Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltalehti: äiti ei pysty maksamaan palkastaan sähkölaskuja

Kyllästynyt
08.10.2022 |

Iltalehdessä oli jonkun perheen äidin itkuvirsi, ettei suoriudu sähkölaskuistaan lastenhoitajan palkoilla. Asuu omakotitalossa.

Miksi ihmiset eivät suhteuta omia tulojaan kulutukseensa? Lähtökohtaisesti jo ennen energiakriisiä tämä tyyppi on asunut varmaan liian kalliisti tuloihinsa nähden. Olen jokseenkin kyllästynyt, että nämä hoitajat valittavat miten eivät palkallaan pärjää, vaikka kyse on oikeasti siitä, että talousosaaminen on olematonta. Olen itse parempi tuloinen, enkä todella omalla tulotasolla alkaisi ostamaan omakotitaloa.

Kommentit (709)

Vierailija
281/709 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä jännä palsta. Kun itse kerroin omasta minimalismistani ja siitä kuinka saan 1000e kuukaudessa parin tonnin palkasta säästöön, asun todella edullisessa vuokra-asunnossa, en tuhlaa, niin palstalla oltiin sitä mieltä, että pitää elää eikä rahaa kannata säästää pahanpäivänvaralle tai eläkettä varten.

Että miten se nyt sitten on? Pitääkö elää kuten tämä lastenhoitaja Liisa, vai olisko sittenkin se minun tapani parempi? Ei minulla ole ongelmaa ensi talven sähkölaskun kanssa, enkä tule näkemään nälkää, enkä ole ulisemassa iltapaskaan huonoja valintojani.

Vierailija
282/709 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin vaikka lyödä vetoa, että pahimmat huutelijat tässäkin ketjussa ovat niitä, jotka tosiasiassa itse maksattavat sähkölaskunsa Kelalla 😂

Hih hih

Voin kertoa, että puolisoni tienaa 1600 netto ja itse saan työmarkkinatukea 680 netto ja 200 lapsilisää. Emme saa vuokralla asumistukea emmekä toimeentulotukea, haimme kyllä, mutta kieltävä vastaus tuli ja puolisolla vuorotyö eli tarvitsee auton.

Haloo, teillä jää elämiseen melkein 2500, tietenkään ette saa tukia.

Niin ja tuosta maksetaan vuokra, sähkö, vesi, ruoka, lasten vaatteet, 4 puhelinlaskua, auton vakuutukset, käyttömaksu, auton remontit, yleensä joka vuosi 1 eli 500 - 1000.

Niin,asumistuki on asumiskuluihin,ei auton remonttiin ja vakuutukseen.Toimeentulotuki viimesijainen tuki evälttämättömiin kuluihin Tuskin lapsille tarvii joka kuukausi uusia vaatteita ostaa.

Lapset kasvaa 8-10 cm vuodessa.

Eikä joka puolella kulje ratikkaa niinkuin Helsingissä. Siellä kuulemma ihmiset menevät ratikalla jopa yhden lyhyen välin pysäkiltä pysäkille.

No aika hurja tahti sen ikäisille lapsille,jotka lienee jo koululaisia,kun puhelimetkin on.

Itse ostan lapsille vaatteita kirppareilta,hyvää uudenveroista vaatetta,ei kaikkia tarvitse aina uutena ostaa.Kasvaa,minkä kasvaa,ei niille silti tarvitse joka kuukausi vaatteita ostaa.

Helsingissä varmaan kirppareita on pikkuisen enemmän kuin 100 000 asukkaan kaupungissa ja viimeinen linja-auto menee lauantaina klo 17.15.

Myös maaseudulla on kirpputoreja, kirppispalstoja ka roskalavaryhmiä. Pilvin pimein, paremmilla hinnoilla, jopa ilmaiseksi.

Miten se lauantain vika linjuri liittyy yhtikäs mihinkään?

Jutun äiti asuu Turussa, jossa vaatetta riittää. Samaten bussimatkan päässä Salossa on suunnilleen Suomen parhaat kirppikset.

Emme asu Turussa. Oletko tyhmä, luuletko ettei jo olla kierretty kaikkia kirppiksiä mitä kaupungissa on?

Niin ja jos viimeinen linja-auto menee klo 17.15 ja työ kestää klo 23.00 asti niin pitää olla se oma auto.

Sitten pitää muuttaa lähemmäksi sitä työpaikkaa, että pääsee julkisilla. Näinhän meille työttömillekkin kerrotaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/709 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin vaikka lyödä vetoa, että pahimmat huutelijat tässäkin ketjussa ovat niitä, jotka tosiasiassa itse maksattavat sähkölaskunsa Kelalla 😂

Hih hih

Voin kertoa, että puolisoni tienaa 1600 netto ja itse saan työmarkkinatukea 680 netto ja 200 lapsilisää. Emme saa vuokralla asumistukea emmekä toimeentulotukea, haimme kyllä, mutta kieltävä vastaus tuli ja puolisolla vuorotyö eli tarvitsee auton.

Niin ja tuosta maksetaan vuokra, sähkö, vesi, ruoka, lasten vaatteet, 4 puhelinlaskua, auton vakuutukset, käyttömaksu, auton remontit, yleensä joka vuosi 1 eli 500 - 1000.

Niin,asumistuki on asumiskuluihin,ei auton remonttiin ja vakuutukseen.Toimeentulotuki viimesijainen tuki evälttämättömiin kuluihin Tuskin lapsille tarvii joka kuukausi uusia vaatteita ostaa.

Eikä joka puolella kulje ratikkaa niinkuin Helsingissä. Siellä kuulemma ihmiset menevät ratikalla jopa yhden lyhyen välin pysäkiltä pysäkille.

No aika hurja tahti sen ikäisille lapsille,jotka lienee jo koululaisia,kun puhelimetkin on.

Itse ostan lapsille vaatteita kirppareilta,hyvää uudenveroista vaatetta,ei kaikkia tarvitse aina uutena ostaa.Kasvaa,minkä kasvaa,ei niille silti tarvitse joka kuukausi vaatteita ostaa.

Helsingissä varmaan kirppareita on pikkuisen enemmän kuin 100 000 asukkaan kaupungissa ja viimeinen linja-auto menee lauantaina klo 17.15.

Myös maaseudulla on kirpputoreja, kirppispalstoja ka roskalavaryhmiä. Pilvin pimein, paremmilla hinnoilla, jopa ilmaiseksi.

Jutun äiti asuu Turussa, jossa vaatetta riittää. Samaten bussimatkan päässä Salossa on suunnilleen Suomen parhaat kirppikset.

Emme asu Turussa. Oletko tyhmä, luuletko ettei jo olla kierretty kaikkia kirppiksiä mitä kaupungissa on?

Niin ja jos viimeinen linja-auto menee klo 17.15 ja työ kestää klo 23.00 asti niin pitää olla se oma auto.

Onko pakko asua jumalan selän takana?

100 000 asukkaan kaupunki.

Juu, meilläpäin jokaisella hoitajalla on oma auto, kun eivät pystyisi muuten 3 vuoro työhön kulkemaan.

Ei voi kulkea niinkuin Helsingissä, missä kulkee HSL: n junat sekä ratikat ja linja-autot.

Minä hoitajana asun 700m työpaikastani ihan syystä. Minulla ei myöskään ole lapsia ihan syystä. Sähkön kulutukseni on ihan syystä 1100kwh vuodessa. Ja jätin ne pilvilinnat rakentamatta ihan syystä. Tätä syytä kutsutaan arkirealismiksi.

Vierailija
284/709 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä täällä palstalla kirjoitetaan. Jos ei maksa laskua niin sähkö katkaistaan.

Vierailija
285/709 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hih hih

Kaikki muut saa mut ei me.🥱

No, ei saada esim. Helsingissä saa helpommin, noissa kun on eri raha riippuu missä asuu.

Mutta ensi talvena moni oppii.

Kerrotko nyt mitä opitaan? Nettotulot kahdelle aikuiselle 7000€, ei velkaa.

Vierailija
286/709 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hih hih

Tiedetään jo, että olit siellä Päijät-Soten sairaalan osastolla osastosihteerin työkokeilussa.

Sitten olit saman kaupungin oikeuslaitoksella palkkatuella toimistotyöläisenä. Tuo oli kyllä huigeeta, oikein Supon lausunnolla todettiin, että hullu, mutta vaaraton! jatkakoon siis, mutta vain sen määräajan.

Nyt sitten kerskut olevasi samaisen kaupungin palolaitoksella määräaikaisena. Wau, oikein pelastustehtävissä. Lyhyen aikaa, mutta kuitenkin.  Tuon todenperäisyys on vielä kyseenalaista, mutta katsotaas minkämoinen palomiesten ja pelastajien mollaaminen alkaa, kun työsuhde päättyy. Näinhän on käynyt jokaisen Hönö Tiaisen työn päättyessä.

Ehkäpä Hönö sitten sepustelee palstalla, miten nuo palomiehet siellä vaan kuntoilevat, pelaavat korttia ja katsovat telkkaria. Eivätkä edes huomioi Hönöä ;( eivät kehu, eivät tarjoa kahvia, eivät avaa ovea. Hönön naisellinen itsetunto laskee taas kuin lehmän häntä.

Mutta nuo luulot kuuluvat sairauden kuvaan. Kyllä ne Hönöä hetken siellä kestävät, eihän se onneksi ole vakinainen.

Olet vastuussa kirjoituksistasi. Ei kannata kopioida kenenkään kirjoituksia, koska ne mitkä tulee sun ip:ltä on sun kirjoittamia. Olet myös lainauksista vastuussa esim. niistä raivoava mies kommenteista.

Juu, se on kiva, kun pieni vauva yöllä itkee ja mies tulee huutamaan ja raivoamaan, että nyt se vauva hiljaiseksi, hän menee huomenna töihin. Itse imetin välillä vauvaa koko yön, että mies saa nukkua.

Näitä äitejä meillä sitten laitetaan typ - palveluun. Raivoavalle miehelle ei yksikään viranomainen sano mitään. Niin se Suomessa menee.

Voitte vain kuvitella kuinka ihanalta naisesta tuntuu, kun nuorin lapsi täyttää 18 - vuotta ja nainen on vapaa ja pääsee omaan asuntoon yksin asumaan.

Ei tarvitse miettiä enää, että raivokohtauksia saava mies saisi lapset joka toinen viikonloppu tai joka viikko itselleen.

Vierailija
287/709 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidin järkyttävä kohtalo: Liisa ei pysty maksamaan sähkölaskujaan lastenhoitajan palkalla

Miksi äitiä järkyttää Liisan ilmeinen varattomuus. Onko Liisa tuttu vai lapsensa? Eiku miten tuo juttu upean otsikon takana menikään... 🙈

Minäkin luulin otsikon perusteella, että Liisa ei pysty maksamaan äitinsä laskuja ja äiti joudutaan vähintään lopettamaan.

Vierailija
288/709 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en olisi yh-äitinä uskaltanut ostaa omakotitaloa. Nytkin asun yhä vuokralla ja olen toki luuseri. Ikää 50v.

Ja minä en lähihoitajana tehnyt niitä lapsia. Ja nyt voin 46v tehdä kesät töitä ja olla talvet etelässä. Toki omistan 25000e maksaneen yksiön, joka on talvet vuokralla. Elämän henkilökohtaisia arvovalintoja.

25000€ yksiö, varmaan on remontteja taloyhtiöön tulossa, joten yhtiövastike nousee (lue:rahoitusvastike), joten 500€ vuokrastakaan ei paljon käteen jää, kun laskee vielä pääomatuloperuste verot 30% pois. Siihen päälle huoli, mikä asunnossa rikkoutuu seuraavaksi, mikä remppa on pakko tehdä. Että paljon ei vuokranantajana nettoa.

Vierailija
289/709 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hih hih

13-vuotias poika on nyt 180 cm, kasvuennuste 2 m

Kasvuennuste ei ole sama,kuin lapsen tuleva pituus.Jos tuntuu,että joka kuukausi pitää ostaa vastetta,nii kannattaa varmaan harkita,että ostaa vaatetta,johon jää vähän kasvuvaraa.

Vierailija
290/709 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hih hih

Onko pakko asua jumalan selän takana?

100 000 asukkaan kaupunki.

Juu, meilläpäin jokaisella hoitajalla on oma auto, kun eivät pystyisi muuten 3 vuoro työhön kulkemaan.

Ei voi kulkea niinkuin Helsingissä, missä kulkee HSL: n junat sekä ratikat ja linja-autot.

Minä hoitajana asun 700m työpaikastani ihan syystä. Minulla ei myöskään ole lapsia ihan syystä. Sähkön kulutukseni on ihan syystä 1100kwh vuodessa. Ja jätin ne pilvilinnat rakentamatta ihan syystä. Tätä syytä kutsutaan arkirealismiksi.

Kaikki ei voi asua 700 m päästä työpaikasta.

No, eihän kukaan omainen nyt eläkeläisen luokaan autoile maaseudulle eli valtion hoidettavaksi ne jää, kun on vaan 1 lapsi tehty.

Vierailija
291/709 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä jännä palsta. Kun itse kerroin omasta minimalismistani ja siitä kuinka saan 1000e kuukaudessa parin tonnin palkasta säästöön, asun todella edullisessa vuokra-asunnossa, en tuhlaa, niin palstalla oltiin sitä mieltä, että pitää elää eikä rahaa kannata säästää pahanpäivänvaralle tai eläkettä varten.

Että miten se nyt sitten on? Pitääkö elää kuten tämä lastenhoitaja Liisa, vai olisko sittenkin se minun tapani parempi? Ei minulla ole ongelmaa ensi talven sähkölaskun kanssa, enkä tule näkemään nälkää, enkä ole ulisemassa iltapaskaan huonoja valintojani.

Aina kannattaa olla puskuria pahanpäivän varalle ja nyt monille koitti sellainen. Sähkön hinta tulee laskemaan kyllä keväällä.

Vierailija
292/709 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Putinin sota teki energiakriisin.

Mutta suomenkin poliitikot ovat syyllisiä.

Heillä kun olisi valtaa ooikeasti tiputtaa sähkön hintaa ja veroja.

Mutta haku tähän puuttuu.

Varsinkin vas.puolueet haluavat ainoastaan kyniä ja verottaa kansalta kaikki rahat pois.

Täten kurjuuden aiheuttaminen on TAHALLISTA.

Päättäjät haluaa kurjuudella edistää ilmastonmuutoksen torjuntaa. Esim. tämän ko. äidin pitää luopua "harakanpesästään" ja antaa lahota sijoilleen. Tehdä tappiot ja  muutto kerrostaloon edessä.

Niinpä. Parempi vaan muuttaa vuokralle ja jättäytyä tukien varaan. Se tuntuu olevan tämän valtion logiikka.

Ei tunnu olevan vaan on. The Great Reset.

Vierailija
293/709 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä tulee tuntumaan myös kerrostaloasukkailla, eli alkakaa nyt varautumaan kun kerran täällä kovin vouhkaatte että miksei omalotitaloasujat ole varautuneet.

Toki Kelan asiakkaita tämä ei varmaankaan koske.

Vierailija
294/709 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole todellista, se "tradenomi-tiais-hullu" on tälläkin ketjulla purkamassa omaa mielipahaansa epäonnistuneesta elämästään.

Miten kertoa olevansa epäonnistuja sanomatta sitä ääneen.

Vierailija
295/709 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hih hih

13-vuotias poika on nyt 180 cm, kasvuennuste 2 m

Kasvuennuste ei ole sama,kuin lapsen tuleva pituus.Jos tuntuu,että joka kuukausi pitää ostaa vastetta,nii kannattaa varmaan harkita,että ostaa vaatetta,johon jää vähän kasvuvaraa.

No, ostetaankin, mutta pituutta tulee 10 cm vuodessa.

Toki jos miehsi on 170 cm lyhyt pikkumies niin tuskin ymmärrät.

Vierailija
296/709 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Putinin sota teki energiakriisin.

Mutta suomenkin poliitikot ovat syyllisiä.

Heillä kun olisi valtaa ooikeasti tiputtaa sähkön hintaa ja veroja.

Mutta haku tähän puuttuu.

Varsinkin vas.puolueet haluavat ainoastaan kyniä ja verottaa kansalta kaikki rahat pois.

Täten kurjuuden aiheuttaminen on TAHALLISTA.

Päättäjät haluaa kurjuudella edistää ilmastonmuutoksen torjuntaa. Esim. tämän ko. äidin pitää luopua "harakanpesästään" ja antaa lahota sijoilleen. Tehdä tappiot ja  muutto kerrostaloon edessä.

Niinpä. Parempi vaan muuttaa vuokralle ja jättäytyä tukien varaan. Se tuntuu olevan tämän valtion logiikka.

Sillä välillähän ei ole mitään asumismuotoa.

Vierailija
297/709 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hönön ihanaa elämää kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hih hih

Tiedetään jo, että olit siellä Päijät-Soten sairaalan osastolla osastosihteerin työkokeilussa.

Sitten olit saman kaupungin oikeuslaitoksella palkkatuella toimistotyöläisenä. Tuo oli kyllä huigeeta, oikein Supon lausunnolla todettiin, että hullu, mutta vaaraton! jatkakoon siis, mutta vain sen määräajan.

Nyt sitten kerskut olevasi samaisen kaupungin palolaitoksella määräaikaisena. Wau, oikein pelastustehtävissä. Lyhyen aikaa, mutta kuitenkin.  Tuon todenperäisyys on vielä kyseenalaista, mutta katsotaas minkämoinen palomiesten ja pelastajien mollaaminen alkaa, kun työsuhde päättyy. Näinhän on käynyt jokaisen Hönö Tiaisen työn päättyessä.

Ehkäpä Hönö sitten sepustelee palstalla, miten nuo palomiehet siellä vaan kuntoilevat, pelaavat korttia ja katsovat telkkaria. Eivätkä edes huomioi Hönöä ;( eivät kehu, eivät tarjoa kahvia, eivät avaa ovea. Hönön naisellinen itsetunto laskee taas kuin lehmän häntä.

Mutta nuo luulot kuuluvat sairauden kuvaan. Kyllä ne Hönöä hetken siellä kestävät, eihän se onneksi ole vakinainen.

Olet vastuussa kirjoituksistasi. Ei kannata kopioida kenenkään kirjoituksia, koska ne mitkä tulee sun ip:ltä on sun kirjoittamia. Olet myös lainauksista vastuussa esim. niistä raivoava mies kommenteista.

Juu, se on kiva, kun pieni vauva yöllä itkee ja mies tulee huutamaan ja raivoamaan, että nyt se vauva hiljaiseksi, hän menee huomenna töihin. Itse imetin välillä vauvaa koko yön, että mies saa nukkua.

Näitä äitejä meillä sitten laitetaan typ - palveluun. Raivoavalle miehelle ei yksikään viranomainen sano mitään. Niin se Suomessa menee.

Voitte vain kuvitella kuinka ihanalta naisesta tuntuu, kun nuorin lapsi täyttää 18 - vuotta ja nainen on vapaa ja pääsee omaan asuntoon yksin asumaan.

Ei tarvitse miettiä enää, että raivokohtauksia saava mies saisi lapset joka toinen viikonloppu tai joka viikko itselleen.

Suomessa on se ongelma, että jos ihminen pitää itseään terveenä niin häntä ei voi määrätä hoitoon.

Jos raivokohtauksia saava ihminen on omasta mielestään terve niin häntä ei laiteta mihinkään.

Jos hänen vaimonsa ei hanki jaksaa raivokohtauksia niin vaimo on se mielenterveysongelmainen sitten.

Vierailija
298/709 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole todellista, se "tradenomi-tiais-hullu" on tälläkin ketjulla purkamassa omaa mielipahaansa epäonnistuneesta elämästään.

Miten kertoa olevansa epäonnistuja sanomatta sitä ääneen.

Noita epäonnistujia joilla ei rahat riitä ensi talvena sähkölaskuun tulee olemaan.

Olisi kannattamut lukea lääkäriksi.

Vierailija
299/709 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmahan on se, että Tradenomi Hönö Tiainen ei työllisty (miksiköhän? ;p), vaikka on ollut palkkatuella työllistettynä jo monet kerrat. Siksi vikissyt täällä jo ainakin kaksi vuotta.

Toinen Hönön ongelma on vuokralaisuus. Hönön anoppi ei voi sietää Hönöä (miksiköhän? ;p), eikä luovuta omakotitaloaan Hönön perheen käyttöön. Tuosta johtuu Hönön eläkeläisviha.

Joten työtön Tradenomi Hönö Tiainen tunkee itsensä jokaiseen suosittuun ketjuun, ja alkaa spämmätä niitä samoja copypastejaan jatkuvalla syötöllä.

Hönö suosii nyt kaikkia sähkölämmitteisiä asuntoja koskevia ketjuja, vaikka Hönö asuu kerrostalossa vuokralla. Mutta mitäs läksitte LÄLLÄÄLLLÄÄÄÄÄÄÄ. Hönö ei auta ketään, heh tuo avuton, ettäs tiedätte!

Hih

ja sielläkin kyttäsit vakinaisten taukoja ja saikuttamista, samoin kuin siellä osastolla

Käykös se Tradenomi Hönö Tiainen siellä kaupassa kuvaamassa niiden virkailijoiden asioimista työaikana,?

Tai siellä sairaalan nurkalla tupakkataukoja filmaamassa, ja sit lähettämässä materiaalia YLILÄÄKÄRILLE!?

Kun eivät kaikista epätoivoisista yrityksistä huolimatta Hönöä vakinaista, niin Hönö haaveilee vakkareiden potkuista  ;DDDDDDDDDD

Unelmoi pääsevänsä kalifiksi kalifin paikalle, tuo ahmatti ahne.

<- Miten kertoa olevansa oman elämänsä suurin epäonnistuja sanomatta sitä ääneen.

Vierailija
300/709 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta keskustelua aiheesta on tässä varsin empatiakyvytöntä. Kukaan ei kyseenalaista energiayhtiöiden oikeutta riistää tavallisia kansalaisia, mutta syyllistetään ihmisiä valinnoista, joita kukaan ei todellisuudessa osannut pitää riskialttiina vielä reilu vuosi sitten. Tässä ei puhuta muutamien prosenttien vaan satojen prosenttein noususta, sähkön hinnalla keinottelusta.

Ja kyllä, itselläni on maalämpö, korkea koulutus ja tulot. En silti koe oikeudekseni ilkkua niille joilla ei ole. Ja jos teiniot menevät töihin, niin yksinhuoltajien lapsina tulot pitäisi mennä vaatteisiin, puhelimiin yms, ei lihottamaan energiayhtiön kassaa.

Näin on! Nämä räksräks-ihmiset nyt vaan katsovat oikeudekseen toimittaa koiran virkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän