Helsinki torppasi koululaisten ilmaiset välipalat
Koululaisille ei löytynyt välipalarahaa Helsingissä, 4,6 miljoonaa euro ei vain löytynyt mistään, samaan aikaan kehitysapuun palaa tänäkin vuonna 1343 miljoonaa euroa...
Kysymys onkin, miksi hallitus vihaa tavallista suomalaista kansalaista niin paljon, mitä pahaa tavallinen veronmaksaja on tehnyt että meitä jatkuvasti rangaistaan ja huijataan?
Kommentit (205)
Sitä olisi ollut todella hankala rajoittaa vain tytöille ja vähemmistöille niin kuin lähes kaikki muutkin yhteiskunnan tuet on rajoitettu
Helsinki ja Suomi ei ole sama asia.
Onko kaikkialla muualla välipala tarjolla?
Mites muut paikkakunnat, "löytyykö" teidän kouluille rahaa, vai meneekö suoraan afrikkaan mielummin?
Vierailija kirjoitti:
Sitä olisi ollut todella hankala rajoittaa vain tytöille ja vähemmistöille niin kuin lähes kaikki muutkin yhteiskunnan tuet on rajoitettu
Miksi se sitten olisi haluttu rajoittaa vain heille?
Kurjaa, että noin päätettiin. Omalta lapselta kun kysyin, niin mieluummin syö kotoa tuotuja eväitä. Oletti siis koulun eväiden olevan tyyliin näkkäri ja banaani (missä ei mitään vikaa minun mielestäni). Hän syö karjalanpiirakkaa, rypäleitä, välipalapatukan tms.
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikkialla muualla välipala tarjolla?
Ei ole.
Kannattaa muistaa, että niissä kehitysapua saavissa maissa lapsia kirjaimellisesti kuolee jatkuvasti nälkään.
Tuota, mihin koululainen välttämättä edes tarvitsee välipalaa koulupäivän aikana? Kunnollinen aamiainen ennen koulun alkua, lounas koulussa ja välipalaa/ruoka koulusta tullessa riittää kyllä terveelle koululaiselle. Peruskoululaisen päivät kuitenkin useimmiten maksimissaan kello 8-14.
Erikoistapaukset, kuten sairaudet, poikkeuksellisen pitkät koulumatkat, harrastukset heti koulun jälkeen jne kuuluu mielestäni vanhempien hoidettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos vanhemmat vaikka itse elättäisi sen haluamansa lapsen eikä vaatisi sitä veronmaksajilta joilla ei ole mitään päätös valtaa tekeekö nainen pentuja
Niinpä! Suomessa on kuitenkin useita vuosikymmeniä ollut ilmainen kouluruokailu, mikä on maailmanlaajuisesti erittäin harvinaista.
Siinä on se kiva täällä Helsingissä, että se lounas voi olla kymmeneltä yläkoululaisellakin ja koulupäivä kestää 16.15 asti. Eli joko se lounas pitäisi olla lounasaikaan tai sitten iltapäivälläkin pitäisi saada ruokaa.
Joskus koulupäivät ovat kyllä tosi pitkiä, kyllä kaikilla pitäisi olla suomessa ilmaiset välipalat kouluissa, aika härskiä meninkiä että muu maailma menee edelle :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos vanhemmat vaikka itse elättäisi sen haluamansa lapsen eikä vaatisi sitä veronmaksajilta joilla ei ole mitään päätös valtaa tekeekö nainen pentuja
Niinpä! Suomessa on kuitenkin useita vuosikymmeniä ollut ilmainen kouluruokailu, mikä on maailmanlaajuisesti erittäin harvinaista.
Ei se ole ilmainen, veroilla maksamme sen.
Tavallinen suomalainen kansalainen huolehtikoon ihan itse perheensä ruokkimisesta. Olkoon lisääntymättä, jollei edes kykene lapsilleen hommaamaan ruokaa. Elukatkin osaa ruokkia pentuelukat, mutta sossuelätti-ap ei siihen kykene.
No jos ei lapsi jaksa ilman välipalaa eikä koulu sitä tarjoa, ottaa sitten kotoa jotain syötävää mukaansa. Itse ainakin laitan kolmasluokkalaiselle eväät mukaan, varsinkin jos on harrastuksia suoraan koulun jälkeen.
Niin välipalat ja seuraavaksi aamupalat..
Hohhoijaa, yhteiskunta tarjoaa jo ilmaisen koulun ja ruoan..Mitä vielä?
Vierailija kirjoitti:
Tuota, mihin koululainen välttämättä edes tarvitsee välipalaa koulupäivän aikana? Kunnollinen aamiainen ennen koulun alkua, lounas koulussa ja välipalaa/ruoka koulusta tullessa riittää kyllä terveelle koululaiselle. Peruskoululaisen päivät kuitenkin useimmiten maksimissaan kello 8-14.
Erikoistapaukset, kuten sairaudet, poikkeuksellisen pitkät koulumatkat, harrastukset heti koulun jälkeen jne kuuluu mielestäni vanhempien hoidettavaksi.
Yläkoululaisella koulu on usein 16 asti ja alakoulussa oli mun kuopuksella jo kello 15 loppuvia. Päälle yli tunnin koulumatka.
Ja se lounas tosiaan jopa 9.45 tai jopa aiemmin.
Oikein että torppasi. Hoitakoon jokainen lapsensa syömiset itse. Vielä kun saisi tuon ilmaisen koululounaankin pois, niin loppuu valitus, kun pitsa oli tänään erimakuista kuin edellisellä viikolla
Mä kannattaisin tuota aloitetta, jos se rajattaisiin vain alakouluikäisiin. Tosin heillä on kai aika harvoin koulua kolmeen asti?
En minäkään saanut peruskoulussa ilmaisia välipaloja, enkä ole siitä mitenkään katkera.