Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasteni isä, mieheni siis, ei koskaan osta lapsille yhtään mitään vaatteita tai kenkiä. Ostaako teillä?

Vierailija
06.10.2022 |

Lapset kasvaa nopeasti, niin tuntuu, että koko ajan joutuu ostamaan uutta vaatetta ja kenkää. Ja tietenkin eri vuodenajoille eri vaatteet. (Joo, osan voi ostaa käytettynä, mutta jonkun sekin täytyy tehdä.) Mieheni ei koskaan osta lapsille mitään vaatteita eikä kenkiä. Ei koskaan. Ei vaikka pyydän, että osta. Kaikki tuollainen jää yksin minun mietittäväksi ja hoidettavaksi, ja ne vaatteet kaupoista tai tori.fistä etsittäväksi. Jos vain jätän asian miehen vastuulle, niin lapsilla ei ole enää mitä laittaa päälle vaikka sään kylmetessä.

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että laittoi siskonsa ja äitinsä ostamaan, minullehan ne sinällään eivät kuuluneet, mutta olisi pitänyt maksaa kuulemma.

Ostin itse valitsemiani mitä pystyin.

Vierailija
2/84 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaa välillä, mutta useammin mä ostan. Maksaa kyllä, jos ollaan kaupassa ja valitsen lapsille jotain. Meillä on kolme pientä lasta ja isän mielestä tiedän kuulemma äitinä paremmin, mitä kaikkea he tarvitsevat. Selitys kai tuokin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa äidin ostaa, hänelle eivät isän ostamat kuitenkaan kelpaa. Valitseeko äiti perheen auton renkaat?

Vierailija
4/84 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole lapsia, mutta miehellä on aiemmasta suhteesta ala-asteikäinen tyttö. Mä en puutu tytön asioihin mitenkään, mutta kyllä mies ostaa, sekä tytön kanssa kahden käy shoppailemassa, mutta myös spontaanisti esim. ruokareissuilta Prismassa jotain t-paitoja, sukkia, alusvaatteita, legginssejä yms. joita nyt tarvii aika  säännöllisin väliajoin lapsen kasvaessa ja joissa ei tarvi sovittaa eikä kysyä lapsen mielipidettä. 

En tiedä muista lapsiperheistä, mutta mun mielestä mies olisi kyllä aika kädetön tampio, jos ei omien lastensa vaatteita osaisi ja/tai haluaisi ostaa. 

Vierailija
5/84 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaa äidin ostaa, hänelle eivät isän ostamat kuitenkaan kelpaa. Valitseeko äiti perheen auton renkaat?

Minulle kyllä kelpaa hyvin miehen ostamat, kunhan ne on sopivaa kokoa. 

Ap

Vierailija
6/84 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaa välillä, mutta useammin mä ostan. Maksaa kyllä, jos ollaan kaupassa ja valitsen lapsille jotain. Meillä on kolme pientä lasta ja isän mielestä tiedän kuulemma äitinä paremmin, mitä kaikkea he tarvitsevat. Selitys kai tuokin.

Ja sinä suostut vedätettäväksi. :D

Apua.

Vierailija
7/84 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaa. Varsinkin kenkiä ja urheiluvaatteita. Kengät kun pitää olla hyvät ja just tarkoituksenmukaiset niin haluaa itse ostaa, että on ihan varmasti hyvät. Saa mun puolesta ostaa :D

Vierailija
8/84 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jumalauta. Lapsille täytyy ostaa vaatteita hieman useammin kuin autoon renkaita. Miten nämä rengasasiat ovat niin vaikeita, että niiden hoitamisen verukkeella saa palstan mukaan luistaa kaikista muista taloustöistä?

Vierailija
9/84 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laittakaa ne edes maksamaan niitä vaatteita. Ei meilläkään ex oikein tajunnut että rahaa niihin oikeasti menee. Nyt tajuaa kun ostaa myös niitä sinne omaan kotiinsa.

Vierailija
10/84 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ollaan erottu ja lapset niin isoja et ne voi lähettää vaatekauppaan itse valitsemaan mieluisaa vaatetta. Kulut maksetaan eksän kans puoliksi.

Kun lapset oli pieniä ja ilmeni akuutisti joku tarve, kyllä eksäkin osasi käydä ostamassa esim. uuden uimapuvun tai lenkkarit. Pojan kans sitten isompana hoiti vaateostoksia kun piti siirtyä miesten puolen valikoimiin (n. 10v kun poika oli niin pitkä ja roteva), tyttöjen vaatteet oli sitten enemmän minun vastuulla. Suurimman osan vaatehankinnoista varmaan tein minä ja vastasin siitä että lapsilla on kaikkea tarpeellista, mutta jos pyysin apua asiassa niin auttoi kyllä.

Vierailija
11/84 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin kaiken, en muista, että mies olisi kertaakaan ostanut mitään. Sain valita mieleiset ja myöhemmin lapset valitisivat, mies maksoi ostoksista puolet. En kyllä olisi jaksanut kirppareita kierrellä vaan ostin kaupasta.

Vierailija
12/84 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ollaan erottu ja lapset niin isoja et ne voi lähettää vaatekauppaan itse valitsemaan mieluisaa vaatetta. Kulut maksetaan eksän kans puoliksi.

Kun lapset oli pieniä ja ilmeni akuutisti joku tarve, kyllä eksäkin osasi käydä ostamassa esim. uuden uimapuvun tai lenkkarit. Pojan kans sitten isompana hoiti vaateostoksia kun piti siirtyä miesten puolen valikoimiin (n. 10v kun poika oli niin pitkä ja roteva), tyttöjen vaatteet oli sitten enemmän minun vastuulla. Suurimman osan vaatehankinnoista varmaan tein minä ja vastasin siitä että lapsilla on kaikkea tarpeellista, mutta jos pyysin apua asiassa niin auttoi kyllä.

Ja lisäyksenä että maksettiin silloinkin yhdessä kaikki ostokset.

Vierailija
13/84 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auton renkaiden ostaminen on helpompaa mitä taaperolle kenkien ostaminen.

Vierailija
14/84 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ostaa. 

Vierailija
15/84 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö kaikkien tehdä kaikkea? Eikö järkevintä ja tehokkainta ole tehdä sitä , missä on hyvä. Meillä lapset jo aikuisia, mutta ei koskaan mies ostanut vaatteita lapsille. Joskus ulkomailta työmatkaltaan toi jonkun hauskan. Hoidin sen osan mielelläni ja lapset oli aina kauniisti, puhtaasti ja asianmukaisesti puettu.

Vierailija
16/84 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon hoitanut meillä käytännössä kaiken shoppailun, remppakamoista, ruuasta, lapsen ja miehen vaatteista elektroniikkaan, vakuutuksiin ja autoihin. Mies sitten tekee juttuja joissa hän on parempi. Sen kerran vuodessa kun jossain tokmannilla kävi, niin toi lapselle tuliaisena t-paidan tms. Kunnes teini-iän lähestyessä tytön ja isän vaatemaku ei enää kohdannut. Osallistuu kyllä kuluihin.

Vierailija
17/84 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaihtoon saman tien, ei tuollaisella vätyksellä mitään tee... itse miehenä panostan lapsiini ja käytän aikaa heidän kanssaan, myös ko. kaupassakäynnit... ja lapset kasvavat niin kannattaa olla heidän kanssaan ennen kuin kuin isoina sitten muuttavat kotoa...

Vierailija
18/84 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auton renkaiden ostaminen on helpompaa mitä taaperolle kenkien ostaminen.

Niin minustakin. Ja voin kyllä hyvin tilata netistä hyvät talvirenkaat, ei siinä mitään vaikeaa tai työlästä ole, menee aikaa ehkä puoli tuntia. Samat käy useamman vuoden. Lapsille joutuu ostamaan vaatteita kymmeniä kertoja vuodessa ja prkl sitä päänvaivaa ja ajankulua tosiaan mikä kenkä on hyvä ja istuu jalassa. Ap

Vierailija
19/84 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jumalauta. Lapsille täytyy ostaa vaatteita hieman useammin kuin autoon renkaita. Miten nämä rengasasiat ovat niin vaikeita, että niiden hoitamisen verukkeella saa palstan mukaan luistaa kaikista muista taloustöistä?

Sinua ei tarvinnut kauan odottaa. Eikö perheissä voida jakaa töitä? Se tekee, joka osaa ja on kiinnostunut asiasta.

Vierailija
20/84 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on Alpha mies. Jätä se ja ota Beta.

Betat on myös lempeämpiä ja tekee parempia lapsia kun ei opeta lapsilleen vanhentuneita käytäntöjä kuten kuria tai itsehillintää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän