Vauvan vaipanvaihto kahvilan pöydän päällä
Olin puolenpäivän aikaan kahvilassa, joka oli täynnä asiakkaita. Söin salaattiani, ja se meinasi mennä väärään kurkkuun, kun huomasin viereisessä pöydässä vanhemman vaihtavan vauvansa vaippaa pöydän päällä kaikkien nähden. Vaipan sisällön haju levisi kahvilassa. Viereisten pöytien asiakkaat yökkivät ja laittoivat kätensä neniensä eteen. Kahvilan työntekijä kävi sanomassa sopimattomasta käytöksestä vanhemmalle. Onko muut törmänneet vastaavaan käytökseen?
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Siis te mammat oikeasti väitätte, että ette ole koskaan hätätilanteessa joutuneet vaihtamaan vaippaa esim. kahvilassa, ravintolassa, kaupassa, uimahallissa tai elokuvateatterissa? Aina ei ehdi vessaan, ja silloin on pakko tehdä tuo peliliike.
Varsinaisia supermammoja olette.
Miten niin ei ehdi vessaan? Sitä vartenhan vauvalla se vaippa on ettei sillä vielä ole pidätyskykyä. Ei se minuutti mikä menee vessaan siirtymiseen vaikuta mihinkään. Kyse el ole ehtimisestä vaan viitsimisestä.
Jos on noin vaikeaa, ei sieltä kodista tarvitse poistua kahvilaan tai elokuviin.
Vierailija kirjoitti:
Luulin että vauvojen äidit saisivat täältä tukea. Tämä on kuitenkin vauva-palsta.
Nimeltään.. ei pidä liikoja luulla.
-ap
Ja se paskan haju? Ihan karmea.. Varmaan ollu maha kovalla ja sitten lyöny löysälle.
-ap
Lapsivihaa on nykyään paljon. Lapset eivät saisi näkyä, kuulua. Missään.
Jos noin on käynyt, niin kahvilan henkilökunnan olisi pitänyt mennä ja ilmoittaa tuollaisen käytöksen sopimattomuudesta.
Se on ruokapöytä se kahvilan pöytäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä aina välillä. Samat tyypit kokevat oikeudekseen imettää ilman mitään suojaa rinnat paljaana, koska kyllä meidän vauvalla on oikeus ottaa huikkaa ja se on muiden ongelma jos paljaat rinnat häiritsevät. Pöydät jää sikamaiseen kuntoon sormiruokailijoiden jäljiltä, koska pitäähän meidän Venni-Valon saada syödä siinä missä muidenkin asiakkaiden ja hän nyt toteuttaa syömistään viskomalla ruoat minne sattuu. Kiljuminen ja huutaminen kuuluvat Venni-Valon tapaan toteuttaa itseään, turha siinä muiden mulkoilla. Tarjottimelle voi vielä kätevästi jättää tosiaan sen vaipan, kosteuspyyhkeet, puoliksi syödyt lähmäiset maissinaksut ja lattialle kaikki loput. Koska asiakas se on Venni-Valokin ja oikeutettu mihin vaan, muuten haukun paikan somessa!
Minä taas kiihotun tällaisesta, ja kaivan "Jormani" esiin ja vemputan menemään siinä pöydän vieressä ihan estottomasti...joskus jopa päästelen asiaan kuuluvia äännähdyksiä sopivissa paikoissa.
Ruvetkaapa useammat miehet tekemään näin, niin jos mammat pikkuhiljaa ymmärtäisivät muuttaa käytöstapojaan.
Olen minä yleensä nostanu kannikkaa, kun on alkanu siltä tuntumaan..Äännähdyksillä ja äänettömänä. Tuoksujen kera.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Jos noin on käynyt, niin kahvilan henkilökunnan olisi pitänyt mennä ja ilmoittaa tuollaisen käytöksen sopimattomuudesta.
Se on ruokapöytä se kahvilan pöytäkin.
Mihin se sitten sen likaisen vaipan laittoi? Heitti lattialle vai? Oliko pyyhintäpapereita kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran lentokoneessa, kun viereisellä penkillä vaihdettiin vauvan vaippa. Äiti meinasi vielä hermostua, kun lentoemäntä ei suostunut viemään likaista vaippaa roskikseen.
Itse olen ollut todistamassa vaipanvaihtoa onnibussin yläkerrassa, jossa sopivasti ilmastointi oli paskana. Hyi helvetti sitä käryä.
Missäs Onnibussissa meinasit vaihtaa vaipan?
Vierailija kirjoitti:
Jos mulle tulisi p-hätä kahvilassa, niin pitäskö munkin laskee housut alas ja tehdä tortut lattialle kaikkien nähden?
Kiihottavaa :)
- ap
Vierailija kirjoitti:
Totta kai se aiheuttaa vihaa kun vanhemmat antavat kakaransa huutaa ja tehdä ihan mitä se itse haluaa. Hyvin kasvatettu lapsi ei aiheuta samanlaista raivoa muissa ihmisissä vaikkakin myös hyvin kasvatetut lapset ja nuoret osaavat olla joskus rasittavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai se aiheuttaa vihaa kun vanhemmat antavat kakaransa huutaa ja tehdä ihan mitä se itse haluaa. Hyvin kasvatettu lapsi ei aiheuta samanlaista raivoa muissa ihmisissä vaikkakin myös hyvin kasvatetut lapset ja nuoret osaavat olla joskus rasittavia.
Miten mahdoit itse käyttäytyä lapsena?
Vierailija kirjoitti:
Onko se lapsivihaa jos sun lapsi ei saa paskantaa kahvilan pöydälle?
Vierailija kirjoitti:
Kuvottavaa ja ajattelematonta toimintaa!
Samaa mieltä. Mieheni kaverin tyttöystävä vaihtoi kakaransa vaivpan ravintolan penkillä. Jöiks jäiks ja jäiks. Ja ope ammatiltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten mahdoit itse käyttäytyä lapsena?
Kyse oli siitä, että miten vanhemmat suhtautuvat kakaransa toimintaan mutta sitähän sinä et ymmärtänyt. Omat vanhempani pistivät minut kuriin jos käyttäydyin sopimattomasti. Riittikö vastaukseksi vai pitääkö vääntää rautalangasta? Melkeinpä arvaan mitä alat seuraavaksi lässyttämään jos jotain vielä vastaat.
Kuinka ajattelemattomia ihmisiä voi olla? Ensinnäkin, vauvan kanssa mennään vain sellaisiin paikkoihin, missä on vessa lähellä. Suurimmassa osassa on jos ei kahvilan/ravintolan sisällä, niin vähintään jossain kulman takana kauppakeskuksessa tms. Jos nyt olisin vahingossa sattunut menemään paikkaan jossa ei ole vessaa ja vauva kakkaa housuun, olisin nopeasti juonut kahvini loppuun, pakannut kamppeet kainaloon ja lähtenyt etsimään sitä vessaa.
Jos on epävarma missä voi imettää tai vaihtaa vaipan, kannattaa kysyä paikan henkilökunnalta neuvoa. Kokemukseni mukaan monessa paikassa suhtaudutaan tosi kivasti vauvoihin, jos vaan itsekin käyttäytyy hyvin ja muut huomioiden.
Vierailija kirjoitti:
Luulin että vauvojen äidit saisivat täältä tukea. Tämä on kuitenkin vauva-palsta.
Tietysti saa tukea täällä. Mutta ei se muuta sitä asiaa, että vain äitinä olo ei oikeuta porsastelemaan sen vauvan kanssa joka paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka ajattelemattomia ihmisiä voi olla? Ensinnäkin, vauvan kanssa mennään vain sellaisiin paikkoihin, missä on vessa lähellä. Suurimmassa osassa on jos ei kahvilan/ravintolan sisällä, niin vähintään jossain kulman takana kauppakeskuksessa tms. Jos nyt olisin vahingossa sattunut menemään paikkaan jossa ei ole vessaa ja vauva kakkaa housuun, olisin nopeasti juonut kahvini loppuun, pakannut kamppeet kainaloon ja lähtenyt etsimään sitä vessaa.
Vauvan kanssa mennään just sinne minne halutaan. Vaipanvaihtoa ei toki tehdä pöydällä tai tuolilla.
Vauvan kakkavaipat ja toisaalla laitetaan sinaappia soosiin...
-ap