Vauvan vaipanvaihto kahvilan pöydän päällä
Olin puolenpäivän aikaan kahvilassa, joka oli täynnä asiakkaita. Söin salaattiani, ja se meinasi mennä väärään kurkkuun, kun huomasin viereisessä pöydässä vanhemman vaihtavan vauvansa vaippaa pöydän päällä kaikkien nähden. Vaipan sisällön haju levisi kahvilassa. Viereisten pöytien asiakkaat yökkivät ja laittoivat kätensä neniensä eteen. Kahvilan työntekijä kävi sanomassa sopimattomasta käytöksestä vanhemmalle. Onko muut törmänneet vastaavaan käytökseen?
Kommentit (184)
Ei taida olla laillista vaihtaa ruokapöydällä jos jää vaikka ulostetta pintaan tai virtsapisaroita. Tosta voi ilmoittaa elintarvikevalvontaan niin lähtee toimilupa yrittäjältä
Veljeni ja hänen silloinen akkansa kävivät sinkkuyksiössäni aikoinaan. Akka vaihtoi pennun vaipan sänkyni päällä ja heitti paskavaipan paperikoriini. Olisi pitänyt huomauttaa, olin liian hienotunteinen, nuori ja ujo. Jäi tuo inhottava itsekkyys mieleeni.
Vierailija kirjoitti:
Vastaus aloitukseen kyllä, tosin kyseessä oli täpötäysi ruokapaikka.
Ihmiset yrittivät syödä siellä, viettää mukavaa hetkeä hyvän ruoan äärellä, mutta tämä ulkoisesti normaalin näköinen tavallinen suomalaisperhe päätti sitten vaihtaa ruokapöydän päällä kakkavaipan. Tunnelma pilalla.
Entä kun seuraavat asiakkaat istahtavat kyseisen pöydän ääreen syömään? Sitä ei kukaan millään sairaalahygieniatason desinfiointiaineella asiakkaiden välissä puhdista. Siitä tarttuu sivullisille näiden virukset, bakteerit ja mahdolliset kihomadot. Ulosteesta ravinnossa voi sairastua vakavasti, esimerkiksi kolibakteeri voi johtaa jopa kuolemaan. Eivät tietenkään käsiään pesseet, eli likaisin käsin siitä kahvoihin tarttumaan.
Ravintoloita koskee tarkat hygieniasäännöt, mutta eihän tuollaisia ihmisiä mitkään säännöt koske. Ei heitä kiinnosta muiden oikeudet tai hyvinvointi. Olivat selvästi tätä kamalaa nykyihmistyy
Vaikeata uskoa, että onnistuisi muualla kuin Mäkkärissä ilman että nousisi hitonmoinen älämölö. Ja henkilökunta ei mitään huomaa eikä kukaan kerro.
Nimenomaan, hämmästelin myös kerran viime vuonna kun olin lounaalla ja pariskunta vauvan kanssa ryhtyivät vaihtamaan vaippaa, tosin niin että olivat ruokalan päädyssä eikä ruokailijoita ollut kuin muutamia siinä huoneessa edes. Mutta silti käsittämätöntä