Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä yli 60-vuotiaita kirjoittajia? Oletko eläkkeellä?

Vierailija
07.10.2022 |

Mitä teit työksesi? Itse täytän ensi kuussa 65 vuotta ja olin ammatiltani opettaja.

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhoja kurppia palsta pullollaan. Ei ihme että henki on niin negatiivinen, kun vaihdevuosihullut purkaa katkeruuttaan joka toisessa kommentissa ja haukkuu etenkin nuoria naisia.

Eikö ne vaihdevuodet tule jo vähän aikaisemmin? Joillekin jopa 35-vuotiaana ja lähes kaikilla ne alkaa vähän päälle 50-vuotiaana. Monella yli 60-vuotiaalla alkavat olla jo voiton puolella.  

Vierailija
22/103 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joo yli 60 v, osa-aikatyö ,toimistosihteeri. Haaveilen eläkkeestä,vielä 5 vuotta kitumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, paikalla. En ole vielä eläkkeellä, mutta teen lyhennettyä tyoviikkoa. Olen kirjanpitäjä.

Vierailija
24/103 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli 60, mutta jäin töistä ilman eläkettä, Ex-asiantuntija. Aina vauvapalsta työnteon voittaa.

Millä sitten elät? Saatko tyttömyyskorvausta. Sitäkään ei saa enää ja töitä pitää hakea kuukaudessa aika monesta paikkaa, vaikka olisi 60.

En ole koskaan hakenut korvausta. Osakkeet ja rahastot, jotka ostin palkallani töissä ollessani. Perintöä ei ole penniäkään osakkeissa yms.

Vierailija
25/103 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhoja kurppia palsta pullollaan. Ei ihme että henki on niin negatiivinen, kun vaihdevuosihullut purkaa katkeruuttaan joka toisessa kommentissa ja haukkuu etenkin nuoria naisia.

Vaihdevuodet on viisissäkymmenissä. Ei enää eläkeikäisillä, eli noin 65 v eteenpäin.

Me vanhat emme (enää) tunne tarvetta kirjoitella tuommoisia alatyylisiä purkauksia.

Eläkkeellä on leppoisaa. Mukavaa syksyä sinullekin, tuleva kurppa! 😉

Terv. murmelin ja laiskiaisen hybridi

Vierailija
26/103 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, olenko palstan vanhin, 68 v!!!!

Työni oli taiteellista sorttia, työni liittyi taiteeseen ja opettamiseen

. Olen edelleen täysin terve ja seuraan maailman menoa ja tietty tätä palstaa

Vierailija
27/103 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua, olenko palstan vanhin, 68 v!!!!

Työni oli taiteellista sorttia, työni liittyi taiteeseen ja opettamiseen

. Olen edelleen täysin terve ja seuraan maailman menoa ja tietty tätä palstaa

Melkein aina löytyy joku vanhempi, ellet sitten ole maailman vanhin.

Vierailija
28/103 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun palsta aukesi, kuuskymppiset oli nelikymppisiä.

Vierailija
29/103 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät kuusikymppiset, mitä tekisitte toisin jos olisitte nyt 40v?

Vierailija
30/103 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun palsta aukesi, kuuskymppiset oli nelikymppisiä.

Niinpä, minä olin jonkun vuoden alle 40. Siitä asti olen seurannut tätä palstaa. Välillä on ollut pieniä taukoja. 

Vierailija
31/103 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 65v. Vittuilin aikoinani Soneran Ellien Parisuhdepalstalla, mutta siirryin tänne, kun Ellien reaktiot alkoivat olemaan aika vaimeita.

Vierailija
32/103 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät kuusikymppiset, mitä tekisitte toisin jos olisitte nyt 40v?

Enpä sen ihmeempää. Minusta elämä ei minun kohodallani  kauheasti ole muuttunut siitä, kun olin 40. Samoin käyn töissä ja harrastin kaikenlaista.  Ihan samaa teen nytkin.  Elämä muuttuu oikeastaan enemmänkin tuota 40 vuotta aiemmin.  20-vuotiaan elämä on jatkuvaa etsintää, mutta 40-vuotiaana on yleensä jo lyötänyt suunnan.

Vierailija
33/103 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eläkeläiset on vapaalla tähänaikaan.

No ei vältämättä. On vuorotyöläisiä ja sitten on sellaisia, jotka menee aamulla varhain töihin. Mä teen itse ainakin lisäksi iltaiisnkin töitä.

Onko ne sitten eläkeläisiä ,jotka on töissä?

Vierailija
34/103 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eläkeläiset on vapaalla tähänaikaan.

No ei vältämättä. On vuorotyöläisiä ja sitten on sellaisia, jotka menee aamulla varhain töihin. Mä teen itse ainakin lisäksi iltaiisnkin töitä.

Onko ne sitten eläkeläisiä ,jotka on töissä?

Ei en ainakaan itse ole eläkkeellä, mutta teen aamupäivällä töitä ja sitten välillä minulla on töitä ja sitten on lisäksi muutamana iltana töitä. 

Vierailija
35/103 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 69-vuotias. Eläkkeellä psykiatrin töistä olen ollut vuoden. Täällä törmään lähes yhtä kiehtoviin tarinoihin kuin työssäni.

Vierailija
36/103 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne vaihdevuodet tule jo vähän aikaisemmin? Joillekin jopa 35-vuotiaana ja lähes kaikilla ne alkaa vähän päälle 50-vuotiaana. Monella yli 60-vuotiaalla alkavat olla jo voiton puolella.  

Taitaa olla se negatiivinen kommentoija löydetty.

Vierailija
37/103 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinani kuvittelin 20-vuotiaana, että 40-vuotias on sitten tosi vanha puhumattakaan 60-vuotiaasta. Nyt jälkeenpäin lähes 60-vuotiaana olen humaan, että kyllä tämänkin ikäisenä vielä voi  elää. Lähes 40-vuotiaaksi asti elämä oli hapuilua ja itsensä etsimistä. Sen jälkeen elämä on ollut aika paljon seesteisempää. Kyllä sitä miettii, että kaikkea hölmöilyjä tuli tehtyä, mutta ne ovat kasvattaneet. 

Vierailija
38/103 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein toimistotöitä kunnes firma vaihtoi omistajaa eikä mua enää tarvittu. En ole työkkärissä vaan opiskelija, joten voin tehdä pätkää avustajana ja sanoa itseni irti koska lystää. Menen kyllä työkkäriin, kun opiskeluoikeus loppuu. Tällä palstalla olen ollut ehkä nelisen vuotta.

Vierailija
39/103 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla se negatiivinen kommentoija löydetty.

Ei ole mikään negatiivinen kommentointi, vaan ihan täyttä totta. Jos luet lääkärien artikkeleja, siellä tuodaan esille se, että naisen hormonitoiminta alkaa heikkenemään noin 35-vuotiaana. On myös totta, että joillakin akaa vaihdevuodet tosi aikaisin. Yleisin ikä on vähän yli 50. Ei tässä ole mitään negatiivista, vaan ihan tosiasian esiin tuomista. Vain harva enää yli 60-vuotiaana kärsii vaihdevuosista. Toki aina poikkeuksia löytyy.

Vierailija
40/103 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen noin vuoden vasta toisinaan silmäillyt vauvaa     .fi  työkyvyttömänä yli 60v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme