Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (20087)
Muistelut trollin mielestä kielletty. Puutarhanhoito. Musiikki. Siivous. Jne
Ei siis itse tee näitä, ei laske 'kuulumisiin'. Mikäköhän läpäisis seulan??? Kunhan mietiskelen.
Kirjoittelen omiani, jää tai lähtee: ei haittaa mua
Kahvi tippumaan, kukkien kastelu. Sit lankojen valkkausta seuraavaan työhön. Tilaan ehkä lisää.
Vierailija kirjoitti:
Tässä odotellaan tytön pojan syntymää.Olen heille hengessä mukana.Ensi viikolla käynnistetään jos ei voi muuta.
Onnea :) onko eka lapsenlapsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä odotellaan tytön pojan syntymää.Olen heille hengessä mukana.Ensi viikolla käynnistetään jos ei voi muuta.
No ei.kolmas.T.Onnellinen mummeli. Kiitos.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Nyt alkoi vähän pelottaa, että entä jos tuo koira ei huomenna herääkään nukutuksesta :( On kuitenkin jo 13v. Tosin eläinlääkärin tekemien tutkimusten mukaan se on noin muuten terve kuin pukki. Kuulemma jopa terveempi kuin mitä ikä antaisi olettaa. Mulla on 13-vuotiaasta lähtien ollut lemmikkieläimiä ja luotan kyllä eläinlääkäreihin. Olen usein kysynytkin, mitä eläinlääkäri itse tekisi, jos tämä olisi hänen lemmikkinsä. Ja saanut myös niitäkin vastauksia, että ei lähtisi enää omaa vanhaa kissaansa/koiraansa leikkaamaan. Mutta silti hirvittää ajatus, että saisinkin huomenna puhelinsoiton ja kävisin hakemassa sieltä kotiin vain kaulapannan ja hihnan :(
Aika vanha on koirasi, jos sallit sanomani. Kannattaa kai leikata? Itse en ehkä noin vanhaa antaisi nukuttaa. Kuin siihen viimeiseen uneen. Tuo pönttöpäävaihe on hankalakin koiralle, tästä kahdesti jo kirjoitin.
Onnea! Kuitenkin operatioon
Miksi Mode suostuu poistamaan viestejä, niitä on poistunut muistakin keskusteluista ? Joku tahallaan tekee kiusaa.
Viestit palautui, oikeus voitti.
Kiitos, kiitos, kiitos.
nyt taaksepäin voi olla sekavaa, kun moni uusi kommenttejaan :) :) :)
Hyvin pyyhki pölyt kolmannelle hyllylle, sitten olisi tarvinnut tälläinen pätkä emännänjatkon. Joten huomenna jatketaan ja testataan tasapainoa. Nyt lähden hyrryyttelemään kansanopistoa kohden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei.kolmas.T.Onnellinen mummeli. Kiitos.
Ei kun neljäs.Mäni laskut sekasin.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Nyt alkoi vähän pelottaa, että entä jos tuo koira ei huomenna herääkään nukutuksesta :( On kuitenkin jo 13v. Tosin eläinlääkärin tekemien tutkimusten mukaan se on noin muuten terve kuin pukki. Kuulemma jopa terveempi kuin mitä ikä antaisi olettaa. Mulla on 13-vuotiaasta lähtien ollut lemmikkieläimiä ja luotan kyllä eläinlääkäreihin. Olen usein kysynytkin, mitä eläinlääkäri itse tekisi, jos tämä olisi hänen lemmikkinsä. Ja saanut myös niitäkin vastauksia, että ei lähtisi enää omaa vanhaa kissaansa/koiraansa leikkaamaan. Mutta silti hirvittää ajatus, että saisinkin huomenna puhelinsoiton ja kävisin hakemassa sieltä kotiin vain kaulapannan ja hihnan :(
Aika vanha on koirasi, jos sallit sanomani. Kannattaa kai leikata? Itse en ehkä noin vanhaa antaisi nukuttaa. Kuin siihen viimeiseen uneen. Tuo pönttöpäävaihe on hankalakin koiralle, tästä
Niin se onkin jo iäkäs ja oikeasti tosi vaikeaa tehdä tällaisia päätöksiä. Toisaalta nyt päivälenkilläkin riehaantui ihan urakalla leikkimään yhden labbbisuroksen kanssa. Syö hyvin ja vaikuttaa kaikin puolin ihan tyytyväiseltä elämäänsä. Ainoastaan silmän alaluomessa oleva kysta häiritsee sitä. Ihmisellä tuollainen toimenpide tehtäisiin ihan vaan paikallispuudutuksessa, mutta koira on vähän pakko nukuttaa. Se itse toimenpide ei mua huoleta vaan just se nukutus.
Lammas, toisaaltahan olisi aika armollista koiravanhuksen nukkua ikiuneen noin helposti ennen kuin tulee raihnaaksi.
Toivotaan tietysti että kaikki meneekin hyvin!
Tilpehöörihyllyn pölyjen pyyhkimistä mulle tuli mieleen, että entä jos jokainen laittaisi tänne aina aamuisin päivän todo-listansa ja sitten olisi pitkin päivää tilivelvollinen muille, missä vaiheessa hommat etenee. Jos hommat ei etenisi, saisi kauheen ryöpytyksen ja virtuaalitukkapöllyn :D Jos taas etenisi, saisi virtuaalikakkukahvit.
Mulla on huusholli ihan retuperällä, kun ensin murtui se jalkaterä, sitten oli Irlannin reissu ja sen jälkeen korona. Mulla on makkarissa kaikki huonekalut mustia paitsi yöpöytä, joka on viininpunainen. Jos laittaisi aurinkolasit päähän, niin ehkä ei näkisi tuota pölyn määrää? Toivottavasti ensi viikolla jaksaisi ryhdistäytyä. Tiedän kokemuksesta, että kun mulle se into ja inspiraatio iskee, mä riehun täälllä siivoustarvikkeiden kanssa kuin raivohullu enkä malta mennä edes nukkumaan ennenkuin homma on valmis.
Vierailija kirjoitti:
Lammas, toisaaltahan olisi aika armollista koiravanhuksen nukkua ikiuneen noin helposti ennen kuin tulee raihnaaksi.
Toivotaan tietysti että kaikki meneekin hyvin!
No tuo on kyllä ihan totta! Kissa on 18 ja koira 13, joten kyllähän tässä on jo tiedostanut, että elinvuosia tuskin noilla tulee kovin montaa enää olemaan. Mä olen kuitenkin kaikkein muiden lemmikkieni kohdalla pidellyt sitä sylissäni, kun eutanasia on tehty. Että sen viimeisen kerran on saanut sulkea silmänsä mun sylissäni ja mun silitellessä sitä. Monelle mun lemmikeistä on eutanasia tehty täällä kotona eli eläinlääkäri tullut tänne. Tutussa ja turvallisessa paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa täällä hiljaista nykyään. Mitäs palstalle on tapahtunut?
Kuolee. Vain Pitkis ja Lammas enää kirjoittavat.
Eikä kuole, vaikka kiusaaja niin toivookin!!!
Jatketaan vaan kirjoittamista välittämättä tuosta lapsellisesta ilmiantajasta. Kymmeniä viestejä on poistunut myös eilisen aikana. Doriksen monet kirjoitukset mm, kun palasi ketjuun.
Miksi mode poistaa poistoehdotuksia jotka on asiallisia? Vai onko mode ite viestien poistaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa täällä hiljaista nykyään. Mitäs palstalle on tapahtunut?
Kuolee. Vain Pitkis ja Lammas enää kirjoittavat.
Eikä kuole, vaikka kiusaaja niin toivookin!!!
Jatketaan vaan kirjoittamista välittämättä tuosta lapsellisesta ilmiantajasta. Kymmeniä viestejä on poistunut myös eilisen aikana. Doriksen monet kirjoitukset mm, kun palasi ketjuun.
Miksi mode poistaa poistoehdotuksia jotka on asiallisia? Vai onko mode ite viestien poistaja?
Joskus vuosia sitten testasin itse, mitä tapahtuu, jos vaihtelen ip-osoitetta ja teen monta Ilmoita asiattomaksi -viestiä. Ja hups, niinhän se lähti poistoon. Ei sitä kukaan mode poistanut vaan ihan automaattisesti lähti. Ja ei, en poistanut kenenkään muun kommenttia vaan laitoin vaan itse kommentin, johon kirjoitin "Testi" ja niin vaan sain se kommentin katoamaan. Enkä siis ollut edes rekkautunut vielä, riitti vaan, että tarpeeksi monta kertaa ilmoitin asiattomaksi. Joku automatiikka siis on noissa poistoissa, modet sitten taas palauttaa kommenttteja takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Pitkis, voitko pyytää hammaslääkärilaskun maksamista erissä?
Tuossa tilanteessa minua ehkä vähän harmittaisi se puutarhaliikkeeseen tuhlaamani raha.
No, minua ei harmita yhtään se puutarhaan laittamani raha. Se on tavallaan ns ilolla maksettu, eikä kuitenkaan vaikuta siihen miten nyt selviän näiden laskujen kanssa. En kuitenkaan ole niin hirveästi puutarhaan tuhlannut mitä ehkä joku luulee. Kuitenkin melko pieni summa ja pitkän aikavälin sisällä ostettua.
Ymmärrän silti toisaalta huolesi maksusta. Pitää yrittää jos Walley antaa osissa maksaa. Tuolla voi siis valita tuon kautta osamaksun. Muuta keinoa ei ole erissä maksamiseen. Minulla on luottotiedot ok, mutta katsotaan antavatko tuon vaihtoehdon. Joskus olen sitä käyttänyt jossain ostoksissa ja aina ei ole saanut maksaa osissa. Isäni voisi hieman jeesata ihme kyllä, mutta kun hänelläkin on nyt muita maksuja niin paljon. Autoremonttia maksamatta yms.
Kyllä minä silti ihan suutuin tuosta käynnin hinnasta ja mietin, että se on ryöväystä pyytää noin paljon. Taitaa olla hinnat nousseet, kun äitini oli vuosia sitten tuolla juurihoidossa ja paljon halvemmaksi tuli. Sitten hasmaalääkäri valittaa kuinka pitäisi useankin käydä. Ymmärrän sen, mutta ei kaikki voi jatkuvasti tuolla ravata ihan niiden summienkaan vuoksi. Kyllä minäkin yritän silti hoitaa hampaitani.
Lampaalle vielä lisäyksenä koira-asiaan. Kyllä minäkin varmaan nukuttaisin terveen vanhan koiran jos olisi jokin sitä häiritsevä asia mikä pakko hoitaa. En minä tervettä vanhusta lopettaisi kuitenkaan. Omani olikin sydänsairas ja tuossa rodussa niin paljon sitä, että tuo 10 v on jo hyvä ikä siihen nähden mitä eli. Sisaruksia paljon ja vaan pari eli ehkä noin vuoden pidempään. Ei ikä ole syy minusta lopettaa koiraa kuitenkaan jos koira kuitenkin melko hyvässä kunnossa. Toivon kaikkea hyvää operaatioon.
Oma koirani jännitti aina eläinlääkäreitä. Eräs huonompi kokemus oli ja sen jälkeen sai ovesta sisään sitä kiskoa. Eräs mukava eläinlääkäri oli missä hieman rauhallisempi. Kuonokoppaa pidin silti varoiksi, ettei mitään käy kun jännitti niin paljon siellä. Välillä oli ilmankin silti. Samalla taisteli aina nukutusaineen vaikutusta vastaan.
Oli monesti pystyssä loputtomiin ja eläinlääkäri kävi jo katsomassa, että eikä vieläkään ns uni tule. Näin olen kiitollinen, että nukkui itse pois ja ei tarvinnut viedä sitä ns pelottavaan paikkaan enää lopuksi. Hyvä loppu sillä. Ihanteellinen sanoi tuttu eläinlääkärikin. Sai itse nukkua pois. Samoin kuin isovanhempanikin.
Koirastani...jos tolla vanhuksella olisi yhtään mitään muuta sen elämää hankaloittavaa asiaa kuin vain tuo kysta alaluomessa, en veisi sitä huomenna siihen leikkaukseen. Tai jos sillä olisi munuaisarvoissa tms jotain häikkää. Mun edellinen - isokokoinen koira sekin - ehti viettää 15-vuotissyntymäpäivänsäkin. Tuosta sekarotuisesta rescue-rekusta ei voi antaa mitään elinaikaennustetta, kun ei voi tietää, mitä kaikkia rotuja siinä on. Mutta on ihan mahdollista, että sillä on vielä kaksikin vuotta hyvää koiranelämää jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Aiotko Lammas ottaa tuota kiitos- ja välittämisasiaa vielä esille isäsi kanssa? Mietin itse, että varmaan kysyisin ihan suoraan, koska jäisi mietityttämään sitten kun hän on menehtynyt.
Olen usein tätä miettinyt, mutta sitten tullut siihen tulokseen, että todennäköisesti saisin vaan paskaa niskaani. Pääsen helpommalla, kun en kysy mitään. Mua ei niinkään harmita se, millainen isä on ollut koko mun elämäni. Mua harmittaa se, että sisälläni joku pikkulapsi edelleenkin odottaa hyväksyntää. Olen yleensä järki-ihminen ja tiedän erinomaisen hyvin, että satutan vain itseäni, jos annan isälleni tilaisuuden vieläkin loukata mua jollain tavalla. Aikoinaan, kun äidin muistisairaus oli pahimmillaan ja mä lopulta menin työterveyslääkärille, kun mun verenpaineet oli taas jatkuvasti luokka 230/170 (mullahan on jo kerran revennyt valtimo korkeiden verenpaineiden takia j aon lääketieteellinen ihme, että selvisin siitä hengissä), lääkäri kielsi mua ehdottomasti tekemästä yhtään mitään fyysistä (kuten nostelemaan äitiä) ja myöskin käski laittaa puhelimen äänettömälle, jotta saan nukuttua. Isä sitten päiväsaikaan taas soitti ja kun kerroin isälle, että mun terveydentilani on nyt ihan oikeasti niin huono, että mä en kertakaikkiaan voi hypätä siellä jatkuvasti - päivin ja öin - tekemässä milloin mitäkin, niin isä alkoi vaan mussuttaa, että kyllä sinun nyt täytyy tulla. Sitten minäkin kimpaannuin ja kysyin isältä, kumman hän haluaa haudata ensin: lähes 100-vuotiaan vaimonsa vai nuoremman tyttärensä. Löi mulle luurin korvaan.
Katsoin kaikki jaksot sarjasta Pieniä katastrofeja Teemalta.
Oli hyvä, samoin tanskalainen Sukupolvien salaisuudet.
Hyvää yötä!
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/