Onko joku muka saanut töitä tai edes yhteydenottoja työkkärin CV-netin kautta? Vaikuttaa aika turhanpäiväiseltä koko "palvelu".

Vierailija

Onko jonkun profiilia siellä edes katsottu kertaakaan? Epäilen todella vahvasti, ettei siellä kukaan työnantaja viitsi selailla, kun työhakemuksia sataa ovista ja ikkunoista muutenkin. Vai voiko joku kumota tämän käsityksen?

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Kuuluu niiden hömppä kurssien sisältöön tuo cv netti. Meitä oli enimmäkseen rakennusalalta ja teollisuudesta niin pidettiin tuota pelleilynä. Tehtiin tietenkin ei siinä mitään. Oli sentään jotain tekemistä päiväkerhossa. Ei niitä työkkärin pilipali kursseja voi aikuinen ottaa vakavasti.

Vierailija

Itse olin erittäin yllättynyt kun tosiaan sain yhden yhteydenoton CV-netin kautta! Mutta tämä on siis tapahtunut yhden kerran kolmen vuoden aikana, eikä valitettavasti johtanut kuitenkaan työsuhteeseen :)

Vierailija

Tosiaan tyhjänpäiväistä puuhastelua ja rahantuhlausta koko CV-netin ylläpito. 

En ole KOSKAAN edes kuullut, että KUKAAN olisi sitä kautta mitään töitä saanut. En usko, että kukaan on saanut edes yhden yhtä yhteydenottoa. 

Pitää vain keksiä tällaista näennäistouhua työttömille "työhön pääsyn edistämisen" nimissä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Profiilia katsottu 1 kerta. Onko kukaan saanut ylipäänsä koko työkkärin kautta töitä koskaan?

En usko! Koko lafkan voisi lopettaa. Täyttä turhan pyöritystä koko homma. Nimellisiä "pakko-työnhakuja" tulee, mutta niistä ei koskaan mitään kuulu, vaikka kuinka huolellisesti olisi tehnyt hakemuksen. 

Yleensä nämä vielä ovat täysin omaan hakijaprofiiliin sopimattomia. Minullekin (kasvatustieteen maisteri) osoitettiin päiväkotiapulaisen paikkaa. Toki tein pilkuntarkasti hakemuksen, mutta kuka nyt minua siihen hommaan ottaisi? 

Ihan muita teitä sitten sain onneksi työtä aika nopeasti. 

Vierailija

Itse en saanut sen kautta mitään yhteydenottoja, mutta veljeni sai töitä melkein heti. Kaksi päivää kerkesi olla cv-netti, kun tuli jo kutsu haastatteluun.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Profiilia katsottu 1 kerta. Onko kukaan saanut ylipäänsä koko työkkärin kautta töitä koskaan?

Tämä yksi kerta tarkoittaa, että ovat työkkäristä tarkistaneet oletko tehnyt uhkausten mukaisesti itsellesi profiilin. 

Yksikään työnantaja ei niitä tässä työllisyystilanteessa katso. Jos se paljon mainostettu työvoimapula joskus tulisi (ei kyllä tule), niin sitten ehkä voisivat katsoakin. 

Vierailija

Minä olen saanut pari, kolme yhteydenottoa CV-netin kautta. Jokainen paikka oli sellainen, etten kuollaksenikaan olisi halunnut sinne töihin. Kahdesta ei olisi maksettu mitään, vaan olisivat olleet "harjoittelua" työkkärin rahalla. Eikä mitään takeita että olisi päässyt paikkaan varsinaisesti töihin (törkeätä järjestelmän hyväksikäyttöä). Luojan kiitos olin juuri saanut töitä, joten oli helppo sanoa EI. Loput yhteydenotot olivat puhelinmyyntifirmoista, ei kiitos.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tämä yksi kerta tarkoittaa, että ovat työkkäristä tarkistaneet oletko tehnyt uhkausten mukaisesti itsellesi profiilin. 

Yksikään työnantaja ei niitä tässä työllisyystilanteessa katso. Jos se paljon mainostettu työvoimapula joskus tulisi (ei kyllä tule), niin sitten ehkä voisivat katsoakin. 

Kaiken lisäksi kun tarkemmin lukee niin cv netti vetäytyy kaikesta vastuusta ja suosittelee niukkaa tiedotusta.

Tämän takia minunkin cv-netti ilmoituksessa on vain sähköpostiosoite jos sitäkään . Ei nimeä ei puhelinnumeroa ine.

Muistaakseni palvelu ei hyväksynyt yhteydenottovälineeksi ainostaan puhelinta.

Vierailija

Viimeksi tarkistaessani minun profiiliani oli katsottu kaksi kertaa. Toinen, tai mahdollisesti molemmat, olivat sama henkilö, joka soitti, pyysi lähettämään englanninkielisen CV:n sähköpostiin ja tämän jälkeen myös minut pyysi työhaastatteluun. Kävin haastattelussa, mutta työtä en kyllä saanut.

Vierailija

Pääseekö niitä tietoja lukemaan ihan kuka vaan? Itselläni on kokemusta vain 15 vuoden takaisesta systeemistä. Silloinkin piti väsätä joku vastaava "hakemus". Sain yhden tosi epämääräisen yhteydenoton sitä kautta, tyyliin "tule paikan päälle kuulemaan mitä on tarjolla". Kyse oli tietenkin.... ta-da......VERKOSTOMARKKINOINNISTA!

Vierailija

Sama kuin yllä, mullekin soitteli useampi noista verkostomarkkinointitilaisuuksista.

Yksi tuttuni sai määräaikaisuuden cv-netin kautta, joka johti ihan pitkäaikaiseen työsuhteeseen. Cv-netistä olivat poimineet siksi, etteivät jaksaneet hakurumbaa ja tarvitsivat siihen määräaikaisuuteen työttömän työnhakijan.

Vierailija

Olen työnantajana katsellut cv-nettiä ja lähettänyt yhteydenottopyynnön noin 15 "hakijalle" (rakennusalan töitä). Kukaan ei vastannut pyyntöön, joten nykyään hankin työntekijät sieltä mistä löytyy työnteosta kiinnostuneita ihmisiä.

Vierailija

Ekalla kerralla, vuonna 2008 ilmoitustani katsottiin kerran ja pääsin haastatteluun. En saanut töitä.

Toisella kerralla viime vuonna, kukaan ei katsonut cv:täni eikä kutsuja tullut mihinkään.

Ihan typerä "palvelu" en tiedä mikä tarkoitus on.

Pitäisi harkita jotain lainmuutosta että tietty % haastatteluun kutsutuista olisi pitkäaikaistyöttömiä tai muuta vastaavaa. 25% esimerkiksi. Ei kyllä tule menemään läpi eikä pitkäaikaistyötöntä palkata jollain typerällä logiikalla. SIlti.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat