Onko täällä yli 60-vuotiaita kirjoittajia? Oletko eläkkeellä?
Mitä teit työksesi? Itse täytän ensi kuussa 65 vuotta ja olin ammatiltani opettaja.
Kommentit (103)
Olen 63, en eläkkeellä eikä ole sinne kiire. HR hommia, pääosin etänä teen ihan täyttä päivää. Elämä on oikein mukavaa. Olen ehtinyt työn ohessa matkustella ja harrastaa. Haluaisin muuttaa mökille kokonaan järven rannalle mutta en töitä vähennä ainakaan 2-3 vuoteen Ellen sitten sairastu.
60+ eläkkeellä, entinen toimistorotta.
🗃🖇📈📉📋📇📤📥
yli 54 syntyneet ovat Suomessa MUUMEREITA eikä boomereita. Muumien takia me ollaan muumereita koska Muumit alkoivat ilmestyä tuolloin. Muistakaa korjata tämä asia suomalaisina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhoja kurppia palsta pullollaan. Ei ihme että henki on niin negatiivinen, kun vaihdevuosihullut purkaa katkeruuttaan joka toisessa kommentissa ja haukkuu etenkin nuoria naisia.
Eikö ne vaihdevuodet tule jo vähän aikaisemmin? Joillekin jopa 35-vuotiaana ja lähes kaikilla ne alkaa vähän päälle 50-vuotiaana. Monella yli 60-vuotiaalla alkavat olla jo voiton puolella.
Taitaa olla se negatiivinen kommentoija löydetty.
Jaa. Katso vaikka terveyskirjasto.fi niin tiedät faktoja.
Vierailija kirjoitti:
Tein toimistotöitä kunnes firma vaihtoi omistajaa eikä mua enää tarvittu. En ole työkkärissä vaan opiskelija, joten voin tehdä pätkää avustajana ja sanoa itseni irti koska lystää. Menen kyllä työkkäriin, kun opiskeluoikeus loppuu. Tällä palstalla olen ollut ehkä nelisen vuotta.
Ikäsi?
71v. Asunto oy hallituksen puheenjohtaja ,osapäivätyö jotta jää aikaa vauvapalstailla. 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eläkeläiset on vapaalla tähänaikaan.
No ei vältämättä. On vuorotyöläisiä ja sitten on sellaisia, jotka menee aamulla varhain töihin. Mä teen itse ainakin lisäksi iltaiisnkin töitä.
Onko ne sitten eläkeläisiä ,jotka on töissä?
Eläkeläisetkin voi olla töissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, eivät sen ikäiset vanhukset osaa käyttää tietokoneita, koska niitä ei ollut heidän lapsuudessaan, joten he olivat liian vanhoja oppimaan niiden käyttöä kun tietokone keksittiin. Sitä paitsi ei vanhainkodeissa ole tietokoneita, koska eläkelläisillä ei ole niihin varaa, hoitajat eivät hyväksyisi sitä ja vanhuksilla ei olisi kuitenkaan aikaa käyttää niitä, kun koko ajan pitää kuitenkin olla päiväunilla, käydä bingossa tai päiväkahvilla tai syömässä ja illalla pitää mennä nukkumaan jo kello 20.00.
Missähän dystopiassa mahdat elää? T: 63-vuotias tietotekniikan ope AMK
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhoja kurppia palsta pullollaan. Ei ihme että henki on niin negatiivinen, kun vaihdevuosihullut purkaa katkeruuttaan joka toisessa kommentissa ja haukkuu etenkin nuoria naisia.
Eikö ne vaihdevuodet tule jo vähän aikaisemmin? Joillekin jopa 35-vuotiaana ja lähes kaikilla ne alkaa vähän päälle 50-vuotiaana. Monella yli 60-vuotiaalla alkavat olla jo voiton puolella.
Edelleen en ole sietä mieltä, että on negativiinen kommentointi. Olen kyllä katsonut, ja monta kertaa, noita faktoja.
Yli 60-vuotiaat ovat jo käyttäneet tietokoneita monta vuosikymmentä. Missä pimiössä jotkut elävät? Eihän mikään ole toiminut aikoihin ilman tietotekniikkaa. Itse olin alle 20-vuotias, kun käyttöön tuli jonkinlaiset tietokoneet ja vauhti on sen jälkeen vain kiihtynyt. Miten tässä olisi elänyt noin 40 vuotta, jos ei olisi osannut käyttää tietoteknikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen en ole sietä mieltä, että on negativiinen kommentointi. Olen kyllä katsonut, ja monta kertaa, noita faktoja.
Anteeksi, tämä ei ollut ehkä tarkoitettu näin...
Ai tääl on muitakin muinaisjäänteitä 😂 Olen 62,5 v, teen 3-päiväistä työviikkoa toimistotöitä, ja tämä passaa mulle oikein hyvin. Palstalla olin ensimmäistä kertaa jo viime vuosituhannella. Välillä vuosienkin taukoja, aina kuitenkin palaan toteamaan, että porukka jaksaa läyhätä ja joskus jopa asiaakin. Viihdyn.
Näkyvät olevan vielä elossakin, kun vielä kirjoittevat vauvapalstalle.
Olen 64 ja töissä viel hetken aikaa. Opena tekemisissä nuorten kanssa.
Tarvittavassa tietotekniikassa aikaseksi hyvin ajantasalla. Muut jopa kysyvät apua 😄
Miltä vanhenemisen pitäisi tuntua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein toimistotöitä kunnes firma vaihtoi omistajaa eikä mua enää tarvittu. En ole työkkärissä vaan opiskelija, joten voin tehdä pätkää avustajana ja sanoa itseni irti koska lystää. Menen kyllä työkkäriin, kun opiskeluoikeus loppuu. Tällä palstalla olen ollut ehkä nelisen vuotta.
Ikäsi?
60 on täytettynä, ensi vuonna tulee vuosi lisää, kuten sullekin.
Naurettavaa kirjoitella vauva.fi palstalle tuossa iässä. Pitäisi olla joku ikäihmiset.fi tai dinosaurukset.fi.
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa kirjoitella vauva.fi palstalle tuossa iässä. Pitäisi olla joku ikäihmiset.fi tai dinosaurukset.fi.
Kuten joku jo totesikin, täällä ei ole ikärajaa! Kaikki vanhenevat, jos saavat elää. Minäpä kauhistutan sinua lisää: minä olen 70-vuotias ja paitsi osallistun palstan keskusteluihin, saan vielä äänestääkin! Ja minä ja ikätoverini äänestävätkin ahkerammin kuin nuorisolaiset!
Mitä tietokoneisiin ja tietotekniikkaan tulee, niitä käytettiin vuosikymmenet työelämässä, erilaisia asianhallinta ja - talousohjelmia, yms. Tietokoneita ei käytetty vain pelaamiseen ja verkko-ostoksiin.
Vierailija kirjoitti:
Miten ois vanhusvauvat.fi
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, eivät sen ikäiset vanhukset osaa käyttää tietokoneita, koska niitä ei ollut heidän lapsuudessaan, joten he olivat liian vanhoja oppimaan niiden käyttöä kun tietokone keksittiin. Sitä paitsi ei vanhainkodeissa ole tietokoneita, koska eläkelläisillä ei ole niihin varaa, hoitajat eivät hyväksyisi sitä ja vanhuksilla ei olisi kuitenkaan aikaa käyttää niitä, kun koko ajan pitää kuitenkin olla päiväunilla, käydä bingossa tai päiväkahvilla tai syömässä ja illalla pitää mennä nukkumaan jo kello 20.00.
Aijaa. Minä olen 67v. Jäin muutama kuukausi sitten eläkkeelle ICT-konsultin hommista. Tein niitä ohjelmia joita te nuoremmat käytätte.
62-v., työkyvyttömyyseläkkeellä varhaiskasvatustyöstä. Tällä foorumilla olen viihtynyt jo yli 20 vuotta.