Voi ei! Anoppi haluaa välttämättä leipoa piirakoita ja pullaa meidän häihin!
On jo hamstrannut jauhoja ja puuroriisiä ja aikoo leipoa pakastimen täyteen piirakoita ja pullapitkoja! Olen sanonut kauniisti ei kiitos jo kesästä asti, mutta hänpä ei tunnu ymmärtävän että mitkään kotileipomiset ei käy meidän hääillalliselle.
Vieraita tulossa vain 50 ja tilaisuus on hienossa tilausravintolassa. Menu on jo päätetty amuse bouche, alkupala, pääruoka ja juustot. Kahvi ja kakku jälkiruuaksi.
Ei tuohon mitkään piirakat foliovuoissa sovi!
Pitääkö laittaa välit heti vaan poikki appivanhempiin?
Mieheni luistaa koko tilanteesta eikä halua ottaa kantaa, -tanan pelkuri!
Kommentit (57)
Anna anopin kantaa ne pullat sinne ravintolaan, siinähän sitten ihmettlee pitkot sylissä mitä näille tehdään, kun pöydät on jo katettu. Jos oikeasti hänen poikansa ei halua saada häntä tätä ymmärtämään, siinähän sitten nolaa äitinsä.
No ei mitään välejä tarvitse pistää poikki, sanot vain suoraan että juhla on ravintolassa jonne ei saa tuoda itse tehtyjä ruokia. Pitopalvelukaan ei ota itse tehtyjä eikä edes esim hirvenlihaa jos ei ole ruokavirasto tarkistanut.
Vierailija kirjoitti:
No ei mitään välejä tarvitse pistää poikki, sanot vain suoraan että juhla on ravintolassa jonne ei saa tuoda itse tehtyjä ruokia. Pitopalvelukaan ei ota itse tehtyjä eikä edes esim hirvenlihaa jos ei ole ruokavirasto tarkistanut.
Tämä on sanottu monta kertaa, mutta anoppi ei anna periksi.
Ap
Vieläkö meinaat ottaa lapatossun mieheksesi?
Vierailija kirjoitti:
Anna anopin kantaa ne pullat sinne ravintolaan, siinähän sitten ihmettlee pitkot sylissä mitä näille tehdään, kun pöydät on jo katettu. Jos oikeasti hänen poikansa ei halua saada häntä tätä ymmärtämään, siinähän sitten nolaa äitinsä.
Anoppi on jo parit itkut tirauttanut, kun ei hänen piirakat ja vehnänen kelpaa. Kun sanoin, ettei siellä ravintolassa laiteta tarjolle tai lämmitetä muita kuin ravintolan omia tuotteita, anoppi pyysi kotipitäjästä lainaa metallisia tarjottimia ja meinaa lämmittää piirakat meillä kotona ja tuoda kylmälaukussa ravintolaan. Mun mies vaan hymähtelee että kyllä se muori on kova luu.
Oikeesti?!?!
Ap
Hienoa anopis autaa.Ethän sä kerkiä mitään itse tehdä! Kun kaiken päivää noita juttujasi tällä kerrot.Paljoko yhteensä teillä maksoi hää vaateet? Unohdit hinnat mainita ja minkä lainen asu yleensä on? Käytkö kampaaja vai parturi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi on jo parit itkut tirauttanut, kun ei hänen piirakat ja vehnänen kelpaa. Kun sanoin, ettei siellä ravintolassa laiteta tarjolle tai lämmitetä muita kuin ravintolan omia tuotteita, anoppi pyysi kotipitäjästä lainaa metallisia tarjottimia ja meinaa lämmittää piirakat meillä kotona ja tuoda kylmälaukussa ravintolaan. Mun mies vaan hymähtelee että kyllä se muori on kova luu.
Oikeesti?!?!
Ap
Jos tää ei ole provo, niin paljon onnea vaan puolisonvalinnallesi!
Jos jo nyt tuntuu tuleva aviomies noin pahalta, ihan varmasti ette tule kestämään arkea ja elämän vastoinkäymisiä. Tämähän ei ole vastoinkäyminen, ei edes haaste, vaan lähinnä huumoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitat kylmästi, että omien ruokien tuonti on kieletty ja jos tuo niin leivonnaiset menee ravintolan roskiin välittömästi.
Mieti nyt vielä haluatko pelkurin mieheksesi ja rajattoman anopin.
No totta kai on sanottu sata kertaa, ettei ravintolaan saa tuoda omia ruokia. Mutta ei anoppi usko, kun on ollut häissä vaan jossain seurantalon juhlasalissa missä on tarjottu hurvikeittoa.
Edelleen meinaa kiikuttaa 150 kpl karjalan piirakoita ja 10 pitkoa tilausravintolaan ja laittaa ne ruokapöytään (kun meillä on pöytiin tarjoilu ja kattaus suunniteltu valmiiksi!!)
Mun vanhemmat maksaa hääjuhlan ja he ovat suoraan sanoen vihaisia että anoppi näin hämmentää asioita. Ovat myös pahoillaan mun puolestani, kun ei minun pitäisi joutua keskittymään tällaiseen typeryyteen kaiken kiireen keskellä.
Ja tosiaan mies ei sano mitään äidilleen, vaikka sekä minä että isäni on käsketty laittamaan anoppi ruotuun.
Siis että mua ärsyttää se selkärangaton nilkki!!!!
Mä toivon, että tämä ei ollut aloittajan tekstiä. Kukaan ihminen, joka rakastaa toista ei puhu tuolla tavalla. Hyi hemmetti mitä maa päällään kantaa, jos puolisostaan näin puhuisi.
Onko nämä häät vain sinun ja vanhempiesi? Menetkö isäsi ja äitisi kanssa namisiin? Eiköhän siinä vaiheessa kun kaksi sukua liitetään yhteen niin sen toisenkin suvun asioita ja tapoja pitäisi kunnioittaa? Keskustele sen ravintolan kanssa ja kysy, että onko mahdollista tuoda parit omat tarjottavat jälkiruokakahville, sillä tulevan aviomiehen saisi sillä tyytyväiseksi. Yleensä, sivistyneissä paikoissa, saa tuoda ja annetaan jopa vati niille.
Ongelmahan tuossa on se, että eivät todennäköisesti salli tuoda ravintolaan ulkopuolelta ruokaa. Tietääkö anoppisi tuon?
Minusta olisi kiva, jos joku leiposi herkkuja. Voisitko pyytää, että leipoisi vaikka kaikille jonkun lahjaherkun muistoksi juhlista? Joskus annetaan joku tavara, mutta herkku olisi ekologista kun sen voi syödä.
Tee miehelle selväksi että äitinsä joutuu tosi noloon tilanteeseen jos yrittää tuoda ravintolaan omat ruuat ja henkilökunta joutuu kieltämään. Haluaako tehdä äidilleen niin, vai estää tilanteen syntymisen.
Kannattaisiko vielä miettiä sitä avioliittoa? Ei se mies miksikään muutu, puolustaa äitiään aina. Ja sinä, hienostelija, et sitä pulla-anoppia tule kestämään.
Ja mitä ravintolan henkilökunta tästä tykkää? Haluaako anoppi ottaa sen riskin, että häissä tulee joku selkkaus? Näen sieluni silmin henkilökunnan sanomassa sen seitsemän kertaa, että omat eväät eivät ole sallittuja ja anoppi vänkää vastaan pullapitkot kainalossa. Henkilökunnan äänensävy alkaa pikkuhiljaa synkkenemään. Ap kihisee kiukusta, tuore aviomies katselee vässykkänä kengänkärkiään ja muut vieraat seuraavat näytelmää ihan helvetin vaivaantuneina. Ap:n häät tullaan aina muistamaan tästä välikohtauksesta.
Sanooko ap miestään täällä "selkärangattomaksi nilkiksi"?
Nyt ihan oikeesti minua ei enää huoletakaan nuo anopin leivonnaiset ja niiden kohtalo vaan ihan jokin muu.
Ei tarvinne sanoa enempää, huh huh.
Kukaan ei leivo pullaa häihin!
Tää on höpöhöpöjuttu.
Jos tämä olisi totta, niin itsensähän anoppi vain nolaisi. Jokainen muu paikalla olija ymmärtää kutsusta ja paikasta, että tarjoilu tulee ravintolan keittiöstä, eikä omien leivonnaisten nauttiminen ole mitenkään mahdollista.
Älä turhaan vaivaa enää päätäsi asialla. Anoppi tietää tilanteen, sulhanen tietää tilanteen, jos he haluavat toimia toiveiden vastaisesti, he ovat valmiita kestämään seuraukset.
Raikkaita voileipiä kaikille!