Kuinka kauan teidän taloudessa kestää yksi kahvipaketti? Sellainen normaali 500g paketti.
Ja kuinka monta kahvinjuojaa taloudessanne on?
Mulla kestää lähemmäs puol vuotta varmaan, mutta meillä ei ookaan muita kahvinjuojia ku mä ja mä juon vaan yhden kahvikupillisen päivässä.
Yhdessä lehtijutussa joku nainen kertoi, että hänellä menee etätöiden lomassa kahvipaketillinen viikossa.
Se on jo aika paljon, ainakin mun mittapuulla. Jollekin toiselle taas se voi olla ihan normaali määrä.
Kauan teidän perheessä/taloudessa kestää yksi kahvipaketti ennenkuin pitää alkaa avaamaan seuraavaa pakettia?
Kommentit (44)
Sinkulla aika tarkkaan 2 viikkoa. Kaksi kertaa päivässä 2 kupillista kerralla.
Vierailija kirjoitti:
N. 1,5 viikkoa. Meitä on kaksi juojaa. Ei käydä töissä.
Miksi ette käy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette käy?
Miksi töissä pitäisi käydä, jos ei halua?
Vierailija kirjoitti:
Puoli vuotta avattu kahvipaketti!! Mahtaa olla kuivaa purua ja härskiintynyt maku saludossa 🤢 Osta pienempiä paketteja. Tosin eihän tämä nyt ole tottakaan
Oikeesti kestää. Kerran mulle jäi avattu kahvipaketti jääkaappiin vuodeksi, ennen kuin join sen loppuun. Vähän "unohtui", kun innostuin välillä juomaan enemmän murukahvia.
Mutta kyllä siinäkin ihan hyvä maku vielä oli, kun metallipurkissa oli. Kyllä mulle kelpas. 😅 Ap
Todella kauan. Mökillä on yksi vuodelta 1968. Ja ihan hyväkuntoinen paketti..no vitsi.
Sellanen noin viikko.
Varmaan 3 vk - vähän alle kuukauden kestää yksi paketti. Yksi kahvinjuoja, keitän kolmen tai neljän mitallisen verran kahvia aamuisin. Harvoin keitän päiväkahveja, korkeintaan viikonloppuna. Ei edes etäpäivinä välttämättä tule keitettyä kahvia toista kertaa.
Ehkä 1 1/2 viikkoa. Juon yksin enkä edes kovin paljoa, kahdesti päivässä. Mutta tykkään, että kahvi on vahvaa siks varmaan paketti ei kauaa kestä. Mikään ei oo pahempaa kuin laiha kahvi😖
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette käy?
Mies on eläkkeellä. Mä valmistuin koulusta toiseen ammattiin viime keväänä. En ole vielä saanut töitä. Vaihdoin ammatin työperäisen sairauden takia.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä 1 1/2 viikkoa. Juon yksin enkä edes kovin paljoa, kahdesti päivässä. Mutta tykkään, että kahvi on vahvaa siks varmaan paketti ei kauaa kestä. Mikään ei oo pahempaa kuin laiha kahvi😖
Mikään ei oo pahempaa kuin liian kitkerä kahvi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N 3 viikkoa ja silloin on tarjottu muillekin.
Miten ihmeessä kestää noin pitkään. Mulla reilu viikko ja keitän päivässä vain aamukahvit ja joskus viikonloppuna iltakahvitkin.
6 kupillista keitän kerralla.
Ei siinä mitään ihmeellistä ole. En juo kahvia päivittäin ja yleensä vain yhden kupin /päivä jos juon. Siksi riittää tarjottavaksi vieraille jotka juo sitten enemmän.
Kolme neljä viikkoa kahdella juojalla kestää meillä. Juodaan kahvia vain aamuisin.
Miksi te juotte kahvia. Haiseekin karseelle. Sit ootte naama tutussa ja hampaat rumana. Ja haisette itsekin.
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Miksi te juotte kahvia. Haiseekin karseelle. Sit ootte naama tutussa ja hampaat rumana. Ja haisette itsekin.
... taikka rutussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N 3 viikkoa ja silloin on tarjottu muillekin.
Miten ihmeessä kestää noin pitkään. Mulla reilu viikko ja keitän päivässä vain aamukahvit ja joskus viikonloppuna iltakahvitkin.
6 kupillista keitän kerralla.
Jos laskennallisesti yksi kahvimitallinen on 7 g, niin kerralla laitat keittimeen 42 g kahvia. Paketillisesta siis riittää sinulle n. 12 keittokerraksi kahvia. Jos vielä laitat kukkurallisia mitallisia, niin sehän vaan sitten vähenee ne keittokerrat.
Itse kun keitän kerralla vain kolmen mitallisen verran, niin onko ihme, jos paketti hupenee hitaampaa?
N viikon. Riippuu kuinka paljon käy vieraita. Kuulostaa siltä ettette paljookaan tarjoile vieraille?
Asun yksin ja teen osan vkosta töitä ekana.
Juon paljon kahvia ja vahvaa kahvia. Kahvin pitää maistua kahvilta, eikä kuravedeltä.
Taatusti menee paketti vkossa.
En osaa tarkkaan arvioida, koska ostan aina useita paketteja varastoon.
Melkein aina käytän valmiseen tavalliseen vahvaan suodatinkahviin, kuummennettua maitoa. Nykyisin usein kauramaitoa.
Yksinkertaisesti siksi, kun sellainen kahvi maistuu mielestäni tosi hyvältä.
Kahvi on aina ollut minun aamujeni ja päivieni suuri ilo.
Vierailija kirjoitti:
N viikon. Riippuu kuinka paljon käy vieraita. Kuulostaa siltä ettette paljookaan tarjoile vieraille?
Monissa kodeissa, vaikka elää yksinkin, ollaan niin pihejä, ettei kahvia vieraille edes tarjota.
En milloinkaan ole tätä käsittänyt.
Muistan jo lapsuudesta, että jos vaikka naapuritalon ns. emäntä tuli käväisemään, niin aina kiehautti kahvit ja he istuutuivat pöydän äärelle juttelemaan.
Ja sama, jos äiti käväisi naapuritalossa. Ja niihin aikoihin oli myös aina jotain, itsetehtyä kahvileipää tarjolla.
On vissiin niinkin, että nykyisin käy ihmisillä niin vähän vieraita, etteivät he edes käsitä, miten vieraiden kanssa ollaan ja toimitaan. Etenkin kun itsekään eivät koskaan käy missään.
1,5-2 viikkoa. 2 juojaa. Puoliso juo 2 kupillista päivässä, minä enemmän. Hamstrataan tarjouksesta aina kahvia. Nyt Costa Ricaa 10 pakettia kaapissa.
Kolme-neljä päivää. Kolme juojaa. Toki liikaa menee viemäriin kun tulee aina liikaa keitettyä.
Meitä on 2, pari viikkoa kestää ½ kilon paketti.