Onko täällä yli 60-vuotiaita kirjoittajia? Oletko eläkkeellä?
Mitä teit työksesi? Itse täytän ensi kuussa 65 vuotta ja olin ammatiltani opettaja.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Näkyvät olevan vielä elossakin, kun vielä kirjoittevat vauvapalstalle.
Aika hyvä välähdys sinulla. Niin kauan voi kirjoitella, kun elää.
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa kirjoitella vauva.fi palstalle tuossa iässä. Pitäisi olla joku ikäihmiset.fi tai dinosaurukset.fi.
Naura sitten oikein kovasti! Tee aloite palstan pitäjille siitä, että kieltävät täällä kirjoittelun iän perusteella.
pitää kompensoida kun vauvat ei kirjoittele
No onko täällä kaikki muut kirjoittajat pienten vauvojen vanhempia?
Lähempänä 80 kuin 70. Taloushallinnon tehtävissä ( palkanlaskenta, kirjanpidon osatehtäviä).
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, eivät sen ikäiset vanhukset osaa käyttää tietokoneita, koska niitä ei ollut heidän lapsuudessaan, joten he olivat liian vanhoja oppimaan niiden käyttöä kun tietokone keksittiin. Sitä paitsi ei vanhainkodeissa ole tietokoneita, koska eläkelläisillä ei ole niihin varaa, hoitajat eivät hyväksyisi sitä ja vanhuksilla ei olisi kuitenkaan aikaa käyttää niitä, kun koko ajan pitää kuitenkin olla päiväunilla, käydä bingossa tai päiväkahvilla tai syömässä ja illalla pitää mennä nukkumaan jo kello 20.00.
Ehdotan, että poistut palstalta takaviistoon vasemmalle. Et tiedä alkuunkaan, kuka mitäkin osaa ja minkä ikäisenä vielä oppii mitäkin laitetta käyttämään. Eivät kaikki eläkeläiset sentään ole hoivakodeissakaan eivätkä varattomia. Itselläni on kaikki härpäkkeet ja asun yksin ok-talossani, edelleen teen freelancerina töitä (media-ala) ja olen 72N.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, eivät sen ikäiset vanhukset osaa käyttää tietokoneita, koska niitä ei ollut heidän lapsuudessaan, joten he olivat liian vanhoja oppimaan niiden käyttöä kun tietokone keksittiin. Sitä paitsi ei vanhainkodeissa ole tietokoneita, koska eläkelläisillä ei ole niihin varaa, hoitajat eivät hyväksyisi sitä ja vanhuksilla ei olisi kuitenkaan aikaa käyttää niitä, kun koko ajan pitää kuitenkin olla päiväunilla, käydä bingossa tai päiväkahvilla tai syömässä ja illalla pitää mennä nukkumaan jo kello 20.00.
Nuorukainen. Me vanhat olemme eläneet tietokoneajan alusta asti. Meitä vanhemmat ne ovat suunnitelleet ja asentaneet ja opettivat meitä sen käyttöön. Olen suuria ikäluokkia, nyt 76,. Toimistokoneita oli magneettiraidoilla, reikäkorteilla, tekstinkäsittelykoneita .
Vuonna 1977 työpaikalleni tuli tallennuslaitteet näyttöruuduilla, tiedot meni kasetille joka lähetettiin tieto oy:lle jyväskylään.
Seuraavassa paikassani oli mikro-mikko ja seuraavassa jo toimittiin verkon kautta työnantajan pääkonttorille tietoa syöttäen. Oli 90- luvun alkua.
95- vuotias veljeni opasti tietokoneen käytössä asiakkaita työikäisenä, tabletti hänellä on vieläkin ja läppäri.
90- v siskoni ei ole hankkinut konetta, mutta aikaisemmin käytti sitä kirjastossa.
Ennen oli Iltasanomien keskustelupalsta. Oli juhlavat lopettajaiset ja keskustelijoiden tapaamiset.
Sitten Vauvalehti avasi vauvanhoitokeskustelujen kylkeen Aihe vapaa-sivuston. Alussa tämänkin osion aiheet olivat pitkälti lapsiasiaa, miehet puuttuivat keskustelusta, oltiin asiallisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vaihdevuodet koetaan aina negatiiviisiksi? Eihän me muutenkaan pysytä samanlaisina koko elämäämme. Ikään kuin se olisi kaiken loppu, kun tulee vaihdevuodet.
Ehkä ne fyysiset oireet rasittaa. Onhan se tuskallista kun yhtäkkiä on naama punainen ja hiki valuu.
Sitäkään ei tapahdu kaikille. Itsellä menivät nekin vuodet huomaamatta ohitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vaihdevuodet koetaan aina negatiiviisiksi? Eihän me muutenkaan pysytä samanlaisina koko elämäämme. Ikään kuin se olisi kaiken loppu, kun tulee vaihdevuodet.
Ehkä ne fyysiset oireet rasittaa. Onhan se tuskallista kun yhtäkkiä on naama punainen ja hiki valuu.
Sitäkään ei tapahdu kaikille. Itsellä menivät nekin vuodet huomaamatta ohitse.
Sama täällä. Olo on helpottanut siitä, kun oli kierrot. Silloin oli mielialan muutoksia ja syömishimoja kuukautisten aikoina.
Olin viime jouluna vanhemmillani useamman päivän ja näin kun äitini palstaili
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorukainen. Me vanhat olemme eläneet tietokoneajan alusta asti. Meitä vanhemmat ne ovat suunnitelleet ja asentaneet ja opettivat meitä sen käyttöön. Olen suuria ikäluokkia, nyt 76,. Toimistokoneita oli magneettiraidoilla, reikäkorteilla, tekstinkäsittelykoneita .
Vuonna 1977 työpaikalleni tuli tallennuslaitteet näyttöruuduilla, tiedot meni kasetille joka lähetettiin tieto oy:lle jyväskylään.
Seuraavassa paikassani oli mikro-mikko ja seuraavassa jo toimittiin verkon kautta työnantajan pääkonttorille tietoa syöttäen. Oli 90- luvun alkua.
95- vuotias veljeni opasti tietokoneen käytössä asiakkaita työikäisenä, tabletti hänellä on vieläkin ja läppäri.
90- v siskoni ei ole hankkinut konetta, mutta aikaisemmin käytti sitä kirjastossa.
Jotain ette silti ole oppineet tunnistamaan a) sarkasmia b) trollia.
72 v. Eläkkeellä jo 6 vuotta, teen kyllä vielä pientä osa-aikatyötä muutaman tunnin viikossa. Isoissa yrityksissä matkustuksen parissa, sekä ostajana että myyjänä olen toiminut. Mielenkiintoista välillä seurata täällä ajankohtaisia, keveämpiäkin keskustelunaiheita. Itse pyrin olemaan kommenteissani asiallinen ja kannustava, en ivaa enkä nolaa. Varmaan ikäni näkyy, vaikka olen monessa suhteessa hyvinkin liberaali, tietyissä asioissa myös konservatiivinen. Olen kiinnostunut nykymenosta ja tämän päivän ilmiöistä ja hyvin aktiivinen itsekin vielä monella saralla.
Vierailija kirjoitti:
Hyvät kuusikymppiset, mitä tekisitte toisin jos olisitte nyt 40v?
Eroaisin vaimostani heti. Todellisuudessa erottiin vasta 50 -vuotiaana. Kaduttaa, miten paljon vuosia meni hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90- v siskoni ei ole hankkinut konetta, mutta aikaisemmin käytti sitä kirjastossa.Jotain ette silti ole oppineet tunnistamaan a) sarkasmia b) trollia.
Älä viitsi kun nuoret oikeesti luulee ettei ollut kuin commodore 64 ( isällä) ja sitten HE ovat ensimmäinen ikäpolvi joka osaa käyttää tietoneita, nettiä. Eivät tajua, tietokoneita oli jo ennen nettiä.
Jopa kakskymppinen voi ihmetellä että näki kahvilassa vanhalla vaarilla älypuhelimen. Kukahan on horiskolle onnistunut myymään, eihän ne sitä opi.
Olen 63 -vuotias, teen töitä yrittäjänä nettikaupassani. Rakennan toista nettipalvelua, joka perustuu ainettomaan tietoon. Lisäksi konsuloin muita yrityksiä markkinoinnin tehostamisessa, järkeistämisessä, somessa ja hakukoneoptimoinnissa. Olen myös puolikkaalla eläkkeellä ja täyttä eläkettä ala saamaan vajaan vuoden kuluttua.
Niin, täällä puhuttiin vanhojen tietotekniikkataidoista. Olen koko ikäni saa tuloni tietotekniikasta. Ensimmäisen järjestelmän suunnittelin palkkatöissä korkeakoulussa 19 -vuotiaana. Silloin käytettiin vielä reikäkortteja ha reikänauhoja. Guuglettakaa, jos ette tiedä reikäkorttia.
Työtekemisen lopettamista en ole vielä suunnitellut. Ei ainakaan muutamaan vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdotan, että poistut palstalta takaviistoon vasemmalle. Et tiedä alkuunkaan, kuka mitäkin osaa ja minkä ikäisenä vielä oppii mitäkin laitetta käyttämään. Eivät kaikki eläkeläiset sentään ole hoivakodeissakaan eivätkä varattomia. Itselläni on kaikki härpäkkeet ja asun yksin ok-talossani, edelleen teen freelancerina töitä (media-ala) ja olen 72N.
Ei välitetä noista nuorempien silmittömän aggressiivisista purkauksista. Ne on niitä, joiden äidit aikoinaan olivat lapselleen tavoittamattomissa facessa. Surullista tietysti, kun täytyy jostain syystä vanhempaa ihmistä noin vihata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90- v siskoni ei ole hankkinut konetta, mutta aikaisemmin käytti sitä kirjastossa.Jotain ette silti ole oppineet tunnistamaan a) sarkasmia b) trollia.[/quote
Juu, someöyhöttäjän ja nettikiusaajien peruskurssit niine niden omanlajisine "sarkasmeineen" olen kyllä jättänyt suosiolla väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua, olenko palstan vanhin, 68 v!!!!
Työni oli taiteellista sorttia, työni liittyi taiteeseen ja opettamiseen
. Olen edelleen täysin terve ja seuraan maailman menoa ja tietty tätä palstaaMelkein aina löytyy joku vanhempi, ellet sitten ole maailman vanhin.
Jep, olen73ja eläkkeellä 65 lähtien. Töitä vielä 7-kymppisenä tehnyt.
Ihan sama se on missä näitä kirjoittelee. Tämän palstan nimi sattuu nyt vain olemaan vauva-palsta. Ethän sitten itse enää kirjoittele täällä, kun ikäsi alkaa lähennellä kuutta kymmentä. Voin vakuuttaa, että vuodet kuluvat ohi ja sitten sinäkin olet dinosaurus. Sitten jotkut alle 30-vuotiaat pitävät suo ihan vanhana kääkkänä. Näin se menee....