Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluaisit sanoa ystävällesi, mutta se ei olisi OK?

Vierailija
03.10.2022 |

Eli mitä haluaisitte sanoa, neuvo tai mielipide, josta teille aivan varmasti suututtaisiin ja katkaistaisiin välit? Minulla on ystävä jolla on kolme suurta koiraa, eikä niitä lenkitetä ollenkaan. Tekee pahaa eläinten puolesta ja niiden jätöksiä on milloin missäkin. Olen monesti vihjannut, että mennäänkö vaikka yhdessä lenkille, mutta ei. Inhottavaa, teen kohta elsun.

Kommentit (2621)

Vierailija
301/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monikohan näitä lukenut ja tullut ihan vainoharhaiseksi ystävistään.

Varmasti moni! Mutta on myös järkyttävä nähdä kuinka kaksinaamaisia ihmisiä voi olla "ystävinä". Ei ole itse sen kaksisempi, jos ajattelee tuollaisia asioita ja esittää aivan pokalla ystävää toiselle, vaikkei sitä ole.

Voitko sinä rehellisesti sanoa, ettei mikään ystävissäsi ärsytä ja jonka jätät mainitsematta koska et viitsi aiheuttaa kitkaa ystävyyteen? Ei yhtään mikään?

Olen eri, mutta:

-osa näistä kommenteista täällä on todellakim ystäviä väheksyviä (esim. ulkonäköön liittyvät jutut)

-osa semmoisia, että reilu ystävä sanoisi nämä ääneen

-osa taas sitä ettei tosiaan voi sanoa ääneen mutta ymmärrettävästi harmittaa

No jos toinen paisuu kuin pullataikina ja se ei ainoastaan ole häiritsevää, vaan aiheuttaa jo toiselle terveysongelmia, eikä hän tunnu asiayhteyksiä tajuavan, niin miten sä sellaisestakin menet sanomaan ilman että vedetään täydet kilarit kuten yleensä tapana.

Niin että hän ei ole huomannut lihoneensa, ja päätit auttaa häntä havaitsemaan sen? Vai millä tavalla kuvittelet tuon olevan avuksi?

Juuri tämänkaltaista mielensäpahoittamista tarkoitin, kun lihavuus pitää lakaista maton alle piiloon eikä siitä saa puhua.

Vierailija
302/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti moni! Mutta on myös järkyttävä nähdä kuinka kaksinaamaisia ihmisiä voi olla "ystävinä". Ei ole itse sen kaksisempi, jos ajattelee tuollaisia asioita ja esittää aivan pokalla ystävää toiselle, vaikkei sitä ole.

Voitko sinä rehellisesti sanoa, ettei mikään ystävissäsi ärsytä ja jonka jätät mainitsematta koska et viitsi aiheuttaa kitkaa ystävyyteen? Ei yhtään mikään?

Olen eri, mutta:

-osa näistä kommenteista täällä on todellakim ystäviä väheksyviä (esim. ulkonäköön liittyvät jutut)

No jos toinen paisuu kuin pullataikina ja se ei ainoastaan ole häiritsevää, vaan aiheuttaa jo toiselle terveysongelmia, eikä hän tunnu asiayhteyksiä tajuavan, niin miten sä sellaisestakin menet sanomaan ilman että vedetään täydet kilarit kuten yleensä tapana.

Niin että hän ei ole huomannut lihoneensa, ja päätit auttaa häntä havaitsemaan sen? Vai millä tavalla kuvittelet tuon olevan avuksi?

Juuri tämänkaltaista mielensäpahoittamista tarkoitin, kun lihavuus pitää lakaista maton alle piiloon eikä siitä saa puhua.

Voihan siitä puhua jos obeesi henkilö ottaa sen puheeksi, mutta ei ole muiden tehtävä siitä huomautella. Kyllä jokainen ylipainoinen tietää olevansa ylipainoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta:

Voihan siitä puhua jos obeesi henkilö ottaa sen puheeksi, mutta ei ole muiden tehtävä siitä huomautella. Kyllä jokainen ylipainoinen tietää olevansa ylipainoinen.

Miksi sitten valittaa kun polvet menee, on vaikea olla eikä pysty liikkumaan yms. ikäänkuin eivät tietäisi asiaan ratkaisua.

Vierailija
304/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille ystäville yhteisesti. Jos mulla on jokin asia, josta puhun, en kaipaa neuvoja vaan kuuntelua. Puhuminen on vain tapa järjestellä omia ajatuksia. Paljastatte vaan joka kerta, miten paljon parempana itseänne pidätte. Elkää ihmetelkö jos siis en soittele itse tai kysele mihinkään. Ei jaksa aina ottaa sitä täyslaidallista paskaa vastaan.

Taidan olla autisti tai jotain, mutten ymmärrä mitä ideaa tuollaisessa valittamisessa on ja että toisen pitäisi vaan vissiin olla että "aijaa, no vooi vooi". Onko se hyödyllistä? Tuntuu paljon hyödyllisemmältä yrittää ratkaista ne ongelmat kuin vain voivotella.

Eikös tuossa aika selvästi sanottu mitä ideaa siinä on. Omien ajatusten selvittely. Ihminen haluaa ratkaista asian itse ja hänen olisi helpompaa tehdä se, jos hän saisi puhua asiasta toisen häiritsemättä neuvoillaan. Tätä tehdään terapiassakin, kyllä se toimii pienemmissä ongelmissa myös.

Itse olen tosi varovainen puhumaan asioistani, jos en ole satavarma että toinen ei ole sitä tyyppiä että alkaa tykittää neuvojaan. Kun juttu on vähän niin että en usko muiden tietävän minua paremmin miten minun asiani kannattaa hoitaa. Tämä on tietysti monelle punainen vaate. Aika moni uskoo ymmärtävänsä muiden asiat paremmin kuin he itse.

Miksi ylipäätään kerrot niitä juttuja ystävillesi, ellet halua heiltä kommentteja? Puhu vaikka hiusharjallesi.

Kuinka monelle kovapäiselle ihmiselle pitää vielä tavuttaa, miksi noita juttuja kerrotaan? Kun se on sanottu ketjussa monta, monta kertaa ja edelleen joku kyselee.

Eipä tässä yhtään todellista syytä ole kerrottu. Jos ystävältä ei kaivata mitään kommenttia, niin eiköhän se ole samantekevää, onko hän edes paikalla.

Vierailija
305/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet 32-vuotias ja mielestäni ei ole normaalia että tuossa iässä pitää kysyä äidin mielipide melkein jokaiseen asiaan. On hienoa että olet läheinen vanhempiesi kanssa ja käyt heidän luonaan usein mutta toivoisin että löytäisit varmuutta ottaa ohjat omasta elämästäsi ja päättää asioistasi myös itsenäisesti. Mielestäni äitisi vaikuttaa elämääsi liikaa ja minusta näyttää siltä ettei äitisikään ole päästänyt tarpeeksi irti sinusta ja hän ei ehkä täysin käsitä että olet jo aikuinen nainen.

Vierailija
306/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älä mene naimisiin ensimmäisen naisen kanssa joka osoittaa sinulle huomiota".

On hätkähdyttävää kuinka monta kaveria on putonut tähän kategoriaan itsellä ainakin. Totta jumperissa ei tarvitse "tyytyä" siihen ensimmäiseen vaikka tuntuukin turvalliselta.

Vierailija
307/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille ystäville yhteisesti. Jos mulla on jokin asia, josta puhun, en kaipaa neuvoja vaan kuuntelua. Puhuminen on vain tapa järjestellä omia ajatuksia. Paljastatte vaan joka kerta, miten paljon parempana itseänne pidätte. Elkää ihmetelkö jos siis en soittele itse tai kysele mihinkään. Ei jaksa aina ottaa sitä täyslaidallista paskaa vastaan.

Taidan olla autisti tai jotain, mutten ymmärrä mitä ideaa tuollaisessa valittamisessa on ja että toisen pitäisi vaan vissiin olla että "aijaa, no vooi vooi". Onko se hyödyllistä? Tuntuu paljon hyödyllisemmältä yrittää ratkaista ne ongelmat kuin vain voivotella.

Eikös tuossa aika selvästi sanottu mitä ideaa siinä on. Omien ajatusten selvittely. Ihminen haluaa ratkaista asian itse ja hänen olisi helpompaa tehdä se, jos hän saisi puhua asiasta toisen häiritsemättä neuvoillaan. Tätä tehdään terapiassakin, kyllä se toimii pienemmissä ongelmissa myös.

Itse olen tosi varovainen puhumaan asioistani, jos en ole satavarma että toinen ei ole sitä tyyppiä että alkaa tykittää neuvojaan. Kun juttu on vähän niin että en usko muiden tietävän minua paremmin miten minun asiani kannattaa hoitaa. Tämä on tietysti monelle punainen vaate. Aika moni uskoo ymmärtävänsä muiden asiat paremmin kuin he itse.

No edelleenkään en tajua, sittenhän voisi puhua vaikka itsekseen tai seinälle jos toisen pitää vaan olla hiljaa ja kuunnella tai sanoa jotain voi voi.

Ei se sama ole. Puhun kuitenkin useimmiten itsekseni (en ääneen) kun tiedän miten ylivoimaisen vaikeaa se useimmille tuntuu olevan olla hiljaa ja kuunnella.

Ilmeisesti sulle kuitenkin auttaa se oman äänen kuuleminen, vai? Itselleni riittää asioiden ajattelu itsekseni, jos en halua keskustella niistä kenenkään kanssa (keskustelu on sitä, että myös se toinen saa sanoa jotain).

Oletkohan juuri niitä, joista ystäväsi avautuu täällä, että on kyllästynyt olemaan terapeuttisi?

En ole. Miksi sinua triggeröi kun sanon että kaipaan kuuntelijaa, en neuvojaa?

Mitähän mahdat tarkoittaa? Tämä on keskustelupalsta, nytkö täälläkään ei saisi kommentoida sun puheita 😂

Outo olet.

Vierailija
308/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta:

Miksi sitten valittaa kun polvet menee, on vaikea olla eikä pysty liikkumaan yms. ikäänkuin eivät tietäisi asiaan ratkaisua.

Jos maailmassa on miljoonia ihmisiä, jotka eivät onnistu laihduttamaan, miksi sinä et voi suhtautua edes siihen yhteen, jota kutsut ystäväksesi, pienellä lempeydellä ja ymmärtämyksellä. Hän on yksi miljoonista joille se on vaikeaa. En ole tavannut ketään, joka olisi laihduttanut, joka olisi sanonut että laihduttaminen oli helppoa tai varsinkaan siinä kevyemmässä painossa pysyminen. Monet kyllä sanoo sivusta että se on helppoa, senkus vaan laihdutat, simbsalabim.

Vierailija
309/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta:

Piiloon? Eiköhän se peilistä näy joka päivä. Pointti oli, että miten uskot sanomisesi auttavan? Ajattelitko, että hän ei itse tiedä painoaan vai mikä on motiivisi tähän sanomiseen? Kai jotenkin haluat auttaa, etkä vain ilkeillä?

Tai jos sinä olet ainoa, joka ystäväsi lihavuuden huomaa, ei ystäväsi ehkä edes ole lihava.

Vierailija
310/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin sanoa hänelle,  että aloita lääkitys uudelleen ja mene takaisin terapiaan. Ja ala huolehtia fyysisestä terveydestäsi. Olet parin viime vuoden aikana muuttunut todella raskaaksi ihmiseksi, enkä ole ainut läheinen, joka ajattelee näin. Kun olen nähnyt sinua viime aikoina, esillä on olleet lähes yksin omaan huonoimmat piirteesi ja todella korostuneina. Olet aina tykännyt juoruta, mutta nyt käytät kaiken ajan siihen, että puhut pahaa muista  - jopa sellaisista ihmisistä, jota kuuntelijat eivät ole koskaan tavanneet. Sinulla ei ole nykyään mitään hyvää sanottavaa yhtään kenestäkään. Ja olet mielestäsi aina kaikesta oikeassa. Siis kaikesta. Olet aina ollut vähän sellainen henkilö, joka kokee älyllistä ylemmyyttä muita kohtaan ja sinun on ollut vaikea myöntää sitä, jos olet ollut väärässä. Mutta nyt sinulla ei käy mielessäkään, että kaikki muut ei voi olla joka asiasta väärässä ja tyhmempiä ja kypsymättömämpiä kuin sinä.

Ja kyllä, puolisosi puhuu totta: sinä olet todella kiukkuinen ja reagoit kaikkeen ärtymällä ja tiuskimalla. Minustakin tuntuu, että saan kulkea lähelläsi munankuorilla. Ja puolisosi ja hänen lapsensa eivät ole vaan herkkänahkaisia vaikeita persoonia, vaan sinä todella aiheutat muissa sen tunteen, että he tekevät ja sanovat aina kaiken väärin. Lisäksi: miksi vain sinulla on oikeus reagoida tunteella, mutta muiden tunteet ovat ongelmia? Parisuhteesi on kriisissä ja jos se päättyy eroon, iso osa siitä on sinun syytäsi. Sinusta on tullut myös epäviehättävä, koska et pidä enää huolta itsestäsi millään tasolla. En ole jakamassa laihdutusohjeita kenellekään, mutta käy nyt edes suihkussa ja pese hiuksesi. Jos et kiinnitä huomiota siihen, millainen ihminen sinusta on tulossa, jäät yksin. Kaikki eivät kaipaa parisuhdetta, mutta tiedän, että sinä kaipaat.

En sano tätä sinulle kasvokkain, koska tiedän, miten reagoisit. Olet tehnyt moneen kertaan monella tapaa minulle selväksi, että jos olemme jostain eri mieltä, minä olen vakiona se, joka on väärässä. Vain koska minä olen minä ja sinä olet sinä. Et ottaisi mitään sanomaani kuuleviin korviisi. Haukkuisit minua vain selkäni takana, niin kuin epäilen sinun tekevän nytkin. Pysyttelen sivussa ja toivon, että selviät tästä kriisistä jotta voin saada vanhan ystäväni takaisin.

Vierailija
311/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäisit unohtaa kaunaisuutesi ja anna lapsellesi mahdollisuus tutustua isäänsä.

Vierailija
312/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että hän ei ole erityisherkkä. Vain erityisen herkkänahkainen.

Kuuntelin kerran, kun yksi juuri erityisen tunteettomasti ja tökerösti käyttäytynyt ihminen selitti olevansa luultavasti erityisherkkä  - Ei sitten ikinä! Sillä kerralla tajusin, että hän taitaakin olla märehtinyt kaiken aikaa itseään.

Vierailija
313/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole vähemmän itsekeskeinen ja kuuntele välillä minua.

Minulla on huolia, stressiä ja rahavaikeuksisia.

Itselläsi kaikki hyvin.

Selittää miten minun pitäisi toimia....

Vierailija
314/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kanssa ei uskalla lähteä esim. risteilylle tai viettämään naisten viikonloppua mökille, koska sä juot aivan liikaa ja muutut v*ttumaiseksi silloin. Samoin sä jaksaisit juoda ja v*ttuilla koko yön, mutta muut ei jaksa. Et siis mene nukkumaan samaan aikaan, vaan kolistelet ja rymistelet kaiken yötä häiriten muiden nukkumista. Mutta se juominen on kaikkein pahinta

Vierailija
315/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja te hampaista jankkaajat. Jos hampaat reikiintyy helposti, johtui se ihan mistä tahansa, se ei ole syy olla välittämättä ja olla käyttämättä fluoria. Silloin juuri täytyy käyttää fluoria. Ja maitohampailla on väliä, koska kariesbakteeri leviää maitohampaista pysyviin hampaisiin kun sitä on reikien takia jatkuvasti paljon suussa. Teillä ei ole mitään oikeutta tuhota lastenne hampaita ja vähätellä tekoanne. Tyhmyytenne vaikuttaa lapsen purukalustoon hänen loppuikänsä.

Fluorin vaikutus ihmisten hampaiden parempaan kuntoon on aivan täysin kiistatonta ja muun väittäminen saa teidät samalle tasolle tyyppien kanssa jotka uskoo että maapallo on litteä.

Terveisin eräs, jonka vanhemmat ei huolehtineet hampaistani lapsena. En ikinä anna anteeksi enkä ymmärrä. Pahoinpitelyyn verrattava asia.

Mulla sama. Vanhemmat ei koskaan patistaneet tai juurikaan opettaneet pesemään hampaita, joten pesin niitä tosi harvoin pienenä. Jännä ettei koulun hammashoitajat puuttuneet kun oli tosi paljon reikiä aina mun maitohampaat täynnä. Sanoivat vaan että pitäisi harjata enemmän. Nyökkäilin enkä kuitenkaan koskaan juurikaan harjannut enempää.

Vierailija
316/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ylipainoinen ja siksi sairas, kannattaisi tarkistaa ruokavalio

Vierailija
317/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että hänen kannattaisi laihduttaa oman terveytensä vuoksi. Voisin vaikka yhdessä lähteä liikkumaan hänen kanssa, mutta ei sitä kiinnosta liikunta.

Vierailija
318/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro lääkärille tilanteestasi. Näin sanoisin. Olen sanonut epäsuorasti tämän asian muutaman kerran.

Vierailija
319/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta uhriutuminen ja opeta aikuiset lapsesi ja miehesi pärjäämään muutama päivä ilman passaustasi. Voit ihan hyvin ajaa perheen yhteisellä autolla kysymättä mieheltäsi lupaa ja käydä töiden jälkeen vaikka ystävien kanssa syömässä ilman etukäteen kotoa pyydettyä lupaa. Miehesi ja poikasi osaavat käydä itse kaupassa ja laittaa ruokansa ja jopa siivota jälkensä.

Vierailija
320/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjusta huomaa Suomen ylipainoepidemian.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan