Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko hoitajat tyytyväisiä sopimukseen?

Vierailija
04.10.2022 |

Palkka nousee, mutta syökö palkannousun korkeampi verotus ja kun valtion on pakko nostaa tuloveroja kaikilta palkansaajilta (valtion velan kasvu + työttömyyden lisääntyminen kun korkojen nousu, inflaatio ja energian kallistuminen tulee kaatamaan yrityksiä) Asia realisoituu 2023-2025 välillä kun euribor tulee ihmisillä tarkasteluun ja vanhojen sähkösopimusten eräpäivä koittaa ja on otettava tilalle uutta ja kallista.

Kompensoiko tämä palkka nyt työn raskautta?

Kommentit (169)

Vierailija
101/169 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräskin oli kommentoinut viisaasti, että muiden alojen palkat jos nousevat, niin hoitajat olisivat edelleen palkkakuopassa ja korotukset yhtä tyhjän kanssa😃 että muiden matalapalkkaisten alojen palkat eivät saisi nousta? Ahneita ovat.

Millähän logiikalla vain heille kuuluu palkankorotus? Paljon on huonosti palkattuja aloja, kyllä esimerkiksi ravintola-alan työntekijät ja laitoshuoltajat ansaitsisivat myös palkkoihin korotuksia. Ei ihme jos työilmapiiri hoitoalalla ovat yleisesti surkeita jos murehditaan jo sitä, että mitenkä jos muiden alojen työntekijät alkavat saamaan lisää liksaa!

Ihan kuule tarpeen mukaan. Huoh.

Jos on pulaa työntekijöistä niin silloin palkka nousee jotta saadaan tekijöitä. Jos ravintola-alalla mieluummin pistetään ravintola kiinni kuin nostetaan vähän tarjoilijan palkkaa niin se yksinkertaisesti tarkoittaa sitä, että ei ole varaa nostaa palkkaa...

Laitoshuoltajan palkka on ainakin meillä lähes sama kuin lh. En vähättele laikkarin työtä, mutta onhan ne silti eri tasolla...

Vierailija
102/169 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tyytyväinen. Olin ihan tyytyväinen palkkaan jo ennen tätä, toivottavasti tämä tuo lisäkäsiä hoitotyöhön. Niiden perään minä ainakin olen huudellut.

Nyt jos saisin vaan tehdä rauhassa työni ja hoitaa potilaani hyvin, ilman että liitot sotkeutuu asiaan.

Et ole hoitaja. Kukaan hoitaja ei puhu "lisäkäsistä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/169 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkähän vidun takia me sitten kaikki olimme ylityö ja vuoronvaihtokiellossa, jos emme saakaan lisää palkkaa, vaan palkanlisät menevät vain osalle hoitajista?  Kyllä korkeammalla koulutuksella pitää saada enemmän palkkaakin, muutenhan ei ole mitään järkeä kouluttautua.

Olen sh, muuttuuko nyt lähihoitsutyökavereiden palkat samaksi kuin omani, vaikka olen kouluttautunut pitemmälle?

Eivät mene vain tietyille hoitajille, tuo on yleiskorotus. Sinua yritetään huijata tämän yhden pep pu ki puisen toimesta.

6% lisäerä käytetään:

"1.6.2023:Palkkojen yhteensovittamiseen,palkkausjärjestelmän kehittämiseen sekä palkkausjärjestelmien käyttöönottoon valmistautumiserä 1,5% .Erä kohdistetaan PAIKALLISESTI....muihin,kuin tasoryhmän ylimpiin tehtäväkohtaisiin palkkoihin."

1.10.2024: 2,5% PAIKALLINEN erä samoihin,kuin edellisenä vuotena.

1.6.2025 Taas sama PAIKALLINEN erä.

Missä sielä sopimuksessa lukee mistään ylimääräisestä korotuksesta kaikille hoitajille??

Laitatko linkin sinne mistä sait tuon tiedon?

valtakunnansovittelija.fi/-/kunta-ja-hyvinvointialan-tyoriitaa-koskeva-sovintoehdotus-hyvaksytty

Vierailija
104/169 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuumaa vaativaa leikkaussalityötä tekevä hoitaja kun kaikki hoitajat saa saman korotuksen. Menikö tämä oikein? Miten työnvaativuus tässä toteutuu?

Saako todella kaikki? Minä tulkitsin tuon siten, että palkkaharmonisointiin varatuilla rahoilla nostetaan niiden hoitajien joiden palkat on ollet kaikkein alimmat, palkka samalle tasolle kuin niiden joilla lähtökohtaisesti on ollut vähän parempi peruspalkka. Ne joilla on jo ollut alunperin parempi peruspalkka, eli pääkaupunkiseudun kuntien ja HUS:n hoitajat eivät saa muuta kuin nuo aiemmin kesällä sovitut korotukset. Onko jollain varmaa tietoa että samat prosentuaaliset korotukset tulee jokaiselle hoitajalle?

Jos näin on, niin lähden pois teholta. Miksi tekisin vaativaa työtä kauheassa kiireessä kun saman saisin vanhusten parissa ilman suurempaa vastuuta?

Vierailija
105/169 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräskin oli kommentoinut viisaasti, että muiden alojen palkat jos nousevat, niin hoitajat olisivat edelleen palkkakuopassa ja korotukset yhtä tyhjän kanssa😃 että muiden matalapalkkaisten alojen palkat eivät saisi nousta? Ahneita ovat.

Millähän logiikalla vain heille kuuluu palkankorotus? Paljon on huonosti palkattuja aloja, kyllä esimerkiksi ravintola-alan työntekijät ja laitoshuoltajat ansaitsisivat myös palkkoihin korotuksia. Ei ihme jos työilmapiiri hoitoalalla ovat yleisesti surkeita jos murehditaan jo sitä, että mitenkä jos muiden alojen työntekijät alkavat saamaan lisää liksaa!

Jos on pulaa työntekijöistä niin silloin palkka nousee jotta saadaan tekijöitä. Jos ravintola-alalla mieluummin pistetään ravintola kiinni kuin nostetaan vähän tarjoilijan palkkaa niin se yksinkertaisesti tarkoittaa sitä, että ei ole varaa nostaa palkkaa...

Laitoshuoltajan palkka on ainakin meillä lähes sama kuin lh. En vähättele laikkarin työtä, mutta onhan ne silti eri tasolla...

Kuule, kuule. Pullariikan retoriikka omaksuttu jo.

Vierailija
106/169 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkähän vidun takia me sitten kaikki olimme ylityö ja vuoronvaihtokiellossa, jos emme saakaan lisää palkkaa, vaan palkanlisät menevät vain osalle hoitajista?  Kyllä korkeammalla koulutuksella pitää saada enemmän palkkaakin, muutenhan ei ole mitään järkeä kouluttautua.

Olen sh, muuttuuko nyt lähihoitsutyökavereiden palkat samaksi kuin omani, vaikka olen kouluttautunut pitemmälle?

Eivät mene vain tietyille hoitajille, tuo on yleiskorotus. Sinua yritetään huijata tämän yhden pep pu ki puisen toimesta.

6% lisäerä käytetään:

"1.6.2023:Palkkojen yhteensovittamiseen,palkkausjärjestelmän kehittämiseen sekä palkkausjärjestelmien käyttöönottoon valmistautumiserä 1,5% .Erä kohdistetaan PAIKALLISESTI....muihin,kuin tasoryhmän ylimpiin tehtäväkohtaisiin palkkoihin."

Missä sielä sopimuksessa lukee mistään ylimääräisestä korotuksesta kaikille hoitajille??

valtakunnansovittelija.fi/-/kunta-ja-hyvinvointialan-tyoriitaa-koskeva-sovintoehdotus-hyvaksytty

"Palkkausryhmä: SOTE-sopimukseen neuvotellaan viisi palkkahinnoitteluliitettä. Tämä tar-

koittaa mm. nykyisten palkkahinnoittelukohtien uudelleenarviointia ja tarvittaessa nykyisten

hinnoittelukohtien jakamista toisiin kokonaisuuksiin."

Eli suomeksi: palkka nousee noilla sovituilla prosenteilla.

Vierailija
107/169 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkani ei nouse neuvottelujen seurauksena senttiäkään. Harmonisaatio tapahtuu hyvinvointialueille siirryttäessä joka tapauksessa ja olen jo valmiiksi siellä korkeimmin palkattujen lähihoitajien joukossa.

Itse olisin kannattanut kunta-alan neuvottelutuloksen hyväksymistä jo aiemmin. Liittojen ajamat korotukset olivat älyttömiä ja keinot ja puheet mauttomia. Nyt siis ei saatu mitään mutta hoitajien maine meni.

Vierailija
108/169 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6% lisäerä käytetään:

"Palkkausryhmä: SOTE-sopimukseen neuvotellaan viisi palkkahinnoitteluliitettä. Tämä tar-

koittaa mm. nykyisten palkkahinnoittelukohtien uudelleenarviointia ja tarvittaessa nykyisten

hinnoittelukohtien jakamista toisiin kokonaisuuksiin."

Eli suomeksi: palkka nousee noilla sovituilla prosenteilla.

Älä nyt viitti.Siinä on ihna selkeästi sanottu,että mihin käytetään se "ylimääräinen" osuus.Se ei muutu siitä,vaikka kuinka yrittäisit asiaa vääntää.Kaikille tuleva korotus on kunta-alan sopimuksen mukainen.

Vierailija
109/169 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Palkkojen yhteensovittamista ja palkkauksen kehittämistä varten tulee uuden palkkausjär-

jestelmän käyttöönottoprosessin yhteydessä ja siitä eteenpäin varata paikallisesti yh-

teensä 6,0 prosenttia SOTE-sopimuksen palkkasummasta kehittämisohjelmassa mainittu-

jen varojen lisäksi."

Vierailija
110/169 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Palkkojen yhteensovittamista ja palkkauksen kehittämistä varten tulee uuden palkkausjär-

jestelmän käyttöönottoprosessin yhteydessä ja siitä eteenpäin varata paikallisesti yh-

teensä 6,0 prosenttia SOTE-sopimuksen palkkasummasta kehittämisohjelmassa mainittu-

jen varojen lisäksi."

Niin ja kun katsot tarkemmin,niin se on juurikin se kunta-alan 5%

Vierailija
111/169 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, kuule. Pullariikan retoriikka omaksuttu jo.

Kuule kuule, minä sentään perustelin kommenttini. Sinulla ei selkeästi ollut mitään vastaan sanomista asiaan, kun yritit vain hyökätä minua vastaan.

Vierailija
112/169 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoinen sekametelisoppa tämä

Vierailija
113/169 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkani ei nouse neuvottelujen seurauksena senttiäkään. Harmonisaatio tapahtuu hyvinvointialueille siirryttäessä joka tapauksessa ja olen jo valmiiksi siellä korkeimmin palkattujen lähihoitajien joukossa.

Itse olisin kannattanut kunta-alan neuvottelutuloksen hyväksymistä jo aiemmin. Liittojen ajamat korotukset olivat älyttömiä ja keinot ja puheet mauttomia. Nyt siis ei saatu mitään mutta hoitajien maine meni.

En usko että olet hoitaja. Et koe, että hoitajien tulisi saada palkankorotuksia? Jos koet hoitajien työtaistelun mauttomana vain vahvistaa sitä, ettet ole hoitaja.

Millä tavalla korotukset oli älyttömiä? Millä tavalla keinot ja puheet mauttomia?

Voisiko näihin haukkumisviesteihin edes saada jotain perusteluita?

Vierailija
114/169 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuumaa vaativaa leikkaussalityötä tekevä hoitaja kun kaikki hoitajat saa saman korotuksen. Menikö tämä oikein? Miten työnvaativuus tässä toteutuu?

Saako todella kaikki? Minä tulkitsin tuon siten, että palkkaharmonisointiin varatuilla rahoilla nostetaan niiden hoitajien joiden palkat on ollet kaikkein alimmat, palkka samalle tasolle kuin niiden joilla lähtökohtaisesti on ollut vähän parempi peruspalkka. Ne joilla on jo ollut alunperin parempi peruspalkka, eli pääkaupunkiseudun kuntien ja HUS:n hoitajat eivät saa muuta kuin nuo aiemmin kesällä sovitut korotukset. Onko jollain varmaa tietoa että samat prosentuaaliset korotukset tulee jokaiselle hoitajalle?

Jos näin on, niin lähden pois teholta. Miksi tekisin vaativaa työtä kauheassa kiireessä kun saman saisin vanhusten parissa ilman suurempaa vastuuta?

Lähde pois vaan. Kyllä sun tilalle on tulijoita. Kukaan ei ole korvaamaton.

Ei taida uskallus riittää.

Vierailija
115/169 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korostus on viidessä vuodessa noin 300 euroa. :D Se sama, joka olisi joka tapauksessa tullut kun hyvinvointialueet aloittaa. Tämä oli yhtä suurta kusesetusta.

Pitää ne palkat edelleen harminisoida. Eli osalla nousee palkka vielä edellisten lisäksi:

Niin. Nyt kauheasti hehkutetaan isoja korotuksia, mutta ei puhuta siitä, että ne eivät kuulu HUS alueen hoitajille. Ei paljoa lämmitä muutaman satasen palkankorotus viiden vuoden aikana! Sehän se totuus on täällä pk-seudulla. Kannattaa muuttaa maalle jos haluaa hoitajana että palkankorotus nostaa elintasoa. Työkin helpottuu varmasti.

Vierailija
116/169 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta fakta on se että tulijoita ei ole! Se on turha luulo. Teho-hoitajia ei ihan tuosta vaan korvata, ja siksi tehojen lakotkin estettiin pakkolailla.

Vierailija
117/169 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama, mutta sairaanhoitajana. Olisin kannattanut joukkoirtisanoutumista niin olisi saatu mitä haettiin. Käyn vielä huomenna tehyn jäsenillassa kuuntelemassa niiden liirumlaarumit miten muka tehtiin nyt hyvä soppari. Sen jälkeen se on morjens tehy. Toivottavasti muutkin tajuaa äänestää jaloillaan.

Vierailija
118/169 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tyytyväinen. Olin ihan tyytyväinen palkkaan jo ennen tätä, toivottavasti tämä tuo lisäkäsiä hoitotyöhön. Niiden perään minä ainakin olen huudellut.

Nyt jos saisin vaan tehdä rauhassa työni ja hoitaa potilaani hyvin, ilman että liitot sotkeutuu asiaan.

Minulle tulee suorastaan inhon väristyksiä, kun joku puhuu lisäkäsistä.

Ne lisäkädet eivät välttämättä ole muuta kuin lisätyötä; lääkeluvattomia hoiva-avustajia tai lähihoitajia, joiden osaaminen ei välttämättä kaikissa yksiköissä ole riittävää.

Oikeat korotukset, saattaisivat sairaanhoitajapulaan tehota, mutta tämä sopimus on kyllä yhtä tyhjän kanssa. Lisäksi näyttää hyvin vahvasti siltä, että työ-olot vain huononevat ja samalla hoidon laatu.

Vierailija
119/169 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko että olet hoitaja. Et koe, että hoitajien tulisi saada palkankorotuksia? Jos koet hoitajien työtaistelun mauttomana vain vahvistaa sitä, ettet ole hoitaja.

Millä tavalla korotukset oli älyttömiä? Millä tavalla keinot ja puheet mauttomia?

Voisiko näihin haukkumisviesteihin edes saada jotain perusteluita?

Se että naiset eivät saa vaatia mitään eivätkä varsinkaan lakkoilla, muuten ovat ahneita. Ja kuitenkin se oma vika jos tienaa vähemmän kuin mies, kikkelis kokkelis.

Vierailija
120/169 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori vaan, mutta tavallisella tallaajalla on juurikin tuo harhaluulo, että "kyllä tulijoita on". Anteeksi kun puhkaisen kuplasi, mutta se juuri on ongelma kun niitä tulijoita ei ole!

En ole väittänyt missään vaiheessa olevani korvaamaton. Kritisoin vain, sitä että on mielestäni vääryys jos tehohoitajan ja vanhushuollon sairaanhoitajan palkka on sama.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme