Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku muka saanut töitä tai edes yhteydenottoja työkkärin CV-netin kautta? Vaikuttaa aika turhanpäiväiseltä koko "palvelu".

Vierailija
03.12.2015 |

Onko jonkun profiilia siellä edes katsottu kertaakaan? Epäilen todella vahvasti, ettei siellä kukaan työnantaja viitsi selailla, kun työhakemuksia sataa ovista ja ikkunoista muutenkin. Vai voiko joku kumota tämän käsityksen?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu niiden hömppä kurssien sisältöön tuo cv netti. Meitä oli enimmäkseen rakennusalalta ja teollisuudesta niin pidettiin tuota pelleilynä. Tehtiin tietenkin ei siinä mitään. Oli sentään jotain tekemistä päiväkerhossa. Ei niitä työkkärin pilipali kursseja voi aikuinen ottaa vakavasti.

Vierailija
2/36 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin erittäin yllättynyt kun tosiaan sain yhden yhteydenoton CV-netin kautta! Mutta tämä on siis tapahtunut yhden kerran kolmen vuoden aikana, eikä valitettavasti johtanut kuitenkaan työsuhteeseen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää kyykyttämistä. Ei sieltä mitään työpaikkoja tule :D

Vierailija
4/36 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Profiilia katsottu 1 kerta. Onko kukaan saanut ylipäänsä koko työkkärin kautta töitä koskaan?

Vierailija
5/36 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan tyhjänpäiväistä puuhastelua ja rahantuhlausta koko CV-netin ylläpito. 

En ole KOSKAAN edes kuullut, että KUKAAN olisi sitä kautta mitään töitä saanut. En usko, että kukaan on saanut edes yhden yhtä yhteydenottoa. 

Pitää vain keksiä tällaista näennäistouhua työttömille "työhön pääsyn edistämisen" nimissä. 

Vierailija
6/36 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Profiilia katsottu 1 kerta. Onko kukaan saanut ylipäänsä koko työkkärin kautta töitä koskaan?

En usko! Koko lafkan voisi lopettaa. Täyttä turhan pyöritystä koko homma. Nimellisiä "pakko-työnhakuja" tulee, mutta niistä ei koskaan mitään kuulu, vaikka kuinka huolellisesti olisi tehnyt hakemuksen. 

Yleensä nämä vielä ovat täysin omaan hakijaprofiiliin sopimattomia. Minullekin (kasvatustieteen maisteri) osoitettiin päiväkotiapulaisen paikkaa. Toki tein pilkuntarkasti hakemuksen, mutta kuka nyt minua siihen hommaan ottaisi? 

Ihan muita teitä sitten sain onneksi työtä aika nopeasti. 

Vierailija
7/36 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en saanut sen kautta mitään yhteydenottoja, mutta veljeni sai töitä melkein heti. Kaksi päivää kerkesi olla cv-netti, kun tuli jo kutsu haastatteluun.

Vierailija
8/36 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä yksi kerta tarkoittaa, että ovat työkkäristä tarkistaneet oletko tehnyt uhkausten mukaisesti itsellesi profiilin. 

Yksikään työnantaja ei niitä tässä työllisyystilanteessa katso. Jos se paljon mainostettu työvoimapula joskus tulisi (ei kyllä tule), niin sitten ehkä voisivat katsoakin. 

Vierailija
9/36 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut pari, kolme yhteydenottoa CV-netin kautta. Jokainen paikka oli sellainen, etten kuollaksenikaan olisi halunnut sinne töihin. Kahdesta ei olisi maksettu mitään, vaan olisivat olleet "harjoittelua" työkkärin rahalla. Eikä mitään takeita että olisi päässyt paikkaan varsinaisesti töihin (törkeätä järjestelmän hyväksikäyttöä). Luojan kiitos olin juuri saanut töitä, joten oli helppo sanoa EI. Loput yhteydenotot olivat puhelinmyyntifirmoista, ei kiitos.

Vierailija
10/36 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä yksi kerta tarkoittaa, että ovat työkkäristä tarkistaneet oletko tehnyt uhkausten mukaisesti itsellesi profiilin. 

Yksikään työnantaja ei niitä tässä työllisyystilanteessa katso. Jos se paljon mainostettu työvoimapula joskus tulisi (ei kyllä tule), niin sitten ehkä voisivat katsoakin. 

Kaiken lisäksi kun tarkemmin lukee niin cv netti vetäytyy kaikesta vastuusta ja suosittelee niukkaa tiedotusta.

Tämän takia minunkin cv-netti ilmoituksessa on vain sähköpostiosoite jos sitäkään . Ei nimeä ei puhelinnumeroa ine.

Muistaakseni palvelu ei hyväksynyt yhteydenottovälineeksi ainostaan puhelinta.

Vierailija
11/36 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi tarkistaessani minun profiiliani oli katsottu kaksi kertaa. Toinen, tai mahdollisesti molemmat, olivat sama henkilö, joka soitti, pyysi lähettämään englanninkielisen CV:n sähköpostiin ja tämän jälkeen myös minut pyysi työhaastatteluun. Kävin haastattelussa, mutta työtä en kyllä saanut.

Vierailija
12/36 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö niitä tietoja lukemaan ihan kuka vaan? Itselläni on kokemusta vain 15 vuoden takaisesta systeemistä. Silloinkin piti väsätä joku vastaava "hakemus". Sain yhden tosi epämääräisen yhteydenoton sitä kautta, tyyliin "tule paikan päälle kuulemaan mitä on tarjolla". Kyse oli tietenkin.... ta-da......VERKOSTOMARKKINOINNISTA!

Vierailija
13/36 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin yllä, mullekin soitteli useampi noista verkostomarkkinointitilaisuuksista.

Yksi tuttuni sai määräaikaisuuden cv-netin kautta, joka johti ihan pitkäaikaiseen työsuhteeseen. Cv-netistä olivat poimineet siksi, etteivät jaksaneet hakurumbaa ja tarvitsivat siihen määräaikaisuuteen työttömän työnhakijan.

Vierailija
14/36 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työnantajana katsellut cv-nettiä ja lähettänyt yhteydenottopyynnön noin 15 "hakijalle" (rakennusalan töitä). Kukaan ei vastannut pyyntöön, joten nykyään hankin työntekijät sieltä mistä löytyy työnteosta kiinnostuneita ihmisiä.

Vierailija
15/36 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla, vuonna 2008 ilmoitustani katsottiin kerran ja pääsin haastatteluun. En saanut töitä.

Toisella kerralla viime vuonna, kukaan ei katsonut cv:täni eikä kutsuja tullut mihinkään.

Ihan typerä "palvelu" en tiedä mikä tarkoitus on.

Pitäisi harkita jotain lainmuutosta että tietty % haastatteluun kutsutuista olisi pitkäaikaistyöttömiä tai muuta vastaavaa. 25% esimerkiksi. Ei kyllä tule menemään läpi eikä pitkäaikaistyötöntä palkata jollain typerällä logiikalla. SIlti.

Vierailija
16/36 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työnantajana katsellut cv-nettiä ja lähettänyt yhteydenottopyynnön noin 15 "hakijalle" (rakennusalan töitä). Kukaan ei vastannut pyyntöön, joten nykyään hankin työntekijät sieltä mistä löytyy työnteosta kiinnostuneita ihmisiä.

Oletko ajatellut, mikä työtarjouksissasi mättää, kun ei tule vastauksia? Onko sinun firmasi se, josta jopa työttömät varoittelevat toisiaan, kun on niin ***** pomo ja palkatkin maksetaan miten sattuu?

Totta sekin on, että osa niistä on tehty vain työkkärin määräyksestä ja ehkä sähköpostikaan ei ole oikeasti käytössä. Tai sitten rakentajilla on vaan tarpeeksi töitä .

Mutta vastauksena aloittajan kysymykseen:

Minä! Sain työpaikan kuukaudeksi, kun tarvittiin pikaisesti sijaista. Tämä oli muistaakseni vuonna 2010, kun silloin sitä saattoi selata kuka tahansa.

Sen jälkeen olen saanut 2 yhteydenottoa. Toinen alkoi sanoilla "haluamme sinut nuorekkaaseen joukkoomme...", puhelinmyyntifirmaan. Toinen oli aivan asiallinen vuorotteluvapaan sijaisuus, johon en sitten kuitenkaan ollut pätevä enkä sopiva.

Nyt sitä ei enää pääse selaamaan ilman katso-tunnuksia. Niitä ei ole läheskään kaikilla työnantajille, kun sitä ei tarvitse mihinkään muuhun. Pienyrittäjät voivat hoitaa vero- ym. asiat pankkitunnuksilla, mutta cvnettiin ei niillä pääse. Isompien työnantajien katsotunnukset ovat kirjanpitäjällä eikä rekrytoijalla.

Vierailija
17/36 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen saanut pari, kolme yhteydenottoa CV-netin kautta. Jokainen paikka oli sellainen, etten kuollaksenikaan olisi halunnut sinne töihin. Kahdesta ei olisi maksettu mitään, vaan olisivat olleet "harjoittelua" työkkärin rahalla. Eikä mitään takeita että olisi päässyt paikkaan varsinaisesti töihin (törkeätä järjestelmän hyväksikäyttöä). Luojan kiitos olin juuri saanut töitä, joten oli helppo sanoa EI. Loput yhteydenotot olivat puhelinmyyntifirmoista, ei kiitos.

Harjoittelijat ovat haluttuja koska niille ei tarvitse maksaa palkkaa. Yli 100 000 on tälläkin hetkellä 9 euron+päiväraha "töissä". Orjuus on kielletty mutta se voidaan kiertää nimikkeillä työelämän kokeilu, kuntouttava työ ja harjoittelija.

Vierailija
18/36 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tänä vuonna palkannut 3 työntekijää CV-netin avulla. Yhteydenottopyyntöjä yhtä paikkaa varten pitää laittaa noin 10, että saisi yhtäkään vastausta, joten kovin aktiivisia työttömät itse eivät ole olleet vastauksissaan. Työtehtävät ovat ihan TESsin mukaisella palkalla, kokopäivätyötä ja toistaiseksi voimassaolevia työsuhteita, joten nekään eivät ole esteenä töihintulolle. Parhaiten CV-netin kautta on saanut töihin vastavalmistuneita, he ovat oikeasti innokkaita tekemään töitä.

Vierailija
19/36 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ajatellut, mikä työtarjouksissasi mättää, kun ei tule vastauksia? Onko sinun firmasi se, josta jopa työttömät varoittelevat toisiaan, kun on niin ***** pomo ja palkatkin maksetaan miten sattuu?

Totta sekin on, että osa niistä on tehty vain työkkärin määräyksestä ja ehkä sähköpostikaan ei ole oikeasti käytössä. Tai sitten rakentajilla on vaan tarpeeksi töitä .

Mutta vastauksena aloittajan kysymykseen:

Minä! Sain työpaikan kuukaudeksi, kun tarvittiin pikaisesti sijaista. Tämä oli muistaakseni vuonna 2010, kun silloin sitä saattoi selata kuka tahansa.

Sen jälkeen olen saanut 2 yhteydenottoa. Toinen alkoi sanoilla "haluamme sinut nuorekkaaseen joukkoomme...", puhelinmyyntifirmaan. Toinen oli aivan asiallinen vuorotteluvapaan sijaisuus, johon en sitten kuitenkaan ollut pätevä enkä sopiva.

Nyt sitä ei enää pääse selaamaan ilman katso-tunnuksia. Niitä ei ole läheskään kaikilla työnantajille, kun sitä ei tarvitse mihinkään muuhun. Pienyrittäjät voivat hoitaa vero- ym. asiat pankkitunnuksilla, mutta cvnettiin ei niillä pääse. Isompien työnantajien katsotunnukset ovat kirjanpitäjällä eikä rekrytoijalla.

Sinulla on aika vanhentunutta tietoa. Kuka tahansa rekisteröity työnantaja saa katso-tunnukset ja firmoissa on mahdollista saada useita "eritasoisia" tunnuksia.

Vierailija
20/36 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri päättyi ilmoitusaika, 59 kävijää.

Tosin etsin siellä lisätöitä, joten ei tarvitse edes soitella jollei ole jotain realistista tarjolla.

Aiemmin olen työllistynyt CV-netin kautta. Myös yhteydenottoja on tullut.

Olen siis työelämässä ja aina välillä aktivoin ilmoitukseni. Joskus hakeakseni uutta työtä, nyt jotain määräaikaista lisätyötä muutaman hassun lisäeuron toivossa.