Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Verensokeriarvot 6.2 lääkäri meuhkaa diabetesta

Vierailija
06.10.2022 |

Olipas masentavaa. Lääkäri maalailee mustia pilviä..Sokeriarvo tosiaan 6.2. Ylipainoa 20 kiloa. Suvussa ei diabetesta eikä muita lihavia.
Olen hyvin terve. Liikun ja voin hyvin pl läskit.
Olenko äärimmäisen väärässä jos nyt en vielä isommin ala murehtimaan terveyden puolesta. Koen voivani erinomaisesti.
Ikää tosin jo 48 mutta..

Kommentit (169)

Vierailija
81/169 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, otetaas sille!

Vierailija
82/169 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sanotte näistä? Paastosokeri 7,0. Kahden tunnin rasituskokeen jälkeen 8,9. Pitkäsokeri kuitenkin tänä vuonna 34 mmol/mol. Eikö tuo pitkäsokeri ole todella hyvä? Miten se sopii yhteen noiden kohonneiden arvojen kanssa?

Mitat 154/55, että ylipainoa ei ihan hirveästi ole, muutaman kilon toki voisin vielä pudottaa, ja niin aionkin.

Joko on diabetes vai heikentynyt sokerinsieto? Liikuntaa harrastan useamman kerran viikossa ihan kunnolla hikeen asti.

Ja olen jo 8 kiloa laihduttanut siitä, mitä olin painavimmillani, eikä silti arvot laskeneet. Harmittaa ihan älyttömästi.

Ei ne arvot välttämättä paranekaan laihtumisella, jos ruoka on vääränlainen. Ruoka kun merkitsee 2tyypin diabeteksessa eniten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/169 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sanotte näistä? Paastosokeri 7,0. Kahden tunnin rasituskokeen jälkeen 8,9. Pitkäsokeri kuitenkin tänä vuonna 34 mmol/mol. Eikö tuo pitkäsokeri ole todella hyvä? Miten se sopii yhteen noiden kohonneiden arvojen kanssa?

Mitat 154/55, että ylipainoa ei ihan hirveästi ole, muutaman kilon toki voisin vielä pudottaa, ja niin aionkin.

Joko on diabetes vai heikentynyt sokerinsieto? Liikuntaa harrastan useamman kerran viikossa ihan kunnolla hikeen asti.

Ja olen jo 8 kiloa laihduttanut siitä, mitä olin painavimmillani, eikä silti arvot laskeneet. Harmittaa ihan älyttömästi.

Ei ne arvot välttämättä paranekaan laihtumisella, jos ruoka on vääränlainen. Ruoka kun merkitsee 2tyypin diabeteksessa eniten.

Ja liikunta!

Vierailija
84/169 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hoikka yli 50v, pitkäaikaissokeri normaali mutta paastoarvo labrassa aina hipoo 7. Kotimitauksissa normaali. Ei toimenpiteitä, sanoo lääkäri. Muut veriarvot erittäin hyvät.

Mulla sama, kotona mitatut paastoarvot ovat olleet kuuden pintaan. Lisäsin liikuntaa ja pudotin painoa, niin paastoarvo on kotona mitattuna ollut vähän alle 6. Ja tuo pitkäsokeri tosiaan todella hyvä myös. Miten voi kotimittarin ja labra-arvon tulos heittää noin paljon? Käsittääkseni mittaan kuitenkin oikein.

Se 8 kiloa laihduttanut

Olen kuullut, että tällainen ilmiö on olemassa, että paastosokeri on labrassa mitattuna korkeampi kuin oikeasti on. Vähän sama ilmiö kuin verenpaineen kohdalla, kotona ok mutta vastaanotolla korkea. Jännitys ja hormonit vaikuttaa.

Höpöhöpö. Sormenpäästä otettu verinäyte ja laskimosta otettu näyte eivät välttämättä näytä samaa tulosta. Laskimonäyte on tarkempi.

Juuri näin! Jos verta joutuu puristamaan sormenpäästä, lukema on alhaisempi, koska näyte on kudosnesteen laimentama. Tämän olen itsekin todennut, kun olen raskausdiabeteksen takia arvoja mittaillut.

Vierailija
85/169 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinulta edes otettiin verensokeriarvoa, jos tunnet itsesi terveeksi??

Työterveys tutkii 5 vuoden välein. Laaja verenkuva ym. Tuo sokeri oli koholla, muut arvot hyvät.

Ap

Kiitos kun vastasit.

Yritän läheistäni saada lääkäriin, koska minusta hänellä on monia diabetekseen viittaavia oireita, mutta hän kieltää ne. Työtöntä vaan ei lääkäriin saa.

Toivon, että suhtaudut asiaan vakavuudella. Kyse on tulevaisuudestasi.

Tuttu lääkäri sanoi et jos jatkuvasti väsyttää, janottaa ja kusettaa kannattaa asiaa selvittää.

Omainen sai arvot normalisoitua ja pystyi lopettaa lääkityksen ku otti vhh ruokavalion käyttöön. Alle 20 gr hiilareita/pvä. Proteiinia, voita ja vihreitä kasviksia ym sallittuja söi niin paljon, ettei nälkä vaivannut päivääkään.

Vierailija
86/169 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli viimeksi huhtikuussa 6,5 ja viidennen vuoden opiskelija yritti passittaa labraan uudelleen heinäkuussa. Onneksi mainitsi että vaihtaa maisemaa lokakuussa. Lähete labraan on, mutta odotan että se virkaintoinen jamppa vaihtaa maisemaa. Ärsyttävä painostaja ja syyllistäjä.

Vierailija
87/169 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet. Sitten kun/jos diabetes puhkeaa,  se on elinikäinen ja parantumaton sairaus. Jos minä olisin sinä, niin tekisin kaikkeni, jotta siltä välttyisin.  Jos sokerit on noin korkealla ja ylipainoa 20 kg, voi olla aiheellista miettiä, mitä syö. Diabetes ei ole mikään leikin asia. 

Älä viitsi levittää disinformaatiota, et kuitenkaan ole vastuussa siitä, mitä väärää tietoa täällä jakelet. Jos sokeriarvo on 6,2 se ei vielä edellytä lääkitystä eikä se ole vielä ollenkaan huolestuttavalla tasolla. 6,2 on toki yli sallitun, mutta siitä on helpompi mennä alaspäin, sillä yli ei kannata, mutta lopeta saarna siitä, että 6,2 on KORKEA arvo. Ensin lääkikseen ja sitten vasta valkoisen takin ja tiedon kera tälle palstalle.

Kyllä tuo paastoverensokeriksi on melko korkea, jos on ollut sen syömättä mitä pitää niin pitäisi olla alempana. Ja ylipaino on yks riskitekijä kakkostyypin diabetekseen, joten ehkä kannattaisi nyt ottaa tosissaan.

Vierailija
88/169 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitas oikein linkki sellaiseen kunnon ruokaan.

Vierailija
89/169 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskivartalolihavuus ei hyvästä, aiheuttaa pahaa sydän ja verisuonet jne

Vierailija
90/169 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toi vielä  ole kuin lievä esidiabetes arvo.Ja ne arvot vaihtelee kaikilla riippuen mitä on syöty. Pahanmakuinen berberiini auttaa normalisoimaan arvoja. Mukavampi vaihtoehto on Ceylonin kaneli.Kokeile.

Ylipainon karistaminen ja ruokavalion korjaaminen parantaa arvot, eikä mitkään poppakonstit.

Vierailija
91/169 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kaiken maailman työterveyslääkärit on täysiä viiden tähden k y r p i ä. Minunkin kohdallani lekuri pohti diabeteksen mahdollisuutta ja vain siksi, koska olen sopivan ikäinen mieshenkilö jolla on ylipainoa. Mitään muuta syytä ei ollut. Sokeriarvot olivat rajojen sisällä. Minä en herää öisin vessaan, minulla ei ole poikkeavaa janoa tms.

Minä totesin heti, etten ala tällaiseen pelleilyyn, koska oireitakaan ei ole. Lupasin muuttaa mieleni, jos sokeriarvot nousee ja joutuu laukkaamaan pitkin yötä kusella, mutta sitäpä ensin odotellessa.

Vierailija
92/169 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esidiabetes korkeintaan? Mutta se voi olla alkua diabetekselle, jollet tartu asiaan heti. Painoa alas, liikuntaa säännöllisesti ja ravintoasiat kuntoon. Tuo yksi paastosokeriarvo ei vielä kerro koko totuutta, nyt pyydät lisäkokeeksi pitkän sokerin mittauksen (tulos 42 ja sen alle on normali) ja sokerirasituskokeen (jos tulos alle 11, niin ei diabetes) heti.

Vierailija
93/169 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo kaiken maailman työterveyslääkärit on täysiä viiden tähden k y r p i ä. Minunkin kohdallani lekuri pohti diabeteksen mahdollisuutta ja vain siksi, koska olen sopivan ikäinen mieshenkilö jolla on ylipainoa. Mitään muuta syytä ei ollut. Sokeriarvot olivat rajojen sisällä. Minä en herää öisin vessaan, minulla ei ole poikkeavaa janoa tms.

Minä totesin heti, etten ala tällaiseen pelleilyyn, koska oireitakaan ei ole. Lupasin muuttaa mieleni, jos sokeriarvot nousee ja joutuu laukkaamaan pitkin yötä kusella, mutta sitäpä ensin odotellessa.

No just näin. Mullakin tosiaan arvo 6,5, mutta ei janota tai kuseta. Ihan normaali olo.

Vierailija
94/169 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet. Sitten kun/jos diabetes puhkeaa,  se on elinikäinen ja parantumaton sairaus. Jos minä olisin sinä, niin tekisin kaikkeni, jotta siltä välttyisin.  Jos sokerit on noin korkealla ja ylipainoa 20 kg, voi olla aiheellista miettiä, mitä syö. Diabetes ei ole mikään leikin asia. 

Älä viitsi levittää disinformaatiota, et kuitenkaan ole vastuussa siitä, mitä väärää tietoa täällä jakelet. Jos sokeriarvo on 6,2 se ei vielä edellytä lääkitystä eikä se ole vielä ollenkaan huolestuttavalla tasolla. 6,2 on toki yli sallitun, mutta siitä on helpompi mennä alaspäin, sillä yli ei kannata, mutta lopeta saarna siitä, että 6,2 on KORKEA arvo. Ensin lääkikseen ja sitten vasta valkoisen takin ja tiedon kera tälle palstalle.

Ymmärrätkö sinä läskipallero, että aloittaja veti herneet nenuun siitä että lääkäri huomautti esidiabeteksestä eikä aio muuttaa elintapojaan, hän aikoo vain valittaa ja loukkaantua, ja tietysti jatkaa ylenmääräistä mässäilyään. Esidiabetes ei ole mikään pikku juttu.

Jos olet läskipallero, voi se johtua sekä sokerista että muista pielessä olevista viitearvoista. Suosittelen, että tarkistat lautasmallisi.

Suosittelen, että selvität mitä viitearvoilla ja lautasmallilla tarkoitetaan.

Vierailija
95/169 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esidiabetes korkeintaan? Mutta se voi olla alkua diabetekselle, jollet tartu asiaan heti. Painoa alas, liikuntaa säännöllisesti ja ravintoasiat kuntoon. Tuo yksi paastosokeriarvo ei vielä kerro koko totuutta, nyt pyydät lisäkokeeksi pitkän sokerin mittauksen (tulos 42 ja sen alle on normali) ja sokerirasituskokeen (jos tulos alle 11, niin ei diabetes) heti.

Laittakaa nyt linkkiä tähän ruokavalioon.

Vierailija
96/169 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netistä löytyy, kun tutkii.

- ei ap.

Vierailija
97/169 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nythän on kyse vaihdevuosista menopaussi päällä alkaa hikoilu kohtaukset myös miehillä on niitä. Sokerirasva aineen vaihdunta muuttuu ja parasta on vähentää herkkuja rasvaa sokeria kofeiinia ei kokonaan mutta vähentää. Kävely lenkki päivässä ja ei mitään sokerista mikroruokia.Kaikki keitetty ruoka on parasta itse tehtyä et laita sokereita kuin valmisruuissa on.

Vierailija
98/169 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LP

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.metaburn.fi/vahahiilihydraattinen-ruokavalio-aloittelijoill…

-eri

Vierailija
99/169 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on normaali lautasen koko? Mulla on halkaisijaltaan 30, 26, 23, 20, 19, 17, 15 ja 10-senttisiä lautasia?

Vierailija
100/169 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti Heikkilän ruokavaliolle!