Kumpaan muuttaisit, Lahteen vai Jyväskylään?
Kummassa parempi pöhinä?
En välitä niinkään urbaaniudesta, asumisen laatu/hinta, luonto ja suhteellinen hiljaisuus omia kriteerejä. Onko julkisessa liikenteessä eroa?
Kommentit (124)
Lahti, jo sijainninkin puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Lahdessa on hyvin korkea työttömyys%, joten siellä saa elellä aika lailla rauhassa tekemättä mitään. Bussilinjat on siitä kierot, että esimerkiksi Messilään ei laskettelemaan pääse julkisilla liikennevälineillä eikä kesällä lähellekään useimpia uimarantoja. Satamassa on kaljapaikkoja ja ilmaisia parkkipaikkoja, keskustassa maksulliset parkkipaikat ja täysi hiljaisuus.
Herrasmanniin, Kaukkariin, Viuhaan, Möysään, Likolammelle, Mytäjäisiin, Takkulaan, Mukkulaan ja Ankkuriin - näille rannoille pääsee bussilla todella lähelle.
Varmasti unohdinkin muutaman listasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahdessa ainakin koulutusmahdollisuudet ovat huomattavasti huonommat yliopiston puutteen takia. Olen harkinnut muuttavani lähitulevaisuudessa Jyväskylään jatkokoulutusmahdollisuuksien takia. En tunne kaupunkia enkä tiedä millainen "pöhinä" siellä on, mutta se on minulle yks hailee. Lahtea tunnen ja sen tiedän, että se ei ole ainakaan sen tyylisiä ihmisiä varten kuin minä.
Lahdessakin on nykyään yliopisto.
Ai, en ole tiennyt. Oletan että aika suppea koulutusvalikoima siellä.
Eikös Lahdessa ole edelleen Muotoilu-instituutti. Valokuvaajia, designereita ja muuta taideteollisuusalan väkeä kouluttava paikka. Kai sekin siellä jotenkin näkyy..?
Ensi talvena Lahdessa ei pärjää ilman nelivetoa, katujen aurauksessa aiotaan säästää todella paljon. Bussilinjoja ollaan karsimassa, joten toivottavasti jaksetaan kävellä.