Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Verensokeriarvot 6.2 lääkäri meuhkaa diabetesta

Vierailija
06.10.2022 |

Olipas masentavaa. Lääkäri maalailee mustia pilviä..Sokeriarvo tosiaan 6.2. Ylipainoa 20 kiloa. Suvussa ei diabetesta eikä muita lihavia.
Olen hyvin terve. Liikun ja voin hyvin pl läskit.
Olenko äärimmäisen väärässä jos nyt en vielä isommin ala murehtimaan terveyden puolesta. Koen voivani erinomaisesti.
Ikää tosin jo 48 mutta..

Kommentit (169)

Vierailija
21/169 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se viitearvo ole vasta >7 kun diabetes?

Yli 6 on haitallista.

Vierailija
22/169 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet. Sitten kun/jos diabetes puhkeaa,  se on elinikäinen ja parantumaton sairaus. Jos minä olisin sinä, niin tekisin kaikkeni, jotta siltä välttyisin.  Jos sokerit on noin korkealla ja ylipainoa 20 kg, voi olla aiheellista miettiä, mitä syö. Diabetes ei ole mikään leikin asia. 

Buahhaa, vai korkealla :D 

terkuin ykköstyyppi jolle vasta 20 on "noin korkea".

Jokainen raja-arvon ylitys kovettaa verisuonia.Sinuna ei naurattaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/169 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet. Sitten kun/jos diabetes puhkeaa,  se on elinikäinen ja parantumaton sairaus. Jos minä olisin sinä, niin tekisin kaikkeni, jotta siltä välttyisin.  Jos sokerit on noin korkealla ja ylipainoa 20 kg, voi olla aiheellista miettiä, mitä syö. Diabetes ei ole mikään leikin asia. 

Älä viitsi levittää disinformaatiota, et kuitenkaan ole vastuussa siitä, mitä väärää tietoa täällä jakelet. Jos sokeriarvo on 6,2 se ei vielä edellytä lääkitystä eikä se ole vielä ollenkaan huolestuttavalla tasolla. 6,2 on toki yli sallitun, mutta siitä on helpompi mennä alaspäin, sillä yli ei kannata, mutta lopeta saarna siitä, että 6,2 on KORKEA arvo. Ensin lääkikseen ja sitten vasta valkoisen takin ja tiedon kera tälle palstalle.

No miksi se valkotakkinen lääkäri sitten  meuhkasi? Eri. 

Soita ja kysy!

Vierailija
24/169 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerirasitus kertoo enempi kuin yksittäinen paastoarvo.

Vierailija
25/169 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Buahhaa, vai korkealla :D 

terkuin ykköstyyppi jolle vasta 20 on "noin korkea".

Jokainen raja-arvon ylitys kovettaa verisuonia.Sinuna ei naurattaisi.

Diabeetikon ennuste on keskimäärin huonompi kuin syöpäpotilailla juuri noiden sokeriheilahtelujen takia.

Vierailija
26/169 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se sokeri mkkään stabiili tila ole. Kuukauden päästä voi olla ihan ok.

Vierailija
27/169 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi levittää disinformaatiota, et kuitenkaan ole vastuussa siitä, mitä väärää tietoa täällä jakelet. Jos sokeriarvo on 6,2 se ei vielä edellytä lääkitystä eikä se ole vielä ollenkaan huolestuttavalla tasolla. 6,2 on toki yli sallitun, mutta siitä on helpompi mennä alaspäin, sillä yli ei kannata, mutta lopeta saarna siitä, että 6,2 on KORKEA arvo. Ensin lääkikseen ja sitten vasta valkoisen takin ja tiedon kera tälle palstalle.

Ymmärrätkö sinä läskipallero, että aloittaja veti herneet nenuun siitä että lääkäri huomautti esidiabeteksestä eikä aio muuttaa elintapojaan, hän aikoo vain valittaa ja loukkaantua, ja tietysti jatkaa ylenmääräistä mässäilyään. Esidiabetes ei ole mikään pikku juttu.

Vierailija
28/169 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kanssa sokerit 6.6 ja lääkäri kehui, ettei ole hätää sokeritaudista, kun punasolut isoja tms. (tämä lukee Kannassa).

Mutta säikähdin itse tuota lukemaa (6.2), kun se on jo esiastetta diabetekselle ja tiputin reilussa vuodessa 30 kg painoa.

Nyt normaali painoindeksi.

Vierailija
29/169 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö sinä läskipallero, että aloittaja veti herneet nenuun siitä että lääkäri huomautti esidiabeteksestä eikä aio muuttaa elintapojaan, hän aikoo vain valittaa ja loukkaantua, ja tietysti jatkaa ylenmääräistä mässäilyään. Esidiabetes ei ole mikään pikku juttu.

Ap vain ihmetteli lääkärin suhtautumista koska pidin-rehellisesti- ymmärtämättömänä- tuota arvoa vielä aika vähäisenä ylityksenä. Toki jos tuosta nousee niin ei hyvä heilu. Mulla kun ei ole mitään diabetes oireita eikä tosiaan sukurasitusta.

Ylipainoa on, kohonnut arvo on. Niille voi jotain joskus alkaa tekemään. Ei tämä mikään veret seisauttava uutinen ollut. Lähinnä olin ihmeissäni eikö kokonaisuus= muut arvot ok merkitse tässä mitään.

Ap

Vierailija
30/169 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diabetes kovettaa verisuonia vaikka tuntisit mitä tahansa.

Ja minulla korjaantui laihtumalla.

Ja minulla Saxendalla. Pitkä sokeri 47 --> 41. Ja jatkaa laskuaan.

Eli te, jotka huudatte, että olisi pysyvä tauti, niin newsflash - ei ole.

Vierailija
31/169 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi ajoissa alkaa kiinnittää huomiota asiaan. Ennen esidiabetesta, joka tulee usein ennen diabetestä.

Vierailija
32/169 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin ! Mulla oli 6,1 ja ikää mulla 57 ja ylipainoa myös.

Elintapojen korjaamista vaatii, diabetestä mulla ei ole.

6,1 arvollasi on vielä helppoa saavuttaa viitearvoissa pysyvä luku juurikin elintapojen korjauksella. Yli 6,1 on myös helppo "päästä", mutta alas kannattaa suunnata. Lukema on niin hyvä, että tsemppiä alle kuuden tavoitteen!

Vierailija
33/169 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 luokkaa kuten isälläni

ei syödä aamupalaa ja jaksetaan painaa hommia lounaaseen asti hyvin

kumma kun nämä jolla se arvo alle 5 valittaa heikotusta kun ei saa ruokaa 2 tunnin välein

mistä se kertoo? onko heillä esidiabetes?

Vierailija
34/169 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokerirasitus kertoo enempi kuin yksittäinen paastoarvo.

Sokerirasituskoe on monen lääkärin mielestä "vanhanaikainen" tapa selvittää asia, olen samaa mieltä. Sokeri on joko korkealla tai matalalla ilman erillistä rasitusta.

Vierailija
35/169 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2,-,tyypin diabetes ei ole mikään elinikäinen sairaus, suurin osa joka laihtuu lähelle normaalipainoa ja muutenkin parantaa elintapoja,voi jättää lopulta diabetes lääkkeet kokonaan pois.

Vierailija
36/169 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet läskipallero, voi se johtua sekä sokerista että muista pielessä olevista viitearvoista. Suosittelen, että tarkistat lautasmallisi.

Vierailija
37/169 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet. Yli 6 on heikentyneen sokerin siedon merkki ja matkasi kohti diabetesta on alkanut. Ellet tee sitten jotain korjausliikettä.

Vierailija
38/169 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo arvo vielä lääkitystä vaadi, mutta kyllä tuon pitäisi herättää. Viitearvot ovat ihan syystä laitettu. Itselläni oli myös 6.2 ja nyt syömällä terveellisemmin ja laihduttuani verensokerini on 5.3. Kyllä se minut ainakin herätti ja oli ilo huomata että pystyin vaikuttamaan tähän. Jos olisin jatkanut entiseen malliin, olisin jossain vaiheessa joutunut varmasti lääkityksen aloittamaan.

Vierailija
39/169 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esidiabetes kyseessä ja voit välttää kokonaan diabeteksen kun saat painoaalaspäin ja välttelet viljoja ja erityisesti vehnää.Diabetes ja runsas vehnän syönti on yhteydessä toisiinsa.

HÖPÖHÖPÖ; ÄLÄ puhu *Paskaa!*

KAIKKEA voi syödä, kohtuudella.

Joo ja sulle on tulossa D2, ei diabetes, se on ihan yoinen juttu!

Vierailija
40/169 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sulle se ihan kunnon diabetes sieltä paukahtaa, keho sinnittelee kymmeniäkin vuosia heikentyneellä sokerinsietokyvyllä, yrittäen estää diabetestä. Sinä et taida välittää, pskan mättäminen suuhun ja terveydenhuollon varojen kuppaaminen on sinusta ilmeisen mukava ja hyvä vaihtoehto. Esidiabeteshän sulla selvästi on. Älä vaan lopeta porsastelua ja ahmimista, kyllä sä vielä kunnon diabeetikoksi pääset. Joo tosi kurja lääkäri kun kehtasi sanoa ihrakasalle että se laardivuorena eläminen aiheuttaa jtn terveysongelmia :(

Miksi oletat ap:n kuppaavan terveydenhoitoa? En minä ainakaan käy julkisella, läskeistä sanominen "ihrakasalle" (jota ap ei ole, minä olen), mikä hyöty? Kyllä se on ilman sanomisia tiedossa että tulee terveysongelmia. Keho todellakin sinnittelee kauan, itselläni jatkuva, runsas liikunta ja liikkeellä olo on lykännyt diabetesta. Uskon lujasti ja aina sanon lääkärillekin että liikunta viivyttää diabetesta, ei estä. Että se vielä tulee. Ilkeässä vuodatuksessasi ei ole mitään joka auttaisi asiaa.