Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä haluaisit sanoa ystävällesi, mutta se ei olisi OK?

Vierailija
03.10.2022 |

Eli mitä haluaisitte sanoa, neuvo tai mielipide, josta teille aivan varmasti suututtaisiin ja katkaistaisiin välit? Minulla on ystävä jolla on kolme suurta koiraa, eikä niitä lenkitetä ollenkaan. Tekee pahaa eläinten puolesta ja niiden jätöksiä on milloin missäkin. Olen monesti vihjannut, että mennäänkö vaikka yhdessä lenkille, mutta ei. Inhottavaa, teen kohta elsun.

Kommentit (2621)

Vierailija
101/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 selfietä päivässä ei ole tervettä

Vierailija
102/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että hän on itsekäs ja herkkähipiäinen. Ei pysty puhumaan itselle vaikeista asioista vaan jättää tärkeitä ja pitkäaikaisia (hyviä) ihmissuhteita taakseen kertomatta toiselle osapuolelle miksi katoaa kokonaan ja skippaa ihmissuhteita.

Kuka sinä olet päättämään toisen puolesta? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok että juokset iltaisin myöhään muiden naisten seurassa, vaikka kotona odottaa perhe.

Vierailija
104/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että ota nyt ero siitä mieslapsesta, kun kerran lapsetkin jo inhoavat isäänsä, ja isä tuntuu inhoavan lapsia. Eikä ole kyse edes teini-ikäisistä hankalista lapsista, vaan hädin tuskin kouluikäisistä. Samoin sanoisin että älä nyt hyvä ihminen ota mitään lemmikkejä, kun ne kerran ovat pelkkä riesa ja ne hoidetaan niin vähällä kuin vain ikinä kehtaa. Eläinlääkäriin sentään pääsevät aina tarvittaessa, mutta esim. koiraa ei ymmärretä lainkaan, ei käytöstä, ei tarpeita, ei edes koiran perusluonnetta. Otetaan vaan se kivannäköinen ja sopivan kokoinen koira yhtään miettimättä koiran käyttötarkoitusta. Sitten ihmetellään kun metsästyskoira ei pysykään vapaana pihassa tai lähistöllä metsälenkillä vaan häipyy hajujen perässä.

Mutta kun naisella kuuluu olla mies, lapset, omakotitalo ja lemmikit. Ihan sama onko ne sitä mitä nainen haluaa, kun niin kuuluu vaan olla.

Vierailija
105/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele vastaamaan viesteihin, kun lupaat.

Vierailija
106/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mä pystyn matkustamaan koska en ostele merkkivaatteita, -laukkuja, ja -kenkiä. Että en mä tienaa käteen kuin pari sataa enemmän kuin sinä, mutta mä priorisoin eri tavalla enkä odota saavani kaikkea mitä ikinä haluan. Että ei sulle automaattisesti kuuluisi kaikki sekin mitä joku muu sattuu saamaan, vaan jokainen meistä joutuu valitsemaan sen, mitä eniten haluaa ja jättää jotain muuta hankkimatta. Että taas sä ostit 300€ mekkoja joita et voi juuri koskaan missään käyttää, vaikka sillä rahalla pääsisi jo pitkälle auton huoltamisessa.

Vierailija
107/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ehkä vika ei ole aivan kokonaan kuitenkaan minussa, kun tapaamiset ovat vähentyneet. Olen todella isossa elämänkriisissä ja voimavarat on todella loppu, en pysty terapioimaan ketään muuta tällä hetkellä. Olen itse ammattiavun piirissä ja päivät kuluu sumussa. Minulle kävisi kyllä tapaamiset ihan arkisissa merkeissä, mutta koska en jaksa olla likasanko, seura ei kelpaa.

Vierailija
108/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te olette ystäviä ihmisten kanssa, joita inhoatte ja halveksitte? Omituista.

Vierailija
109/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se jatkuva kiroilu. Tiedän että olet oppinut kielenkäyttösi lapsuudenkodistasi, mutta ei ole ok että ikäisesi aikuinen nainen hokee v*ttua joka toisessa lauseessa. Hoet sitä myös alakoululaisen lapsesi kuullen, sekä julkisissa paikoissa kuten kaupassa ym. Kielenkättösi antaa sinusta sivistymättämän white trash- vaikutelman.

Vierailija
110/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että aika epätodennäköistä, että jokainen ihminen hänen lähipiirissä (isä, ex, kaveri, työkaveri) olisi narsisti.

Mulla: ex, toinen vanhemmista ja entinen kollega (kunnes irtisanottiin epäasiallisesta käytöksestä). 

On se mahdollista. 

Voisiko olla mahdollista, että he olisivat hankalia ihmisiä, eivät narsisteja?

Vierailija
111/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että luomuilunsa menee välillä pahasti yli. Esim.pesevät lapsen hampaat jollain luomuhammastahnalla ja lapsen suu on täynnä reikiä. Hammaslääkäristä asiaan puuttuneet ja uhanneet tehdä lasun, josta ystävä on pahana. Ei kuulema johdu hammastahnasta vaan geeneistä, kun vanhemmillakin on reikiä. Johtuisikohan kuitenkin siitä hammastahnasta... Ei ole normaalia, että tokaluokkalaisella on ollut jo lähemmäs 20 reikää.

Lisäksi ovat koko perhe huomattavan ylipainoisia (en tiedä miten on edes mahdollista niillä luomuruuilla). Tästä tekisi mieli sanoa siinä kohtaa, kun ystävä alkaa saarnata minulle (hoikalle ja urheilulliselle) kuinka ruokani, pesuaineeni ym. ovat myrkkyä, kun eivät ole luomua.

Outo hammastahna, jos aiheuttaa reikiä.

Hammashoitajana olen nähnyt näiden luomuilijoiden tekemät tuhot lastensa hampaissa. Se on aivan järkyttävää. Se on lapsen terveyden laiminlyöntiä ja lasuja todellakin tehtiin täysin syystä.

Ja tiedoksi, että nämä "geenit" on yleinen vitsi hammaslääkäreiden keskuudessa. Sellaista ei ole kuin huonot hammasgeenit. Kiille/kehityshäiriö voi olla, mutta muuten perusterveeltä lapselta sekään ei hampaita tuhoa, kun hoidetaan oikein hammaslääkärissä ja kotona. (Omalla lapsellani oli osittaista kiillehäiriötä, joten tiedän, mistä puhun.)

Ei kyllä pidä täysin paikkaansa. Minä sekä siskoni olemme molemmat lapsesta asti hoitaneet hampaitamme hyvin, lisäksi kumpikin ravannut hammaslääkärissä oikomishoidon vuoksi ihan pienestä pitäen. Siitä huolimatta, että olemme aina tunnollisesti huolehtineet hampaistamme ja käyneet ammattilaisella, on kummallakin taipumusta hampaiden reikiintymiseen jne. Ikinä emme ole sokeria tai muutakaan epäterveellistä liioin syöneet, mm. lapsuudessa oli tarkka karkkipäivä ja muulloin ei makeisia syöty kuin vain poikkeustilanteissa.

OT syljen mineraalipitoisuus ja tyyppi vaikuttaa. Silleen karkeasti jaettuna toinen sylkityyppi kovettaa hampaita ja hammaskiveä tosi helposti, joten reikiä ei yleensä tule mutta hammaskivi on usein ongelma. Toiselle tyypille ei taas tule hammaskiveä helpolla, mutta reikiä sitäkin enemmän.

Ystäväni on hammaskiven kerääjä ja joutuu käymään useasti vuodessa hammaskivenpoistossa, reikiä edelleen keski-iässä nolla. Itse olen se reikien kerääjä, joka kävi ensimmäistä kertaa hammaskivenpoistossa vasta 40-vuotiaana ja pikkusen löytyi siivottavaa, mutta lähes kaikki hampaat on paikattu 2-3 kertaa.

Ihanaa, kohtalotoveri. Aina tuntee huonoa omaatuntoa kun taas on reikä hampaassa. Vaikka hammaslääkärikin on sanonut, että suusta kyllä näkee että omahoito on hyvää. Hammaskiven poisto on melkein kamalampaa kuin reikien paikkaaminen, joten olen hyvin tyytyväinen siihen, että sitä tulee hyvin minimaalisesti.

Vierailija
112/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että et tule koskaan saamaan pysyvää työpaikkaa tai parisuhdetta, jos ainoa konfliktinratkaisukeinosi on häipyä.

Vierailija
113/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parillekin ystävälle tekisi mieli sanoa, että ei teidän taiteenne tule koskaan tuomaan leipää pöytään. Ei teidän väkerryksistänne kukaan halua maksaa. Olette molemmat jo melkein 40-vuotiaita, ja edelleen yksi kituuttaa tuilla kun perusduuni ei käy, ja toinen käy jo ties kuin monetta luovan alan tutkintoa, niin kuin se mitään auttaisi. Miksi taide ei voisi olla harrastus työn ohessa?

Vierailija
114/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että on käsittämättömän itsekäs. Selittää loputtomasti omasta elämästään, ei koskaan kysy kuulumisia. Ja kaiken tämän päälle on tekopyhä - vaikkakin olevinaan kovasti uskovainen. On maailman paskin lähimmäinen ja aikoinaan surkea äiti. Siinäpä ne enimmät.

Haluaisitko avata meille lukijoille että minkä ihmeen takia olet hänen ystävänsä, jos ole tuota mieltä hänestä?

Vierailija
115/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että aika epätodennäköistä, että jokainen ihminen hänen lähipiirissä (isä, ex, kaveri, työkaveri) olisi narsisti.

Mulla: ex, toinen vanhemmista ja entinen kollega (kunnes irtisanottiin epäasiallisesta käytöksestä). 

On se mahdollista. 

Narsismi ja epäasiallinen käytös eivät ole synonyymejä.

Vierailija
116/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehottaisin vähentämään, jopa lopettamaan Alkon naukkaulun vapaapäivinä, koska muuttuu todella riudanhaluiseksi ja hankalaksi. Muutamasta sidukasta ei kohtuukäyttäjälle liene niin suurta haittaa mutta pitääkö aina kiskaista itsensä umpikänniin.. Sitten soittelee itkupotkupuheluita. Ei kiva. Selvinpäin todella fiksu ja asiansa hoitava. En ole jostakin syystä uskaltanut ottaa asia puheeksi että laita nyt helkkarissa se korkki kiinni kun et osaa ottaa.

Vierailija
117/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän tulee myöhemmin katumaan sitä, että päätyi parisuhteeseen miehen kanssa, jonka kanssa ikäeroa on _todella_ paljon. 

Tai sitten ei. Miksi katuisi?

Koska vanhat miehet muuttuvat koko ajan vain kuvottavimmiksi.

Ja sinäkö et?

Vierailija
118/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tapailusuhteesi joka kesti 3-4kk ei päättynyt siksi että sinä olisit ollut liian lihava, tai kalju, vaan siksi että sinä et ole päästäsi terve. Sinulle se nainen sanoi ettei sittenkään taida nähdä teitä parisuhteessa, ja hän tarkoitti sillä sitä että oli oppinut tuntemaan sinua sen verran että huomasi ettet ole ns normaali, vaan aika tympeä tyyppi, joka keksii asioita, valehtelee tietävänsä asioita joita ei tiedä, ja joka kertoo muille miten heidän pitäisi elää(koskee lisäravinteita joista sinä tiedät mitä kenenkin pitää syödä moni tuhatkertaisia annoksia ja jos hän ei syö, niin saa syyttää itseään kaikista sairauksistaan).

Vierailija
119/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok jatkuvasti pyydellä palveluksia tyyliin "sä varmaan voit heittää mut sinne?", "sähän voisitkin ottaa meidän lapset perjantaina hoitoon, ne niin tykkää susta ja meillä on Matin kanssa menoa", "Sä varmaan voit tulla leipomaan lasten synttäreitä varten meille koko lauantaiksi, tarttisin vähä jeesiä". Etkä koskaan edes sano kiitos, tai osoita kiitollisuutta antamastani avusta. Kuitenkin kun itse tarvin apua, niin sulla on kiireitä. Opettele pyytämään kohteliaasti, älä olettavasti ja osoita vilpitöntä kiitollisuutta.

Siis vitsi miten paljon mua riepoo tommoset olettavat pyynnöt ja sitten ne naamioidaan lasten tai kehujen avulla sellaisiksi, ettei niistä voi kieltäytyäkään. Voi saatana sentään.

Miksi ei voi kieltäytyä? Tottakai voi. Sinä itse mahdollistat lokkeilun suostumalla aina. Sano suoraan, ja lopeta uhriutuminen.

Vierailija
120/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että et tule koskaan saamaan pysyvää työpaikkaa tai parisuhdetta, jos ainoa konfliktinratkaisukeinosi on häipyä.

No mä oon ainakin huomannu että pysyvät työpaikat ja parisuhteet tuntuu aina menevän toisille vaikkei mitään konflikteja olisikaan. Mä taidan olla vähän tämmöinen täyteihminen. Sivusta tämäkin.