Köyhä ei voi panostaa hyvään ruokaan, ihonhoitoon, hiusten hoitoon.
Kommentit (274)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän täällä saa kuin vittuilua ja asiattomia kommentteja. Olisihan se pitänyt arvata. En ole tytön oon pienitulonen eläkeläinen
Ap
Minkälaisia kommentteja olisit halunnut? Asiattomia ei kuitenkaan mun silmään sattunut.
Asiattomat on haukkumista mitä köyhät nyt netissä saa. Lähinnä olisin kaivannut vinkkejä! Joita jotkut antoikin, kiitos niistä. Meillä marjoja pakastin täynnä. Kalastaa en osaa eikä varusteita eikä kalastuspaikkaa lähellä
. Kalaa syödään erittäin harvoin.Ap
Ei köyhät missään jalustalla ole. Samaa paskaa kaikki muutkin niskaansa saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän täällä saa kuin vittuilua ja asiattomia kommentteja. Olisihan se pitänyt arvata. En ole tytön oon pienitulonen eläkeläinen
Ap
Minkälaisia kommentteja olisit halunnut? Asiattomia ei kuitenkaan mun silmään sattunut.
Asiattomat on haukkumista mitä köyhät nyt netissä saa. Lähinnä olisin kaivannut vinkkejä! Joita jotkut antoikin, kiitos niistä. Meillä marjoja pakastin täynnä. Kalastaa en osaa eikä varusteita eikä kalastuspaikkaa lähellä
. Kalaa syödään erittäin harvoin.Ap
Kuka käskee uhriutumaan päivästä toiseen?
Älä ap välitä näistä empaattomista kuspäistä saavat varmaan nautintoa pilkatessaan muita trollauksillaan.
Täältä tulee vanha viisaus. Tehkää enemmän töitä. Opiskelkaa ja hankkikaa osaamista.
Ei ihonhoitoon tarvitse kalliita voiteita. Hyvä puhdistusöljy, kosteuttava kasvosuihke, hyalunorihapposeerumi ja siihen päälle kasvoöljy. Kuivakuppausta välillä. Ihoni on erittäin hyvässä kunnossa näiden ansiosta nykyään.
Käyttäjä42601 kirjoitti:
Samaa mieltä. Päättäjät ja kaiken maailman tervysviranomaiset vaativat syömään terveellisesti. Ajatus kaunis, mutta toteutus mahdoton, työmarkkinatuella. Jos päättäjät haluavat köyhienkin syövän terveellisesti, niin poistaisivat arvonlisäveron kasviksista, hedelmistä kaikista niin sanotuista terveysruuista, niin hinta tipahtaisi 22% - 24% :sentia alemmas.
Se on ihan täyttä sontaa mitä nämä virallisterveelliset tahot yrittää ihmisille syöttää. Silkkaa kaupallista propagandaa.
Ruokaan menee paljon rahaa. Jos et vielä osaa tehdä edullista ruokaa, niin olisiko teillä päin mitään Marttojen tai työväenopiston kurssia asiasta? Työväen opiston kurssit on muutenkin edullisia, ja käsittääkseni niihin saa vielä kaikenlaisia alennuksia. Toki netistä löytyy ilman lisämaksua kaikenlaisia ohjeita.
Ei sen hyvän ruoan tarvitse olla kalliista aineista. Esim. meillä on syöty nyt jatkuvasti erilaisia kaalista ja porkkanasta tehtyjä salaatteja. Ne ovat edullisia, verrattuna kallliiseen kurkkuun tai tomaatteihin.
Itse en hoida ihoa enkä hiuksia mitenkään, kerta vuoteen tytär leikkaa latvat ja halvin marketti shampoo käytössä. Mutta iho ja hiukset voi hyvin..uskon sen johtuvan siitä kun eivät ole koskaan tottuneet mihinkään aineisiin. Joskus pakkasella saatan laittaa perusrasvaa naamaan jos kuivuu ja kiristää, muuten en käytä mitään. Vedellä pesen suihkun yhteydessä kasvot en erikseen.
Usein tuntuu että köyhillä on vähän realiteetti hukassa sen suhteen mihin tavallisella palkansaajallakaan on rahaa. Katsotaan mainoksia päivät pitkät ja kuvitellaan että tuo taivas on rajattomana auki kaikille muille. Että me istutaan kaikki vapaa-aika kahviloissa, ravintoloissa ja leffateattereissa, ostellaan sadoilla euroilla kosmetiikkaa ja kampaamopalveluita. Ehkä siksi nämä valitukset alkaa joitain aina ärsyttää.
Jos ei ole henkisesti köyhä ja osaa tehdä asioita niin köyhä voi esimerkiksi leikata hiukset itse ja tehdä sen yhtä hyvin, jopa paremmin kuin kampaaja, kyllähän itse omat hiuksensa paremmin tuntee kuin joku muu.
Ihonhoitokin menee niin, että esimerkiksi haitalliset hajusteet tuovat voiteille vain lisähintaa, joka tekee halvimmista oikeasti iholle parhaat, hienot merkit on sellaisille snobeille, joita kiinnostaa vain merkit eikä se todellinen ihonhoito.
Ja mitä hyvään ruokaan tulee, niin ei ole rahasta vaan taidoista ja maustamisesta kiinni, osaava laittaja tekee parempaa ruokaa hieman edullisemmistakin raaka-aineista, enkä usko, että tämän keskustelun uusavuton aloittaja ainakaan osaa kovinkaan hyvin kokata.
Vaikea sanoa kuka on köyhä, juuri luki lehdessä Espoolaisperhe tienaa 9 tonnia ja säästöön ei jää senttiäkään. No eivät varmaan vietä köyhää elämää mutta kaikki rahat menevät kuitenkin kuluihin.
Monilla voi siis jäädä säästöön jopa 2 tonnin palkasta enemmän kuin tuolla perheellä, eli pitäisi ehkä puhua, ihmisestä, jolla ei jää rahaa käyttöön, ei vo tehdä sitä ja tätä, palkasta tai tuloista riippumatta.
Ihonhoidosta. Siis ne kalliit rasvat ja muut on ihan höpönhöpöä. Paljon vaikuttaa elintavat, nukkuuko tarpeeksi ja sitten perimä. Olen 40+, pesen kasvoni aina ihan vaan saippualla, rasvaan perusrasvalla talvisin (kesäisin en lainkaan) ja en ole koskaan käyttänyt esim. näitä silmänympärysvoiteita. Ihoni on hyvässä kunnossa, sileä ja näin. Kalliit voiteet on ihan vaan huijausta. Ihosta näkyy stressi (sitä on monesti pienituloisella), tupakointi ja alkoholinkäyttö.
MInulla on pienet tulot, asuntolaina ja silti käytän kosmetologin ja kampaajan palveluja säännöllisesti. Ne ovat minun iloni ja piristykseni harmaassa arjessa. Kyse on ihan vain siitä, missä järjestyksessä arvostan eri asioita elämässäni ja millaisia taloudellisia valintoja/päätöksiä teen eri tilanteissa. Osaan myös säästää ja budjetoida, niin usein köyhänkin talouselämä saadaan siten paremmin hallintaan. Pelkkä ruikutus ei minua auttaisi, vaan on istuttava alas miettimään ja laskemaan.
Lue sellainen kirja kuin Jenni Selosmaan "Kukkaron kuningatar". Siinä on hyviä ohjeita, miten selviät.
Minua kiinnostaa ketä ne köyhät on, kun naapurin työttömällä jää joka kuukausi noin 300e enemmän rahaa käyttöön kuin minulla, joka käyn kokopäiväisesti töissä.
Aina ehdotetaan apuja ja tukia köyhille ja usein mainitaan erikseen työttömät siinä samalla, mutta eiväthän he ole se vähiten tienaava ryhmä, me ketkä sentään kannamme kortemme kekoon ja tienaamme työttömiä vähemmen, me emme saa koskaan mitään, todella omituista, pitäisi katsoa vain verotiedoista vuositulot eikä sitä onko vaikkapa töissä vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa ketä ne köyhät on, kun naapurin työttömällä jää joka kuukausi noin 300e enemmän rahaa käyttöön kuin minulla, joka käyn kokopäiväisesti töissä.
Aina ehdotetaan apuja ja tukia köyhille ja usein mainitaan erikseen työttömät siinä samalla, mutta eiväthän he ole se vähiten tienaava ryhmä, me ketkä sentään kannamme kortemme kekoon ja tienaamme työttömiä vähemmen, me emme saa koskaan mitään, todella omituista, pitäisi katsoa vain verotiedoista vuositulot eikä sitä onko vaikkapa töissä vai ei.
Minä saan työttömänä 700e. Tuskin sinun palkka on pienempi?
Aloitus on hieman stereotyyppinen. Olen itse köyhä ja panostan ruokaan niin että kerään sitä luonnosta ihan ilmaiseksi ja hyödynnän kaikki muutkin ilmaisjakelut, mitä näen olevan tarjolla. Kasvatan myös itse ruokaa sekä sisällä että ulkona. Pihalla on 4 x 5 m kasvimaa, jolta saa todella paljon ruokaa, parvekkeella on toinen kasvimaa. Kaupoista ostan ruokaa todella harvoin. Ei oikeasti köyhä käy kaupassa.
Mitä tulee ihonhoitoon niin vesi vanhin voitehista. Kesällä käytän järvi- ja sadevettä peseytymiseen ja talvella lunta. Lumi toimii myös kuorinta-aineena. Hyvää kuorinta-ainetta saan roskiksista dyykkaamistani kahvinporoista. Ihoani on aina kehuttu hyväksi ja ihmetelty miten olen niin nuoren näköinen.
Hiukset leikkaan itse (ei ole koskaan ollut varaa käydä kampaajalla) ja pesen vedellä.
Olen sitä mieltä että ne, joilla on todella vaikeaa harvoin ruikuttavat ja varsinkaan netissä. Enkä minäkään täällä ruikuttamassa käy, yritän vain olla sosiaalinen.
Nämäkö niitä köyhiä ovat? MInulla bruttopalkka 1400e ja vähän mietityttää pitäisikö vetää kenkäplankkia naamaan ja ruveta istumaan kotona?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3ccdee0f-1e99-43e1-b30a-efecec6a881d
Vierailija kirjoitti:
MInulla on pienet tulot, asuntolaina ja silti käytän kosmetologin ja kampaajan palveluja säännöllisesti. Ne ovat minun iloni ja piristykseni harmaassa arjessa. Kyse on ihan vain siitä, missä järjestyksessä arvostan eri asioita elämässäni ja millaisia taloudellisia valintoja/päätöksiä teen eri tilanteissa. Osaan myös säästää ja budjetoida, niin usein köyhänkin talouselämä saadaan siten paremmin hallintaan. Pelkkä ruikutus ei minua auttaisi, vaan on istuttava alas miettimään ja laskemaan.
Lue sellainen kirja kuin Jenni Selosmaan "Kukkaron kuningatar". Siinä on hyviä ohjeita, miten selviät.
Jatkan vielä vastinettani , että ap voisi määritellä mitä on hyvä ruoka. Se kun ei ole kallista. Etenkin nyt runsaan satokauden vallitessa marssit vain jonnekin lähituottajien toritapahtumaan ja haalit juurekset, kananmunat, lihat, mitä nyt tykkäätkin syödä, mukaasi ja elät hyvin. Sieltä, jos mistä, saat laadullisesti hyvää ruokaa ja kaikenlaisella hinnoituksella. Hyvän ruuan salaisuus on hyvä tekijä, eikä se mitä lopputulos on olipa raaka-aineet minkä hintaisia tahansa.
Näitä ketjuja on täällä kymmeniä joka päivä ellei jopa satoja. Opettele käyttämään hakua.