Kuinka paljon te hoikat naiset syötte?
Olen laihduttanut vaikeasta ylipainosta normaalipainon yläpuolelle, vielä 10kg ihannepainoon. Olen tässä laihduttaessa huomannu kuinka vähän sitä saisi oikeasti syödä. Vielä kun olen aloittanut salitreenin niin nälkä on melkein koko ajan.
Mitä te tosi hoikat naiset syötte? (Jotka painatte jotain 55kg?) syöttekö ikinä makeisia yms?
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Olen 168 cm/54-56 kg, omasta mielestä hoikahko ainakin ikätovereihin verrattuna. Olen 46v. Liikun hikiliikuntaa kahdesti viikossa ja niinä päivinä syön mitä haluan. Muuten elämä on vähän passiivisen puoleista. Teen toimistotyötä ja iltaisin käyn ruokaostoksilla tai on harrastuskuljetuksia. Silloin kun en liiku, niin täytyy todellakin katsoa mitä syö. Max 1400 kcal, muuten alkaa heti paino nousta ja sen pudottaminen on aivan työn ja tuskan takana. Aamupala ei ole koskaan maistunut, joten periaatteessa olen aina elänyt tämän nk. 16/18 paaston mukaan.
Kun ei aamuisin rupea mättämään niin painonhallinta helppoa.
Hoikkana pysyminen edellyttää myös että ei ole sairauksia tai lääkityksiä jotka estävät painon normalisoinnin.
2- tyypin diabetes, uniapnea ja unettomuus (liian vähäiseksi jäävä unen määrä ja ennen kaikkea unen laatu)
Jos/kun on sairastunut laihtuminen on lähes mahdotonta noidankehä on sen verran voimakas mistä ei irti pääse.
Vierailija kirjoitti:
Hoikkana pysyminen edellyttää myös että ei ole sairauksia tai lääkityksiä jotka estävät painon normalisoinnin.
2- tyypin diabetes, uniapnea ja unettomuus (liian vähäiseksi jäävä unen määrä ja ennen kaikkea unen laatu)
Jos/kun on sairastunut laihtuminen on lähes mahdotonta noidankehä on sen verran voimakas mistä ei irti pääse.
Sadat tuhannet ihmiset sairastaa tietämättään jotain sairautta, oireita ei joko ole tai ne ovat epämääräisiä tai lieviä satunnaisia.
Olen N31 170cm ja 60kg.
Syön arkipäivinä suunnilleen seuraavasti:
Aamu: pussipuuro/paridesiä jugurttia ja marjoja/pieni kulho muroja +kuppi kahvia
Välipala: banaani/myslipatukka
Päivä: lautasmallin mukainen annos. Olen tällä hetkellä koulussa ja syön siellä aina päiväruuan. Puolet lautasesta salaattia ja loput perus kotiruokaa. Runsas annos mutta en santsaa.
Välipala 2(kotona): kuppi kahvia ja jotain makeeta. Esim suklaata pari riviä/100g jäätelöä
Iltapala: pari leipää(päällä pelkkää oivariinia) ja jugurttia.
Ruokajuomana vesi.
Vierailija kirjoitti:
Olen N31 170cm ja 60kg.
Syön arkipäivinä suunnilleen seuraavasti:Aamu: pussipuuro/paridesiä jugurttia ja marjoja/pieni kulho muroja +kuppi kahvia
Välipala: banaani/myslipatukka
Päivä: lautasmallin mukainen annos. Olen tällä hetkellä koulussa ja syön siellä aina päiväruuan. Puolet lautasesta salaattia ja loput perus kotiruokaa. Runsas annos mutta en santsaa.
Välipala 2(kotona): kuppi kahvia ja jotain makeeta. Esim suklaata pari riviä/100g jäätelöä
Iltapala: pari leipää(päällä pelkkää oivariinia) ja jugurttia.
Ruokajuomana vesi.
Nää vertailut on aina ihan tyhmiä. Joku 60kg nainen voi olla tosi pyöreä tai tosi hoikan, urheilullisen oloinen. Vaikka olisivat saman pituisia.
Jotkut pysyy hoikempina helpommin (nopea aineenvaihdunta ja siro luustoltaan varmaankin selittää) ja toiset saa jatkuvasti kiinnittää huomiota syömisiinsä, jos heille helposti ylläpidettävä normaalipaino olisi vähän enemmän, kuin sillä helposti laihana pysyvällä.
Olen myös huomannut, että naisissa yläkropan massalla iso merkitys (enkä tarkoita vatsaa, vaan rintoja, hartioita, käsivarsia. Vaikka olisi ihan littana vatsa ja timmi takapuoli, niin jos on vaikkapa C-kupin rinnat, leveät hartiat ja lihaksikkaat käsivarret, näyttää aika isokokoiselta. Hartioiden leveyskin on aika rakenteesta kiinni, että eipä sille mitään voi. Vaikka olisikin alakropassa läskiä, niin siro yläkroppa antaa hoikan vaikutelman.
Vierailija kirjoitti:
Nää vertailut on aina ihan tyhmiä. Joku 60kg nainen voi olla tosi pyöreä tai tosi hoikan, urheilullisen oloinen. Vaikka olisivat saman pituisia.
Jotkut pysyy hoikempina helpommin (nopea aineenvaihdunta ja siro luustoltaan varmaankin selittää) ja toiset saa jatkuvasti kiinnittää huomiota syömisiinsä, jos heille helposti ylläpidettävä normaalipaino olisi vähän enemmän, kuin sillä helposti laihana pysyvällä.
Olen myös huomannut, että naisissa yläkropan massalla iso merkitys (enkä tarkoita vatsaa, vaan rintoja, hartioita, käsivarsia. Vaikka olisi ihan littana vatsa ja timmi takapuoli, niin jos on vaikkapa C-kupin rinnat, leveät hartiat ja lihaksikkaat käsivarret, näyttää aika isokokoiselta. Hartioiden leveyskin on aika rakenteesta kiinni, että eipä sille mitään voi. Vaikka olisikin alakropassa läskiä, niin siro yläkroppa antaa hoikan vaikutelman.
Juuri näin! Lisäksi pelkkä paino ei edes kerroitään jos pituutta ei edes kysytä
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä syön mitä tahansa. Ei ole mitään kiellettyä. Nyt syksyllä innostuin syömään suolapähkinöitä.
Mä olen kyllä normaalipainossa 166/55
Minkä ikäinen olet? tupakoitko? Odotas kun menopaussi vaihe tulee ja sen jälkeen alkaa vaihdevuodet.Kirjota sitten uudestan juttusi. Verenpaineesi nousee suola pähkinöistä viellä.Jos koko pussin syöt samalla, niin ripulin saat.Ei ihme että mittasi nuo mitä kerroit.Sokeri tauti lääkee aikanaan sitten kyllä laihutaa sinutkin , jos painosi nousee vaihdevuosissa?
Vierailija kirjoitti:
Syön pieniä annoksia parin kolmen tunnin välein. Noin 1 dl kerralla. Olen hoikka.
Aika vähän :( Kaikki sanoo että olen hoikka, mutta en tiedä johtuuko hoikkuuteni siitä että olen tosi pitkä?
180/62
Tänään:
aamulla paahtoleipää juustoa, kahvi
lounas pinaattikeitto, kananmunia 2, leipää
välipala: pähkinöitä,jugurttia, mehua
pari palaa pullaa ja suklaata
ja sitten aion vielä tehdä puuron keitolla
Kävelen kaikki alle koska en omista autoa.
1500kcal päivässä. Ei mitään väliä, mistä se koostuu. Kerran viikossa vedän paljon karkkia, mutta jätän sitten päivällisen ja iltapalan pois. Muuten syön tasaisesti 5-6 kertaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen ketju. Todellakin näyttää siltä että yleisillä ravitsemussuosituksilla ei laihana pysytä
Painan juuri tuon 55kg ja juon aamulla vihersmoothien töihin ajaessa, töissä on kotiruokalounas. Tulen kotiin klo 17.30 ja teen perheelle tavallista kotiruokaa, kasvispainotteista, punaista lihaa ei käytetä. Illalla saattaa toisinaan mennä sipsejä tmv suolaista ja rasvaista, sokeria en käytä. En vahdi syömisiäni, mutta parennattavaa terveellisyyden osalta olisi, syön liian vähän ja ennen muuta liian harvoin.
Minulle tämä lienee se kehon ns. luonnollinen paino, ei se siitä ole tahtonut muuttua vaikka ruokailutottumukset ovat matkan varrella vaihdelleet.
Pitääkö joka pv samaa asiaa kysyä?
Kirjoita paperille että muistaisit mitä sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen ketju. Todellakin näyttää siltä että yleisillä ravitsemussuosituksilla ei laihana pysytä
Ei todellakaan.
Lapset aikuisia, ikää 40+
Pitkä ja hoikka. Selvästi erottuva vyötärö 64cm
Tänään syönyt
-kananmuna , teetä. Kahvia, appelsiini , suklaapatukka, parin desin verran ruokaa, salattia.
Vielä iltatee.
Ei jaksa enempää.
En syö juuri mitään.Olen hirvee läski.Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Syön monta ateriaa päivässä, mutta en ikinä niin paljoa että maha tuntuu täysin täydeltä. Mitään kaloreita ei todellakaan kannata laskea. Se ei johda kuin masennukseen. Tasapaino pitää löytää.
Oksennan kaikki mitä syön. Haluan olla nettikaunotar