Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon te hoikat naiset syötte?

Vierailija
05.10.2022 |

Olen laihduttanut vaikeasta ylipainosta normaalipainon yläpuolelle, vielä 10kg ihannepainoon. Olen tässä laihduttaessa huomannu kuinka vähän sitä saisi oikeasti syödä. Vielä kun olen aloittanut salitreenin niin nälkä on melkein koko ajan.

Mitä te tosi hoikat naiset syötte? (Jotka painatte jotain 55kg?) syöttekö ikinä makeisia yms?

Kommentit (115)

Vierailija
21/115 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hoikkuuden syy on geeneissä ja siinä, että äiti opetti normaalin ruokasuhteen (ei laihdutuskuureja tms.). Syön mitä haluan ja olen silti hoikka. Siksi en näe paljoakaan arvoa sillä, että listaisin tänne syömisiäni. Sama kuin joku, joka ei ole ikinä maistanut tupakkaa, neuvoisi tupakoitsijaa lopettamisessa.

Vierailija
22/115 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kasvikset on mullakin avainasemassa. Syön yleensä 3 ateriaa päivässä; lounas, päivällinen ja iltapala. Lounaasta ja päivällisestä 75% on kasviksia ja loput lihaa/kasviproteiinia ja ehkä riisiä tai pastaa. Iltapalaksi syön joko leipää tai mysliä, jonka sekaan on pilkottu hedelmä ja maustamatonta jugurttia. Joskus saattaa aamupäivällä/iltapäivällä olla nälkä ja silloin otan leivän, hedelmän tai smoothien. Syön herkkuja yleensä viikonloppuisin, leivonnaisia ja karkkia enkä hirveästi niiden suhteen rajoita itseäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/115 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala (yleensä puuroa)

Yksi lämmin ruoka

Jotain herkkua esim. suklaata

Jugurtti tms. iltapalaksi

Saatan syödä päivän aikana myös pienen välipalan esim. banaani tai välipalapatukka jos sattuu olemaan nälkä.

En omista autoa, kävelen alle 2km matkat. Harrastan vain hyötyliikuntaa.

Bmi 22 ja näytän hoikalta. Olen ns. laihaläski eli urheilulliseksi minua ei voi kutsua, vaikka laiha olenkin. 

Vierailija
24/115 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän mielestäni. 

Aamulla teetä ja ruisvoileipä 

Aamupäivällä sama

Iltapäivällä  lämmin ruoka, kalaa, lihaa äyriäisiä, kasviksia vihdellen. Harvoin perunaa, mutta ei valkoista riisiä eikä pastaa ollenkaan

Illalla marjoja,tai hedelmää, pari- kolme kertaa kuussa  jätskiä marjojen kanssa

Karkkeina syön kuivattuja hedelmiä, pähkinöitä tai tummaa suklaata, maltillisesti niitäkin

Ei valkoista leipää ja harvemmin kahvileipääkin ( ehkä kylässä )

Yksi pahe on , kokistölkillinen päivässä kahvin korvikkeena, inhoan kahvia

Harrastan kilpatanssia

Vierailija
25/115 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön aamulla yleensä leivän tai kaksi leikkeellä tai juustolla. Kurkkua ja tomaattia päälle. Ei levitettä. Joskus kaurapuuroa. Ei tuoremehua, vaan vettä. Opetin siitä itseni pois, ihan turhia sokereita. Kahviin Steviaa. 

Päivällä ihan normilounas työpaikkaruokalassa sen kummemmin miettimättä. Paljon salaattia tai raastetta. 

Iltapäivällä banaani tai joku muu hedelmä. Ehkä joskus näkkäri ilman mitään muuta. Herkuksi joskus proteiinipatukka. 

Illansuussa (17-18) toinen lämmin ateria, joku keitto tai mitä nyt on sattunut yli jäämään. Leipää myös. 

Iltapala vielä. Jogurttia, viiliä, pähkinöitä, mitä sattuu olemaan. Joskus voi olla voileipäkin tai kaksi. Nälkätilanteen mukaan. 

Kuten huomaat, syön aika paljon  eikä aterioiden välissä ole koskaan pitkää aikaa. Tämän olen ainakin tise kokenut hyväksi. 

Syön samalla tapaa ja rytmillä, mutta en syö herkuksi proteiinipatukoita, vaan ihan oikean herkun, jos sellaisen syön. Eilen söin korvapuustin, kun töissä oli tarjolla. Iltapalalla puuroa ja toisenkin herkun, jälkiruokarahkan. Yleensä en syö edes joka päivä herkkuja, mutta söin kun teki mieli. 51 kg

Vierailija
26/115 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa, jos en välittäisi makeasta, olisin varmasti aina ollut normaalipainoinen. Karkit on mun pahe, mistään muusta roskaruoasta en välitä. Asun mäkkärin vieressä, enkä oo siellä koskaan käynyt

AP

Vierailija
27/115 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertailun vuoksi: minä olen syönyt tänään yhden mamas nuudelipussin 26 kcal. Nälkä on ja nälkä oli viime yönäkin. Kuulema vois vielä vähemmänkin syödä, ottaa mallia ksktysleirivangeista.

t. Tiina 100 kg

Vierailija
28/115 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko sanoa, jos en välittäisi makeasta, olisin varmasti aina ollut normaalipainoinen. Karkit on mun pahe, mistään muusta roskaruoasta en välitä. Asun mäkkärin vieressä, enkä oo siellä koskaan käynyt

AP

Ymmärrän hyvin, mutta varmaan tiesitkin että kun siitä sokerikoukusta pääsee irtautumaan niin vähempikin makea alkaa riittää. Yleensäkin sitä tuppaa himoitsemaan sitä mitä eniten syö, niin hyvässä kuin pahassakin. Tämän sanon antamaan toivoa, että on mahdollista tehdä muutos. Luolamiesaivot kyllä ohjautuu tässä modernissakin ajassa tiheäenergisen ja makean perään, sille ei mahda mitään, mutta on mahdollista tulla tyytyväiseksi luonnollisistakin makeuden lähteistä, joista saa myös kuitua ja vitamiineja sun muuta tärkeää. Kun vaan alkuun pääsee :) Eikä totaalikieltäytymistäkään tarvitse pelätä. Kun arki on 80-90% kunnossa, niin herkuttelutkin kuuluu elämään. Usein myös se ohjaa liiallisen makeuden (eli tiheän energian) perään, jos ruokavaliossa on jotain puutoksia, eli kunnon ruoka ja riittävät ravinteet pitää usein huolta siitä että ei tule mitään elämää suurempia himoja mitään kohtaan (eikä verensokeri enää ampaise nopeisiin nousuihin ja laskuihin kuin sokerikoukussa, joka kehää ylläpitää).

Kaiken tämän varmaan tiesitkin, mutta yritin tässä valaa toivoa että et ole ns. mahdoton tapaus vaikka tällä hetkellä karkki maistuukin.

Vierailija
29/115 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 31-vuotias nainen, 47kg ja jotain 160cm.

En syö aamupalaa. Lounas on jotain kevyttä. Illalliseksi syön sitten tuhdimman aterian. En napostele, enkä usein edes syö kuin 2-3 ateriaa päivässä.

Vierailija
30/115 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala, lounas, välipala, iltaruoka ja iltapala. Ja olen perso makealle joten sitä menee välillä valitettavan paljon aterioiden lisäksi. Voin syödä melkeinpä mitä haluan ilman että kiloja alkaa tarttua. Hoikkuuteni salaisuutena pidän kestävyyslajea; juoksua ja maantiepyöräilyä. Teen toki myös lihaskuntoa ja olen arkiaktiivinen ihminen.

Vierailija
31/115 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin alipainoinen jos painaisin 55kg...

Vierailija
32/115 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiainen, lounas (ei lämmin), påivällinen, iltapala. Joskus välipala. Syön tosi paljon leipää (sekä ruis että vaaleaa), aina juustolla. Joka päivä jotakin makeaa, leivon paljon. Yhden lämpimän aterian normaalia kotiruokaa. Vihanneksia, maustamatonta jugurttia johon kyllä sitten sokeroituja marjoja tai hilloa, hedelmiä jonkun verran. Käyn lähes joka päivä reilun tunnin kävelyllä. 169 cm, 56 kg ja yli 50 v. Syömisiäni en säännöstele, syön mitä mieli tekee.

Vierailija
33/115 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän syömiseni:

2 ruisleipää Oivariinilla, juustolla ja kurkulla

Kaksi mukia kahvia kevytmaidolla

Korvapuusti ja maitokahvi

Twix

3 perunaa ja makkarakastiketta, puolikas paprika, yksi olut

Tuskin enempää syön tänään. Olen liikkunut 1,5h reippaasti kävellen. Teen tuollaisen lenkin lähes päivittäin.

Vierailija
34/115 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin lähellä ylipainoa jos olisin 55kg.

Vierailija
35/115 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nälkä kuulu elämään. edes hoikille. Ja kyllä hoikatkin syö karkkia. 

Vierailija
36/115 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pituus varmaan jotain metri?

Vierailija
37/115 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ihmiset kun on eri pituisia. Toisille se on paljon, toisille vähän. Sen takia hieman hassua että aloittaja mainitsi että 55kg. Minulle 55kg antaa painoindeksiksi jotain 18.

Vierailija
38/115 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet jotain 150 pitkä.

Vierailija
39/115 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan just niin paljon kun tykkään, geenit ja aktiivinen elämäntapa pitää huolen lopusta. N37 mitoissa 175/55.

Syön kun on nälkä ja sitä mitä tekee mieli. Okei, olen kasvissyöjä, mutta jos haluan pullaa, niin syön pullaa. Olen toki aina ollut hoikka, eli taipumusta lihomiseen ei ole ja harrastan aika paljon liikuntaa, mikä varmasti vaikuttaa osaltaan asiaan.

Tuo jatkuva nälkä kuulostaa minusta aika kamalalta ja siltä, että jokin on nyt vähän pielessä syömisen suhteen. Tietenkään ylenmäärin sitä sapuskaa ei ole hyvä kenenkään ahtaa ja oman kylläisyyden tunnistaminen on hyvä taito.

Oot siellä alipainoisen rajalla. Lihasmassaa tarvisisit todella paljon lisää. Tiedän, koska olen itse ollut tuossa tilanteessa ja jaksaminen on ihan eri tasolla kun on jotain muutakin kuin skinny fat.

Tarkennetaan mä juoksen pitkää matkaa (puhutaan siis ultramatkoista), tosin lähinnä omaksi huvikseni, en siis kisaa aktiivisesti :) Toki paino on alhainen, mutta se vähäinen on sitten kyllä pitkälti lihasta. Ja kuten aikaisemmassa viestissä totesin, niin syön kyllä nälkääni, en todellakaan rajoita energiansaantiani. BMI ei tällä pituudella ole muuten enää kovin hyvä mittari, eli tuo kaavamainen alipaino-normaalipaino-ylipaino ei ole nähdäkseni toimi ihan 100 %:sti.

Huvittaa aina nämä: "Mulla on lihasta ja juoksen pitkää matkaa." - tyypit. Yksinkertaisesti tämä yhtälö ei toimi. Pitkillä aerobisella suorituksilla on tapana käyttää lihasmassaa energiaksi.

Vierailija
40/115 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 168 cm/54-56 kg, omasta mielestä hoikahko ainakin ikätovereihin verrattuna. Olen 46v. Liikun hikiliikuntaa kahdesti viikossa ja niinä päivinä syön mitä haluan. Muuten elämä on vähän passiivisen puoleista. Teen toimistotyötä ja iltaisin käyn ruokaostoksilla tai on harrastuskuljetuksia. Silloin kun en liiku, niin täytyy todellakin katsoa mitä syö. Max 1400 kcal, muuten alkaa heti paino nousta ja sen pudottaminen on aivan työn ja tuskan takana. Aamupala ei ole koskaan maistunut, joten periaatteessa olen aina elänyt tämän nk. 16/18 paaston mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän