Demari sanoo: "Kaksikielisyys on osa pohjoismaista identiteettiä". Jännä, että muut pohjoismaat ovat kuitenkin yksikielisiä.
En ymmärrä demarien logiikkaa.
Kommentit (391)
Mikä rrrrysssän spämmibotti täne tunkee? Esittää ruotsalaista ja haukkuu suomalaisia. Selkeästi rrrrryssä.
Suomenruotsalainen Marcus Grönholm puhuu "rallienglantia", vaikka ruotsi on RKP:n mukaan portti muihin kieliin, jonka avulla oppii niitä automaattisesti.
Vierailija wrote:
Mikä rrrrysssän spämmibotti täne tunkee? Esittää ruotsalaista ja haukkuu suomalaisia. Selkeästi rrrrryssä.
Tanskan spämmibotti ilmiannettu!
Vierailija wrote:
Mikäs yliksen jonne tänne on pesiytynyt. Sanavarasto on ainakin hyvin suppea kun yhtä sanaa jaksaa toistella.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kertoo paljon ruotsalaisista että otan mieluummin naapurikseni sairaan murhakultin kalifaatin kuin ruotsin. xDDD
Kerropa mistä sun angsti ruotsalaisia kohtaan nyt kumpuaa? Ta det lungt!
Vihaan ruotsalaisia koska olette sairaita rasistipaskoja
Perustele.
Alex Olof Freudenthal. Kallonmittaus. Muiden kansojen alistaminen ja hyväksikäyttäminen. Kielen tuputtaminen ja alistetun kansan oman kielen tuhoaminen. Riittääkö svenssonifanille? t. eri
Koitahan nyt rauhoittua ja päästä kallon mittauksen aiheuttamasta traumasta jo yli. Kukaan ei pakota sinua puhumaan ruotsia, ihan voit jatkossakin rauhassa suomeksi kirjoitt
Miksi ei pakoteta puhumaan, jos kerran opiskelemaankin pakotetaan? Eihän tuossa ole mitään järkeä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mikäs yliksen jonne tänne on pesiytynyt. Sanavarasto on ainakin hyvin suppea kun yhtä sanaa jaksaa toistella.
Katoitko peiliin ja nauhotit ääntäs rrryssä?
Skandinavian maat ovat erikseen, mutta olemme kylläkin pohjoismaa noin maantieteellisesti ajateltuna.
Ajattelitteko tehdä tälle asialle jotain muutakin kuin valittaa palstalla?
Vierailija wrote:
Eihän ole. Norjassa puhutaan kveeniä ja Ruotsissa Meänkieltä ja Suomea.
Kveeni ja meänkieli on kielitieteellisesti sama kieli kuin suomi.
Sen sijaan etelänorja on eri kieli kuin pohjoisnorja.
T: Kveeni (norj.kven=suomalainen)
Moi, sinä joka koet itsesi suomalaiseksi!
Kysely ja pyydän, ettei tästä kukaan loukkaannu. Tämä asia on askarruttanut minua koko ikäni ja olen sit' myös livenä kysellyt ihmisisiltä-
Mihin suomalainen identiteettisi perustuu? Kertokaa kaikki konkreettisesti.
Minä kerron oman suomalaisten identiteettini:
se perustuu sotimiseen. Oli kansalaissota (vapaussota) talvisota ja jatkosota. Siis vuodet 1917-1945. T a p p a m i s t a. Ja se korkeakulttuuri joita nerot ehtivät tehdä n. 1800 lopulta- n. vuoteen 1930. Välillä vapaussota. Sitten 2 muuta sotaa. Siinä on minun suomalainen identitettini, kesti muutaman vuosikymmenen. En ollut edes syntynyt. Muuta identiteettiä ei ole. Mutta 6.12 on se päivä joilloin koen olevani suomalainen, hyvä sekin.
Sen jälkeen seurasi pitkä synkkä suomettuminen jolloin Suomi oli kokonaan NL-Venäjän hallussa: kaikki, media, koulutus, sisäpolitiikka, ulkopolitiikka, kulttuuri, talous. 1945-2022. Siinä ajanjaksossa minulle ei ole muodostunut mitään suomalaista identiteettiä, se on pelkkää harmaata tyhjää olemattomuutta. Kaikki sivistys romutettiin lopullisesti, samoin kansakunnan moraali ja oma tahto.
Mihin sinun suomalaisuutesi perustuu? Tämä on vilpitön kysymys, ei mitään keljuilua.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Suomen kannattaisi kääntyä enemmän Viron suuntaan, he ovat meidän oikea sisarkansa, ei ruotsalaiset.
Etkö tiennyt, että Suomi kuului vuosisatoja Ruotsiin?
Korjaus.
Etkö tiennyt, että ruotsi alisti suomea vuosisatoja. Sairas paskamaa ja paskat"ihmiset". Ruotsalaiset on elukoita kaikki.
Iiiigor-natalia on nyt hiljaa. Ruotsi ei ole mitään Suomea alistanut, koska kukaan ei ikinä ollut edes kuullut mistään Suomesta. Tämä oli Ruotsin valtio. Lippu tulee vaihtaa, olen jo ideoinutkin uuden Suomen lipun. Lisäksi Finlandia kansallishymniksi. Valheet pitää oikaista.
Mieluummin kuulun venäjään kun sairaaseen
No, ala laputtaa itään itään. Pääset vielä Ukrainaan tykinruuaksi ;D
No, ala laputtaa itään itään. Pääset vielä Ukrainaan tykinruuaksi ;D
Laputa itse ssaatananrryssäluuseri!
Heittoni ei kerro mitään minun tunteistani venäjää kohtaan, vaan siitä kuinka paljon vihaan saastaista ruotsia.
Etuoikeutettuja. Kaikki sen tietävät. Sukurutsan aiheuttamaa älyn alenemaa, ja silti jokainen voi ostaa akateemisen tittelin.
Vierailija wrote:
Kysely ja pyydän, ettei tästä kukaan loukkaannu. Tämä asia on askarruttanut minua koko ikäni ja olen sit' myös livenä kysellyt ihmisisiltä-
se perustuu sotimiseen. Oli kansalaissota (vapaussota) talvisota ja jatkosota. Siis vuodet 1917-1945. T a p p a m i s t a. Ja se korkeakulttuuri joita nerot ehtivät tehdä n. 1800 lopulta- n. vuoteen 1930. Välillä vapaussota. Sitten 2 muuta sotaa. Siinä on minun suomalainen identitettini, kesti muutaman vuosikymmenen. En ollut edes syntynyt. Muuta identiteettiä ei ole. Mutta 6.12 on se päivä joilloin koen olevani suomalainen, hyvä sekin.
Sen jälkeen seurasi pitkä synkkä suomettuminen jolloin Suomi oli kokonaan NL-Venäjän hallussa: kaikki, media, koulutus, sisäp
Lyhyesti : mun suomalaisuus perustuu juuriin. Kuulostaa ehkä pateettiselta mutta se pohjautuu siihen kansallistunteeseen joka on omilta isovanhemmilta ja vanhemmilta opittu. Siihen että mun ukki oli valmis kuolemaan tämän maan puolesta. Meillä on molemmin puolin sukua pitkä historia nimenomaan suomalaisen kulttuurin parissa ja olen siitäkin aika ylpeä. Tulee sellainen olo että ollaan oltu rakentamassa tätä maata.
Vierailija wrote:
Tuo pakkoruotsi poistuu 10 vuoden sisällä. Sen jälkeen suomenruotsalaiset ovat ihmeissään, kun elämä jatkuu entisellään. Ketään ei uunitettu tai pakotettu muuttamaan Ruotsiin vaikka SFP on vuosikausia kertonut näin tapahtuvan, jos Suomeen tulee kielivapaus.
Perustelut? Mitä pahaa suomenruotsalaiset ovat sinulle tehneet, kerro? Kunhan luulottelet.
Minulle he eivät ole koskaan tehneet mitään pahaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Sen jälkeen seurasi pitkä synkkä suomettuminen jolloin Suomi oli kokonaan NL-Ven
Kiitos! Jatkakaa.
Ai että lukijan mielipide on äkkiä demarien mielipide.
Ap voisi joskus miettiä omaa luetun ymmärtämistään. Mutta tarkoitushan onkin vain mustamaalata demareita otsikossa. Vanha konsti, mikä on nykyäänkin käytössä.
Lainaus ei onnistu, mutta kiitos hienosta vastauksesta!
Jatkakaa.
T. Suomalaisesta identiteetistä kyselijä