Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon te hoikat naiset syötte?

Vierailija
05.10.2022 |

Olen laihduttanut vaikeasta ylipainosta normaalipainon yläpuolelle, vielä 10kg ihannepainoon. Olen tässä laihduttaessa huomannu kuinka vähän sitä saisi oikeasti syödä. Vielä kun olen aloittanut salitreenin niin nälkä on melkein koko ajan.

Mitä te tosi hoikat naiset syötte? (Jotka painatte jotain 55kg?) syöttekö ikinä makeisia yms?

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

164cm 57kg 42v

Pari "ylimääräistä" kiloa on tullut vasta tässä parin vuoden aikana.

En syö mitään makkaroita enkä leikkeleitä, ikinä. Enkä ole syönyt sianlihaa vuosiin, en tykkää. Kalaa syön paljon. Kasviksia ja marjoja monipuolisesti ja paljon, ei juuri hedelmiä. Ruokajuomana vesi, vissy, viini tai olut, ei maito.

Aamulla ruisleipää juustolla ja kahvia kermalla.

Yleensä 2 lämmintä ruokaa päivässä. Välipaloja, ainakin 2. Iltapala. Ehkä myös yöpala.

Karkkia? Lähes joka päivä. Ylensyöntiä? Kyllä.

Liikunta kävelyä. Töissä joskus fyysisempää.

Vierailija
82/115 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivästä riippuu. Jos on tosi fyysinen päivä, mietitään vaikka jotain lapsiperheen muuttoa vastaavaa, niin syön kuin hevonen. Useimpina päivinä se on sitä, että juon aamulla kahvin kermalla, töissä lounaan (lautanen ihan kukkuroilleen, puolet salaattia, loput ruokaa), kotona lähinnä jotain kevyttä eli pieni annos kotiruokaa mitä perheen kesken syödään useimpina päivinä. Joinain päivinä varsinkin jos urheillut niin syön kyllä enemmän sitä kotiruokaa ja ehkä illalla vielä suklaapatukan. Herkuttelen enimmäkseen kun käydään ulkona syömässä, noin kerran-pari viikossa. Painan 50 kiloa, pituus 160 ja jos paino meinaa lähteä nousemaan niin syön vähän vähemmän varsinkaan herkkuja, mutta en kuitenkaan kovassa nälässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vanhempana syön aika vähän. Enää ei tarvitse niin paljoa ruokaa.

Vierailija
84/115 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain 55 kg? Eiks tähän vaikuta vähän ihmisen pituuskin?

Vierailija
85/115 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiinipitoista salaattia pari kertaa päivässä, ruokajuomana (kivennäis)vesi.

178/52

Vierailija
86/115 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvissyöjä, muuten ei mitään rajoitteita. Tänään olen syönyt ruisleipää, satsumia, 2 vegepihviä, ranuja, nuudeleita ja lakua. N38, 175 cm, 60 kg.

Vierailija
87/115 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon.

Tänään:

nakkeja, raejuustoa tomaattia, porkkanaa, ruisleipää

tonnikalarisottoa

suklaajätskiä

vettä, kahvia

Vierailija
88/115 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

157/52 kg.

Syön 1200  - 1500 kcal päivässä. Aika usein lähempänä 1200 kuin 1500.

Joo, todellakin aika irvokasta, että samaan aikaan ravitsemussuositukset suosittaa samaa 1800-2000 kcal mättöä 190-senttiselle rekkamiehelle ja ei yhtään liikkuvalle 150-senttiselle naiselle...

Olin aikanaan Painonvartijoissa. Paino ei ikinä pudonnut alle 55 (joka oli se matalin, johon pystyin n. viikoksi sen tikistämään; sen jälkeen se alkoi taas nousta kohti kuuttakymmentä). Mutta ei ihme: koska se kalorimäärä, mikä Painonvartijoissa annettiin, oli ihan liian korkea.

Vierailija
89/115 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se syömishäiriö kehittyy, kun asetetaan tavoitteeksi 50-55Kg... ja sitten valehdellaan muille "tämä on mun normipaino"

V*tut se ole normi.

Vierailija
90/115 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

165cm/55 kg

Aamupala: kaurapuuro veteen + mustikoita tai puolukoita + tee

Töissä maitokahvi

Lounas: täysi lautasellinen kasviksia ja salaattia + vähän lihaa

Iltapäivällä maitokahvi

Iltaruoka: perhesafkaa pieni annos

Iltapala: ruispala juustolla ja tee, joskus kourallinen pähkinöitä

Liikuntapäivinä joskus lisäksi suklaapatukka tai proteiinirahka ennen töistä lähtöä.

En käytä autoa, vaan pyöräilen ja kävelen.

Vierailija
91/115 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

159/48 ja syön ihan niin paljon kuin haluan, kunhan se on 80% raakaa kasvisruokaa. 20% syömisistäni on "normaalia" esim. sushia, pizzaa tai kanawokkia. Jos tarvitsen jonain päivänä energiaa raskaisiin töihin, syön vähän enemmän hunajaa, pähkinöitä ja rasvaa.

Ennen olin lihava ja lihoin jo katsomalla rasvatonta jogurttipurkkia. Nälkä ja mieliteot olivat jatkuva piina. Sitten jouduin tekemään ruokavaliomuutoksen sairauden hoitoon ja kerrankin oli lääkkeellä myönteinen sivuvaikutus. Tulehdustilan myötä katosivat niin sairaudet kuin kilotkin ja ne ovat pysyneet poissa jo useamman vuoden.

Vierailija
92/115 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se syömishäiriö kehittyy, kun asetetaan tavoitteeksi 50-55Kg... ja sitten valehdellaan muille "tämä on mun normipaino"

V*tut se ole normi.

Se voi olla jollekin normi mutta ei kaikille eikä edes samalle ihmiselle ikuisesti.

Jos parikymppisenä 50kg oli sopiva, niin nelikymppisenä ei, testattu on, peilissä näytti kauhealta. Eli katsoa pitää peiliin eikä vaakaan.

Vierailija
93/115 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla juon vain kahvikupin ja yleensä syön vasta iltapäivällä/illalla töiden jälkeen. Yleensä lämpimän ruuan, rahkaa, hedelmän ja usein illalla tulee otettua jotain herkkua, mutta ikinä ei mene mässäilyksi.

Jotenkin aamulla ei vaan mene mikään alas ja työpäivä on niin kiireinen etten ehdi syödä ainakaan lounasta.

Tiedän, tosi epäterveellistä! :o

Vierailija
94/115 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bikmäkki kerran päiväs, ei muuta.

Vierailija
95/115 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut ravitsemustiedettä ja uskallan sanoa, että nuo yleiset ravitsemussuositukset on laadittu enemmän taloutta- kuin terveyttä ajatellen. Yksi kenkä ei sovi kaikille vaan kehoa tulisi oppia kuuntelemaan. Mieli on se joka huutaa herkkuja, keho kertoo mitä se oikeasti tarvitsee.

En ole mikään malliesimerkki mitä tulisi syödä vaan minusta paras tapa on oppia syömään juuri itselleen sopivalla tavalla. Kaikki dieetit ja ohjeet, joita yritetään noudattaa ovat tuhoon tuomittuja, sillä ei mikään yksi valmis ruokavaliopohja todellakaan toimi kaikille (vaikka fitnessvalmentajat ym väittäisivätkin). Eli niille, jotka kamppailevat paino-ongelmien kanssa niin suosittelen, että unohdatte kaikki kuurit ja dieetit, joita innokkaasti kaikkialla kaupataan. Tutkikaa ajatuksianne ja tunteita syömisestä ja ruuasta, esim syötkö koska on nälkä vai koska olet tylsistynyt/yksinäinen/hylätty tms? Syötkö, koska sinua on lohdutettu lapsena ruualla ja toistat nyt tätä mallia? Vain jokainen itse voi mennä syvälle itseensä ja hahmottaa sen, MIKSI syö liikaa tai epäsopivaa ruokaa. Vasta silloin pysyvä painonpudotus on mahdollista, kun juurisyy käsitellään. Jos muutetaan vain hetkeksi ruokavaliota niin on selvää, että kilot palaavat takaisin kun tuo kuuri loppuu ja vanhat käyttäytymismallit aktivoituvat.

Kirjoitukseni menee hieman aiheesta, mutta minusta tätä näkökulmaa ei tuoda juuri missään esille: ylipaino/ylensyönti on seuraus käsittelemättömistä asioista/tunteista/menneisyydestä. Ylipaino on vain yksi ongelmien ilmenemismuoto. Se ei ole syy vaan seuraus.

Vierailija
96/115 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

157/52 kg.

Syön 1200  - 1500 kcal päivässä. Aika usein lähempänä 1200 kuin 1500.

Joo, todellakin aika irvokasta, että samaan aikaan ravitsemussuositukset suosittaa samaa 1800-2000 kcal mättöä 190-senttiselle rekkamiehelle ja ei yhtään liikkuvalle 150-senttiselle naiselle...

Olin aikanaan Painonvartijoissa. Paino ei ikinä pudonnut alle 55 (joka oli se matalin, johon pystyin n. viikoksi sen tikistämään; sen jälkeen se alkoi taas nousta kohti kuuttakymmentä). Mutta ei ihme: koska se kalorimäärä, mikä Painonvartijoissa annettiin, oli ihan liian korkea.

Höpöä, ravintosuositukset on tarkoitettu suuntaa antavaksi ja ennenkaikkea ammattilaisten soveltamaksi.

Vierailija
97/115 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään:

Aamulla 2 ruisleipää voilla ja kermajuustolla, 2 kuppia kahvia kuohukermalla.

5 kalapuikkoa, valkosipulimajoneesia, iso tomaatti, kourallinen ruusukaalia. Yrttiteetä.

Marjarahkaa.

Spagettia ja liha-kasviskastiketta iso lautasellinen.

Taas rahkaa.

Omena, appelsiini, kourallinen pähkinöitä, puolikas paprika, kourallinen minitomaatteja, yrttitee.

Vierailija
98/115 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 165 cm, 52 kg, ikää 48 v. Istumatyö, en harrasta liikuntaa. Syön aika paljon moneen nähden, tämä päivä aika tavallinen:

Aamu: hedelmäjogurtti, sämpylä juustolla, teetä

Lounas: Purjo-perunasosekeittoa, 2 leipäviipaletta voideltuns

Välipala: päärynä, 3 kaurakeksiä, kahvia

Päivällinen: kreikkalaista salaattia, wienerleike

Iltapala: banaani, voileipä juustolla ja vihanneksilla, tee

Vierailija
99/115 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaastoan arkisin, klo 13-15 asti yleensä vain kahvia. Iltapäivällä syön töissä esim. pienen einesaterian (keitto tms). Illan mittaan sitten pääosan ruoista: usein 2-4 leipäviipaletta runsaalla levitteellä & kalkkunaleikkeellä. Sitten lautasellisen salaattia/kasviksia runsaalla öljyllä ja mausteilla. Vielä ehkä muroja mehukeitolla tai hedelmiä tai marjarahkaa tai puuroa. Karkkia vaihtelevasti, välillä joka päivä ja välillä menee viikkojakin ilman. Viikonloppuisin ja lomilla samantyyppiset ruoat, mutta aloitan syömiset aikaisemmin. Rasvaa en ruoissa säästele, lisään jopa valmisruokiin lähes aina jotain rasvaa :D Annoskoot laidasta laitaan. Pyrin kuuntelemaan omaa elimistöä, tähän asti se on toiminut. 170/55

Vierailija
100/115 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei naisen kuulu syödä paljon. Pari-kolme ruisleivän palaa päällä ihan vähän margariinia ja 1-2 siivua vähärasvaista kalkkunaleikkelettä, pari pientä annosta raastesalaattia jonka joukossa on pari ruokalusikallista raejuustoa ja teelusikallinen auringonkukkaöljyä, 1 pieni omena ja lasillinen rasvatonta maitoa jossa on pari ruokalusikallista mysliä ja 3-4 ruokalusikallista mustikoita riittää naisen ruoaksi päivässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi