Lasteni isä, mieheni siis, ei koskaan osta lapsille yhtään mitään vaatteita tai kenkiä. Ostaako teillä?
Lapset kasvaa nopeasti, niin tuntuu, että koko ajan joutuu ostamaan uutta vaatetta ja kenkää. Ja tietenkin eri vuodenajoille eri vaatteet. (Joo, osan voi ostaa käytettynä, mutta jonkun sekin täytyy tehdä.) Mieheni ei koskaan osta lapsille mitään vaatteita eikä kenkiä. Ei koskaan. Ei vaikka pyydän, että osta. Kaikki tuollainen jää yksin minun mietittäväksi ja hoidettavaksi, ja ne vaatteet kaupoista tai tori.fistä etsittäväksi. Jos vain jätän asian miehen vastuulle, niin lapsilla ei ole enää mitä laittaa päälle vaikka sään kylmetessä.
Kommentit (84)
En kyllä pystyisi olemaan yhdessä sellaisen miehen kanssa, joka ei tajua edes vaatteita hankkia lapsille tai olettaa että nainen hoitaa kaikki lapseen liittyvät asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaa.
Äiti ei osta, ja lähettää lapsen aina minulle rupuisimmissa vaatteissa mitkä tytölle sopii.
Lähtee äidilleen normaaleissa vaatteissa ja sitten palaa taas rääsyissä.
Kerää sillä tavalla vaatetta tytölle itsensä luo.
Viekeä tapaus oli viime vuonna tekstarilla, kun kysyi ostanko minä talvikengät lapselle, vaiko takin, tyttö tarvitsisi molemmat äidin sanojen mukaan.
Arvoin siitä että talvikengät, ja käytiinkin samana iltana vielä moiset ostamassa.
Lähetti sitten viestiä seuraavana päivänä että kummat.
Sanoin (uudestaan) että talvikengät, ne on jo ostettu.
Alkoi sitten vaahtoamaan että takki mun täytyy ostaa, jos kerran tytöllä on jo talvikengät eikä tarvitse sellaisia. Että en tietenkään voi valita kenkiä, jos ei tyttö sellaisia tarvitse.
Olin saita, kpää, ja vaikka mitä, kun HUIJASIN tytön äitiä noin julmasti, enkä halua pitää tytöstä huolta.
Lähetin sitten kuvan kuitista josta olin ympyröinyt ostopäivän ja kellonajan.
Ei vastannut mitenkään, ja annoin asian olla. Tyttö tuli kotiin sitten äidiltään seuraavan kerran, niin oli jo ensilumet sataneet, ja päällä oli vain huppari, kun tiesi että minä en tyttöä kouluun lähetä ilman asianmukaisia vaatteita.
Jouduin siis ostamaan myös sen takin.
Tätä leikkiä ollaan leikitty sitten 11 vuotta jo.
M42
Miksei tyttö mene äidilleen samoissa vaatteissa missä tuli teille?
Koska en näe ratkaisuna äidin piheyteen/saamattomuuteen/mikälie, se että MINÄ pakottaisin tytön käyttämään liian pieniä vaatteita, rikkinäisiä vaatteita tms. rääsyjä, tai olemaan ilman talvivaatteita kylmällä kelillä?
Tai liian pienissä kengissä?
Erittäin outo ajatus, että jotenkin käyttäisin lasta välineenä tässä asiassa, joka on minun ja tytön äidin välinen, ja tuottaisi epämukavuutta tyttärelleni?
Perustelisitko hieman miten se olisi ok mielestäsi?
Jos lapsi viedään paikasta A paikkaan B ja sitten toisinpäin, niin eihän niitä resuja vaatteita tarvitse käyttää kuin matkan ajan. Lapsi käyttää hyviä ja sopivia vaatteita sinun luona ja vastaavasti äitinsä luona. Sitä en tiedä, miten te olette vaihdon järjestäneet.
"Hei kulta!
Nyt alkaa olemaan aika lähteä äidille!
Otas nyt sun vaatteet pois, ja vaihda noihin rikkinäisiin ja liian pieniin ne. Laita kanssa tuosta noi liian pienet kengät jalkaan.
-Joojoo, tiedän et ne on pirun epämukavat, mut ei sillä oo väliä. Ne on kato vaa sun jalassa vähän aikaa.
-Äläs nyt kulta, eihän se oo yhtään traumatisoivaa. Katsos, sain tämän vinkin netistä!"
"Ai niin, menepä muuten ilman takkia tällä kertaa myös, ei pakkanen oo katsos kuin hetkellinen. Äidin luona on sit lämmin.
No älä nyt jaksa olla tuollainen, kyllä sä pärjäät ilman takkia ja pipoa. Ei siellä tuu yhtään niin paljon loskaa kuin eilen, et noi sun crocsit kelpaa ihan hyvin talvipopojen sijaan."
En ole tuo alkuperäisen kommentin lähettäjä, mutta on sitten typerin vastaus tuohon tilanteeseen ikinä.
En tiedä, miltä kaatopaikalta tuollaisia vaatteita löytää. Jos lapsen äiti on noin pahasti mielenvikainen, niin siinä tapauksessa isän kannattaa hakea lapsen huoltajuutta. Oletin, että lapsi viedään autolla toisen vanhemman luota toiselle, mutta hän taitaa kävellä yksin matkat asuntojen välillä.
Trollihan tuo on, välittävä isä olisi jo tehnyt asialle jotain.
Heips!
Kiitos kovasti mielipiteestäsi.
Olen tuon alkuperäisen kommentin kirjoittanut isä. Annat jollakin ihmeellisellä tavalla vaikutelman siitä että minä jotenkin EN välittäisi tyttärestäni?
Kun viestissäni suhteellisen selkeästi kerroin että juurikin minä hankin tyttärelleni vaatteita.
Miten ihmeessä päädyit siihen lopputulokseen että minä olisin:
A: Trolli
tai
B: En välittäisi tyttärestäni?
Arvostaisin suuresti jos selväsanaisesti kertoisit hieman tarkemmin miten tähän päädyit!
Kiitos!
Anteeksi, meni ilmeisesti sekaisin tuossa ketjussa, että mitkä on sun kirjoittamia viestejä.
Ei osta (jotain yksittäisiä matkamuisto t-paitoja lukuunottamatta). Toisaalta maksaa elatusmaksut, joten ei tarvitsekaan ostaa.
En osta, kun fyrkat menee elareihin.