Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltalehti: äiti ei pysty maksamaan palkastaan sähkölaskuja

Kyllästynyt
08.10.2022 |

Iltalehdessä oli jonkun perheen äidin itkuvirsi, ettei suoriudu sähkölaskuistaan lastenhoitajan palkoilla. Asuu omakotitalossa.

Miksi ihmiset eivät suhteuta omia tulojaan kulutukseensa? Lähtökohtaisesti jo ennen energiakriisiä tämä tyyppi on asunut varmaan liian kalliisti tuloihinsa nähden. Olen jokseenkin kyllästynyt, että nämä hoitajat valittavat miten eivät palkallaan pärjää, vaikka kyse on oikeasti siitä, että talousosaaminen on olematonta. Olen itse parempi tuloinen, enkä todella omalla tulotasolla alkaisi ostamaan omakotitaloa.

Kommentit (709)

Vierailija
241/709 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa ikäviä kommentteja. Tämä äiti kertoo asuvansa vanhassa omakotitalossa, jotka varsinkin maaseudulla ovat perinteisesti voineet olla hyvinkin edullisia. Tuskin mikään ökytalo on kyseessä. Hän käy kokopäivätöissä pienipalkkaisella alalla, maksaa veroja, elättää kahta poikaa eikä saa yhteiskunnalta asumistukia. Onko hänen syntinsä se, että hän on eronnut? Nythän tilanne on, että sähkölaskut voivat nousta jopa 10x, eikä hän pääse eroon nykyisestä sopimuksestaan. Kuka olisi osannut ennustaa tällaista sotaa ja energiakriisiä vuosi sitten? Ei kukaan. Monet ovat nyt samassa tilanteessa, empatiaa toivoisi.

Henkilön Facebook-profiilista näkyisi Turussa asuvan. Sieltä ei kovin halvalla edes vanhat talot lähde. Jos ei sähkölaskujen nousua oma talous kestä, niin entä vanhojen talojen yllätysongelmat? Umpisurkeaa taloudenhoitoa.

Turussa nimenomaan on mahdollista ostaa vanha omakotitalo verrattain edulliseen hintaan kaukana keskustasta. Olen itse katsellut vanhoja myynnissä olevia omakotitaloja Turussa ja pystyisin sellaisen yksin ostamaan, vaikka palkkani ei ole korkea. Joten on täyttä puppua väittää, että Turusta ei saisi vanhoja taloja edulliseen hintaan. Toki jotkin vanhat omakotitalot saattavat olla melkoisia rötisköjä.

No, en pystyisi lähihoitajan palkalla ostamaan yhtäkään niistä. Ja ne kaikki vaatisi vähintään tuplalainan remonttiin. Toki hyvällä tuurilla voisi saada sen ulosmitatun, mutta se remontti nostaisi heti hintaa.

Pystyisin yksin sellaisen ostamaan, vaikka palkkani ei ole korkea. Tosin minulla löytyy säästöjä, mikä vaikuttaa asiaan.

Eivät 'kaikki' vanhat vanhat omakotitalot välttämättä vaadi remonttia. Monet vanhat talot ovat toki huonokuntoisia ja remontin tarpeessa. On myös mahdollista löytää vanha ok kuntoinen talo, johon ei tarvitse tehdä muutossa remonttia. Sellaisen löytäminen voi toki olla hankalaa, mutta ei mahdotonta.

Vierailija
242/709 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmät seinät kirjoitti:

Huomattu että omakotitalossa voi kasvattaa omaa ruokaa älkää ikinä tuhotko marjapensaita pihoilta omenapuita raparperiä siellä on rikkaruohon keskellä usein perunamaa ja kiinteistö välittäjät tekee suuren virheen ajamalla pihan koneella sileäksi tuhoten kaikki syötävät ruuat.Ne pitää hoitaa kuntoon ja kun itse tekee mehut hillot talveksi säästää hirveästi rahaa.Joku on tuhonnut talon tekemällä remontin niin että jättänyt huomiotta perustukset.Putket ja jätevesi viemärit.Tietysti lämminvesi vie sähköä ,siksi monet ei saa purkaa niitä puukiukaita puulla lämpiäviä vesipaljuja vaan uusia ne,siksi siis ne puulämmitteinen pidetään varalla jos niitä on ja kylpypaljut on nykyään uusissakin taloissa pihalla lämpiää puilla.Puita saa missä on hakkuita niin risuja ja kantoja.Veden lämmitys sähköllä maksaa.Kylpypalju on sähkötön.Korjatkaa ensin palomuuri piippu hormit kun ostatte vanhan talon ja varaatte kosteus lämpö eriste remonttiin rahaa.

Säästö on valtava kun sen ruuan saa omasta maasta. 🥱 Peruna ja puolukat pitää nälän poissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/709 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin vaikka lyödä vetoa, että pahimmat huutelijat tässäkin ketjussa ovat niitä, jotka tosiasiassa itse maksattavat sähkölaskunsa Kelalla 😂

Hih hih

Voin kertoa, että puolisoni tienaa 1600 netto ja itse saan työmarkkinatukea 680 netto ja 200 lapsilisää. Emme saa vuokralla asumistukea emmekä toimeentulotukea, haimme kyllä, mutta kieltävä vastaus tuli ja puolisolla vuorotyö eli tarvitsee auton.

Haloo, teillä jää elämiseen melkein 2500, tietenkään ette saa tukia.

Niin ja tuosta maksetaan vuokra, sähkö, vesi, ruoka, lasten vaatteet, 4 puhelinlaskua, auton vakuutukset, käyttömaksu, auton remontit, yleensä joka vuosi 1 eli 500 - 1000.

Niin,asumistuki on asumiskuluihin,ei auton remonttiin ja vakuutukseen.Toimeentulotuki viimesijainen tuki evälttämättömiin kuluihin Tuskin lapsille tarvii joka kuukausi uusia vaatteita ostaa.

Lapset kasvaa 8-10 cm vuodessa.

Eikä joka puolella kulje ratikkaa niinkuin Helsingissä. Siellä kuulemma ihmiset menevät ratikalla jopa yhden lyhyen välin pysäkiltä pysäkille.

Ko äiti asuu Turussa. Siellä on hyvät kulkuyhteydet.

Kirpparilta saa vaatteita. Meillä oli tiukkaa pari vuotta sitten. Kaikki teinien vaatteet hankin ilmaisina Torista ja Kirppisryhmistä. Jopa kaksi vanhojen tanssipukua.

Ompelutaito auttaa. Ja senhän saa kyllä hankittua ihan ilmaiseksi.

Poikien vaatteita ei saa kirpparilta niillä menee kaikki housut ja kengät rikki.

Tyttöjen vaatteita voi löytää.

Eikä ole facebookkia enkä hommaa, koska olen yhden julkisuuden henkilön sukulainen ja ihmiset luulevat, että niillä on kaikilla tutuilla työpaikka. Olen työkokeiluissa enkä voi paljastaa sitä työnantajille, moni pelästyisi mitä ovat kahvitauoilla jutelleet ja menneet arvostelemaan.

Aivan varmasti saa myös poikien vaatteita kirpparilta. Nykyään muutenkin unisex on muotia, tytöt pukeutuu löysiin miesten paitoihin.

Tekosyysi facebookittomuuteen on naurettava ja täysin tuulesta temmattu, sinne ei edes tarvitse laittaa mitään työpaikkaa. Keksi parempi selitys

Vierailija
244/709 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se lapsilisä on nimensä mukaan LISÄ. Tarkoitettu vauvan ja lapsen hoitamiseen ruokaan vaatteisiin. Jos jää kierteeseen että se menee omiin tarkoituksiin tai vuokriin lapsi kärsii puutteessa todella.

Vierailija
245/709 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin vaikka lyödä vetoa, että pahimmat huutelijat tässäkin ketjussa ovat niitä, jotka tosiasiassa itse maksattavat sähkölaskunsa Kelalla 😂

Hih hih

Voin kertoa, että puolisoni tienaa 1600 netto ja itse saan työmarkkinatukea 680 netto ja 200 lapsilisää. Emme saa vuokralla asumistukea emmekä toimeentulotukea, haimme kyllä, mutta kieltävä vastaus tuli ja puolisolla vuorotyö eli tarvitsee auton.

Niin ja tuosta maksetaan vuokra, sähkö, vesi, ruoka, lasten vaatteet, 4 puhelinlaskua, auton vakuutukset, käyttömaksu, auton remontit, yleensä joka vuosi 1 eli 500 - 1000.

Niin,asumistuki on asumiskuluihin,ei auton remonttiin ja vakuutukseen.Toimeentulotuki viimesijainen tuki evälttämättömiin kuluihin Tuskin lapsille tarvii joka kuukausi uusia vaatteita ostaa.

Eikä joka puolella kulje ratikkaa niinkuin Helsingissä. Siellä kuulemma ihmiset menevät ratikalla jopa yhden lyhyen välin pysäkiltä pysäkille.

No aika hurja tahti sen ikäisille lapsille,jotka lienee jo koululaisia,kun puhelimetkin on.

Itse ostan lapsille vaatteita kirppareilta,hyvää uudenveroista vaatetta,ei kaikkia tarvitse aina uutena ostaa.Kasvaa,minkä kasvaa,ei niille silti tarvitse joka kuukausi vaatteita ostaa.

Helsingissä varmaan kirppareita on pikkuisen enemmän kuin 100 000 asukkaan kaupungissa ja viimeinen linja-auto menee lauantaina klo 17.15.

Vierailija
246/709 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hih hih

Eli elämän ihan peruskuluja.

Niin eli yksinhuoltaja maksaa hyvin sen omakotitalonsa kulut ja heitä on kai vain 3 ruokaa syömässä.

Ilmeisesti se on tähän asti pärjännytkin.

Vierailija
247/709 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah Hönö

se kaikille kateellinen 171cm keski-ikäinen työtön tradenomimuija

joka kerran eläissään pääsi sairaalan osastolle palkkatuella sinisissä sairaanhoitajan vetimissä leikkimään työntekoa

ja näki miten siellä vietettiin tunnin kahvitaukoja ja juoruttiin

hönö joutui tekemään kaikki työt

mutta ei päässyt jatkoon

kuten ei muissakaan vastaavissa palkkatuetuissa töissä

viimeksi kunnalla

sielläkin lusmut vain jatkuvasti sairastelivat ja olivat ylipitkillä tauoilla

hönö päätti kuvata kauppareissuillaan noita lusmuja, ja lähettää kuvat ja terveiset noiden pomoille ;p

jotta nuo lusmut irtisanottaisiin ja hönö palkattaisiin tilalle ;p

Hönö  on erityisen kateellinen juuri hoitajille. Omistavat mokomat taloja ja autoja, käyvät ulkomaanreissuilla, joillakin on jopa HEVOSIA!

entäs sitten asfalttimiehet, ai että hönöä kiukuttaa

lomailevat talvet Thaimaassa, nyt loppuu lomailu hönön mukaan - työtä on haettava 4x/kk

ja Uudenkaupungin autotehtaan työläiset - siis rakennuttaneet omakotitaloja! eiköhän tuo pröystäily lopu kun lomautukset tulee!

paperityöläisistä puhumattakaan

hönön ukko on vielä hönömpi, hankkii 1600€ netto/kk, vuorotyössä kaupan alalla

nyt hönö on menettänyt eläketurvansa eli leskeneläkkeen ;p

Eläkeläiset ovat myös Hönön hampaissa. Miten nuo vanhat käävät ovatkin onnistuneet elämässään paremmin kuin Tradenomi Hönö Tiainen. Etenkin anoppi ottaa Hönön kaaliin, kun ei ymmärrä 84v jo kuolla pois, että Hönökin pääsisi omistusasujien aateliin ;(

Vierailija
248/709 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hih hih

No aika hurja tahti sen ikäisille lapsille,jotka lienee jo koululaisia,kun puhelimetkin on.

Itse ostan lapsille vaatteita kirppareilta,hyvää uudenveroista vaatetta,ei kaikkia tarvitse aina uutena ostaa.Kasvaa,minkä kasvaa,ei niille silti tarvitse joka kuukausi vaatteita ostaa.

13-vuotias poika on nyt 180 cm, kasvuennuste 2 m

Vierailija
249/709 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhassa talossa asuminen on tähän asti ollut se kaikkein halvin vaihtoehto neliöihin suhteutettuna. Tämäkin äiti tarvitsee useamman makuuhuoneen teinien vuoksi. Täällä on taas koolla kaikki maan talousnerot, jotka tietenkin osasivat ennustaa paitsi Ukrainan sodan niin sen liitännäisvaikutukset. Hyvä teille. Jos tämä kyseinen äiti olisi vuokralla ja keräisi siitä suuret tuet, silloinhan te tietenkin onnittelisitte häntä hyvästä valinnasta, ettekä suinkaan haukkuisi yhteiskunnan loiseksi.

Omistusasunnon eli mm. omakotitalon kuluihin saa kyllä asumistukea. Tuo äiti höpisee mitä sattuu. Eri asia on jos asumisen kulut ovat tähän asti olleet hyvin pienet suhteessa hänen tuloihinsa mikä on muuten voinut olla yksi syy hankkia vanha okt.

Tuo äiti tuntuu myös luulevan että kaikki vuokralla asujat saavat asumistukea ja vuokralla asuminen jotenkin yleisesti oikeuttaisi asumistukeen. Niinhän ei ole. Tuolta äidiltä on saattanut jäädä saamatta tuhansien eurojen asumistuet kun ei ole ottanut faktoista selvää.

Saa juu, mutta laina ei ole lasku ja lämmityksessä on katto eli neliöitä ei saa olla liikaa.

Ei tuossa ole sanottukaan että lainan lyhynnys lasketaan asumiskuluksi. Kelan ohjeissa on selkeästi lueteltu mitkä kulut asumistuessa omakotiasujalla huomioidaan. Eikä se laina ole lasku omistusasujalla kerrostalossakaan, hoitovastike sen sijaan huomioidaan.

Neliöt vaikuttavat kaikilla, omistusasujilla ja vuokra-asujilla.

Vierailija
250/709 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, mikä helv*etin kommaripalsta tästä on tullut?

Saako suurin älämölösakki nyt määritellä ihmisten asumismuodonkin oman fiiliksen perusteella?

Ei se asumismuoto kerro mitään ihmisten tuloista. Sen sijaan OKT -asujat ovat yleensä parempia rahanKÄYTTÄJIÄ, koska OKT-asujien on pakko tehdä talolleen ja tontilleen jatkuvasti töitä.

Ei normaalin ihmisen pitäisi JOUTUA valmistautumaan pandemiaan, sotaan ja hyperinflaatioon. Nämä ovat valtion tehtäviä, joista valtio on luistanut.

Katsotaan miten täälläkin suut laitetaan, kun seuraava hallituks alkaa purkaa tukia, alkaen asumistuista.

Sitten tulee varmaan "MUUTTAKAA OMAKOTITALOON, DUH!" -kommentteja. Valmistautukaa, ilkikurjet.

Vierailija
251/709 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hih hih

Eli elämän ihan peruskuluja.

Niin eli yksinhuoltaja maksaa hyvin sen omakotitalonsa kulut ja heitä on kai vain 3 ruokaa syömässä.

Ilmeisesti se on tähän asti pärjännytkin.

Moni työtönkin pärjäsi enen ansiosidonnaisen leikkaamista.

Ja työttömiä on aktivoituna 90 000 esim. työmarkkinatuella kaupoissa tavaroita hyllyttämässä työkokeilussa.

Vierailija
252/709 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemman tehtävä on huolehtia perheen taloudesta. Siitä että on puskurirahasto, että hän tienaa tarpeeksi menoihin nähden jne.

Tilanteessa, jossa ns lapset on jo teinejä ja puoliksi isällään, en näe mitään syytä, miksei esimerkiksi voi asua niin, että äiti nukkuu olohuoneessa tai keittiössä ja niillä teinipojilla on omat huoneet. Näin tarvitaan vain kaksi makkaria. Äidillähän on joka tapauksessa puolet kuukaudesta koko talo itsellään. Ja noina viikkoina voi myös laskea tuntuvasti lämpötilaa niissä tyhjissä huoneissa.

Ja äiti voi tehdä lisätöitä kun lapset ei ole enää pieniä eivätkä edes aina kotona.

Minä asuin lapsuuteni vanhassa puutalossa. Meillä oli talon jokaikisessä huoneessa tulisija. Aika hullua, jos joku on onnistunut ostamaan talon, jossa ei ole yhtään ainutta tulisijaa.

On myös omakotitaloja, joissa on ns talvilämpimiä huoneita ja ns kesähuoneita eli kannattaa etsiä talo joka on monimuotoinen. Kesätilat antavat mukavasti väljyyttä puolet vuodesta.

Alanuoli ihan vaan siitä, että on käsittämätöntä missä norsunluutornissa osa ihmisistä elää, siis tuo jankkaus esim.että "pitää olla puskurirahastoa", ei se aina niin helppoa ole pienestä palkasta sellaista kerätä, varsinkaan jos on huono tuuri ja joutuu sitä puskurirahastoa vähänväliä käyttämään: Niin pieni puskurirahasto on aika äkkiä kulutettu, jos yllättäviä menoja sattuu kerralla enemmän. Eri asia toki jos pystyy pitämään jotain kymppitonnin puskurirahastoa, lastenhoitajan palkalla tuollaisen hommaaminen on todella hankalaa ja vaatii aikamoista kitsastelua ja ettei ole sellaisia ylimääräisiä kulueriä kuin esim. lapsia, omaa asuntoa, lemmikkejä tai autoa (jolloin ylimääräisiä yllättäviä menoja ei voi juurikaan edes tulla).

Se on sitä vanhemmuutta se. Tämä äiti olisi ihan hyvin pystynyt sellaisen keräämään, koska hänellähän on nuo isot teinit vain puolet ajasta. Etsii lisätyön ja kerää puskurirahaston. Mitään estettä tälle ei ole muuta kuin laiskuus ja tyhmyys.

Ja palkan suuruuskin on seurausta surkeista valinnoista. Samaten liian iso lapsimäärä suhteessa palkkaan.

Ei kaikilla ole voimavaroja tehdä jotain tuplatyötä, jos ei tunne ihmistä paremmin niin laiskaksi ja tyhmäksi leimaaminen tällaisen asian takia on kyllä aikamoista puusilmäisyyttä. Norsunluutornista lienee kauniit näkymät.

Kyllä, täällä on kaunista, helppoa ja huoletonta. Kannatti koulussa katsoa taululle sydämien piirtelyn matikanvihkoon sijaan ja tehdä opiskeluaikana kolmea työtä, dyykata roskiksia, jne.

Vierailija
253/709 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hih hih

Helsingissä varmaan kirppareita on pikkuisen enemmän kuin 100 000 asukkaan kaupungissa ja viimeinen linja-auto menee lauantaina klo 17.15.

Myös maaseudulla on kirpputoreja, kirppispalstoja ka roskalavaryhmiä. Pilvin pimein, paremmilla hinnoilla, jopa ilmaiseksi.

Miten se lauantain vika linjuri liittyy yhtikäs mihinkään?

Jutun äiti asuu Turussa, jossa vaatetta riittää. Samaten bussimatkan päässä Salossa on suunnilleen Suomen parhaat kirppikset.

Vierailija
254/709 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhassa talossa asuminen on tähän asti ollut se kaikkein halvin vaihtoehto neliöihin suhteutettuna. Tämäkin äiti tarvitsee useamman makuuhuoneen teinien vuoksi. Täällä on taas koolla kaikki maan talousnerot, jotka tietenkin osasivat ennustaa paitsi Ukrainan sodan niin sen liitännäisvaikutukset. Hyvä teille. Jos tämä kyseinen äiti olisi vuokralla ja keräisi siitä suuret tuet, silloinhan te tietenkin onnittelisitte häntä hyvästä valinnasta, ettekä suinkaan haukkuisi yhteiskunnan loiseksi.

Omistusasunnon eli mm. omakotitalon kuluihin saa kyllä asumistukea. Tuo äiti höpisee mitä sattuu. Eri asia on jos asumisen kulut ovat tähän asti olleet hyvin pienet suhteessa hänen tuloihinsa mikä on muuten voinut olla yksi syy hankkia vanha okt.

Tuo äiti tuntuu myös luulevan että kaikki vuokralla asujat saavat asumistukea ja vuokralla asuminen jotenkin yleisesti oikeuttaisi asumistukeen. Niinhän ei ole. Tuolta äidiltä on saattanut jäädä saamatta tuhansien eurojen asumistuet kun ei ole ottanut faktoista selvää.

Saa juu, mutta laina ei ole lasku ja lämmityksessä on katto eli neliöitä ei saa olla liikaa.

Ei tuossa ole sanottukaan että lainan lyhynnys lasketaan asumiskuluksi. Kelan ohjeissa on selkeästi lueteltu mitkä kulut asumistuessa omakotiasujalla huomioidaan. Eikä se laina ole lasku omistusasujalla kerrostalossakaan, hoitovastike sen sijaan huomioidaan.

Neliöt vaikuttavat kaikilla, omistusasujilla ja vuokra-asujilla.

Eli se tarkoittaa, että ei saa välttämättä toimeentulotukea, vaikka tilillä olisin 0 euroa.

Ensin lasketaan muut tuet ja koska lainat ei ole laskuja niin muista tuista jää raha ruokaan ja sähköön.

Vierailija
255/709 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen oikeudet kirjoitti:

Niin se lapsilisä on nimensä mukaan LISÄ. Tarkoitettu vauvan ja lapsen hoitamiseen ruokaan vaatteisiin. Jos jää kierteeseen että se menee omiin tarkoituksiin tai vuokriin lapsi kärsii puutteessa todella.

Tuokin on lisä jonka saisi poistaa kokonaan.

Vierailija
256/709 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Minäpä kerron teille yksinkertaisuudessaan  Hönön sanoman:

-Hönö pitää itseään ylivertaisen älykkäänä, kun ei ole hankkinut (siis ei ole ollut varaa) omistusasuntoa eikä mökkiä. Olisi halunnut sen 33 000€ mökin, mutta sitten ei saisi tarvittaessa sitä TOIMEENTULOTUKEA!

-Hönö on nyt JO vahingoniloinen kaikille työttömiksi jääville asunnon- ja mökinomistajille. Nehän tulevat näkemään nälkää, kun ei sitä TOIMEENTULOTUKEA saa niihin lainanlyhennyksiin. Siitä saatte senkin omistava luokka. 

HÖNÖ SIIS HAAVEILEE MITEN TE KOPPAVAT OMISTUSASUJAT JOUDUTTE PAHEMPAAN AHDINKOON KUIN HÖNÖ. Kaikki te sairaanhoitajat, asfalttimiehet, Uudenkaupungin autotehtaalaiset, kampaajat, kahvilatyöntekijät jne MITÄS LÄKSITTE ASUNTOJA OSTAMAAN, Hönön logiikalla te menette perikatoon!

Hönöä ei hintojen nousut haittaa, hönön maailmassa kaikki tuet ja menot pysyvät ennallaan. Vain asuntojen ja mökkien omistajat tulevat näkemään nälkää. Hönö pääsee tulevaisuudessa valitsemaan missä ja miten asuu, viisaana vuokralaisena hänellä on mistä valita ja millä hinnalla. ÄHÄS KUTTI

Hönö aina kehuu, miten eivät saa asumistukea. Silti Hönön antamilla luvuilla saisi asumistukea myös syrjäseudulle. Selvisikin sitten että Hönö asuu vuokrakolmiossa, vuokra 350€/kk  ;DDDDDDDDDDD

Ja asumistukea on vailla  ;DDDDDDDD

Nyt Hönö on niin polleena, kun muka on töissä  ;DDDDDDDDDD  Ootellaas hetki, miten Hönön käy. Tradenomi Hönö Tiainen, kun toteuttaa sitä samaa kohtaloaan perä perään  ;DDDDDDDD

TÖISSÄ - nyt taas uikuttaa täällä olevansa välillä anskulla 800€/kk ja välillä taastyömarkkinatuella 680€/kk

Hönön kirjoitelmia 85% koko ketjusta, älkää typerykset lähtekö tuon harhaluuloisen kelkkaan!

Vierailija
257/709 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hih hih

Myös maaseudulla on kirpputoreja, kirppispalstoja ka roskalavaryhmiä. Pilvin pimein, paremmilla hinnoilla, jopa ilmaiseksi.

Jutun äiti asuu Turussa, jossa vaatetta riittää. Samaten bussimatkan päässä Salossa on suunnilleen Suomen parhaat kirppikset.

Emme asu Turussa. Oletko tyhmä, luuletko ettei jo olla kierretty kaikkia kirppiksiä mitä kaupungissa on?

Vierailija
258/709 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hyväosaiset omakotitaloasujat kitisevät sähkönhinnasta? Eivätkö ymmärrä, ettei kaikilla ole varaa ostaa sitä omakotitaloa

Vierailija
259/709 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näihin meidän uutisiin, vaikka ikäviä ja vakavia ovatkin  pitäisi saada joku kohtuus. Järkyttävä kohtalo oli esim Thaimaalaisilla äideillä kun huumeiden käytön takia erotettu poliisi ampui lastentarhasssa 20 alle viisivuotiasta kuoliaaksi.

Miellä ei yksikään lapsi jää asunnottomaksi ja ilman ruokaa, vaikka sähkö olisi kallista.

Vierailija
260/709 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hih hih

Emme asu Turussa. Oletko tyhmä, luuletko ettei jo olla kierretty kaikkia kirppiksiä mitä kaupungissa on?

Niin ja jos viimeinen linja-auto menee klo 17.15 ja työ kestää klo 23.00 asti niin pitää olla se oma auto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi