Mitä haluaisit sanoa ystävällesi, mutta se ei olisi OK?
Eli mitä haluaisitte sanoa, neuvo tai mielipide, josta teille aivan varmasti suututtaisiin ja katkaistaisiin välit? Minulla on ystävä jolla on kolme suurta koiraa, eikä niitä lenkitetä ollenkaan. Tekee pahaa eläinten puolesta ja niiden jätöksiä on milloin missäkin. Olen monesti vihjannut, että mennäänkö vaikka yhdessä lenkille, mutta ei. Inhottavaa, teen kohta elsun.
Kommentit (2621)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tanja, lopeta se vieraiden miesten huomion hakeminen ja keskity omaan perheeseesi ennen kuin on liian myöhäistä.
Sulla on aivan upea mies,jonka hajoitat tuolla toiminnalla. Ne muut miehet nauraa keskenään sulle selän takana, kun oot niin läpinäkyvän helppo ja epätoivoisesti tyrkytät itseäsi.Sun maine on jo tässä kaupungissa niin huono, että en viitsi sun kanssa kohta liikkua missään.
Lisäksi oot lihonu aivan hirveesti, jäät vielä yksin,kun miehesi joku päivä päättää jättää sut.Tämä! Miksi joidenkin naisten on pakko koko ajan hakea huomiota vierailta miehiltä? Eivätkö huomaa, kuinka se satuttaa omaa puolisoa, vai eivätkö vain välitä?
Varsinkin pienemmillä paikkakunnilla maine leviää kyllä tosi nopeasti ja tällaiset naiset kyllä herättävät melkoista myötähäpeää,kun kaikki tietävät jo kuinka helppoja ja epätoivoisia tapauksia ovat. Sen lisäksi jälkikasvu kyllä taatusti kuulee näistä ja vähintäänkin huomaavat vanhempien kiristyneet välit.
Kuka hullu uskoo jotakin pikkupaikkakunnan juoruja? Ei kukaan täysipäinen. Äijät jotka on saaneet pakit niitä juttuja levittää.
Aika moni sen näkee esim. baarissa,kun eukko roikkuu lähes jokaisen vähänkään miestä muistuttavan olennon kaulassa..
Jaa. Mä käyn baarissa pitämässä hauskaa ystävien kanssa, en kyttäämässä muita. Mistä edes tietää miksi joku puhuu monelle? Jospa ne on sen tuttuja, eikä ole lainkaan tarkoitus muuta kun jutella. Kun jos seksiseura haluaa, naisen ei todellakaan tarvitse koko baaria kiertää sellaista saadakseen.
Mutta joo tiedän, et tajua kun sulla ei ole kavereita, joten istut happamena katsomassa niitä jotka pitää baarissa hauskaa, ja sitten levität juttuja joiden paikkansapitävyys on olematon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tanja, lopeta se vieraiden miesten huomion hakeminen ja keskity omaan perheeseesi ennen kuin on liian myöhäistä.
Sulla on aivan upea mies,jonka hajoitat tuolla toiminnalla. Ne muut miehet nauraa keskenään sulle selän takana, kun oot niin läpinäkyvän helppo ja epätoivoisesti tyrkytät itseäsi.Sun maine on jo tässä kaupungissa niin huono, että en viitsi sun kanssa kohta liikkua missään.
Lisäksi oot lihonu aivan hirveesti, jäät vielä yksin,kun miehesi joku päivä päättää jättää sut.Tämä! Miksi joidenkin naisten on pakko koko ajan hakea huomiota vierailta miehiltä? Eivätkö huomaa, kuinka se satuttaa omaa puolisoa, vai eivätkö vain välitä?
Varsinkin pienemmillä paikkakunnilla maine leviää kyllä tosi nopeasti ja tällaiset naiset kyllä herättävät melkoista myötähäpeää,kun kaikki tietävät jo kuinka helppoja ja epätoivoisia tapauksia ovat. Sen lisäksi jälkikasvu kyllä taatusti kuulee näistä ja vähintäänkin huomaavat vanhempien kiristyneet välit.
Tässä oli kyse ystävistä, onko ne "jotkut naiset" sun ystäviä, vai eikö sulla ole sellaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka hullu uskoo jotakin pikkupaikkakunnan juoruja? Ei kukaan täysipäinen. Äijät jotka on saaneet pakit niitä juttuja levittää.
Aika moni sen näkee esim. baarissa,kun eukko roikkuu lähes jokaisen vähänkään miestä muistuttavan olennon kaulassa..
Jaa. Mä käyn baarissa pitämässä hauskaa ystävien kanssa, en kyttäämässä muita. Mistä edes tietää miksi joku puhuu monelle? Jospa ne on sen tuttuja, eikä ole lainkaan tarkoitus muuta kun jutella. Kun jos seksiseura haluaa, naisen ei todellakaan tarvitse koko baaria kiertää sellaista saadakseen.
Mutta joo tiedän, et tajua kun sulla ei ole kavereita, joten istut happamena katsomassa niitä jotka pitää baarissa hauskaa, ja sitten levität juttuja joiden paikkansapitävyys on olematon.
Nimenomaan, kaverista on kyse ja olen myös näiden miesten kaveri,joita tämä nainen yrittää. Käy sääliksi,kun he keskenään naureskelevat sitä,kuinka taas on tullut vonkausviestejä ja rakkaudentunnustuksia tältä naiselta.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja
Vierailija kirjoitti:
Että luomuilunsa menee välillä pahasti yli. Esim.pesevät lapsen hampaat jollain luomuhammastahnalla ja lapsen suu on täynnä reikiä. Hammaslääkäristä asiaan puuttuneet ja uhanneet tehdä lasun, josta ystävä on pahana. Ei kuulema johdu hammastahnasta vaan geeneistä, kun vanhemmillakin on reikiä. Johtuisikohan kuitenkin siitä hammastahnasta... Ei ole normaalia, että tokaluokkalaisella on ollut jo lähemmäs 20 reikää.
Lisäksi ovat koko perhe huomattavan ylipainoisia (en tiedä miten on edes mahdollista niillä luomuruuilla). Tästä tekisi mieli sanoa siinä kohtaa, kun ystävä alkaa saarnata minulle (hoikalle ja urheilulliselle) kuinka ruokani, pesuaineeni ym. ovat myrkkyä, kun eivät ole luomua.
Outo hammastahna, jos aiheuttaa reikiä.
Ehkei hammastahna itsessään aiheuta vaan fluorin puute. Sama kun vedellä pesisi tai puutikulla kaivelisi niin kuin ennen vanhaan. Silloin ennen vanhaan, kun kolmekymppisillä ei ollut enää omia hampaita suussa.
Eli jos hammastahnaa ei olisi koskaan keksitty, niin kaikilla olisi hirveän reikäiset hampaat? Vaikka niitä harjattaisiin, niin se ei auttaisi mitään?
Aivan. Fluori on välttämätöntä hampaille. Suurelle osalle suuresta ikäluokasta laitettiin tekohampaat jo rippikouluiässä. Esim äitini perheessä.
Tekohampaat olivat myös "muotia". Poistatettiin hyviäkin hampaita , jotta saadaan muodikas statussymboli suuhun. Voi verrata vaikkapa nykyisiin huulitäytteisiin.
Vaikka tämä nyt tosi ohi aiheen meneekin, niin en vaan voi uskoa tuota, että reiät hampaissa johtuis fluorin puutteesta. Vähän niinkö sairaudet johtuis lääkkeiden puutteesta, ei pidä paikkaansa.
Kun päätit mennä naimisiin miehesi kanssa, tiesit jo, millainen hän on: saamaton, kiukuttelee, ei osallistu kotitöihin, antaa muiden kohdella sinua miten hyvänsä. Silti piti saada päivä prinsessana ja tehdä pari lastakin tuohon auvoon.
Nyt olet sitten monta vuotta valittanut, kuinka mies ei hoida lapsia, on jatkuvasti pahalla tuulella, ei osallistu kotitöihin,...
Olen todella harmissani puolestasi, mutta et voi väittää että tämä todella tuli sinulle puskista. Olen helvetin kyllästynyt kuuntelemaan tätä samaa naukumista kyseisestä asiasta, jolle et selvästikään aio tehdä yhtään mitään. Joskus täytyy vain ihmetellä, onko ongelma todellinen vai miksi joku haluaa katkeroitua elämällä elämää, jollaista ei halua.
Sinä olet vahva. Sinä olet kaunis, älykäs ja mahtava tyyppi. Saisit aivan varmasti miehen, joka kohtelee sinua hyvin.
Tee ihmeessä eläisuojeluilmoitus! Joka lemmikin ottaa, se siitä huolehtikoon ja jos ei, niin eläin pois. 😢
Ei ole millään lailla sinulta pois, että minulla on ja sinulla ei. Sä et vaan viitsi nähdä vaivaa sen eteen, että saisit asioita. Me muut ollaan käyty kouluja, saatu työpaikkoja, pariuduttu ja päästy elämässä eteenpäin kovalla työllä.
Sä maleksit edelleen vanhempiesi nurkissa vaikka oot 30 ja osoitat vahvaa incel-asennetta, koska naiset eivät halua työtöntä vätystä. Se on ihan sun oma vikas, ei niiden naisten tai meidän muidenkaan. Haet hienoja työpaikkoja, joista maksettaisiin hyvin, koska olet täysin kouluttamattomana arvokkaampi kuin vaikkapa mäkkärin kassa. Me muut aloitettiin sieltä mäkkärin kassalta yli 10 vuotta sitten kun jostain se työnteko ja elämä vaan yksinkertaisesti pitää aloittaa. Ei sulle ole olemassa oikotietä tai helpompaa reittiä kuin meille muille, vaikka epätoivoisesti sellaista etsitkin. Kyllä muakin ärsyttäisi tässä vaiheessa alottaa sieltä pohjalta, mutta kaiken tän valitsit ihan itse.
Että ei se maailma pelastu, vaikka kaikista tulisi vegaaneja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olet ilmaissut tunteesi miehelle ja hän ei vielä puolenvuodenkaan päästä ole antanut sinulle vastausta haluaako hän tapailla sinua vai ei, niin se syy siihen ei ole, että hänellä on varmaan muuta hirvittävää stressiä elämässä, ettei pysty sanomaan kyllä/ei. Luulisi aikuisen miehen pystyvän sanomaan "Olen kiinnostunut, mutta nyt on huono hetki" tai "Kiitos, ei kiitos" tai "En ole juuri nyt etsimässä kumppania" tai "Mikä ettei, lähdetäänkö kahville?"
Eräs mies teki tuollaista kiinnostuneelle naiselle, koska nainen ei nykyisessä tukevoituneessa kunnossa viehättänyt fyysisesti. Mutta mies oli nähnyt miten hyvännäköinen nainen oli aiemmin hoikempana, joten joutui sellaiseen vaikeaan odotustilaan "josko se nyt vaikka laihtuisi" eikä osannut sanoa juuta eikä jaata.
Niin, se ikisinkkumies.
Miehen pitäisi taas huolia ihan millainen nainen tahansa tai on ikisinkku luuseri p*ska, jep jep.
Että se sun miehesi on pettänyt sua ja luultavasti tekee sitä edelleen, ja että miksi sun pitää olla noin olevinaan ja ilkeä kaikille sun ympärillä. Kyllä kaikki näkee että oot kiree ku viulunkieli koska oot hajoamassa ihan justiin. Eikä sun tarvi kertoa muille miten elämää pitäisi elää, et ole parempi kuin muut, vaikka niin kuvittelet siinä mersussasi armonpullia jaellessasi.
Sun kissanomistajuutesi ei ole ollenkaan sen parempaa kuin mun, vaikka minä tykkään rotukissoista ja ne ovat siksi sisäkissoja. Syötän niille laadukasta ruokaa, ulkoilutan valjaissa ja tarjoan taatusti riittävästi aktiviteettia. Silti aina jaksat vähätellä ja valistaa ohimennen, kuinka mun kissat on varmaan niin onnettomia, kun eivät pääse vapaana ulkoilemaan.
Sä sen sijaan pidät kissaasi kovilla talvipakkasillakin yötä myöten ulkona palelemassa, syötät sokeroitua Latzia sille ja annat sen tappaa pikkulintuja ja muita, sekä tietenkin olla alttiina vaaroille. Nyt olet muuttamassa maalta kaupunkiin rivitaloon jossa myös aiot pitää kissaas vapaana, koska "kissan kuuluu ulkoilla vapaana". Kissoja ei saa pitää asuinalueella vapaana ja toivon, että sun uudet naapurit vetää herneen nenään aiheesta.
Kaikille ystäville yhteisesti. Jos mulla on jokin asia, josta puhun, en kaipaa neuvoja vaan kuuntelua. Puhuminen on vain tapa järjestellä omia ajatuksia. Paljastatte vaan joka kerta, miten paljon parempana itseänne pidätte. Elkää ihmetelkö jos siis en soittele itse tai kysele mihinkään. Ei jaksa aina ottaa sitä täyslaidallista paskaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Että olet rakas ja tärkeä minulle. Mutta suurin osa vaivoistasi johtuu painostasi.
Olen jo hiukan kyllästynyt vuosia kestäneeseen valittamiseesi kipeistä polvistasi, lonkistasi, nilkoistasi, selästäsi jne. Sekä siihen että liikut niin hitaasti, että kanssasi on tuskastuttavaa kierrellä esim kaupungilla kun haluat pysähtyä lepäämään jatkuvasti etkä voi hengästymiseltäsi keskustella. Kyllä ikäisesi ihmisen tulisi voida kävellä 5km ilman ongelmia. Tai nousta portaita.
Voisit paljon paremmin jos laihduttaisit.
Olen vasta 40, mutta en ole pystynyt koskaan kävelmään 5km ilman ongelmia. Ei ole iästä kiinni pystyykö kävelemään vai ei.
Aika paljon ylipainoon liittyviä avautumisia ja pakko liittyä tähän. Kaverille sanoisin kans ettei sun tarvi itseäsi hemmotella herkkuaterialla ja mässyllä joka hemmetin pikkujutusta, et todellakaan ole ansainnut niitä tyyliin kun tyhjensit tiskikoneen. Muut ihmiset tekee niitä asioita ihan normaaleina toiminaan. Olet jo turhankin tuhdissa kunnossa näistä itsesi palkitsemisista ja olisi ihan hyvä pudottaa "muutama" kilo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja
Vierailija kirjoitti:
Että luomuilunsa menee välillä pahasti yli. Esim.pesevät lapsen hampaat jollain luomuhammastahnalla ja lapsen suu on täynnä reikiä. Hammaslääkäristä asiaan puuttuneet ja uhanneet tehdä lasun, josta ystävä on pahana. Ei kuulema johdu hammastahnasta vaan geeneistä, kun vanhemmillakin on reikiä. Johtuisikohan kuitenkin siitä hammastahnasta... Ei ole normaalia, että tokaluokkalaisella on ollut jo lähemmäs 20 reikää.
Lisäksi ovat koko perhe huomattavan ylipainoisia (en tiedä miten on edes mahdollista niillä luomuruuilla). Tästä tekisi mieli sanoa siinä kohtaa, kun ystävä alkaa saarnata minulle (hoikalle ja urheilulliselle) kuinka ruokani, pesuaineeni ym. ovat myrkkyä, kun eivät ole luomua.
Outo hammastahna, jos aiheuttaa reikiä.
Ehkei hammastahna itsessään aiheuta vaan fluorin puute. Sama kun vedellä pesisi tai puutikulla kaivelisi niin kuin ennen vanhaan. Silloin ennen vanhaan, kun kolmekymppisillä ei ollut enää omia hampaita suussa.
Eli jos hammastahnaa ei olisi koskaan keksitty, niin kaikilla olisi hirveän reikäiset hampaat? Vaikka niitä harjattaisiin, niin se ei auttaisi mitään?
Aivan. Fluori on välttämätöntä hampaille. Suurelle osalle suuresta ikäluokasta laitettiin tekohampaat jo rippikouluiässä. Esim äitini perheessä.
Tekohampaat olivat myös "muotia". Poistatettiin hyviäkin hampaita , jotta saadaan muodikas statussymboli suuhun. Voi verrata vaikkapa nykyisiin huulitäytteisiin.
Vaikka tämä nyt tosi ohi aiheen meneekin, niin en vaan voi uskoa tuota, että reiät hampaissa johtuis fluorin puutteesta. Vähän niinkö sairaudet johtuis lääkkeiden puutteesta, ei pidä paikkaansa.
Jep, mäkään en taida uskoa, ett ihmiset ei eläis vanhoiksi ilman lääketiedettä ja muita tieteitä. Eiku hetkoneeeen entäs historia?
Hän valittaa, ettei löydä ikinä kumppania. Sitten kun hän puhuu miehistä joihin on ihastunut ja satun näkemään näitä livenä tai vaikka kuvissa, niin voin heti sanoa, ettei hänellä ole mitään mahdollisuuksia. Hän on itse lyvalla sanoen keakunkertainen nainen, mutta ihastuu vain utseään parempitasoisiin miehiin. Haluaisin siis sanoa, että laskee rimaansa realistisempaan suuntaan, tai lopettaa valittamisen.
Se että sinulla ja miehelläsi menee 150€ viikossa ruokakauppaan johtuu siitä että et ymmärrä kilo ja litrahinnosta mitään. Lisäksi teidän mehunjuomiseenne menee monta kymmentä euroa viikossa.
On inhottavaa että valitat kuinka kallista kaikki on, kun itse ostat aina kalleinta.
Mulla kans tämä koirajuttu. Oli kaksikin kaveria, joilla koira pienessä kerrostaloyksiössä.
Toinen lähti aamuviiden jälkeen töihin ja palasi joskus viideltä iltapäivällä. Koira koko ajan yksin yksiössä.
Toisella ihan sama, lähti kuuden aikaan töihin, ja oli myös lauantait töissä, tosin silloin lyhyempi päivä.
Oli todella surku niitä koiraparkoja, mutta en hirvennyt sanoa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Että lopettaisi lastensa mikromanageeraamisen. Hirveä katsoa kun lapset ei tee mitään oikein. Suunnilleen ruoan pureskelukin tapahtuu hänen mielestään väärin.
Itse voisit lopettaa tuollaisten epäsanojen kuin "mikromanageeraus" käytön. Kammottavampaa kuin pahinkaan lähiösuomi.