Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvan vaipanvaihto kahvilan pöydän päällä

Vierailija
08.10.2022 |

Olin puolenpäivän aikaan kahvilassa, joka oli täynnä asiakkaita. Söin salaattiani, ja se meinasi mennä väärään kurkkuun, kun huomasin viereisessä pöydässä vanhemman vaihtavan vauvansa vaippaa pöydän päällä kaikkien nähden. Vaipan sisällön haju levisi kahvilassa. Viereisten pöytien asiakkaat yökkivät ja laittoivat kätensä neniensä eteen. Kahvilan työntekijä kävi sanomassa sopimattomasta käytöksestä vanhemmalle. Onko muut törmänneet vastaavaan käytökseen?

Kommentit (184)

Vierailija
101/184 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan näitä aina välillä. Samat tyypit kokevat oikeudekseen imettää ilman mitään suojaa rinnat paljaana, koska kyllä meidän vauvalla on oikeus ottaa huikkaa ja se on muiden ongelma jos paljaat rinnat häiritsevät. Pöydät jää sikamaiseen kuntoon sormiruokailijoiden jäljiltä, koska pitäähän meidän Venni-Valon saada syödä siinä missä muidenkin asiakkaiden ja hän nyt toteuttaa syömistään viskomalla ruoat minne sattuu. Kiljuminen ja huutaminen kuuluvat Venni-Valon tapaan toteuttaa itseään, turha siinä muiden mulkoilla. Tarjottimelle voi vielä kätevästi jättää tosiaan sen vaipan, kosteuspyyhkeet, puoliksi syödyt lähmäiset maissinaksut ja lattialle kaikki loput. Koska asiakas se on Venni-Valokin ja oikeutettu mihin vaan, muuten haukun paikan somessa!

Imetys on todella oksettavaa julkisella paikalla, miksi ne mammat ei voi mennä hikisine eltaantuneine tisseineen vessaan imettämään?!

Kai säki sit meet vessaan syömään, jos mun mielestä sun ruoka tai tapa syödä on ällöttävä?

No tämä nyt ei ole ihan vastaava asia, tiedät sen kyllä itsekin. Mutta joo, joidenkin kohdalla joutuu kyllä katsomaan pois, kun kääntävät ruokaa suussa, suu auki. Ei oikein kehtaa lähteä itse pöydästä. Se olisi kuitenkin jo loukkaavaa sitä märehtijääkin kohtaan.

Vierailija
102/184 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan ostanut uuden sohvan ja se oli mulle pienituloisena tosi iso juttu, olin säästänyt kauan. Kaveri tuli vauvansa kanssa kylään ja alkoi sitten vaihtaa vaippaa siinä sohvallani ilman mitään suojaa alla. Olen tosi ujo sanomaan mitään, mutta ihan vaistomaisesti hämmästyin että älä, mitä jos se pissaa siihen, voit vaihtaa vessassa! Kaveri vaan nauroi ja kutitteli vauvaansa jalanpohjista kaikessa rauhassa. Onneksi ei pissannut, mutta toista kertaa en heitä kutsunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/184 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis te mammat oikeasti väitätte, että ette ole koskaan hätätilanteessa joutuneet vaihtamaan vaippaa esim. kahvilassa, ravintolassa, kaupassa, uimahallissa tai elokuvateatterissa? Aina ei ehdi vessaan, ja silloin on pakko tehdä tuo peliliike.

Varsinaisia supermammoja olette.

Tottakai on sattunut ja tapahtunut. Olen ne harvat kerrat kysynyt henkilökunnalta, jos ei hoitohuonetta todellakaan ole, ja aina on auennut joku sivuovi siihen tarkoitukseen. Ei ne itsekään halua vaippojen sisältöä asiakkailleen elämyksenä tarjoilla. Siinä mielessä olen supermamma. Saan suuni auki. Myös isommat lapset oppivat samalla siinä sivussa selvittämään suullisesti ja järkevästi asioita. Ihmeellisiä tuppisuita täällä liikenteessä.

Vierailija
104/184 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin että vauvojen äidit saisivat täältä tukea. Tämä on kuitenkin vauva-palsta.

Sinun mielestäsi typerästi käyttäytyviä pitää tukea siksi, että he sattuvat olemaan äitejä?

Vierailija
105/184 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtoiko olla kantasuomalaisia, vaikea uskoa.

Miten ihmeessä tämänkin saa käännettyä rasistiseksi???

Kyllä niitä törppöjä on ihan kaikissa kansallisuuksissa...

Vierailija
106/184 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerronpa tähän kokemuksemme ruotsinlaivan a la carte -ravintolasta. Varoitus: tämä on pitkä tarina! Tuo ravintola on siis olevinaan vähän hienompi paikka kuin se buffet, ja ennen kaikkea rauhallisempi. Näistä syistä menimme mieheni kanssa sinne illastamaan.

Naapuripöydässä istui nuori perhe, tai tarkemmin sanottuna vanhemmat istuivat. Juuri kävelemään oppinut taapero mennä viipotti pitkin ravintolaa, vaikka tarjoilija useampaan otteeseen kävi pyytämässä, että pitäisivät lapsen aloillaan, sekä hänen oman turvallisuutensa että muiden takia. Vaarallistahan se on pienelle vaappua siellä kuumia astioita kantavien tarjoilijoiden jaloissa. Ei auttanut, iskä pyydysti lapsen hetkeksi, mutta kohta taas mentiin. Isukki vilkaisi meihin siinä viereisessä pöydässä ja katsoi tarpeelliseksi antaa selityksen: likalla on skeidat vaipassa, siksi se on niin levoton. Okei, kiitos informaatiosta, olisimme kyllä pärjänneet ilmankin! Eivät sentään ryhtyneet vaipanvaihtopuuhiin siinä pöydässä. No, he siitä sitten jonkin ajan kuluttua poistuivat, ja rauha palasi maahan.

Tai niin me luulimme. Seuraavaksi pöytään tuli 4-henkinen perhe, isä, äiti, n. nelivuotias poika ja pikkuvauva. Vanhempien habituksesta päätellen (jos nyt näin uskaltaa sanoa) vähän parempaa väkeä. Vauva itki koko ajan, joten aika luonnollistahan se oli, että äiti yritti tyynnyttää hänet imettämällä. Mutta vauvapa ei siitä rauhoittunut, vaan kitisi ja inisi koko ajan. Minkäs teet, semmoisia vauvat ovat. Muu perhe oli jo melkein ateriansa nauttinut, kun äitiparka vasta pääsi aloittamaan. Mutta siinä vaiheessa 4-v. ilmoitti kirkkaalla äänellä: kakkahätä. Vanhemmat eivät olleet kuulevinaankaan, mutta poikaressulla taisi olla todella kova hätä, koska hän jatkoi sitä kakkahädän toistelemista, kasvavalla volyymilla. Lopulta isä: Ei me tässä nyt voida mihinkään vessaan lähteä, kun äidillä on syöminen ihan kesken. Sitä vartenhan me sulle vaippa laitettiin, anna tulla vaippaan nyt vaan! Poikaparka! Voitte kuvitella miten normaalia nelivuotiasta hävettää päästää julkisella paikalla kakat vaippaan! Mutta eihän siinä sitten muu auttanut, vaippaan se turahti, asiaankuuluvien ääni- ja hajuefektien saattelemana.

Siinä vaiheessa me olimme syöneet ja laskumme maksaneet, joten pääsimme poistumaan. Ei se meidän illallinen a la carte -ravintolassa niin rauhallinen ollutkaan kuin olimme kuvitelleet!

Vierailija
107/184 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsivihaa on nykyään paljon. Lapset eivät saisi näkyä, kuulua. Missään.

Olen ollut rippitilaisuudessa, jossa vauva huusi niin lujaa kuin ääntä lähti. Vanhemmat eivät tehneet elettekään poistuakseen kirkosta. Kukaan ei kuullut kun rippilasten nimiä lueteltiin.

Näiden käytöstavattomien vanhempien vuoksi moni suhtautuu nihkeästi lapsiin tai siis niihin lapsiin, joiden annetaan söpösti häiritä ihan kaikkia tilaisuuksia. Syy on vanhempien.

Vierailija
108/184 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä ongelmat.

Vierailija
109/184 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvan kakkavaipat ja toisaalla laitetaan sinaappia soosiin...

-ap

Et ole oikea ap

Vierailija
110/184 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyhyh

Vierailija
111/184 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai se aiheuttaa vihaa kun vanhemmat antavat kakaransa huutaa ja tehdä ihan mitä se itse haluaa. Hyvin kasvatettu lapsi ei aiheuta samanlaista raivoa muissa ihmisissä vaikkakin myös hyvin kasvatetut lapset ja nuoret osaavat olla joskus rasittavia.

Miten mahdoit itse käyttäytyä lapsena?

Kyse oli siitä, että miten vanhemmat suhtautuvat kakaransa toimintaan mutta sitähän sinä et ymmärtänyt. Omat vanhempani pistivät minut kuriin jos käyttäydyin sopimattomasti. Riittikö vastaukseksi vai pitääkö vääntää rautalangasta? Melkeinpä arvaan mitä alat seuraavaksi lässyttämään jos jotain vielä vastaat.

Oletpa alentuva. Ehkä vanhempasi kasvattivatkin sinut pelolla ja kurittivat ruumiillisesti? No, tiedoksi vaan, se ei ole nykyaikaa. Lapsikin on ihminen.

Vierailija
112/184 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai se aiheuttaa vihaa kun vanhemmat antavat kakaransa huutaa ja tehdä ihan mitä se itse haluaa. Hyvin kasvatettu lapsi ei aiheuta samanlaista raivoa muissa ihmisissä vaikkakin myös hyvin kasvatetut lapset ja nuoret osaavat olla joskus rasittavia.

Kyse oli siitä, että miten vanhemmat suhtautuvat kakaransa toimintaan mutta sitähän sinä et ymmärtänyt. Omat vanhempani pistivät minut kuriin jos käyttäydyin sopimattomasti. Riittikö vastaukseksi vai pitääkö vääntää rautalangasta? Melkeinpä arvaan mitä alat seuraavaksi lässyttämään jos jotain vielä vastaat.

Oletpa alentuva. Ehkä vanhempasi kasvattivatkin sinut pelolla ja kurittivat ruumiillisesti? No, tiedoksi vaan, se ei ole nykyaikaa. Lapsikin on ihminen.

Myös nykyaikana lapsi pitäisi opettaa kunnioittamaan muitakin ihmisiä. Ei sen tarvitse tapahtua väkivaltaisesti.

Vierailija
113/184 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen ällötys on jättää jo kävelevän lapsen kakkavaippa vessan roskikseen. Ihmiset eivät tajua mikä käry siitä jää ja tosi monia vessoja kun siivotaan vaan kerta päivässä aamuisin. Ei ole iso homma viedä vaipoa vaikka ulos roskikseen. Pikkuvauvalla kakka ei vielä pahalle haise, mutta kiinteitä syövän kyllä.

Vierailija
114/184 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää pöydällä vaihtaa? Onhan vauvoilla vaunutkin matkassa missä vaipan vaihtaminen onnistuu todella hyvin.

Vierailija
115/184 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis te mammat oikeasti väitätte, että ette ole koskaan hätätilanteessa joutuneet vaihtamaan vaippaa esim. kahvilassa, ravintolassa, kaupassa, uimahallissa tai elokuvateatterissa? Aina ei ehdi vessaan, ja silloin on pakko tehdä tuo peliliike.

Varsinaisia supermammoja olette.

Hätätila? Ei ehdi vessaan? Miten voi olla hätätila ettei ehdi vessaan? Vauvalla on jätökset jo vaipassa, ei siinä enää hätätilaa ja kiirettä ole. Ymmärrx ne jätökset ovat jo tulleet ulos. Siitä voi hissukseen mennä ilman kiirettä pitämättä muihin tiloihin vaihtelemaan vaippaa, että kahvilan/ravintolan muut ihmiset saavat ruokailla rauhassa. Vaippaa ei vaihdeta siinä kahvilan/ravintolan ruokapöydällä eikä myöskään lentokoneessa matkustajatilassa, jossa ihmiset istuvat ahtaasti kylki kyljessä. 

Vierailija
116/184 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junassa joku mamma vaihtoi taaperonsa vaipan istumapaikoilla. Kun mamma kaivoi vaippaa laukusta niin taapero pissasi junan lattialle. Isä tarjoutui hakemaan paperia, mutta äitipä käski isukin isomman sisaruksen kanssa leikkivaunuun. Tulee itse taaperon kanssa perässä. Arvataa vaan siivosiko äiti pissat lattialta? No ei. Painelivat leikkivaunuun ja olivat siellä loppumatkan.

Vierailija
117/184 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri. Muutama vuosikymmen sitten oli melkein kaikilla enemmän lapsia kuin nykyisin. Häissä ja hautajaisissa oli aina lapsia läsnä. Heille selitettiin tarkkaan kotoa lähtiessä mikä tilaisuus on. Hautajaisissa ollaan hiljaa. Muistan hyvin miten äiti kysyi kymmenen kertaa ennen lähtöä, että muistatko nyt varmasti mitä äiti sanoi. Häissä oli lapsille tehty usein oma tila missä leikittiin ja tanssiakin saatiin. Kirkumista ja ulvomista ei kirkollisissa tilaisuuksissa paljon kuulunut tai vanhempi lähti lapsensa kanssa ulos. Nykyinen kirkuna ja ulvominen ja raivarit tuollaisissa tilaisuuksissa on täysin tavallista kun eivät nykyvanhemmat muka ehdi mitään paitsi ruudun töllötykseen ja kakru saa kiljua ja raivota. 

Vierailija
118/184 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatamme vapaata kasvatusta. Lapset ahdistuvat rajoista.

Vierailija
119/184 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin että vauvojen äidit saisivat täältä tukea. Tämä on kuitenkin vauva-palsta.

Ai pitäisi vielä tukea kun joku ei välitä tippaakaan muista ihmisistä. Täydellinen fauxpas kahvilassa siltä ihmiseltä. 

Vierailija
120/184 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko vaippaa ei kannata pitää enää yli 1v. muuta kun jos nukkuu tai tietää että

on pakko olla pitkään ulkona kylmällä ja ns. vahinko olisi tosi hankala.

Liian pitkään vaippahousuna olevista tulee näitä

outoja lapsia jotka jo puhuvina 3-4 vuotiaina vaativat vaipan jotta voivat kakata ja joskus jopa pissata, pöntölle ei opita.