Miksi jotkut puhuvat kovalla äänellä?
Kailottamalla, vaikka kuulija olisi ihan vieressä?
Kommentit (20)
Ottavat tilaa. Huutonauru on toinen tapa viedä tilaa.
Ihan tarkoituksella että naapurikin kuulee.
Asperger, joka puhuu kovalla, monotonisella äänellä sermin takana koko työpäivän ajan. Helvetti on maan päällä.
Ei sille vaan aina voi mitään, varsinkin jos innostuu jostain. Ominaisuus ihan kuten hiljaa puhuminenkin.
Eräänlaista tyhmyyttä. Pitää osata sovittaa äänen vahvuutensa eri tilanteisiin
Kiitos. Hyvä aloitus. Ihmisten pitäisi huomata äänen taso, varsinkin jos aina kailottaa. Opettajilla sama vika, osa huutaa, vaikka kaikki kuulevat puheen ja ovat lähempänä.
Miksi nuo ulkomaalaiset puhuvat aina kovalla äänellä, onko niillä huono kuulo kaikilla?
Onko tämä minun aloitukseni? Ei näköjään, kun on tältä päivältä. Voisi olla.
Olen töissä päiväkodissa ja joillakin jää varmaan se kailottaminen päälle. Päiväkodissa kun desibelit tahtoo nousta. Sitten jotkut aikuiset kailottaa kahvihuoneessakin ja rauhallisissa tilanteissa. Itselläni se oikein sattuu korviin. Muutenkin melu stressaa ja sitten tulee yleisesti rauhaton tunnelma. Joillakin voi olla myös huono kuulo eivätkä he tajua huutavansa. Joillakin huutaminen on vain huono tapa. Sen näkee lapsistakin, että kaikki eivät osaa säädellä äänenvoimakkuuttaan.
Niin ja miksi jotkut huutavat naukuvalla äänellä?
On ihmisiä, joilla on kova ääni, ihmisiä joilla on hiljainen ääni ja siltä väliltä. On ihmisiä, joita ärsyttää toisen kova ääni ja ihmisiä, joita ärsyttää toisen hiljainen ääni ja heitä, joita ei ärsytä. On ihmisiä, joiden korviin sattuu kova ääni ja ihmisiä, jotka eivät kuule hiljaista ääntä ja heitä, joiden korvat pystyvät käsittelemään kaiken.
Kadehdin heitä, joilla ääni kantaa ja kestää vaivattomasti.
Mutta silloin pitäisi myös olla jotain mielenkiintoista sanottavaa.
Pikkupuhetta ja juoruilua tulee käydä hillityin äänenpainoin.
Eivät kaikki kailottajat voi olla huonokuuloisia!
Koska isoäiti, joka kasvatti minut, oli melkein kuuro.
Jos on huono kuulo? Omaan korvaan ei kuulosta kovalta.
Olin juuri ravintolassa lounaalla ja kuuntelin naapuripöydässä huutamalla käytä keskustelua heidän työpaikastaan ja yhdestä työkaverista.
Itse olen tämmöinen ärsyttävän kovaääninen kailottaja. Minulla on kuulon alenema, ja en kuule omaa ääntäni yhtä hyvin kuin muut. Joskus huomaan kanssakeskustelijan ilmeestä että nyt puhun liian kovaa, ja hiljennän volumea. Mutta läheskään aina en huomaa.
Minusta ainakin olisi kiva, jos minulle huomautettaisiin että hei nyt puhut liian kovaa.
Vierailija kirjoitti:
Kadehdin heitä, joilla ääni kantaa ja kestää vaivattomasti.
Mutta silloin pitäisi myös olla jotain mielenkiintoista sanottavaa.
Pikkupuhetta ja juoruilua tulee käydä hillityin äänenpainoin.
Eivät kaikki kailottajat voi olla huonokuuloisia!
Komentimme kuuroudesta on samalla minuutilla. En siis kopioinut ajatustasi.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tämmöinen ärsyttävän kovaääninen kailottaja. Minulla on kuulon alenema, ja en kuule omaa ääntäni yhtä hyvin kuin muut. Joskus huomaan kanssakeskustelijan ilmeestä että nyt puhun liian kovaa, ja hiljennän volumea. Mutta läheskään aina en huomaa.
Minusta ainakin olisi kiva, jos minulle huomautettaisiin että hei nyt puhut liian kovaa.
Mä olen sitten varmaan samanlainen. Mies aina huomauttaa mutta silti sanoo kaikkeen häh kun puhun jotain..
Vierailija kirjoitti:
Miksi nuo ulkomaalaiset puhuvat aina kovalla äänellä, onko niillä huono kuulo kaikilla?
Siksi kun he ovat normaalisti sosiaaliseksi kehittyneitä ihmisiä. Milloin täällä ymmärretään, että sosiaalisuuden suhteen me suomalaiset olemme niitä epänormaaleja, ei ulkomaalaiset? Suomalaiset ovat maailman häpeilevämpää, hiljaisimpaa, ujoimpaa ja arimpaa porukkaa.
EN TIEDÄ.
Miksi jotkut puhuu hiljaa/kuiskaamalla/mumisemalla? Häpeevät itseään? Haluaisivat valua maanrakoon ennemmin kuin puhua? Ovat epävarmoja? Ovat köyhiä?
Ovat rumia?
Vai mistä johtuu?!