18 työhakemusta, ei yhtään työpaikkaa, tänäänkin kolme hylsyä
Ihan hiukan kärsii itsetunto. Olen päässyt moniin haastatteluihin mutten ole saanut yhtäkään hakemistani 18:sta paikasta. Tänään tuli taas kolme hylkäystä, kahdessa olin haastattelussakin. Ei hyvää päivää että voi tuntea olon ihan järjettömän huonoksi. Huomenna seuraava haastattelu enkä tiedä miten saan nostettua mielialaa edes vähän. Ihan helkkarin ahdistavaa.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
543 hakemusta, 4 haastattelua, 543 hylsyä.
Terveisin 2 korkeakoulututkintoa, ammattitutkinto ja 2 perustutkintoa.
Miten tämä on mahdollista? Missä ajassa?
1 v 5 kk.
Vierailija kirjoitti:
Muista että nyt on työvoimapula, se on pahempi kuin koskaan ja siitä on tulossa krooninen ongelma Suomelle:
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009086688.html
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009111318.html
On se ihme jos joku näissä olosuhteissa on vielä työtön.
Ei ole mitään työvoimapulaa.
Mulla on työnhakuprofiili ja etsin ihan mitä tahansa työtä mutta eipä työnantajat soittele.
Avoimia paikkoja auki 17 ja ne on hoitajan ja it-alan paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on perjantaina seuraava työhaastattelu ja vaikeaa on tsempata, olen jo lyönyt hanskat tiskiin. Ei vaan jaksa.
Ymmärrän täysin mutta toivotan silti kovasti onnea, koita puhdistaa mieli ennen haastattelua. Toivottavasti saat työn! Ap
Olen hoitaja, mutta ainoa virheeni on 6 ulkomailla vietettyä vuotta. Kuntarekrystä ei mitään, vakapaikka ei vastaa, systeemi tuntuu olevan niin sekaisin ettei kukaan tiedä mistään mitään. Valitettavasti täytyy sanoa että työpaikka löytyy tälläkin kertaa Suomen ulkopuolelta, ja suosittelen samaa muillekin, mikäli mahdollista.
Hae ilmaistöitä, saat heti. Niitä vapaana runsaasti.
Jopa kyselin erästä kurssiakin, mutta sieltäkään ei vastattu. Paperini riittävät ulkomailla vaikka minne, ja kurssillekin pääsin - vaan ei Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1 v 5 kk.
Oletko räätälöinyt jokaisen hakemuksen? Miten voi olla noin paljon töitä edes tarjolla?
Vierailija kirjoitti:
En usko. Yritin tarjoutua ilmaiseksi työntekijäksi tutustumaan alaan, ei napannut sekään.
Vierailija kirjoitti:
En millään voi uskoa, että nuo kaikki 543 paikkaa ovat vastanneet sinulle!
Minulle ei ole aina vastannut edes paikat, joissa olen käynyt haastattelussa. En ole työtön, joten ei voi siitäkään johtua.
No oikeasti hyvin, hyvin harva saa työpaikkaa niin, että kirjoittaa työhakemuksia eri firmoihin. Tai no, ehkä jonkun kaupan kassan tai siivousfirman hommiin voisi päästä - tosin nekin varmaan netin kautta tehdään "hakemukset" noihin.
Ihan kunnon töihin on varmasti ykkösväylänä sisäiset rekrykanavat. Eli firmat ja niiden työntekijät osaavat suositella jonkin alan osaajaa, joka sitten koetetaan maanitella töihin.
Voisi kysyä, mitä sellaista sinä osaat, millä tekisit rahaa fimalle sen n. 5000+ euroa kuussa? Ja jos sulla tuollainen taito on, niin ei muuta kuin yritystä pystyyn.
Ei nykyään ole mitään semmosia työpaikkoja, mitä firmat ihan hyvää hyvyyttään pitää yllä.
Mä olen asunut ulkomailla ja mulla on pieni lapsi. Sain työpaikan, sillä kävelin firmaan sisälle ja kerroin etsiväni töitä. Puhuin tj:n kanssa hetken ja lähdettyäni lähetin hakemuksen sisään. Seuraavana päivänä palkkasivat.
Tsemppiä kaikille töitä etsiville ja ainakin tällainen tietty 'aggressiivisuus' päihitti omalla kohdallani muut hakijat.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Pakollisia harjoitteluita on niin paljon kaikenlaiseen, että ilmaisistakin on ylitarjontaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1 v 5 kk.
Oletko räätälöinyt jokaisen hakemuksen? Miten voi olla noin paljon töitä edes tarjolla?
Monta eri omaa alaa kun on koulutustakin eri aloille ja päälle sellaiset, joille ei ole koulutusta. Tuossa on myös teollisuuden palikkapaikkoja, ravintola-alaa, siivoojaa, myyjää jne. omien alojeni lisäksi. Olen hakenut aivan kaikkea mahdollista. Hakemukset olen tehnyt kutakin alaa varten ja niitä fiksailen aina työpaikkakohtaisesti. Poistan ja lisään jotain ja muotoilen parhaat puolet esiin jokaista työpaikkaa varten. Olen lähettänyt myös avoimia hakemuksia.
Vierailija kirjoitti:
No oikeasti hyvin, hyvin harva saa työpaikkaa niin, että kirjoittaa työhakemuksia eri firmoihin. Tai no, ehkä jonkun kaupan kassan tai siivousfirman hommiin voisi päästä - tosin nekin varmaan netin kautta tehdään "hakemukset" noihin.
Ihan kunnon töihin on varmasti ykkösväylänä sisäiset rekrykanavat. Eli firmat ja niiden työntekijät osaavat suositella jonkin alan osaajaa, joka sitten koetetaan maanitella töihin.
Voisi kysyä, mitä sellaista sinä osaat, millä tekisit rahaa fimalle sen n. 5000+ euroa kuussa? Ja jos sulla tuollainen taito on, niin ei muuta kuin yritystä pystyyn.
Ei nykyään ole mitään semmosia työpaikkoja, mitä firmat ihan hyvää hyvyyttään pitää yllä.
Mulla on todella pieni sosiaalinen entourage eli sitä kautta ei töitä kyllä tipu yhtään ja siksi mulla onkin cv:ssä monta suosittelijaa entisistä töistä. Lisäksi en hae töihin yritysmaailmaan eli minun ei tarvitse osata tahkoa rahaa. Ap
Yli 200 hakemusta, kertaakaan ei tullut haastattelukutsua.
Kaveri hoiti mut suhteillaan töihin.
Alempi amk ja kansanopistolinjan koulutus sekä sitten erikoismyyjän koulutus.
Itse yritän saada työpaikkaa IT-alalta, olen toisella alalla tällä hetkellä, mutta melkein valmis IT-tutkinto on. Vaan en saa töitä. Työvoimapulaa ei ole ainakaan IT-alalla.
Suomessa ei ole työvoimapulaa.
Reservissä on satojatuhansia koulutettuja ihmisiä, jotka haluavat töihin, mutta eivät pääse, vaikka kuinka yrittäisivät. Heitä ei noteerata "oikeina" työntekijöinä. Heitä kutsutaan työttömiksi.
Työttömistä kuitenkin vain pieni osa on työhön kykenemättömiä tai haluttomia.
Yritykset hakevat työntekijöitä sanoilla "osaava" "sopivan koulutuksen omaava" ym. Tajuamatta, tai haluamatta tajuta, että päivärahoilla ja työmarkkinatuella olevia OSAAJIA on pilvin pimein vailla töitä.
Ei ole trendikästä palkata työtöntä: Luullaan, että työtön on jotenkin kelkasta pudonnut, tyhmä, laiska, ja mihinkään kelpaamaton.
Töihin otetaan usein vain työpaikan vaihtajia tai juuri valmistuneita, koska he ovat niitä oikeita työntekijöitä.
Ajatelkaa, mikä kansantaloudellinen tuhlaus, hylätään osaavaa potentiaalia tuosta vain. Puhumattakaan, mitä se maksaa yhteiskunnalle, kun työttömyys pitkittyy ja mieliala laskee jokaisen hylkäyksen myötä.
Mieheni yritti vaihtaa alaa ja haki harjoitteluun ja jopa kesätöihin - ei tulosta. Taustalla maisterintutkinto ja yli 20 vuotta työkokemusta, lieneekö syynä se, että ikä alkaa vitosella?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen asunut ulkomailla ja mulla on pieni lapsi. Sain työpaikan, sillä kävelin firmaan sisälle ja kerroin etsiväni töitä. Puhuin tj:n kanssa hetken ja lähdettyäni lähetin hakemuksen sisään. Seuraavana päivänä palkkasivat.
Tsemppiä kaikille töitä etsiville ja ainakin tällainen tietty 'aggressiivisuus' päihitti omalla kohdallani muut hakijat.
Pitäisikö hoitajana esiintyä aggressiivisesti työhaastattelussa? En usko että on valtava meriitti.
Mulla on perjantaina seuraava työhaastattelu ja vaikeaa on tsempata, olen jo lyönyt hanskat tiskiin. Ei vaan jaksa.