Mitä haluaisit sanoa ystävällesi, mutta se ei olisi OK?
Eli mitä haluaisitte sanoa, neuvo tai mielipide, josta teille aivan varmasti suututtaisiin ja katkaistaisiin välit? Minulla on ystävä jolla on kolme suurta koiraa, eikä niitä lenkitetä ollenkaan. Tekee pahaa eläinten puolesta ja niiden jätöksiä on milloin missäkin. Olen monesti vihjannut, että mennäänkö vaikka yhdessä lenkille, mutta ei. Inhottavaa, teen kohta elsun.
Kommentit (2621)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tanja, lopeta se vieraiden miesten huomion hakeminen ja keskity omaan perheeseesi ennen kuin on liian myöhäistä.
Sulla on aivan upea mies,jonka hajoitat tuolla toiminnalla. Ne muut miehet nauraa keskenään sulle selän takana, kun oot niin läpinäkyvän helppo ja epätoivoisesti tyrkytät itseäsi.Sun maine on jo tässä kaupungissa niin huono, että en viitsi sun kanssa kohta liikkua missään.
Lisäksi oot lihonu aivan hirveesti, jäät vielä yksin,kun miehesi joku päivä päättää jättää sut.Tämä! Miksi joidenkin naisten on pakko koko ajan hakea huomiota vierailta miehiltä? Eivätkö huomaa, kuinka se satuttaa omaa puolisoa, vai eivätkö vain välitä?
Varsinkin pienemmillä paikkakunnilla maine leviää kyllä tosi nopeasti ja tällaiset naiset kyllä herättävät melkoista myötähäpeää,kun kaikki tietävät jo kuinka helppoja ja epätoivoisia tapauksia ovat. Sen lisäksi jälkikasvu kyllä taatusti kuulee näistä ja vähintäänkin huomaavat vanhempien kiristyneet välit.
Kuka hullu uskoo jotakin pikkupaikkakunnan juoruja? Ei kukaan täysipäinen. Äijät jotka on saaneet pakit niitä juttuja levittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tanja, lopeta se vieraiden miesten huomion hakeminen ja keskity omaan perheeseesi ennen kuin on liian myöhäistä.
Sulla on aivan upea mies,jonka hajoitat tuolla toiminnalla. Ne muut miehet nauraa keskenään sulle selän takana, kun oot niin läpinäkyvän helppo ja epätoivoisesti tyrkytät itseäsi.Sun maine on jo tässä kaupungissa niin huono, että en viitsi sun kanssa kohta liikkua missään.
Lisäksi oot lihonu aivan hirveesti, jäät vielä yksin,kun miehesi joku päivä päättää jättää sut.Tämä! Miksi joidenkin naisten on pakko koko ajan hakea huomiota vierailta miehiltä? Eivätkö huomaa, kuinka se satuttaa omaa puolisoa, vai eivätkö vain välitä?
Varsinkin pienemmillä paikkakunnilla maine leviää kyllä tosi nopeasti ja tällaiset naiset kyllä herättävät melkoista myötähäpeää,kun kaikki tietävät jo kuinka helppoja ja epätoivoisia tapauksia ovat. Sen lisäksi jälkikasvu kyllä taatusti kuulee näistä ja vähintäänkin huomaavat vanhempien kiristyneet välit.
Kuka hullu uskoo jotakin pikkupaikkakunnan juoruja? Ei kukaan täysipäinen. Äijät jotka on saaneet pakit niitä juttuja levittää.
Aika moni sen näkee esim. baarissa,kun eukko roikkuu lähes jokaisen vähänkään miestä muistuttavan olennon kaulassa..
Olet aikuinen ihminen, et voi syyttää perhettäsi ja sukulaisiasi siitä, miten sinun opiskelusuunnitelmat ovat ammuttu alas, kun sinulla on oikeasti ollut myös henkilöitä jotka tukee ajatusta lähteä opiskelemaan. Se ei kenellekään kuulu, että mitä teet, sinä päätät mitä teet ja sinulla oli hyviä ideoita eri aloista, mutta järkipuhe ei mennyt päähän kertaakaan. Sen sijaan pyörit kuntoutustuella ja mietit, että mitä tekisit ja uhkasit riistää itseltäsi hengen jos sinulta se tuki lopetetaan kun saavut tiettyyn ikään. Anteeksi, mutta minulta loppui myötätunto ja olen nyt keskittynyt omaan vointiini, en jaksa olla se jonka hartioille oksennetaan paha olo ja jatketaan elämää normaalisti.
Haluaisin sanoa ystävälleni, jonka olen tuntenut lapsesta asti, että hän on narsisti. En kuitenkaan sano, vaan otan etäisyyttä. Joka ikinen kerta kun hän ilmaisee olevansa ylivertainen muihin ihmisiin nähden, loittonen henkisesti kauemmas. Voi olla, että jossain vaiheessa suhteemme katkeaa kokonaan.
Ettei koko ajan tilaisi Matsmartilta herkkuja (kun ostaa muutenkin älyttömät määrät jo kaupoista. Joka päivä syö herkkuja) ja huijaa itseään väittämällä että ne "herkut" ei tule hälle. Olisi joskus esim kiva kokata yhdessä, mutta tiedän että hän ei pysty kokkaamaan seisten ollenkaan vaan aina pitää istua (myös kun paistaa, mikä sinänsä on terveysriski jos tulikuumaa paistorasvaa lentää naamalle/silmiin)
Haluaisin sanoa ystävälleni että myös minulla on tunteet ja joskus olisi kiva jos hänkin minua auttaisi ja kuuntelisi kuten minä häntä olen kaikki nämä vuodet kuunnellut sekä auttanut. Jos alan vähänkään puhumaan itsestäni tai vaikeuksistani, olettaen (jotenkin en vain tajua että tuskinpa hän kuuntelee vaikka sanoisin mitä) niin hän toteaa "niin" ja alkaa puhumaan itsestään. Mitenköhän tuostakin pääsisi sanomaan? Kun en loputtomiin jaksa, vaikka on muuten ollut ihana ystävä.
Olet hoikka ja näin +/- 5-kymppisenäkin ihan nätti, kuten minäkin. Meillä kummallakin on omistusasunto, töitä, koulutukset suoritettuina. Hysteeriset nuoruusvuotemme ovat takana. Minulla on ollut mies 25 vuotta ja sinulla vain parin vuoden ajan, josta siitäkin on aikaa. Syy on se tai ne, että toisin kuin minä, sinä taivastelet päivänselviä asioita kimittävällä äänellä ja roikut (roikuit) miehissä ahdistavasti, jopa stalkaten. Minäkin olisin paennut, jos olisin ollut ne miehet.
Olet itse se narsisti joksi muita jatkuvasti syytät. Voit katsoa maailman loppuun asti niitä videoita narsisteista ja heidän uhreistaan ja sovittaa sitä narsistin viittaa vihamiehillesi, todellisuudessa ongelma on omasi, et näe itseäsi. Kaikki ne elämänohjeet ja käskyt ovat jotain mitä tarvitsit itse kipeästi, et vain tajua kirjoittavasi itsestäsi ja itsellesi. Herää jo.
Sen että oon tukena jos/kun hän päättää alkaa pudottaan painoansa. Tiiän ettei oo helppoa, ja siksi haluaisinkin että ystäväni tietäisi sen että tuun olemaan hälle tukena, ja lenkkikaverina ym. En vaan uskalla sanoa mitään, kun hän suuttuu heti jos joku nostaa hänen painonsa esiin. on esim sylkenyt lääkäreitä päin kun he ovat nostaneet ystäväni ylipainon esille
Vierailija kirjoitti:
Ettei koko ajan tilaisi Matsmartilta herkkuja (kun ostaa muutenkin älyttömät määrät jo kaupoista. Joka päivä syö herkkuja) ja huijaa itseään väittämällä että ne "herkut" ei tule hälle. Olisi joskus esim kiva kokata yhdessä, mutta tiedän että hän ei pysty kokkaamaan seisten ollenkaan vaan aina pitää istua (myös kun paistaa, mikä sinänsä on terveysriski jos tulikuumaa paistorasvaa lentää naamalle/silmiin)
Mun kaveri kans tilaa fiksuruoalta, urjalan makeistukusta ja matsmartilta JÄÄTÄVÄT määrät karkkia, sipsejä, limsaa ja herkkuja oikeastaan joka viikko vaikkei hällä oo ylimääräistä rahaa. Lainailee kaikilta rahaa ja sitten ei oo rahaa maksaa takasin ja on polttanut ns sillat monen kaverinsa ja sukulaisensa kanssa kun niin paha tuo addiktio eikä osaa lopettaa. Oli ennen normipainoinen, mut noiden sivujen takia hän on nyt lihonut yli 50kg
Yksi kaveri löytyy, joka jatkuvasti hakeutuu lääkärille milloin mistäkin löydöksestä/oireesta, eikä se ole koskaan mitään vakavaa. Tekisi mieli sanoa, että sun oireilusi on psyykkistä, ei fyysistä ja relaa vähän.
Olet livenä kiva ja vain aavistuksen huuhaa-hörhö, mutta somessa olet niin rasittava huomio hoo uu oo är aa, että olen mykistänyt sinut. Annan muiden kavereidesi kommentoida (valehdella) päivitystesi alla, kuinka "kaunis ja vahva nainen" olet. On tässä muillakin ollut elämässä vaikeaa, leipäjonoa ja hoitojaksoja, mutten minä niistä asioistani mitään säälinkerjuuta ja someperformanssia tee, koska luonteeseeni kuuluu mm. arvokkuus. Enkä muuten yllättynyt, että takki auki aloittamasi yritystoiminta loppui puolen vuoden kohdalla, samaan aikaan kun aloittavan yrittäjän starttirahakin.
Vierailija kirjoitti:
Olet livenä kiva ja vain aavistuksen huuhaa-hörhö, mutta somessa olet niin rasittava huomio hoo uu oo är aa, että olen mykistänyt sinut. Annan muiden kavereidesi kommentoida (valehdella) päivitystesi alla, kuinka "kaunis ja vahva nainen" olet. On tässä muillakin ollut elämässä vaikeaa, leipäjonoa ja hoitojaksoja, mutten minä niistä asioistani mitään säälinkerjuuta ja someperformanssia tee, koska luonteeseeni kuuluu mm. arvokkuus. Enkä muuten yllättynyt, että takki auki aloittamasi yritystoiminta loppui puolen vuoden kohdalla, samaan aikaan kun aloittavan yrittäjän starttirahakin.
Arvokas käytöksesi ei näy ainakaan kommentissasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että luomuilunsa menee välillä pahasti yli. Esim.pesevät lapsen hampaat jollain luomuhammastahnalla ja lapsen suu on täynnä reikiä. Hammaslääkäristä asiaan puuttuneet ja uhanneet tehdä lasun, josta ystävä on pahana. Ei kuulema johdu hammastahnasta vaan geeneistä, kun vanhemmillakin on reikiä. Johtuisikohan kuitenkin siitä hammastahnasta... Ei ole normaalia, että tokaluokkalaisella on ollut jo lähemmäs 20 reikää.
Lisäksi ovat koko perhe huomattavan ylipainoisia (en tiedä miten on edes mahdollista niillä luomuruuilla). Tästä tekisi mieli sanoa siinä kohtaa, kun ystävä alkaa saarnata minulle (hoikalle ja urheilulliselle) kuinka ruokani, pesuaineeni ym. ovat myrkkyä, kun eivät ole luomua.
Outo hammastahna, jos aiheuttaa reikiä.
Hammashoitajana olen nähnyt näiden luomuilijoiden tekemät tuhot lastensa hampaissa. Se on aivan järkyttävää. Se on lapsen terveyden laiminlyöntiä ja lasuja todellakin tehtiin täysin syystä.
Ja tiedoksi, että nämä "geenit" on yleinen vitsi hammaslääkäreiden keskuudessa. Sellaista ei ole kuin huonot hammasgeenit. Kiille/kehityshäiriö voi olla, mutta muuten perusterveeltä lapselta sekään ei hampaita tuhoa, kun hoidetaan oikein hammaslääkärissä ja kotona. (Omalla lapsellani oli osittaista kiillehäiriötä, joten tiedän, mistä puhun.)Kyllä suun terveyksissä on paljon luontaisia eroja, ole miten hammashoitaja tahansa. Joidenkin suu vain kestää eli miten eli ja toisilta ne karisee melkein suudellessa.
Eikä niillä maitohampailla ole juuri väliä. Rehellisesti.
Tule sanomaan sitten, kun olet itse pitkän linjan hammashoitaja. Siihen asti vain surettaa ja säälittää kommenttisi. Eikö ole mitään väliä, että lapsella on hampaat kipeänä? Ja pahimmillaan se pikkuinen luulee, että jatkuva pieni särky suussa on normaalia. Yksikin alle kouluikäinen luomumamman lapsi ei pystynyt enää muuta syömään kuin smoothieita. Ja oli 5-vuotiaana 2-vuotiaan kokoinen. Aivan sairasta touhua.
Kuinka hammashoitajana näet tuon periytyvyyden? Tuleeko sinulle asiakkaat aina äiti+isä+lapset ryhmissä?
Lapsen tunteita voi ymmärtää ja tukea muutenkin kuin antamalla 9-vuotiaan lyödä ja riehua. Muutama tiukka käsky ei riko lasta.
Että tekopyhyytesi ilmastoasioiden suhteen on todella ärsyttävää. Kaveri jaksaa paasata ilmastonmuutoksesta ja ympäristöasioista, samaan aikaan itse pukkaa lisää lapsia maailmaan, on työssä jossa todella paljon matkustamista ja matkustaa leveästi myös vapaa-ajallaan, syö lihaa, ostelee uutta elektroniikkaa, ajaa autolla joka paikkaan ja rakennuttaa jättimäistä omakotitaloa, jotta oma perhe voisi elää "omavaraisesti ja ekologisesti".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvokas käytöksesi ei näy ainakaan kommentissasi.
Luitko tämän ketjun otsikon "Mitä sanoisit ystävällesi, mutta se ei olisi OK?" Tässä ketjussa ja av:llä yleensäkin sanotaan anonyyminä asioita joita omalla nimellä ja naamalla ei sanota.
Onko ihmisten kaveri/ystävyyssuhteet oikeasti näin pinnallisia, ettei voi sanoa mitä ajattelee? Varsinki tuollaisia lapsien ja eläinten hyvinvointiin liittyviä juttuja kannattais vaan sanoa, silläkin uhalla, että aiheuttaa toisessa tunteita. Joo, ymmärrän että jotku välttelee kaikenlaisia konflikteja, mutta luulis että se on kuormittavaa pitää sisällään juttuja ja kattoo vierestä ku toinen jatkaa samaan malliin parhaimmillaan just viattomien sivullisten kustannuksella. Eihän sitä kritiikin vastaanottamistakaan voi myöskään harjoitella, jos sitä ei uskalleta antaa. Jotenki oon mieltäny että kavereitten kans just voi puida ja puhua asioista.
Että jätä se miehesi, jota ei kiinnosta lapsensa kanssa oleminen ja huitoo ties missä.
Tämä! Miksi joidenkin naisten on pakko koko ajan hakea huomiota vierailta miehiltä? Eivätkö huomaa, kuinka se satuttaa omaa puolisoa, vai eivätkö vain välitä?