Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluaisit sanoa ystävällesi, mutta se ei olisi OK?

Vierailija
03.10.2022 |

Eli mitä haluaisitte sanoa, neuvo tai mielipide, josta teille aivan varmasti suututtaisiin ja katkaistaisiin välit? Minulla on ystävä jolla on kolme suurta koiraa, eikä niitä lenkitetä ollenkaan. Tekee pahaa eläinten puolesta ja niiden jätöksiä on milloin missäkin. Olen monesti vihjannut, että mennäänkö vaikka yhdessä lenkille, mutta ei. Inhottavaa, teen kohta elsun.

Kommentit (2639)

Vierailija
661/2639 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeasti todella lapsellinen ja ilkeä ihminen, joka kiukuttelee ja itkee ihan mitättömistä ja turhista asioista. Koko ajan sinusta on jokin asia huonosti. Koskaan ei mikään asia ole sinulle mieleen, keksit aina vaikka väkisin asioita, joista saat aiheen kiukutella, suuttua ja huutaa ihmisille. Kukaan ei osaa olla sinulle mieliksi, koska teki sitten niin tai näin, niin aina menee väärinpäin. Valitat myös koko ajan siitä, että kuinka sinulla on aina niin vaikeaa, mutta et osaa ottaa huomioon sitä, että ei muillakaan aina niin helppoa ole varsinkaan kun joutuu kuuntelemaan sitä lapsellista kiukuttelua, huutoa, kiroilua ja nimittelyä. Mutta koska olet selvästikin jälkeenjäänyt, niin et ymmärrä, että miksi kukaan ei oikeasti halua olla sinulle ystävä, vaikka oletkin mielestäsi kaikkien tuntemiesi ihmisten ystävä. Eikä se ole oikeasti huumorintajua vaan kiusaamista kun keksit ihmisille lempinimiä, joilla kutsut heitä. Eivät ne ole lempinimiä vaan pilkkaamista.

Miksi olet ystävystynyt hänen kanssaan? Miksi hän on ystäväsi, vaikka inhoat ja halveksit häntä?

Vierailija
662/2639 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinänsä ystävä - mutta yläasteen kaveriporukkaan kuulunut, kuitenkin monien kokema kiusaaja. Haha, onko kaikki sun vaatteet pelkkää Seppälää, miten sä kehtaat pukeutua noin, miten voit tykätä tuosta tyypistä blablaa päivittäistä kritiikkiä ja nälväilyä, jälkeenpäin typerää teinihömppää, mutta tuolloin loukkaavaa.. Olisi ollut parempi jo silloin jättää hänet ulos kaveriporukasta, mutta päsmäröivä pomottaja piti meitä jatkuvasti varpaillaan ilkeillä juoruilla toisistamme selän takana, ja 14v kai yritimme mielistellä mieluummin kuin itse joutua uhriksi

Laittaa 30+v sydäntäriistävän some-postauksen siitä miten hirveästi häntä on aikoinaan koulukiusattu 🙄 hyvä puoli tässä tosin, että sain uudelleen yhteyden moniin vanhoihin ystäviin jotka ottivat yhteyttä postauksen tiimoilta että MITÄH?? Hänhän oli meidän luokan suurin koulukiusaaja kaikkia kohtaan.. 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/2639 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilkkaat suhdettani, mutta löysin sen mitä etsin: ihmisen joka osaa rakastaa ilman henkistä vakivaltaa.

Vierailija
664/2639 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole rehellinen ja suorapuheinen vaan kusipää. Vaikka Suomessa on sanavapaus, niin et saa sanoa silti kaikkea mitä sylki suuhun tuo. Sitäkin kehtaat ihmetellä, että miksi en halua olla sinuun enää tekemisissä kun minun ollessani sairaalan psykiatrisella osastolla olit haukkunut minua tutuillemme vajaamieliseksi, pakkohoidon tarpeessa olevaksi ja väkivaltaiseksi rikolliseksi, joka saattaa milloin tahansa hyökätä sinun kimppuusi hakkaamaan sinut.

Vierailija
665/2639 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että hoida itse lapsiasi kun niin suureen ääneen ja kiitollisena aina toitotat miten perhe on suuri siunaus. Eli tee myös itse niin kuin saarnaat.

Pidät pienet taaperot pitkiä päiviä hoidossa ja vietät aina vain uuden vauvan kanssa mammalomaa aivan kuin olisit joka kerta vain yhden lapsen äiti. Kun pieni 2-vuotiaasi on todella kipeänä ja poissa päiväkodista niin pidä sylissä ja anna läheisyyttä äläkä aina anna mummolle hoitoon. Kyllä pärjäisit ne päivät vauvan ja taaperon kanssa. Se sinun 2v. on edelleen sinun pieni lapsesi. Ja se sinun kyselyikäinen 4v. lapsesi tarvitsee vielä äitiä paljon, olet itse sanonut että lapsi kyselee päiväkodissa ja mummon luona äidin perään. Kun 2v. heräilee yöllä ja pyytää äitiä. Nämä kaikki ovat merkkejä että lapsilla on äidin kaipuu. Vastaa siihen. Ne ovat kerran pieniä.

Vierailija
666/2639 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota joskus kuvia jostain muustakin kuin itsestäsi peilin kautta, herranjumala sentään!

- Lenkille lähdössä: kuva itsestä eteisessä lenkkivaatteet päällä.

-Leipomaan alkamassa: kuva itsestä keittiöessu päällä ja kaulin kädessä.

- Vierailulle  lähdössä: kuva itsestä eteisessä vierailuvaatteet ja meikit päällä.

- Kauppaan lähdössä: kuva itsestä arkikauppavaatteet päällä, kauppakassi olalla.

- Töihin lähdössä: kuva itsestä eteisessä töihinlähtövaatteet päällä, eväskassi käsivarrella.

- Alkamassa katsomaan telkkua: kuva itsestä kotiasu päällä ja villasukat jalassa, muumimuki kädessä.

- Yökerhoon lähdössä: kuva itsestä eteisessä bilevaatteet, bilemeikit ja bilehiukset valmiina,  etkopaukkulasi kädessä. Joskus tässä jopa sen verran vaihtelua, että kuva onkin otettu yökerhon vessassa, eikä omassa eteisessä: WOU mitä luovuutta! ;) :D

... Ihmisiä kyllä kiinnostaisivat - edes silloin tällöin - ennemmin vaikkapa kauniit maisemakuvat tms., mitä sieltä puhelimen takakamerasta näkyisi, jos SINUA vain joskus yhtään kiinnostaisi joku muukin kuin se oma, pinnallinen itsesi: minäminäminäminä! :(

Vierailija
667/2639 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella huolissani Sinusta.  Juomme yhdessä olutta ja kuuntelemme musiikkia, mutta  minä pystyn lopettamaan ja menemään aamulla töihin - sinä et.  

Minä kiitän seurasta ja olen lähdössä, sinä kaivat bongin tai neulan esiin. 

Toiselle rakkaalle ystävälleni:  olen todella pahoillani, että kasvoimme erillemme.  Minä todella rakastin/rakastan sinua - ei ole helppoa miehenä löytää ystävää, jonka kanssa voi käydä syvällä emootioissa - pystyimme puhumaan puberteetista, isättömyydestä, taloudesta, itkimme, nauroimme, joimme yhdessä. Tappelimme yhdessä, rakastuimme samaan aikaan, masturboimme pimeässä yhdessä, tuimme toisiamme - valtava ikävä.

Vierailija
668/2639 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehei, ei sulla ole adhd:ta. Työttömyys, rahahuolet ja ylipäätään lähes kaikki ongelmas on aiheutuneet pitkällisen päihteidenkäytön ja sähläämisen tuloksena. Joo, ja et pääse eläkkeelle 50-vuotiaana, vaikka hakemalla hakisit diagnoosia.

Pitkällinen päihteidenkäyttö ja sählääminen kuulostaa aika tyypillisestä (hoitamattomalta) adhd:lta.

Vierailija
669/2639 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihana tyyppi ja rakas ystävä, mutta mitä oikein ajattelit, kun lähdit koko lomaksi juhlimaan etelään, jotta edes hetkeksi voisit unohtaa katastrofaalisen taloudellisen tilanteesi?

Vierailija
670/2639 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen todella huolissani Sinusta.  Juomme yhdessä olutta ja kuuntelemme musiikkia, mutta  minä pystyn lopettamaan ja menemään aamulla töihin - sinä et.  

Mikset sano?!?! :O Johan tuossa on oikeasti aihetta sanoa, ertä olet huolissasi! Sekin on tuossa tilanteessa aika kevyt ilmaisu... :(

Vierailija
671/2639 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ei kannata sanoa, 

Vierailija
672/2639 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paria poikkeusta lukuun ottamatta lähes kaikilta kavereilta, joilla on lapsia, tekisi mieli kysyä miten sun pää kestää sen että olet tuonut tänne maailmaan uusia ihmisiä etkä kuitenkaan tee erityisen paljoa varmistaaksesi, että sun lapsilla ja heidän lapsillaan on elinkelpoinen maapallo. Autoilu, lihan ja maitotuotteiden syöminen, matkustelu, kaikki jatkuu ennallaan vaikka on selvää että se tie tietää luonnonkatastrofeja, isoja muuttoliikkeitä, levottomuuksia, jopa sotia. Poliittinen aktiivisuus on minimaalista. Tuntuu että valtaosa on halunnut itselleen lapsia täysin itsekkäistä syistä miettimättä sitä, mitä lapset joutuvat isommiksi kasvettuaan ja aikuisina kohtaamaan.

Itse kysyisin myös, että miten ette yhtään mieti sitä, että tulette tavalla tai toisella siirtämään lapsiinne kaikki nuo omat vahingolliset käyttäytymismallinne ja traumanne, joita ette ole viitsineet käsitellä.

Älkää hyvät ihmiset hankkiko lapsia paikkaamaan jotain omaa tyhjyyden ja merkityksettömyyden tunnettanne. Älkää hankkiko lapsia ennen kuin osaatte olla itsenne kanssa.

- eri

Vierailija
673/2639 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset sano?!?! :O Johan tuossa on oikeasti aihetta sanoa, ertä olet huolissasi! Sekin on tuossa tilanteessa aika kevyt ilmaisu... :(

Ihmissuhteiden dynamiikka on siitä hassu juttu, että niitä ei voi käsikirjoittaa.

Toisenlaisissa olosuhteissa puuttuisin asiaan, mutta juuri tässä suhteessa en osaa toimia.

Tuli muutenkin hyvin lokakuumainen fiilis. Ehkä kaivan kynää ja paperia ja kirjoitan ystävilleni.

Vierailija
674/2639 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pilkkaat suhdettani, mutta löysin sen mitä etsin: ihmisen joka osaa rakastaa ilman henkistä vakivaltaa.

Ketjun otsikkohan oli: "Mitä haluaisit sanoa ystävällesi, mutta se ei olisi OK?"

... Mikä tämän sanomisessa "ystävällesi" ei olisi OK? :O Mikset sano tätä hänelle suoraan?

Vierailija
675/2639 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää jos joku alkaa neuvomaan, tiedän itse mitä teen. Enkä tyrkytä neuvoja toiselle ellei kysy. 

Vierailija
676/2639 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä neljänkymmen vuoden takaa. En jaksa enää olla ystäväsi. Nyt asumme samassa kaupungissa ja tapasimme taannoin. Kuuntelin sinua yli kolme tuntia kahvilassa istuessamme. Lähetit kyllä kiitoksen jälkikäteen, että "taisinpa puhua paljon itsestäni". Niin. Myönnän, että meillä on varallisuuseroja, mutta nyt esim. ystävyystapaamiseen valitsin lentokoneen mieluummin kuin junan. Viherihmistä ahdisti tämä, mutten pysty kuuntelemaan sinua enää kuutta tuntia junassa, joten en halunnut matkustaa samassa välineessä... Mikähän on mennyt vuosissa vikaan;  sinusta tullut täysin itsekeskeinen, muita huomioimaton, ja minä, nooh, yritän olla tasapuolinen. En pysty tästä  vanhalle ystävälle sanomaan, vaan toimimaan etääntymällä. Kohtelias suomalainen tapa...Isommassa ystävätapaamisessa hän ei pysty aivan keskittymään, vaan joutuu muitakin kuuntelemaan omalla tavallaan. Jännä, miten ikä tai elämänvaiheet  vaikuttavat yksilöihin.

Vierailija
677/2639 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeasti todella lapsellinen ja ilkeä ihminen, joka kiukuttelee ja itkee ihan mitättömistä ja turhista asioista. Koko ajan sinusta on jokin asia huonosti. Koskaan ei mikään asia ole sinulle mieleen, keksit aina vaikka väkisin asioita, joista saat aiheen kiukutella, suuttua ja huutaa ihmisille. Kukaan ei osaa olla sinulle mieliksi, koska teki sitten niin tai näin, niin aina menee väärinpäin. Valitat myös koko ajan siitä, että kuinka sinulla on aina niin vaikeaa, mutta et osaa ottaa huomioon sitä, että ei muillakaan aina niin helppoa ole varsinkaan kun joutuu kuuntelemaan sitä lapsellista kiukuttelua, huutoa, kiroilua ja nimittelyä. Mutta koska olet selvästikin jälkeenjäänyt, niin et ymmärrä, että miksi kukaan ei oikeasti halua olla sinulle ystävä, vaikka oletkin mielestäsi kaikkien tuntemiesi ihmisten ystävä. Eikä se ole oikeasti huumorintajua vaan kiusaamista kun keksit ihmisille lempinimiä, joilla kutsut heitä. Eivät ne ole lempinimiä vaan pilkkaamista.

Miksi olet ystävystynyt hänen kanssaan? Miksi hän on ystäväsi, vaikka inhoat ja halveksit häntä?

Usein henkilön huonot puolet tulevat esiin vasta pitemmän tuntemisen jälkeen, eivät heti ystävyyden alussa. Ja sitten kun huonoja puolia alkaa tulla näkyviin, monet antavat ystävälleen vielä uusia mahdollisuuksia ja toivovat, että hän parantaisi tapansa.

Vierailija
678/2639 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että puhut jatkuvasti minusta halventavaan, halveksivaan sävyyn selän takana. Et esim. voi sietää joitakin minun omia (ihan tavallisia) tapojani. Arvostelemalla niitä koitat ylentää itseäsi, koska sinun erilainen tapasi ja tottumuksesihan on paljon "parempi"! Kaikkienhan pitäisi toimia juuri niin kuin sinä toimit, eikö?

Edessäpäin olet kuitenkin kehunut ja ylistänyt minua "fiksuksi ja älykkääksi ja kaikesta paljon tietäväksi ihmiseksi", jota arvostat suuresti. Otit alusta asti minut "pihteihisi" ja olit niin valtavan hyvää ja avuliasta ystävää, että... ;) :D Vaikket edes oikeasti tuntenut minua vielä.

Utelit kaikenlaista minusta ja elämästäni, jotta pääsisit mahdollisimman nopeasti syvälle ihon alle. Katselen sivusta, kun teet tätä ihan samaa kaikille muillekin: olet niin hyvää ystävää ja valtavan ihanaa ihmistä, että! - Ainakin kaikille niille, joista uskot vielä joskus olevan jotain hyötyä sinulle itsellesi... :D

Huomasin kyllä tämän sinun naamiosi takaa sen aidon persoonasi melko heti: mahdollisesti narsistisen, manipuloivan ja ilkeäsi muista selän takana juoruilevan oman edun tavoittelijan. Päätin kuitenkin avoimesti katsoa "korttisi" ja antaa sinulle mahdollisuuden oikeana ystävänä. Jonka sitten menit pilaamaan ja menetit. :(

Nyt ei tarvitse yhtään ihmetellä, miksi olen ottanut vähän etäisyyttä... "Kannattaisi katsoa peiliin", kuten Sauli sanoi Putinille! ;)

Vierailija
679/2639 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein henkilön huonot puolet tulevat esiin vasta pitemmän tuntemisen jälkeen, eivät heti ystävyyden alussa. Ja sitten kun huonoja puolia alkaa tulla näkyviin, monet antavat ystävälleen vielä uusia mahdollisuuksia ja toivovat, että hän parantaisi tapansa.

Uskon että av-mammoilla näin käy. Samahan tuntuu pätevän teidän parisuhteisiinnekin. Meillä normaaliälyisillä on kyky tutustua ihmisen persoonaan alle kymmenessä vuodessa. 

M44

Vierailija
680/2639 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että luomuilunsa menee välillä pahasti yli. Esim.pesevät lapsen hampaat jollain luomuhammastahnalla ja lapsen suu on täynnä reikiä. Hammaslääkäristä asiaan puuttuneet ja uhanneet tehdä lasun, josta ystävä on pahana. Ei kuulema johdu hammastahnasta vaan geeneistä, kun vanhemmillakin on reikiä. Johtuisikohan kuitenkin siitä hammastahnasta... Ei ole normaalia, että tokaluokkalaisella on ollut jo lähemmäs 20 reikää.

Lisäksi ovat koko perhe huomattavan ylipainoisia (en tiedä miten on edes mahdollista niillä luomuruuilla). Tästä tekisi mieli sanoa siinä kohtaa, kun ystävä alkaa saarnata minulle (hoikalle ja urheilulliselle) kuinka ruokani, pesuaineeni ym. ovat myrkkyä, kun eivät ole luomua.

Outo hammastahna, jos aiheuttaa reikiä.

Streptococcos mutans-bakteeri aiheuttaa hammasmätää, periytyy usein limakalvokontakteissa, suusta suuhun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme