Oletko koskaan ampunut kyväärillä?
Kommentit (24)
En oo kyväärillä. Kyrvän oon laukassu monta kertaa. En sanoisi, että potkaisee olkapäähän. Muualla voi tuntua.
Ei potkaise, kun on painettu lujasti olkapäätä vasten. Tikka 308:lla itse olen ampunut.
Intin jälkeen vain metsästyskivääreillä, mitkä kaliiperista riippuen potkivat jonkun verran - päinvastoin kuin rynkky, missä ei juuri rekyyliä tunne.
Kiväärillä, saatana. Olen ampunut, ei ongelmia. Se tukki pitää tietenkin pitää tiiviisti olkaa vasten. Silloin rekyyli työntää hartiaa/yläkroppaa eikä potkaise. Mutta onneksi olkoon kun sait hyvät unet sekä äidinkielen että fysiikan tunneilla.
En ole ampunut kiväärillä koskaan.
Kiikarikyvääri potkaisee lujempaa kuin se missä ei oo kiikaria. Nääs kun se patruuna lentää ääntä nopeammin
Ap varmaan räiskii ilmakiväärillä ja kiväärinperä tökkäsi ikävästi poskeen.
Garandilla joo. Potkaisee aika lailla.
Samofaarilla ammuin ja se mokoma ruiskasi polttavat vedet suoraan pusseihin, en koita toista kertaa.
Rosmot sahaavat kyvääreistään puisen tukin pois, niin on kivempi pankkisaleissa alkaa ampuamaan mutta eihän sellasella sohlolla mihinkään osaa
Vierailija kirjoitti:
Ei potkaise, kun on painettu lujasti olkapäätä vasten. Tikka 308:lla itse olen ampunut.
Tuollainen peruskivääri ei niin, mutta kyllä oikeaoppisestikin pidetty metsästyskivääri potkaisee, riippuen tyypistä. Varsinkin joku ns. puskapyssy (eli mukavaan kantamiseen suunniteltu kevyt ja lyhyt kivääri) esim. kaliiperissa 9.3x62 potkaisee kunnolla. Ei tarvitse olla mikään .458 Win Mag, että rekyyli tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Kiikarikyvääri potkaisee lujempaa kuin se missä ei oo kiikaria. Nääs kun se patruuna lentää ääntä nopeammin
Mitä jos ruuvaa kiikarin irti. Potkiiko sitten vähenmän.
Olen ampunut geväärillä kepardin entisen Pelkian siirtomaassa.
Oletko koskaan saanut kirjoitettua tällä palstalla edes otsikkoa oikein?
Klyyvarilla pari kertaa, kiväärillä samoin, kyväärillä en kertaakaan.
Riippuu niin monesta asiasta.. 6.5 creedmoor tai 308 vaimentimen kanssa ei juuri ollenkaan. 9,3x62 kevyestä kivääristä todella ikävästi, painavemmasta ei pahakaan... Osa on pistävemmän tuntusia kun toiset, esim .50 BMG on ihan miellyttävä tasanen tuuppaus vaan vaikka onkin iso
Vierailija kirjoitti:
Joo ase jossa on perä niin aina olkapäähän kiinni kunnolla, et halua sitä että solisluu sanoo pox , kun liipaisinta vedät..puristat..heh pitää olla tarkka.
Poliisilla on MP5 tukiase ja glock pistooli
Haulikon jos katkoo niin tehokas etäisyys on 10 metriä
En. En tiedä mikä on kyväärillä?