Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon te hoikat naiset syötte?

Vierailija
05.10.2022 |

Olen laihduttanut vaikeasta ylipainosta normaalipainon yläpuolelle, vielä 10kg ihannepainoon. Olen tässä laihduttaessa huomannu kuinka vähän sitä saisi oikeasti syödä. Vielä kun olen aloittanut salitreenin niin nälkä on melkein koko ajan.

Mitä te tosi hoikat naiset syötte? (Jotka painatte jotain 55kg?) syöttekö ikinä makeisia yms?

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

157/52 kg.

Syön 1200  - 1500 kcal päivässä. Aika usein lähempänä 1200 kuin 1500.

Joo, todellakin aika irvokasta, että samaan aikaan ravitsemussuositukset suosittaa samaa 1800-2000 kcal mättöä 190-senttiselle rekkamiehelle ja ei yhtään liikkuvalle 150-senttiselle naiselle...

Olin aikanaan Painonvartijoissa. Paino ei ikinä pudonnut alle 55 (joka oli se matalin, johon pystyin n. viikoksi sen tikistämään; sen jälkeen se alkoi taas nousta kohti kuuttakymmentä). Mutta ei ihme: koska se kalorimäärä, mikä Painonvartijoissa annettiin, oli ihan liian korkea.

Ei vaan sinulla ei ole lihaksia. Lihakset kuluttavat levossakin ja näin nostavat kokonaiskulutusta. Minulla on alhainen rasvaprosentti ja korkea lihasprosentti, syön heittämällä 2000-2600 kcal joka ikinen päivä. Enkä ole himotreenaaja, treenaan melko vähän mutta strategisesti. En ikimaailmassa jaksaisi kituuttaa 1200 kcalilla. T. 160/54.

Vierailija
102/115 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu:

appelsiinimehua, pari paahtoleipää juustolla ja meetvurstilla, reilusti pähkinöitä, 0,5L red bull

Päivä:

Monesti lähden käymään mäkissä tai subwayssä, muuten einesruokaa

Välipala:

Rahkaa tai jogurttia, banaaneja, suklaapatukka/pullaa

"Päivällinen":

Lisää leipää ja juustoa, hedelmiä, jäätelöä

Illallinen:

Lisää leipää tai puuroa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään:

Aamulla 2 ruisleipää voilla ja kermajuustolla, 2 kuppia kahvia kuohukermalla.

5 kalapuikkoa, valkosipulimajoneesia, iso tomaatti, kourallinen ruusukaalia. Yrttiteetä.

Marjarahkaa.

Spagettia ja liha-kasviskastiketta iso lautasellinen.

Taas rahkaa.

Omena, appelsiini, kourallinen pähkinöitä, puolikas paprika, kourallinen minitomaatteja, yrttitee.

Tähän tuli lisäystä vielä pakastepizza puolen yön aikaan.

Vierailija
104/115 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
105/115 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen ketju. Todellakin näyttää siltä että yleisillä ravitsemussuosituksilla ei laihana pysytä

No en nyt sanoisi. Painan 55-56kg ja syön aika pitkälti yleisten ravitsemussuositusten mukaisesti. Kalaa voisin syödä enemmän, mutta muuten päivään kuuluu aamu-, ilta- ja välipalojen lisäksi 1-2 lämmintä ateriaa. Hiilareita en todellakaan välttele, vaan pääsääntöisesti jokaiseen ateriaan kuuluu myös viljatuotteet. Herkkuja menee aika säännöllisesti useamman kerran viikossa. Kesäloman jälkeen yleensä laihdutan pari kiloa, kun tulee herkuteltua ja syötyä muutenkin enemmän, mutta tämäkin tapahtuu vain pienentämällä hieman annoskokoja. Ikää nyt 45-vuotta.

Vierailija
106/115 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

157/52 kg.

Syön 1200  - 1500 kcal päivässä. Aika usein lähempänä 1200 kuin 1500.

Joo, todellakin aika irvokasta, että samaan aikaan ravitsemussuositukset suosittaa samaa 1800-2000 kcal mättöä 190-senttiselle rekkamiehelle ja ei yhtään liikkuvalle 150-senttiselle naiselle...

Olin aikanaan Painonvartijoissa. Paino ei ikinä pudonnut alle 55 (joka oli se matalin, johon pystyin n. viikoksi sen tikistämään; sen jälkeen se alkoi taas nousta kohti kuuttakymmentä). Mutta ei ihme: koska se kalorimäärä, mikä Painonvartijoissa annettiin, oli ihan liian korkea.

Tuota olen noin 165 cm nainen ja syön päivässä yleensä 2000 kcal tai hieman enemmän. Painan muutaman kilon enemmän kuin sinä, mutta tuolla sinun kalorimäärällä laihtuisin rajusti.

Vierailija
107/115 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen normaalipainoinen : Aamiainen kevyt ,2 ateriaa päivässä, Iltapala ja saatan välissä mussuttaa sitä tätä. Mitään en ota missä sokeria ja kun sanon EI KIITOS! Tarkoittaa myös sitä.Liikkun paljon ulkona ja 2 kertaa eri jumpat viikolla..Terv. vaihdevuodet ohitanut.

Vierailija
108/115 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

180cm/72kg. Vaatekoko on 36-38. En ole löllykkä vaan on lihasta kun liikun paljon. Tänään olen syönyt aamupalaksi 2 ruisleipää juustolla ja kinkulla ja 70g suklaata. Välipalaksi 2 ruisleipää juustolla ja kinkulla. Klo 13.30 maissa tonnikalapastaa lautasellinen ja puolikas kermamunkki. Myöhemmin syön varmaan jonkin verran kanaa ja currykastiketta ja riisiä. Hedelmiä tulee illalla syötyä varmasti.

Vierailija
109/115 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

180cm/72kg. Vaatekoko on 36-38. En ole löllykkä vaan on lihasta kun liikun paljon. Tänään olen syönyt aamupalaksi 2 ruisleipää juustolla ja kinkulla ja 70g suklaata. Välipalaksi 2 ruisleipää juustolla ja kinkulla. Klo 13.30 maissa tonnikalapastaa lautasellinen ja puolikas kermamunkki. Myöhemmin syön varmaan jonkin verran kanaa ja currykastiketta ja riisiä. Hedelmiä tulee illalla syötyä varmasti.

Vierailija
110/115 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

52kg kirjoitti:

Tämän päivän syömiseni:

2 ruisleipää Oivariinilla, juustolla ja kurkulla

Kaksi mukia kahvia kevytmaidolla

Korvapuusti ja maitokahvi

Twix

3 perunaa ja makkarakastiketta, puolikas paprika, yksi olut

Tuskin enempää syön tänään. Olen liikkunut 1,5h reippaasti kävellen. Teen tuollaisen lenkin lähes päivittäin.

Vierailija
111/115 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala klo 9.00: 2 kuppia vahvaa mustaa kahvia, iso lasi vettä

Lounas klo 14: 2dl turkkilaista jogurttia, 1dl jäisiä mustaherukoita, puoli dl paratiisimysliä TAI voissa paistettu 2 kananmunan munakas jossa esim kalkkunaleikettä, paprikaa ja parsakaalia

Päivällinen klo 18: riisiä, kanaa kasviksia tai pizza tai jauhelihamakaroonimössöä tai keitto tai uunijuurekset ja kalaa tai eines tai wolttiruokaa, päivän energiapitoisin annos

Iltapala klo 21: teetä arkisin joskus vkloppuisin popcornia tai lämpösiä voileipiä

En syö karkkia tai leivoksia, en säästele rasvoissa, syön kuunnellen kehoani, jos tekee mieli pitsaa syön sitä, jos ei ole nälkä, en syö

N33 163cm, 57kg

Vierailija
112/115 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

80/20 dietti

Vierailija
113/115 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500 kcal saan painon pysymään samassa. Jos syön useamman viikon "mitä sattuu" esim. joulun aikaan, niin lihon helposti pari kiloa.

Vierailija
114/115 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamupala klo 9.00: 2 kuppia vahvaa mustaa kahvia, iso lasi vettä

Lounas klo 14: 2dl turkkilaista jogurttia, 1dl jäisiä mustaherukoita, puoli dl paratiisimysliä TAI voissa paistettu 2 kananmunan munakas jossa esim kalkkunaleikettä, paprikaa ja parsakaalia

Päivällinen klo 18: riisiä, kanaa kasviksia tai pizza tai jauhelihamakaroonimössöä tai keitto tai uunijuurekset ja kalaa tai eines tai wolttiruokaa, päivän energiapitoisin annos

Iltapala klo 21: teetä arkisin joskus vkloppuisin popcornia tai lämpösiä voileipiä

En syö karkkia tai leivoksia, en säästele rasvoissa, syön kuunnellen kehoani, jos tekee mieli pitsaa syön sitä, jos ei ole nälkä, en syö

N33 163cm, 57kg

Olen itse 162 cm ja painan 48-49 kiloa. Syön enemmän kuin sinä, myös karkkia ja leivonnaisia.

Vierailija
115/115 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön sen verran kun sillä kertaa tuntuu.  Minulla ei maha vedä mitään hirmumääriä, tulee vaan paha ja tukala olo.

Minulle ruoka on itsestäänselvyys. Pitää syödä jotta jaksaa ja pysyy hengissä. Ei siihen liity mitään ihmeellisempää.

Olen alkanut uskoa että terve suhde ruokaan  todellakin on avain painonhallintaan.

Kun heittää hemmettiin vaaan ja unohtaa kaloriteulukot ja karbohydraattien vahtimisen ym. älyttömyyden.

Itse en usko että ne tuo elämään mitään muuta kun turhaa stressiä ja ylläpitää epätervettä ruokasuhdetta.

Ihmisen keho on viisas. Se kyllä tietää itse, jos sitä ei sotketa kaikenlaisilla järjettömällä dieteillä ja paastoilla ja kieltäymyksillä.

Jos  elämä pitkään on pyörinyt laihtumisen ja sun muuhun siihen liittyvän ympärillä, onhan siitä tietysti vaikea päästä eroon  ja vaikea alkaa luottaa siihen että oma kroppa ja mieli ja psyyke saadessaan rauhoittua ja hakeutua normaaliin sille parhaaseen rytmiinsä ja tilaansa osaa kyllä hoitaa homman. 

Tiedän että tätä on turha sanoa mutta sanoin kuitenkin. 

En suostu  tekemään kenellekään mitään luetteloita siitä mitä syön. Minun ravinnontarpeeni kuten jokaisen muunkin on yksilöllinen.  Terveeseen suhteeseen tässä ei päästä matkimalla muita, vaan kuuntelemalla omaa kehoaan.

Jos on tunnesyömistä ja syömishäiriöksi luokiteltavaa, pitää hakea apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme