Mitä haluaisit sanoa ystävällesi, mutta se ei olisi OK?
Eli mitä haluaisitte sanoa, neuvo tai mielipide, josta teille aivan varmasti suututtaisiin ja katkaistaisiin välit? Minulla on ystävä jolla on kolme suurta koiraa, eikä niitä lenkitetä ollenkaan. Tekee pahaa eläinten puolesta ja niiden jätöksiä on milloin missäkin. Olen monesti vihjannut, että mennäänkö vaikka yhdessä lenkille, mutta ei. Inhottavaa, teen kohta elsun.
Kommentit (2639)
Älä ota uutta juoppoa miestä, juuri erosit edellisestä. Jos haluat lopettaa juomisen, juoppo mies ei ole oikea valinta. Kuuroille korvillehan tämä taas tosin menee.
En aio enää tehdä aina kuten sinä haluat, en tottele sinua enkä anna sinun dominoida itseäni. Kai muistat että minä vaihdoin nuorena kaveripiiriä ihan tietoisesti koska olit aina niin dominoiva. Älä anna taas noiden piirteiden nousta esiin itsessäsi vanhempana. Menetit yhden miehenkin jo ihan vain siksi että olet niin itsekeskeinen, määräilynhaluinen, dominoiva ja piikikäs.
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksa aina kuunnella sun ruikutusta. Ukkos maksaa kaiken, ja sä vaan makaat sohvalla ruikuttaen kaikkea mahdollista. Sun perusteeton saikutus ärsyttää eniten, koska tiedän et sulla ei oo mitään vikana, sua ei vaan huvita mennä paskaduuniis. Tekis sulle hyvää kerrankin vastata omasta elämästä ja tehdä jotain.
Laiskat ruikuttajat ovat kyllä rasittavia, mutta pisti silmään tuo "tiedän et sulla ei oo mitään vikana", eli olet nähnyt mitä lääkäri hänestä ovat kirjoittaneet? Meinaan, että itselläni on voimia vievä ja kipuja aiheuttava sairaus, joka ei juurikaan näy päälle päin, ja muita ihmisiä tavatessani yritän tsempata itseni reippaaksi, että olisin siedettävää seuraa. Saatan valittaa oireistani, mutta ei mun tuskia näe ulospäin. Voisin kuvitella, että joku ilkeämpi ihminen sanoisi minusta niinkuin sinä ystävästäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et edes ole ystäväni!!! Mutta teidän jotain, mitä minun ei pitäisi tietää.
Mutta säälin sinua. Olet kaunis ja menestynyt nainen ja perheessänne on kaksi pientä lasta. Kuvittelet eläväsi idyyliperheessä ja kuvailet miehesi olevan täydellinen, tasapainoinen ja fiksu. Todellisuudessa hän on kusipää psykopaatti! Hän on nus*inut transua suuhun Thaimaassa, hän on pan**ut hu0*ia Tallinnassa sun ollessa raskaana kotona. Joka kerta, kun näen storysi ja illuusiosi, tekee mieli oksentaa tietäen miehestäsi totuudenLaita nyt ihmeessä naiselle viesti ja tee iso palvelus!
Kannattaa kertoa naiselle nimettömänä. Tällaisia miehiä on paljon!
Vierailija kirjoitti:
Etkö huomaa, että vedätän sua 6-0 keskusteluissa, koska olet aika yksinkertainen eikä sinulla ole oikeasti mielipiteitä.
On viihdyttävää pyörittää sinua mielipiteinesi ja katsoa kun sekoat mielipiteissäsi.
Joo. En ole ystäväsi ollut enää vuosiin. Sinusta on vaan hiivatin vaikeaa päästä irti.
Noin mukavalla on varmaan paljon kavereita, joten jätä vaan ihmeessä tapaamatta jos ei kiinnosta.
Voi olla molemmille parempi niin :)
Käyttäjä41333 kirjoitti:
"Lähde välillä kotoa pois, ennen kuin sekoat"
Kelle tahansa tämä on, niin kannatan. Ei pelkästään kotona oleminen anna elämään sisältöä.
Itse sinä sen öykäri-ukon valitsit ja sen kanssa aloit hedelmöityshoitojen avulla väkisin tenavia tekemään 42-vuotiaana. Nyt on perhettä ja lystiä - mitä valitat?
Ukkosi on ihan tollo ja tenavasi aikuisia. Olet perheesi jalkarätti, joka on kiinnostava vain tilipäivänä. Herää jo! Sua käytetään hyväksi.
Oikeen haluu kaveri olla sarjan kanss
Olet muuttunut välinpitämättömäksi, epäkohteliaaksi ihmiseksi. Sanaasi ei voi luottaa enää ollenkaan.
Toivoisin että tervehtyisit, mutta en ole varma jaksanko seurata sitä prosessia vierelläsi päätökseen asti.
Kohtelet lapsiasi huonosti ja käytät lääkkeitäsi väärin.
älä mässytä sitä ruokaa suu auki, idiootti
Että ihan oikeasti ota itseäsi niskasta kiinni ja ryhdistäydy - palauta uskottavuutesi ja ota vihdoin yhteyttä (henkilöön X) ja pyydä nöyrästi anteeksi kiusantekojasi häntä kohtaan, selitä miksi niin olet toiminut ja kuinka olet sittemmin saanut apua mt-ongelmiisi. Hyvin toimeentulevana voisit tarjota hänelle vaikkapa rahallista hyvitystäkin, sillä mielestäni hän olisi sellaisenkin ansainnut - hänhän ei edes koskaan millään tavoin sinulle "antanut takaisin" vaikka halpamainen toimintasi kuitenkin aiheutti hänelle tulonmenetystä ja jopa ylimääräisiä kulujakin. Tee myös mahdollisimman julkinen oikaisu omaan elämääsi liittyvistä julkaisemistasi itsekeskeisistä, omakehuisista valheistasi, jotka ovat aiheuttaneet muun muassa minussa suurta myötähäpeää.
Kertoisin, että mulle jäi jonkinsortin traumat siitä, kun sä lapsena ja nuorena peruit tosi usein sovitut menot ja tapaamiset. Jatkuvat oharit jäytivät itsetuntoa.
Pahalta tuntui myös silloin, kun tein elämässäni virheen ja jäädytit ystävyytemme, vaikkei törppäilyni kohdistunut mitenkään sinuun ja olen saanut siitä kyllä maksaa.
Toisaalta, kiitos sulle siitä, että edellä mainittujen kokemusten takia osaan todella arvostaa aitoa, luotettavaa ystävää, kun olen sellasen onnekseni kohdannut näin aikuisena.
Syy ongelmiisi löytyy peilistä. Lopeta muiden syyttäminen kaaoksesta, jota itse aiheutat elämääsi ja hae apua mt-ongelmiisi.
En suosittele sulle sitä psykoterapeutin uraa. Laita ensin oma pääs kuntoon. Esim. se, että lupaat soittaa tai nähdä, mutta pidätkin sen jälkeen kuukausien hiljaiseloa, ei ole ihan tasapainoisen ihmisen merkki. Normaalit ystävät pitää yhteyttä, eikä katoa kuukausiksi tai vuosiksi. Mulla ei ole oikeastaan mitään muuta sanottavaa sulle enää. Odottamisen aika on ohi.
Lopeta valehtelu. Se on niin typerää ja sitä on kuultu jo ihan liikaa.
Vietä joskus aikaa lastesi kanssa,äläkä ole koko ajan töissä, opinnoissa tai kaikenlaisissa muissa projekteissa.
Minulle ei tarvitse soittaa kun haluat vain viihdyttää itseäsi hetken esimerkiksi kassajonossa tai kun ajat autolla pidempiä matkoja. En ole sinun viihdyttäjä enkä myöskään ole koko ajan holdilla kun sinä yhtä-äkkiä haluat kahvitteluseuraa tai juoruta. En myöskään jaksa tavata sinua enää kun joka kerta keksit jotain negatiivista sanottavaa ulkonäöstäni tai vaatteistani. Tiedän myös että olet hiljaa kateellinen elämäntyylilleni (minun mies on varakas, sinun ei). Saatat näprätä puhelintasi kesken lausetta kun keskustelemme, eli en jaksa enää olla pelkän kuuntelijan roolissa. Ystävyys ja keskustelu on vastavuoroisuutta.