissamme huomisesta tai kadumme eilistä.

- Anne Wilson Schaef

Hyvää omannäköistä päivää tänään jokaiselle!

Vierailija
20807/21682 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Huomenta! Kai se on uskottava, että talvi tulee. Aamulla olisi tarvinnut jo kaulahuivia ja pipoakin, kun kävin koiran kanssa ulkona. Sormikkaat mulla on ollut jo monena aamuna, kun ei sorminivelet tykkää kylmästä. Kenkätelineessä on sandaalit ja muita kesäkenkiä, joten nyt voisi olla hyvä viikonloppu laittaa kesävaatteet "naftaliiniin" ja ottaa talvivaatteet esille. Hellemekkoja, shortseja yms tuskin tarvitsee taas vähään aikaan.

Tavalliseen tapaan katselen  Ylen aamulähetystä aamukahvia juodessani. Ensi yö on asunnottomien yö ja telkkarista tulee juttua asunnottomuuden lisääntymisestä. Kylmää kyytiä. Jopa työssäkäyviä on asunnottomina, kun palkka on pieni eikä tarpeeksi edullista asuntoa yksinkertaisesti löydy. Ja vaikka asunnottomista yli puolet onkin nk piilotyöttömiä eli pääsevät majailemaan jonkun sukulaisen tai tuttavan sohvalle, niin ei sekään mitään herkkua ole olla jatkuvassa lähtövalmiudessa ja koko omaisuus repussa ta

Totta joka sana. Siispä olen tyytyväinen tavan arkeen. On lämmin koti, ruokaa ja vaatetta. Eka hallayö, auhon lasit jäässä. Pelakat kukkii iloisasta kammarin ikkunalla.

Pirteää perjantaita

Doris

Ai niin: unissani olin kiinalaisella kibbutsilla töissä :)

Vierailija
20808/21682 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. D vittuili kuolevalle morfiinista.

2. tässä ketjussa ja toisessa omassaan Muita yksinäisiä ketjussaan.

3. Sinun ymmärryksessä on ennenkin ollut suuria puutteita, ei yllätä.

4. Et ehkä ehdi niitä nähdä, kun D poistaa heti viestit. Myös optikko auttaa näön ongelmissa. 

5. Kysy rohkeasti, jollet vieläkään ymmärtänyt.

Kysyn, vaikkei ehkä kannattaisi:

Kenelle kirjoitat? Viestisi alkavat olla aina vaan vainoharhaisempia ja sekavampia. Huolestuttaa. Onko hoitosuhteesi kunnossa, voisiko joku oikolukea kommenttisi ennen lähetystä? Pakkomielteesi aloittajaa kohtaan on sairaalloista.

Korjaathan kielioppivihreet. Jess.

Onko vastattu? Minäkin ihmettelin onko iso D, Danny liittynyt joukkoomme?

Vierailija
20809/21682 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täältä jää monilta lukematta varmaan paljonkin viestejä, jotka poistuvat. Harva meistä päivystää aamusta iltaan. Joskus tekee mieli 'lainata' jonkun kommenttia, hups. Kadonnut on.

Naapuri tuli lehtipuhaltimen kanssa heilumaan :( minkäs vuoden turhake tuo olikaan?

Maa kuurassa, kirkas auringonpaiste. Syyspäivä kauneimmillaan!

Viikonlopputerkut kaikille

Vierailija
20810/21682 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha täytyy taas kertoa kuulumiset uudestaan.Eli eilen olin ulkona paljon. Kävelin ja pyöräilin. On ollut kiva fiilis nyt ja äidillenikin kuuluu parempaa. Käveltiin myös yhdessä lenkki. Eilen oli todella hieno ilma ja aurinkoista sekä lämmintä. Haravoin jo eilen vähän.

Tänään kävin kaupassa pitkästä aikaa ja alennuksessa sentään jotain. Sitten puutarhamyymälästä ostin neljä ruusua neljällä eurolla. Hyvä tarjous. Istutin ne jo ja haravoin taas lisää sekä ajoin vielä ruohon. Tässä välissä myös pitkä kävely. Tänään hieman kylmä tuuli ollut, mutta aurinkoista muuten. Hyvä päivä tämäkin. 

:) kiva odotella kevättä ja katsoa, mitä puutarhasta milloinkin nousee.

Vierailija
20811/21682 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän mietelause: Niinkuin aalto uittaa aallon yli valtameren, niin selviämme mekin, toinen toistamme tukien.

Minä toivon, että joku lukisi mulle runoja ja sanomalehteä, jos muistisairaus tulisi. Kerroinkin eilen jo musiikkiasiaa.

Doris

Näytä aiemmat lainaukset

Tavalliseen tapaan katselen  Ylen aamulähetystä aamukahvia juodessani. Ensi yö on asunnottomien yö ja telkkarista tulee juttua asunnottomuuden lisääntymisestä. Kylmää kyytiä. Jopa työssäkäyviä on asunnottomina, kun palkka on pieni eikä tarpeeksi edullista asuntoa yksinkertaisesti löydy. Ja vaikka asunnottomista yli puolet onkin nk piilotyöttömiä eli pääsevät majailemaan jonkun sukulaisen tai tuttavan sohvalle, niin ei sekään mitään herkkua ole olla jatkuvassa lähtövalmiudessa ja koko omaisuus repussa ta

Ja korjaus tähän eli ei "piilotyöttömiä" vaan piiloasunnottomia :D

Vierailija
20813/21682 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkipäivä. Kiva perjantai. Pizzaa uuniin ja jäätelöä.

Puolukat paleltui, onneksi on talven tarpeiksi jo kerätty. Huomenna poiketaan päiväseltään mökillä. Käännetään vene ja hyvästellään. Näkemiin keväällä.

Vierailija
20814/21682 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syysloma onneksi kohta ohitse.. siis ei minulla, mulla ollut töitä koko viikon mutta naisella on lomaa. Tähän mennessä nainen on juonut joka ilta vähintään 6-8 annosta, eilen sitten joi viiniä ja olutta niin paljon ettei meinannu pystyssä pysyä. Voisin veikata että jos tämä jatkuu niin syyslomansa muistaa siitä että erottiin.

Vierailija
20815/21682 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenta!

Mikä haaste onkaan elää läsnä olevaa aikaa. Tänään kuolee samalla, kun olemme huolissamme huomisesta tai kadumme eilistä.

- Anne Wilson Schaef

Hyvää omannäköistä päivää tänään jokaiselle!

Tuopa on hyvä muistutus, jokaiselle jotakin. Kaikilla meillähän on omat tapamme elää. Toisilla kuluu päivät pääksytysten ilkeilemällä häirikkönä palstalla, toisilla on oikeaa elämää huolineen ja murheineen, iloineen. Mutta: Väliaikaista kaikki on vaan.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän mietelause: Niinkuin aalto uittaa aallon yli valtameren, niin selviämme mekin, toinen toistamme tukien.

Minä toivon, että joku lukisi mulle runoja ja sanomalehteä, jos muistisairaus tulisi. Kerroinkin eilen jo musiikkiasiaa.

Doris

Äidin ihan viimeisinä viikkoina mietin, miten voisin äitiä vielä ilahduttaa. Kun ei hän enää muistanut, kuka minä olin tai edes sitä, että oli koskaan mennyt edes naimisiin tai muuttanut Helsinkiin. Eli päänsä sisällä lapsuutensa kodissa Keski-Suomessa. Ei juuri enää puhunutkaan mitään vaan makasi vain sängyn pohjalla. Sitten keksin. Olihan mulla kännykkä ja aloin näyttää siitä äidille hauskoja kissavideoita. Yksi viimeisiä hyviä muistoja äitini loppupäiviltä oli, miten hänen silmänsä kirkastuivat ja hän jopa nauroi ääneen hassuille kissavideoille. Ennen muistisairauttaan äiti ei takuulla olisi osannut toivoa viimeisiksi elinpäivikseen kissavideoita, kun ei koskaan ollut edes nettiä käyttänyt. 

Vierailija
20817/21682 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavalliseen tapaan katselen  Ylen aamulähetystä aamukahvia juodessani. Ensi yö on asunnottomien yö ja telkkarista tulee juttua asunnottomuuden lisääntymisestä. Kylmää kyytiä. Jopa työssäkäyviä on asunnottomina, kun palkka on pieni eikä tarpeeksi edullista asuntoa yksinkertaisesti löydy. Ja vaikka asunnottomista yli puolet onkin nk piilotyöttömiä eli pääsevät majailemaan jonkun sukulaisen tai tuttavan sohvalle, niin ei sekään mitään herk

Hah. Punakynällä jo korjasin tuon. Ja: palauta peukkuni! Mode vei sen...

Doris

Vierailija
20818/21682 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täältä jää monilta lukematta varmaan paljonkin viestejä, jotka poistuvat. Harva meistä päivystää aamusta iltaan. Joskus tekee mieli 'lainata' jonkun kommenttia, hups. Kadonnut on.

Naapuri tuli lehtipuhaltimen kanssa heilumaan :( minkäs vuoden turhake tuo olikaan?

Maa kuurassa, kirkas auringonpaiste. Syyspäivä kauneimmillaan!

Viikonlopputerkut kaikille

Samoin, perjantai on aina ollut kiva päivä.

Vierailija
20819/21682 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Doris

En nähnyt viestiäsi, poistoluuta heilunut taas:)

Mitä kerroit musiikista?

Vierailija
20820/21682 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarhuri aamukahvitauolla:

Onhan puutarhan syystyöt tehty? Meillä eka kunnon hallayö, toivottavasti omppopuut jäi taimimyymälään sulla, joka pähkäilit myöhäissyksyn istutusta.

Muistatteko biisin: Vielä kukkii jossain vanhat omppopuut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan