Lasteni isä, mieheni siis, ei koskaan osta lapsille yhtään mitään vaatteita tai kenkiä. Ostaako teillä?
Lapset kasvaa nopeasti, niin tuntuu, että koko ajan joutuu ostamaan uutta vaatetta ja kenkää. Ja tietenkin eri vuodenajoille eri vaatteet. (Joo, osan voi ostaa käytettynä, mutta jonkun sekin täytyy tehdä.) Mieheni ei koskaan osta lapsille mitään vaatteita eikä kenkiä. Ei koskaan. Ei vaikka pyydän, että osta. Kaikki tuollainen jää yksin minun mietittäväksi ja hoidettavaksi, ja ne vaatteet kaupoista tai tori.fistä etsittäväksi. Jos vain jätän asian miehen vastuulle, niin lapsilla ei ole enää mitä laittaa päälle vaikka sään kylmetessä.
Kommentit (84)
Ei ole kyllä ikinä vaatteita tai kenkiä ostellut mutta mopot, kevarit, moottorikelkat ja autoja on ostellut. Lapset jo aikuisia ja omillaan mutta vieläkin isä jeesaa suuremmissa hankinnoissa.
Ostaa.
Äiti ei osta, ja lähettää lapsen aina minulle rupuisimmissa vaatteissa mitkä tytölle sopii.
Lähtee äidilleen normaaleissa vaatteissa ja sitten palaa taas rääsyissä.
Kerää sillä tavalla vaatetta tytölle itsensä luo.
Viekeä tapaus oli viime vuonna tekstarilla, kun kysyi ostanko minä talvikengät lapselle, vaiko takin, tyttö tarvitsisi molemmat äidin sanojen mukaan.
Arvoin siitä että talvikengät, ja käytiinkin samana iltana vielä moiset ostamassa.
Lähetti sitten viestiä seuraavana päivänä että kummat.
Sanoin (uudestaan) että talvikengät, ne on jo ostettu.
Alkoi sitten vaahtoamaan että takki mun täytyy ostaa, jos kerran tytöllä on jo talvikengät eikä tarvitse sellaisia. Että en tietenkään voi valita kenkiä, jos ei tyttö sellaisia tarvitse.
Olin saita, kpää, ja vaikka mitä, kun HUIJASIN tytön äitiä noin julmasti, enkä halua pitää tytöstä huolta.
Lähetin sitten kuvan kuitista josta olin ympyröinyt ostopäivän ja kellonajan.
Ei vastannut mitenkään, ja annoin asian olla. Tyttö tuli kotiin sitten äidiltään seuraavan kerran, niin oli jo ensilumet sataneet, ja päällä oli vain huppari, kun tiesi että minä en tyttöä kouluun lähetä ilman asianmukaisia vaatteita.
Jouduin siis ostamaan myös sen takin.
Tätä leikkiä ollaan leikitty sitten 11 vuotta jo.
M42
Minä ostan, mutta mies monesti maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö kaikkien tehdä kaikkea? Eikö järkevintä ja tehokkainta ole tehdä sitä , missä on hyvä. Meillä lapset jo aikuisia, mutta ei koskaan mies ostanut vaatteita lapsille. Joskus ulkomailta työmatkaltaan toi jonkun hauskan. Hoidin sen osan mielelläni ja lapset oli aina kauniisti, puhtaasti ja asianmukaisesti puettu.
Ei tarvitse. Mutta mitä mies vastaavasti tekee sitten enemmän? Asumme kerrostalossa, pihaa ei ole. Mökkiä ei ole. Vain yksi auto, se on miehen, minulla ei ole edes korttia vaan kuljen bussilla, metrolla, kävellen ja pyörällä (en tarvitse autokyytejä). Huoltoyhtiö hoitaa asunnon huollot. Ei olla vuosiin ostettu uusia huonekaluja, mutta edelliset kaksi kertaa minä kasasin ne. Ruokaa laitetaan ja siivotaan 50/50. Ap
Vierailija kirjoitti:
Antaa äidin ostaa, hänelle eivät isän ostamat kuitenkaan kelpaa. Valitseeko äiti perheen auton renkaat?
Valitsee, koska jaksaa miestä innokkaammin tutkia turvatestejä. Mies ostaisi halvimmat.
Mikä muu voisi olla tekosyynä laiskuuteen kuin kerran kolmessa vuodessa suoritettava renkaiden hankinta?
Meillä mies ei ole varmaan koskaan ostanut lapsille vaatteita, osa nyt jo aikuisia. Mutta meillä on yhteiset rahat ja tili, joten maksanut on niistä ihan siinä missä minäkin. Enpä ole jaksanut tuota ongelmana pitää, joskus kun olin vakavammin sairas, käytiin läpi mistä ostan lasten kamppeet ja miten kenkien koko katsotaan, ajattelin et jos en kykene hoitamaan, tietää mies miten asia hoitaa.
Mies korjaa lasten pyörät, asentaa puhelimet ja tietokoneet ja hankkii ne ja kuskaa harrastuksiin ja viettää aikaa lasten kanssa, joten en koe että hänen tarvitsisi ostaa vaatteet ollakseen hyvä isä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaa äidin ostaa, hänelle eivät isän ostamat kuitenkaan kelpaa. Valitseeko äiti perheen auton renkaat?
Ei jumalauta. Lapsille täytyy ostaa vaatteita hieman useammin kuin autoon renkaita. Miten nämä rengasasiat ovat niin vaikeita, että niiden hoitamisen verukkeella saa palstan mukaan luistaa kaikista muista taloustöistä?
Sinua ei tarvinnut kauan odottaa. Eikö perheissä voida jakaa töitä? Se tekee, joka osaa ja on kiinnostunut asiasta.
Totta kai voidaan jakaa. Miksi juuri miehen on ostettava ne renkaat, ja miksi hän saa tällä kertaostoksella vapautuksen siivouksesta ja pyykinpesusta? Tai vaatteiden ostamisesta lapsille?
Vierailija kirjoitti:
Ostaa.
Äiti ei osta, ja lähettää lapsen aina minulle rupuisimmissa vaatteissa mitkä tytölle sopii.
Lähtee äidilleen normaaleissa vaatteissa ja sitten palaa taas rääsyissä.
Kerää sillä tavalla vaatetta tytölle itsensä luo.
Viekeä tapaus oli viime vuonna tekstarilla, kun kysyi ostanko minä talvikengät lapselle, vaiko takin, tyttö tarvitsisi molemmat äidin sanojen mukaan.
Arvoin siitä että talvikengät, ja käytiinkin samana iltana vielä moiset ostamassa.
Lähetti sitten viestiä seuraavana päivänä että kummat.
Sanoin (uudestaan) että talvikengät, ne on jo ostettu.
Alkoi sitten vaahtoamaan että takki mun täytyy ostaa, jos kerran tytöllä on jo talvikengät eikä tarvitse sellaisia. Että en tietenkään voi valita kenkiä, jos ei tyttö sellaisia tarvitse.
Olin saita, kpää, ja vaikka mitä, kun HUIJASIN tytön äitiä noin julmasti, enkä halua pitää tytöstä huolta.
Lähetin sitten kuvan kuitista josta olin ympyröinyt ostopäivän ja kellonajan.
Ei vastannut mitenkään, ja annoin asian olla. Tyttö tuli kotiin sitten äidiltään seuraavan kerran, niin oli jo ensilumet sataneet, ja päällä oli vain huppari, kun tiesi että minä en tyttöä kouluun lähetä ilman asianmukaisia vaatteita.
Jouduin siis ostamaan myös sen takin.
Tätä leikkiä ollaan leikitty sitten 11 vuotta jo.
M42
Miksei tyttö mene äidilleen samoissa vaatteissa missä tuli teille?
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö kaikkien tehdä kaikkea? Eikö järkevintä ja tehokkainta ole tehdä sitä , missä on hyvä. Meillä lapset jo aikuisia, mutta ei koskaan mies ostanut vaatteita lapsille. Joskus ulkomailta työmatkaltaan toi jonkun hauskan. Hoidin sen osan mielelläni ja lapset oli aina kauniisti, puhtaasti ja asianmukaisesti puettu.
Just näin!
No ei minunkaan mieheni ostanut silloin, kun lapset olivat pienempiä ja kasvuvauhti oli hurja. Ja ihan hyvä niin. Veikkaan, ettei välttis olisi mennyt koot sun muut ihan nappiin. Sitä paitsi itse ainakin tykkäsin kytätä sopivia vaatteita nettikirppiksillä yms. Miehelle se taas ei olisi ollut mitenkään luontaista. Nyt kun lapset on jo teinejä ja osaavat itse näyttää kaupassa, mitä tarvitsevat, niin maksaminen kyllä sujuu mieheltä ihan onnistuneesti
No en edes ehdottanut. Ei minulla ollut mitään ongelmaa mennä lasten kanssa kauppaan ostamaan vaatteita ja sukkia yms. nyt pystyi ostamaan ilman lasten mukana olemistakin. Ostosreissun olivat ainakin meillä ihan mukavia, otin 1-3 lasta mukaani ja lähdimme ostoksille, samalla reissulla kävimme syömässä jossakin tai ainakin jätskillä.
Miksi ihmeessä miehen pitäisi osallistua kaikkeen? Tai miksi kaikki asiat pitäisi tehdä yhdessä? Jos on lapsia vääntänyt tähän maailmaan, niin pitäisi olla jo aika aikuinen ja kyetä tekemään asioita yksinkin. Miehellä on kyllä perheessä ja kaikessa omiakin tekemisiä ja vastuualueita, esimerkiksi talotekniikka ja siihen liittyvät hankinnat ovat ihan kokonaan hänen.
Ei osta enkä ole ikinä ajatellut, että pitäisi ostaa. Meillä perhe on lean-menetelmän kannattaja eli tehokkuus on yksi avainsanoja. Siksi kaikki eivät tee kaikkea, vaan on valittu ne tekemiset, jotka osataan parhaiten. Minä ostan lapsille vaatteet, mies kuljettaa lapsia harrastuksiin. Minä ostan lapsille jalkineet, mies fillarit, skuutit ja urheiluvälineet jne.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen perheen auton? Omaan autooni tietysti valitsen, ja mies omaansa. Miten liittyy lapsiin, vai onko ne lapset vain äidin?
Ostaa. Tosin lapsi on jo alakoululainen, joten osaa jo itsekin sanoa, millaista vaatetta haluaa. Mutta mies siis voi käydä pojan kanssa ostoksilla eikä lopputolos (useimmiten) ole katastrofi.
Vierailija kirjoitti:
No en edes ehdottanut. Ei minulla ollut mitään ongelmaa mennä lasten kanssa kauppaan ostamaan vaatteita ja sukkia yms. nyt pystyi ostamaan ilman lasten mukana olemistakin. Ostosreissun olivat ainakin meillä ihan mukavia, otin 1-3 lasta mukaani ja lähdimme ostoksille, samalla reissulla kävimme syömässä jossakin tai ainakin jätskillä.
Miksi ihmeessä miehen pitäisi osallistua kaikkeen? Tai miksi kaikki asiat pitäisi tehdä yhdessä? Jos on lapsia vääntänyt tähän maailmaan, niin pitäisi olla jo aika aikuinen ja kyetä tekemään asioita yksinkin. Miehellä on kyllä perheessä ja kaikessa omiakin tekemisiä ja vastuualueita, esimerkiksi talotekniikka ja siihen liittyvät hankinnat ovat ihan kokonaan hänen.
Minulla epäreiluuden tunne syntyy varmaan siitä, että näin vuokralla kerrostalossa asuen miehellä ei ole niitä omia vastuualueita kuten talotekniikka. Vain minulle on ajautunut omia vastuualueita kuten lasten asiat. Ap
Tulihan viisaidenkin naisten kokemuksia (15, 16)
-3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jumalauta. Lapsille täytyy ostaa vaatteita hieman useammin kuin autoon renkaita. Miten nämä rengasasiat ovat niin vaikeita, että niiden hoitamisen verukkeella saa palstan mukaan luistaa kaikista muista taloustöistä?
Sinua ei tarvinnut kauan odottaa. Eikö perheissä voida jakaa töitä? Se tekee, joka osaa ja on kiinnostunut asiasta.
Meidän perheessä ne auton renkaat ei kyllä kiinnosta ketään. Mutta pakko hoitaa. Olen kyllä yrittänyt jättää sen miehelle, tällöin mies pommittaa minua rengasarvostelulinkeillä ja kyselee mielipidettä. Itse en jaksa enää edes kysellä mieheltä mielipidettä vaateasioihin kun ei siitä saa mitään irti.
Kylläpä nykyään tehdään kaikesta ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Renkaiden ostaminen ei ole mitään rakettitiedettä. Renkaiden ostaminen muutaman vuoden välein vie aikaa 15 minuuttia.
Yhden takin se on toiselle lapselle ostanut ja kerran kengät. Käynyt hakemassa kirppisostoksia sieltä täältä jos olen niin sopinut. Mutta kyllä tää vaatehomma on ihan minulle jäänyt, toisaalta kyllä ihan omasta halustani kun tykkään niitä vaatteita ostella (yhteisistä rahoista toki). Mies arvostaa minun vaivannäköä ja rahansäästöä kun jaksan etsiä niitä kirppis- ja alelöytöjä. Ja toisaalta kyllä uskon että se mieskin pärjäisi jos tarve olisi, tietää lasten vaate-ja kenkäkoot ja suunnilleen millaista tarvitaan.