Mitä haluaisit sanoa ystävällesi, mutta se ei olisi OK?
Eli mitä haluaisitte sanoa, neuvo tai mielipide, josta teille aivan varmasti suututtaisiin ja katkaistaisiin välit? Minulla on ystävä jolla on kolme suurta koiraa, eikä niitä lenkitetä ollenkaan. Tekee pahaa eläinten puolesta ja niiden jätöksiä on milloin missäkin. Olen monesti vihjannut, että mennäänkö vaikka yhdessä lenkille, mutta ei. Inhottavaa, teen kohta elsun.
Kommentit (3364)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen sanoisin, että "Kun viimeksi olemme puhuneet, annoin ihan tietoisesti sinulle jäädä sen kuvan että sinä katkaisit yhteydenpidon ja olisit se jota ei kiinnosta enää yhteinen tekeminen. Jos olisit yhtään älykkäämpi, niin hoksaisit että minähän se olin joka ei sinua enää mihinkään pyytänyt enkä muutoinkaan pitänyt yhteyttä. En kuitenkaan fiksuna sivistyneenä ihmisenä viitsinyt loukata sinua jonka kanssa on tunnettu tosi kauan ja olen sinua joskus ystäväksenikin kutsunut. Olit aikoinaan ihan mukavaa seuraa vaikkakin ihmettelen tarvettasi romuttaa kerta toisensa jälkeen ihmissuhteet, kun ne ihmiset loppuu ympäriltäsi pian. Kannattaisiko kuitenkin jättää tollaset teinimetodit jo näillä ikävuosilla sivummalle ja pitää ne vähät ystävät ystävinä ja vähentää heikosta itsetunnosta voimakkaasti esiin kumpuavaa kateellisuutta ja itsensä jatkuvaa toisiin vertaamista. Elämä olisi oikeasti mukavampaa kun siitä yrittäisi nauttia ja pysyä sosiaalisena eikä erakoitua 4 seinän sisään.
Täytyy kommentoida, etten tunne tapausta mutta tämän luettuani ymmärrän hyvin, miksi joku ei halua olla näin ylimielisen ihmisen ystävä. Aika karmivaa luettavaa.
Samaa mietin. Ei se neljän seinän sisällä istuminen kuulosta yhtään hullummalta jos seura on ollut tuota luokkaa.
Onko ainoat vaihtoehdot istua neljän seinän sisällä tai olla hänen ystävä? Kuvitteleeko hän olevansa maailman ainoa ihminen?
Jos sä et oo mun ystävä kukaan muukaan ei oo. Haiskahtaa aavistuksen narsismilta
Narsisti tyypillisesti ajattelee, että hänen ystävyytensä on korvaamatonta. Saattaa jopa sanoa, että jäät kokonaan yksin. Ikäänkuin hallitsisi toista. Pelailee draamalla ja ystävän jättämisellä. Ystävä jätetään, jos ei tottele narsistia ja elä narsistin mielen mukaan. Ystävä jätetään näyttävällä draamalla, jotta uhri jäisi syyllistämään itseään.
Kylläpä kuvailit osuvasti!
Narsisti ei kestä tulla hylätyksi ja kääntää asian vaikka väkisin niinpäin, että se oli hän, joka jätti.
Surkuhupaisaa kun se on niin läpinäkyvää.
Nyt olette komentoijat niin hakoteillä kun olla ja voi. Kommentit ovat ymmärrettäviä koska ette tiedä yhtään millanen oli ystävyytemme kaari, mitä tapahtui, minkälaisia millainen persoona minä olen ja millanen oli se toinen osapuoli joka kanssa pitkä ystävyyssuhde kariutui ainakin toistaiseksi ja miksi. Jännä millasia mielikuvia ihmiset luokaan lyhyestä "avautumis" tekstinpätkästä ja asettuvat mielikuvissaan kirjoittajaa vastaan sen toisen (josta ette mitään tiedä) puolelle, vaikka hän olisi ollut minua kohtaan välillä todella oudosti ja v mäisesti käyttäytyvä. Mutta tämä on hyvin tyypillistä logiikkaa monille, että se joka " avautuu" saa kuran niskaansa ilman että kellään on mitään hajua siitä mitä oikeasti tapahtui, kuka loukkadi ja ketä ensin ja mitä kukakin on sietänyt vuosia toisessa ennenkun varsinaisesti ystävyyssuhde laitettiin jäähylle. Meidän tapauksessa se toinen osapuoli toi minulle ihan kasvotusten edille että hän on lopettanut yhteydenpidon mutta ei ehkä hoksannut sitä että myös minä tein niin. No koska en halunnut loukata häntä minä en sanonut sitä hänelle (kuten hän teki minulle). Nimenomaan mulla ei ollut tarvetta kertoa sitä hänelle, hänellähän se tarve oli kertoa minulle. Mutta, sivan sama case closed!
Minulle on käynyt niin, että on kysytty, voidaanko pelastaa kariutunut ystävyytemme.
Vastasin rehellisesti, etten koe siihen tarvetta.
Jos tätä kysymystä ei olisi esitetty, olisin antanut yhteydenpidon hiipua kokonaan.
Siis joku ei kertonut että yhteydenpito on päättynyt, jotta ei loukkaisi henkilöä kertomisellaan.
Tuollainen se vasta on loukkaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesin jo vuosia sitten että tapaamiset pari kertaa vuodessa olisi riittänyt ja että tavattiin turhan usein (pyysin sinua itsekin jotenkin vain muodon vuoksi liian usein millon minnekin). Ollaan niin erilaisia ja keskustelujen aiheet ja vaatimustaso on meillä niin erilaiset että tapaamisemme taisi kuormittaa molempia, tosin vähän eri tavoilla. Ymmärrän että taisin olla vähän likaa, sorry, mä vaan tarviin niin paljon enemmän kuin, ei vain pysty pienentämään ja tyhmentämään itteeni aina sille tasolle että jutustelu pyörisi arkiaskareissa ja sinuun liittyvissä asioissa, vaikka aika-ajoin sitä yritin ja se turhautti minua. Olen pahoillani jos kuormitin sinua. Toivottavasti kuitenkin jonain päivänä voidaan jutustella kuulumisia ihan tavallisesti kuten aikuiset hyvinvoivat ihmiset ja vaikka sillä vanhalla porukallakin johon aikoinaan kuuluttiin.
Onks se "fiksu ja sivistynyt" tyyppi tullut tänne taas jankkaamaan?
Samaa ylimielisyyttä. Itsensä kehumista ja toisen alentamista.
Selvästi tämä klassinen jokaisen "horror ystävä casen" on saapunut jauhamaan ylemmyyttä ja itsensä pienentämistä toisen vuoksi.
Jollain ottaa nyt tosi koville, että toinen on sanonut suoraan, ettei halua pitää yhteyttä? Tätä on jauhettu täällä jo monta viikkoa. Kirjoittajan tunnistaa itsekehusta.
Olisi nyt vaan iloinen, kun pääsi tyhmästä ja tylsästä tyypistä eroon.
Hänellä on varmaan iso joukko fiksuja ja sivistynetä ihmisiä, joiden seurassa voi olla oma ihana itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Tiesin jo vuosia sitten että tapaamiset pari kertaa vuodessa olisi riittänyt ja että tavattiin turhan usein (pyysin sinua itsekin jotenkin vain muodon vuoksi liian usein millon minnekin). Ollaan niin erilaisia ja keskustelujen aiheet ja vaatimustaso on meillä niin erilaiset että tapaamisemme taisi kuormittaa molempia, tosin vähän eri tavoilla. Ymmärrän että taisin olla vähän likaa, sorry, mä vaan tarviin niin paljon enemmän kuin, ei vain pysty pienentämään ja tyhmentämään itteeni aina sille tasolle että jutustelu pyörisi arkiaskareissa ja sinuun liittyvissä asioissa, vaikka aika-ajoin sitä yritin ja se turhautti minua. Olen pahoillani jos kuormitin sinua. Toivottavasti kuitenkin jonain päivänä voidaan jutustella kuulumisia ihan tavallisesti kuten aikuiset hyvinvoivat ihmiset ja vaikka sillä vanhalla porukallakin johon aikoinaan kuuluttiin.
Onpa ristiriitaista.
Tyyppi valittaa, että on joutunut pienentämään itseään tyhmemmän kanssa samalle tasolle. Samaan hengenvetoon hän esittää toiveen, että voivat jutustella kuulumisia. Miksi ihmeessä?
Mikä ihme sinuun meni, että tulit minua moikkaamaan ja halaamaan avoimeen tilaisuuteen ja halattuasi kerroit olevasi flunssassa?
Kiitos flunssasta, mutta jätän mieluummin väliin ensi kerralla.
Oletko huomannut, että alat olla jo vanha horisko? Pöpötät koko ajan jotakin, kommentoit ja näyttelet jotain, mitä et ole. Kailotuksesi kuuluu melkein ulos asti.
Vierailija kirjoitti:
Voi ...i, vaikka varmasti omasta mielestäsi haluat olla se korvaamaton, yltiöhuolehtiva ja avulias äiti ja anoppi, joka palvelee jälkikasvujaan ja heidän perheitään 24/7, taidat kuitenkin olla juuri se klassinen jokaisen vävyn "horror anoppi casen" , joka tunkee jo aikuisten perheellisten lastensa elämään vaikka väkisin ovista ja ikkunoista. Höllää vähän, eivät he mihinkään katoa. Pikemminkin karkoitat heidät jatkuvalla pommituksella, tunkeutumalla heidän elämään ja osallistamisella sinun elämään.
Mielummin olen perinteinen äiti kuin kaverivanhempi, joka hankkii pilveä lapseltaan voidakseen poltella sitä iskän kanssa.
Jokainen on vanhempi omalla tavallaan.
Mikä sketsihahmo tämä "minä kyllä lopetin ystävyyden mutta en vaan kertonut sinulle" tyyppi on?
Hei tyhmempi osapuoli, anna nyt ton fiksun ja sivistyneen tyypin uskoa, että hän katkaisi välit. Ei tota itsekehua jaksais enää lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ...i, vaikka varmasti omasta mielestäsi haluat olla se korvaamaton, yltiöhuolehtiva ja avulias äiti ja anoppi, joka palvelee jälkikasvujaan ja heidän perheitään 24/7, taidat kuitenkin olla juuri se klassinen jokaisen vävyn "horror anoppi casen" , joka tunkee jo aikuisten perheellisten lastensa elämään vaikka väkisin ovista ja ikkunoista. Höllää vähän, eivät he mihinkään katoa. Pikemminkin karkoitat heidät jatkuvalla pommituksella, tunkeutumalla heidän elämään ja osallistamisella sinun elämään.
Mielummin olen perinteinen äiti kuin kaverivanhempi, joka hankkii pilveä lapseltaan voidakseen poltella sitä iskän kanssa.
Jokainen on vanhempi omalla tavallaan.
Ei pidä tuomita. Se voi joskus olla hyvä keino saada orkkuja ja nauttia kumppanista.
Lapselta hommaaminen on kyllä vähän arveluttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sketsihahmo tämä "minä kyllä lopetin ystävyyden mutta en vaan kertonut sinulle" tyyppi on?
Alkaa olla jo aika karmivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tanja, lopeta se vieraiden miesten huomion hakeminen ja keskity omaan perheeseesi ennen kuin on liian myöhäistä.
Sulla on aivan upea mies,jonka hajoitat tuolla toiminnalla. Ne muut miehet nauraa keskenään sulle selän takana, kun oot niin läpinäkyvän helppo ja epätoivoisesti tyrkytät itseäsi.Sun maine on jo tässä kaupungissa niin huono, että en viitsi sun kanssa kohta liikkua missään.
Lisäksi oot lihonu aivan hirveesti, jäät vielä yksin,kun miehesi joku päivä päättää jättää sut.Tämä! Miksi joidenkin naisten on pakko koko ajan hakea huomiota vierailta miehiltä? Eivätkö huomaa, kuinka se satuttaa omaa puolisoa, vai eivätkö vain välitä?
Varsinkin pienemmillä paikkakunnilla maine leviää kyllä tosi nopeasti ja tällaiset naiset kyllä herättävät melkoista myötähäpeää,kun kaikki tietävät jo kuinka helppoja ja epätoivoisia tapauksia ovat. Sen lisäksi jälkikasvu kyllä taatusti kuulee näistä ja vähintäänkin huomaavat vanhempien kiristyneet välit.
Kuka hullu uskoo jotakin pikkupaikkakunnan juoruja? Ei kukaan täysipäinen. Äijät jotka on saaneet pakit niitä juttuja levittää.
Aika moni sen näkee esim. baarissa,kun eukko roikkuu lähes jokaisen vähänkään miestä muistuttavan olennon kaulassa..
Jaa. Mä käyn baarissa pitämässä hauskaa ystävien kanssa, en kyttäämässä muita. Mistä edes tietää miksi joku puhuu monelle? Jospa ne on sen tuttuja, eikä ole lainkaan tarkoitus muuta kun jutella. Kun jos seksiseura haluaa, naisen ei todellakaan tarvitse koko baaria kiertää sellaista saadakseen.
Mutta joo tiedän, et tajua kun sulla ei ole kavereita, joten istut happamena katsomassa niitä jotka pitää baarissa hauskaa, ja sitten levität juttuja joiden paikkansapitävyys on olematon.
Nimenomaan, kaverista on kyse ja olen myös näiden miesten kaveri,joita tämä nainen yrittää. Käy sääliksi,kun he keskenään naureskelevat sitä,kuinka taas on tullut vonkausviestejä ja rakkaudentunnustuksia tältä naiselta.
Vai sinun ystävämiehesi naureskelevat tälle huonolle naiselle? Taidat ollakin mustasukkainen, kun olet itse niin jäykkä ja muut vain pitävät kevytkenkäisesti hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tanja, lopeta se vieraiden miesten huomion hakeminen ja keskity omaan perheeseesi ennen kuin on liian myöhäistä.
Sulla on aivan upea mies,jonka hajoitat tuolla toiminnalla. Ne muut miehet nauraa keskenään sulle selän takana, kun oot niin läpinäkyvän helppo ja epätoivoisesti tyrkytät itseäsi.Sun maine on jo tässä kaupungissa niin huono, että en viitsi sun kanssa kohta liikkua missään.
Lisäksi oot lihonu aivan hirveesti, jäät vielä yksin,kun miehesi joku päivä päättää jättää sut.Tämä! Miksi joidenkin naisten on pakko koko ajan hakea huomiota vierailta miehiltä? Eivätkö huomaa, kuinka se satuttaa omaa puolisoa, vai eivätkö vain välitä?
Varsinkin pienemmillä paikkakunnilla maine leviää kyllä tosi nopeasti ja tällaiset naiset kyllä herättävät melkoista myötähäpeää,kun kaikki tietävät jo kuinka helppoja ja epätoivoisia tapauksia ovat. Sen lisäksi jälkikasvu kyllä taatusti kuulee näistä ja vähintäänkin huomaavat vanhempien kiristyneet välit.
Kuka hullu uskoo jotakin pikkupaikkakunnan juoruja? Ei kukaan täysipäinen. Äijät jotka on saaneet pakit niitä juttuja levittää.
Aika moni sen näkee esim. baarissa,kun eukko roikkuu lähes jokaisen vähänkään miestä muistuttavan olennon kaulassa..
Jaa. Mä käyn baarissa pitämässä hauskaa ystävien kanssa, en kyttäämässä muita. Mistä edes tietää miksi joku puhuu monelle? Jospa ne on sen tuttuja, eikä ole lainkaan tarkoitus muuta kun jutella. Kun jos seksiseura haluaa, naisen ei todellakaan tarvitse koko baaria kiertää sellaista saadakseen.
Mutta joo tiedän, et tajua kun sulla ei ole kavereita, joten istut happamena katsomassa niitä jotka pitää baarissa hauskaa, ja sitten levität juttuja joiden paikkansapitävyys on olematon.
Nimenomaan, kaverista on kyse ja olen myös näiden miesten kaveri,joita tämä nainen yrittää. Käy sääliksi,kun he keskenään naureskelevat sitä,kuinka taas on tullut vonkausviestejä ja rakkaudentunnustuksia tältä naiselta.
Vai sinun ystävämiehesi naureskelevat tälle huonolle naiselle? Taidat ollakin mustasukkainen, kun olet itse niin jäykkä ja muut vain pitävät kevytkenkäisesti hauskaa.
En selvästikään ole se, kenelle vastaat.
Tästä tuli mieleen oma tarina. Nuorempana ihailin ystäväni seksuaalista rohkeutta. Itse koin olevani konservatiivisempi. Hän mm petti miestään ja rakastajaansa. Itse en olisi siihen taipunut. Sitten myöhemmin ymmärsin, että se oli hänen sairautensa - bipolaarisen käyttäytymishäiriön - tyypillinen oire.
Tiuskiminen ja äksyily ilman syytä pelästyttää joka kerta, siksi en halua enää nähdä sinua kuin muutaman kerran vuodessa. En kestä kun yhtäkkiä harmistut jostain ja alat äyskiä minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä tuli mieleen oma tarina. Nuorempana ihailin ystäväni seksuaalista rohkeutta. Itse koin olevani konservatiivisempi. Hän mm petti miestään ja rakastajaansa. Itse en olisi siihen taipunut. Sitten myöhemmin ymmärsin, että se oli hänen sairautensa - bipolaarisen käyttäytymishäiriön - tyypillinen oire.
Olipas tunkkainen tuulahdus 1700-luvulta: seksuaalisesti aktiivinen nainen on - tottakai! - psyykkisesti sairas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipas tunkkainen tuulahdus 1700-luvulta: seksuaalisesti aktiivinen nainen on - tottakai! - psyykkisesti sairas.
Hän on kyllä saanut diagnoosin ja kertonut siitä Itse.
En pidä siitä kun aina valehtelet muille, miten sinä muka autat minua koko ajan. Sinä itse kerjäät aina muilta rahaa, tapahtumiin tulet joka kerta pummilla, koska olet aina rahaton vaikka puhut jatkuvasti työssäkäymisestäsi. Kylässä ryöväät jääkaapin ja lääkekaapin, ja pyydät rahaa. "Auttamisesi" tarkoittaa varmaankin sitä kun tuot tullessasi usein jotain kirpputorilta tai roskalavalta löytämääsi.
Se on myös inhottavaa, kun vääristelet asioita ihmisille: puhut ihan hullua legendaa minusta, miten sinä muka joudut huolehtimaan minusta kun olemme kapakkareissulla. Sinähän olet se, joka aina hävittää käsilaukkunsa ja kännykkänsä, juo liikaa ja saa porttikieltoja, olet ollut putkassakin monta kertaa yli 3-kymppisenä. Kerran sait tuttavallemme häädön riehumisellasi, ja ainakin kerran olit sairaalassa alkoholimyrkytyksessä. Ja minua kehtaat osoitella! Ellet olisi niin vilkas ja iloinen tyyppi, en haluaisi enää ikinä nähdä sinua. Laivaristeilylle en kerta kaikkiaan enää uskalla lähteä sinun kanssasi: et kykene rajoittamaan juomistasi ja vieraisiin pöytiin huuteluasi lainkaan.
"Kaksisuuntainen mielialahäiriö (bipolaarisuus), alkoholi ja seksi kytkeytyvät usein voimakkaasti toisiinsa erityisesti sairauden mania- ja hypomaniajaksojen aikana. Tämä kolmikko muodostaa herkästi riskejä lisäävän kehän, jossa impulsiivisuus ja harkintakyvyn heikkeneminen korostuvat.1.
Mania ja hyperseksuaalisuus
Kaksisuuntaisen mielialahäiriön vauhtijaksoille (mania ja hypomania) tyypillinen oire on hyperseksuaalisuus, eli seksuaalisten halujen, ajatusten ja aktiviteettien voimakas, poikkeuksellinen lisääntyminen.Oireet: Sairastunut saattaa hakeutua irtosuhteisiin, harrastaa seksiä useiden kumppaneiden kanssa, käyttää runsaasti pornografiaa tai ottaa suuria riskejä (kuten suojaamaton seksi tuntemattomien kanssa
Hyperseksuaalisuus bipolaarisuudessa liittyy suoraan mielialajaksoihin. Kun mieliala tasaantuu, myös seksuaalinen käyttäytyminen yleensä palautuu normaaliksi. Masennusjaksojen aikana puolestaan halut usein katoavat kokonaan
2. Alkoholin rooli vauhtijaksoissa
Kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastavilla on tilastollisesti huomattavan korkea riski kärsiä päihde- tai alkoholiongelmista.Estojen hämärtyminen: Alkoholi laskee estoja ja heikentää arvostelukykyä entisestään. Kun manian tuoma impulsiivisuus ja alkoholin vaikutus yhdistyvät, riski vaaralliseen tai katumusta aiheuttavaan seksuaaliseen käyttäytymiseen moninkertaistuu.
Mielialan suistuminen: Alkoholi toimii huonona "itselääkityksenä". Vaikka se saattaa hetkellisesti lievittää ahdistusta, se tosiasiassa horjuttaa aivokemiaa ja voi laukaista tai vaikeuttaa sekä mania- että masennusjaksoja. Pienetkin määrät voivat sekoittaa mielialan säätelyn."
AI
Sivusta
Eikö se ole reilumpaa sanoa, jos ei halua pitää yhteyttä? Miksi roikuttaa toista siinä luulossa, että toinen haluaa pitää yhteyttä?
Normaalit ihmiset eivät jää itkemään ja kiukuttelemaan päättynyttä ihmissuhdetta.
Nokka tuuleen variksenpoika! Pidä parempaa huolta muista ystävistäsi.