Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluaisit sanoa ystävällesi, mutta se ei olisi OK?

Vierailija
03.10.2022 |

Eli mitä haluaisitte sanoa, neuvo tai mielipide, josta teille aivan varmasti suututtaisiin ja katkaistaisiin välit? Minulla on ystävä jolla on kolme suurta koiraa, eikä niitä lenkitetä ollenkaan. Tekee pahaa eläinten puolesta ja niiden jätöksiä on milloin missäkin. Olen monesti vihjannut, että mennäänkö vaikka yhdessä lenkille, mutta ei. Inhottavaa, teen kohta elsun.

Kommentit (2621)

Vierailija
281/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat jotenkin vähän teennäiseltä. Ikään kuin et puhuisi ihan rehellisesti asioista. Olet kiinnostava ihminen, mutta tuollainen esittäminen joskus vähän ihmetyttää.

Vierailija
282/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian 44v täyttävä naispuolinen kaveri. Puhuu että aloittavat pian raskauden yrittämisen, puhuu koko ajan yltiöpositiivisesti että ei tässä vielä kiire ole raskautua, että kaikki järjestyy. Tuskallista katsoa vierestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kaikki hänen perheensä, sukunsa, exänsä, entiset kaverit ja pomot eivät ole narsisteja. Syy jatkuviin riitoihin kaikkien kanssa on kyllä hänessä itsessään myös.

Olen tätä yrittänyt kerran sanoa ja sain sellaiset raivot ja syytökset päälleni, että ei varmasti ole mikään vika hänessä vaan minussa ja kaikissa muissa. Että kuinka kehtaan, kun hän on aina se uhri.

Senkin jälkeen saanut potkut ja välit poikki pomon ja työkavereiden kanssa, koska yllätys olivat muka kaikki narsisteja. 🤷

Vierailija
284/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin sanoa, että vaikka kuvitteletkin olevasi älykkäämpi, älykkyytesi on suppeaa.

Sosiaaliset taitosi kaipaavat hiomista. Suoraan puhuminen on ok jos sen osaa tehdä kohteliaasti.

Yli-ihmisenä katsot oikeudeksesi töksäyttää asiat etkä pysty ajattelemaan vastapuolen tunteita.

Saatat itse olla joskus väärässä, sitä ei pysty ymmärtämään ollenkaan.

Itse haluaisin sanoa tämän täsmälleen saman läheiselleni. Tai olenhan minä hienovaraisesti jo yrittänytkin sanoa, mutta ei ole viesti vielä mennyt perille.

Vierailija
285/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet älykäs ja kekseliäs ihminen. Mutta aina kun tavataan, sinulla on joku uusi villitys. Se saattaa olla joku aasialainen uskonto, afrikkalainen tanssi, poliittinen suuntaus, joogatyylinen harrastus, psykologinen suuntaus tai joku muu vastaava. Maailmankuvasi on aina mullistunut tämän uuden "herätyksen" seurauksena ja haluat jakaa sitä muille. Ei kiinnosta, ja antaa sinusta kuvan hyvin epävakaana persoonana, anteeksi.  

Vierailija
286/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin sanoa että lopeta se pakonomainen miehen etsiminen. Valtavan korkeat toiveet vaaleasta, pitkästä, urheilullisesta ja menestyneestä miehestä. Tinder soi, igssä kalastellaan hyvännäköisiä miehiä oli varattu tai ei. Jokaikisen hauskan tyttöillanvieton teema sinulla on vain löytää mies. Kanssasi yökerhoon lähteminen on täyttä tuskaa, koska et osaa vapautua ja pitää hauskaa! Kysyt tasaisin väliajoin kuinka minä kihlattuni löysin, ja sanon joka kerta saman vastauksen. Aivan odottamatta juuri silloin kun sitä vähiten odotin. Lopeta miehille ahdistavien tekstarien lähettäminen siitä että onkohan teillä yhteistä tulevaisuutta? Siinä kohtaa lähtee lipettiin jokainen miesehdokas. JA etsi itsesi ensin, ja vasta sitten mies.

Vierailija
287/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että kaikki hänen perheensä, sukunsa, exänsä, entiset kaverit ja pomot eivät ole narsisteja. Syy jatkuviin riitoihin kaikkien kanssa on kyllä hänessä itsessään myös.

Olen tätä yrittänyt kerran sanoa ja sain sellaiset raivot ja syytökset päälleni, että ei varmasti ole mikään vika hänessä vaan minussa ja kaikissa muissa. Että kuinka kehtaan, kun hän on aina se uhri.

Senkin jälkeen saanut potkut ja välit poikki pomon ja työkavereiden kanssa, koska yllätys olivat muka kaikki narsisteja. 🤷

Narsisti-ketjun kirjoittajat sais lukea ton myös.Monista kirjoituksista paistaa läpi oma riidanhaluisuus yms.

Vierailija
288/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin sanoa, että ei sun kanssa jaksa enää selvinpäin jutella.

Vierailija
289/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tekisi mieli sanoa, että kun mä en oikeen tykkää vierailuista. Joskus haluaisin sano, että voisitko jo lähteä.

Vierailija
290/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille ystäville yhteisesti. Jos mulla on jokin asia, josta puhun, en kaipaa neuvoja vaan kuuntelua. Puhuminen on vain tapa järjestellä omia ajatuksia. Paljastatte vaan joka kerta, miten paljon parempana itseänne pidätte. Elkää ihmetelkö jos siis en soittele itse tai kysele mihinkään. Ei jaksa aina ottaa sitä täyslaidallista paskaa vastaan.

Taidan olla autisti tai jotain, mutten ymmärrä mitä ideaa tuollaisessa valittamisessa on ja että toisen pitäisi vaan vissiin olla että "aijaa, no vooi vooi". Onko se hyödyllistä? Tuntuu paljon hyödyllisemmältä yrittää ratkaista ne ongelmat kuin vain voivotella.

Eikös tuossa aika selvästi sanottu mitä ideaa siinä on. Omien ajatusten selvittely. Ihminen haluaa ratkaista asian itse ja hänen olisi helpompaa tehdä se, jos hän saisi puhua asiasta toisen häiritsemättä neuvoillaan. Tätä tehdään terapiassakin, kyllä se toimii pienemmissä ongelmissa myös.

Itse olen tosi varovainen puhumaan asioistani, jos en ole satavarma että toinen ei ole sitä tyyppiä että alkaa tykittää neuvojaan. Kun juttu on vähän niin että en usko muiden tietävän minua paremmin miten minun asiani kannattaa hoitaa. Tämä on tietysti monelle punainen vaate. Aika moni uskoo ymmärtävänsä muiden asiat paremmin kuin he itse.

Tollaisessa tilanteessa kannattaa etukäteen mainita että "en kaipaa neuvoja (vaan kuuntelevaa korvaa)".

Ei kaikki tiedä, mitä "tehdä" toisen tuskaa kohdatessa. Joistakin se on kiusalllista tai aiheuttaa avuttomuuden tunteita, jos kotona ei ole koskaan tunteista puhuttu.

Mutta jos ystävälläsi on tapana antaa neuvoja, voit jo avautuessasi päättää etukäteen kertoa hänelle että toivot hänen vain kuuntelevan. Tee se ystävällisesti.

Kiitos neuvostasi. Usko tai älä, olen keksinyt tuon itsekin. Olen sanonut erittäin selvästi että kaipaan kuuntelijaa, en muuta. Olen myös sanonut että en pidä neuvomisesta. Asiasta on riideltykin oikein kunnolla. Neuvojilla vain se neuvominen on niin verissä että osa ei usko millään. Ymmärrän kyllä mistä se tarve tulee, mutta se on silti raivostuttavaa.

No katsos kun sen ystävyyden pitäisi olla vastavuoroista. Ei kukaan saa mitään oksennusämpärinä toimimisesta. Neuvomisesta saa edes ongelmanratkaisun ilon ja vähän stimulaatiota aivoille.

En oikein ymmärrä, miksi haluat kuormittaa ystäviäsi murheillasi, joita et edes yritä ratkoa? Tai jos ongelma on oikeasti ratkaisematon, eihän se silloin puhumalla parane. Lisäksi on tosi väärin sitä ystävää kohtaan vuodesta toiseen märistä niistä samoista ongelmista, joita ei muka voi ratkaista.

Teit nyt kasan oletuksia minusta, etkä edes vaivautunut lukemaan mitä edellä kirjoitin. Aloit vain provoilla. Tosi typerää käytöstä.

Mutta kuten sanoin, valtaosa ihmisistä näkee punaista kun heille sanoo että ei halua neuvoja vaan kuuntelijaa. Sinullakin petti hermot tästä tiedosta. Kuten joku tuolla edellä arvioi, johtuu kai siitä että ihminen ei ole oppinut käsittelemään eikä kohtaamaan tunteita, joten tilanteessa ei sitten osata muuta kuin tyrkyttää neuvoja. Ja kun joku ei niitä kaipaa, ihminen menee hieman sekaisin.

Vierailija
291/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille ystäville yhteisesti. Jos mulla on jokin asia, josta puhun, en kaipaa neuvoja vaan kuuntelua. Puhuminen on vain tapa järjestellä omia ajatuksia. Paljastatte vaan joka kerta, miten paljon parempana itseänne pidätte. Elkää ihmetelkö jos siis en soittele itse tai kysele mihinkään. Ei jaksa aina ottaa sitä täyslaidallista paskaa vastaan.

Taidan olla autisti tai jotain, mutten ymmärrä mitä ideaa tuollaisessa valittamisessa on ja että toisen pitäisi vaan vissiin olla että "aijaa, no vooi vooi". Onko se hyödyllistä? Tuntuu paljon hyödyllisemmältä yrittää ratkaista ne ongelmat kuin vain voivotella.

Eikös tuossa aika selvästi sanottu mitä ideaa siinä on. Omien ajatusten selvittely. Ihminen haluaa ratkaista asian itse ja hänen olisi helpompaa tehdä se, jos hän saisi puhua asiasta toisen häiritsemättä neuvoillaan. Tätä tehdään terapiassakin, kyllä se toimii pienemmissä ongelmissa myös.

Itse olen tosi varovainen puhumaan asioistani, jos en ole satavarma että toinen ei ole sitä tyyppiä että alkaa tykittää neuvojaan. Kun juttu on vähän niin että en usko muiden tietävän minua paremmin miten minun asiani kannattaa hoitaa. Tämä on tietysti monelle punainen vaate. Aika moni uskoo ymmärtävänsä muiden asiat paremmin kuin he itse.

Miksi ylipäätään kerrot niitä juttuja ystävillesi, ellet halua heiltä kommentteja? Puhu vaikka hiusharjallesi.

Kuinka monelle kovapäiselle ihmiselle pitää vielä tavuttaa, miksi noita juttuja kerrotaan? Kun se on sanottu ketjussa monta, monta kertaa ja edelleen joku kyselee.

Vierailija
292/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon nähnyt kirjoitti:

Haluaisin paljastaa ystäväni miehen huumeidenkäytön. Nainen on autuaan epätietoinen siitä, että miehensä tuhonnut heidät taloudellisesti eikä ota mitään vastuuta siitä. Tulee olemaan kamala shokki, kun julkiset kulissit kaatuu. En ole ainut ystäväpiirissämme, joka tietää asiasta, mutta en kertakaikkiaan pysty rikkomaan suhdetta. Nainen on myös ns helluntalainen lapsuudestaan. Miksi minä tiedän? Koska exäni on nistin kaveri..

Sinä et ole ystävä vaan selkään puukottaja ja vahingoniloinen. Itselleni kävi tuo juuri sama. Taloudelliset ongelmat on siitä jänniä että ne pahenee koko ajan. Jokainen joka tiesi ennen minua olisi voinut pienentää vahinkoa, mutta ei tehnyt sitä. Ystäväpiiri meni samalla sitten uusiksi kun mieskin.

Vierailija
293/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No edelleenkään en tajua, sittenhän voisi puhua vaikka itsekseen tai seinälle jos toisen pitää vaan olla hiljaa ja kuunnella tai sanoa jotain voi voi.

Ei se sama ole. Puhun kuitenkin useimmiten itsekseni (en ääneen) kun tiedän miten ylivoimaisen vaikeaa se useimmille tuntuu olevan olla hiljaa ja kuunnella.

Ilmeisesti sulle kuitenkin auttaa se oman äänen kuuleminen, vai? Itselleni riittää asioiden ajattelu itsekseni, jos en halua keskustella niistä kenenkään kanssa (keskustelu on sitä, että myös se toinen saa sanoa jotain).

Oletkohan juuri niitä, joista ystäväsi avautuu täällä, että on kyllästynyt olemaan terapeuttisi?

En ole. Miksi sinua triggeröi kun sanon että kaipaan kuuntelijaa, en neuvojaa?

Vierailija
294/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että lapsiperhe-elämä ei todellakaan ole raskainta mitä ihminen voi kokea.

Vierailija
295/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja te hampaista jankkaajat. Jos hampaat reikiintyy helposti, johtui se ihan mistä tahansa, se ei ole syy olla välittämättä ja olla käyttämättä fluoria. Silloin juuri täytyy käyttää fluoria. Ja maitohampailla on väliä, koska kariesbakteeri leviää maitohampaista pysyviin hampaisiin kun sitä on reikien takia jatkuvasti paljon suussa. Teillä ei ole mitään oikeutta tuhota lastenne hampaita ja vähätellä tekoanne. Tyhmyytenne vaikuttaa lapsen purukalustoon hänen loppuikänsä.

Fluorin vaikutus ihmisten hampaiden parempaan kuntoon on aivan täysin kiistatonta ja muun väittäminen saa teidät samalle tasolle tyyppien kanssa jotka uskoo että maapallo on litteä.

Terveisin eräs, jonka vanhemmat ei huolehtineet hampaistani lapsena. En ikinä anna anteeksi enkä ymmärrä. Pahoinpitelyyn verrattava asia.

Vierailija
296/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin toi "jätä se sika"

Vierailija
297/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon nähnyt kirjoitti:

Haluaisin paljastaa ystäväni miehen huumeidenkäytön. Nainen on autuaan epätietoinen siitä, että miehensä tuhonnut heidät taloudellisesti eikä ota mitään vastuuta siitä. Tulee olemaan kamala shokki, kun julkiset kulissit kaatuu. En ole ainut ystäväpiirissämme, joka tietää asiasta, mutta en kertakaikkiaan pysty rikkomaan suhdetta. Nainen on myös ns helluntalainen lapsuudestaan. Miksi minä tiedän? Koska exäni on nistin kaveri..

Sinä et ole ystävä vaan selkään puukottaja ja vahingoniloinen. Itselleni kävi tuo juuri sama. Taloudelliset ongelmat on siitä jänniä että ne pahenee koko ajan. Jokainen joka tiesi ennen minua olisi voinut pienentää vahinkoa, mutta ei tehnyt sitä. Ystäväpiiri meni samalla sitten uusiksi kun mieskin.

Minusta on aivan ymmärrettävää että joku epäröi kertoa asiasta joka voi rikkoa ystävän parisuhteen.

Vierailija
298/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne 30 kiloa ylimääräistä vyötärölläsi, vaikka oletkin mielestäsi kovin urheilullinen, ovat seurausta jokaviikkoisesta, torstaista sunnuntaihin jatkuvasta kaljan kittaamisesta. Myös ainainen pärsaukisuus saattaa liittyä tähän harrastukseesi. Yksityisyrittäjänä saat toki pitää perjantait ja maanantait vapaapäivinä, mutta ei niistä sinulle kukaan palkkaakaan maksa.

Uniongelmat ja ahdistus on myös seurausta kalsarikännimaratooneistasi.

Enkä jaksa lukea joka perjantai-aamu töihin lähtiessäni nousuhumalaisia viestejäsi joista ei saa oikein mitään tolkkua. 

Vierailija
299/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että luomuilunsa menee välillä pahasti yli. Esim.pesevät lapsen hampaat jollain luomuhammastahnalla ja lapsen suu on täynnä reikiä. Hammaslääkäristä asiaan puuttuneet ja uhanneet tehdä lasun, josta ystävä on pahana. Ei kuulema johdu hammastahnasta vaan geeneistä, kun vanhemmillakin on reikiä. Johtuisikohan kuitenkin siitä hammastahnasta... Ei ole normaalia, että tokaluokkalaisella on ollut jo lähemmäs 20 reikää.

Lisäksi ovat koko perhe huomattavan ylipainoisia (en tiedä miten on edes mahdollista niillä luomuruuilla). Tästä tekisi mieli sanoa siinä kohtaa, kun ystävä alkaa saarnata minulle (hoikalle ja urheilulliselle) kuinka ruokani, pesuaineeni ym. ovat myrkkyä, kun eivät ole luomua.

Outo hammastahna, jos aiheuttaa reikiä.

Hammashoitajana olen nähnyt näiden luomuilijoiden tekemät tuhot lastensa hampaissa. Se on aivan järkyttävää. Se on lapsen terveyden laiminlyöntiä ja lasuja todellakin tehtiin täysin syystä.

Ja tiedoksi, että nämä "geenit" on yleinen vitsi hammaslääkäreiden keskuudessa. Sellaista ei ole kuin huonot hammasgeenit. Kiille/kehityshäiriö voi olla, mutta muuten perusterveeltä lapselta sekään ei hampaita tuhoa, kun hoidetaan oikein hammaslääkärissä ja kotona. (Omalla lapsellani oli osittaista kiillehäiriötä, joten tiedän, mistä puhun.)

Aha, no sitten oma sukuni on friikkejä täynnä. Äitini puolelta kaikilta tädeiltä omat hampaat vedettyinä ennen kolmeakymmentä. Äitini äidillä oli vain nysät keski-ikäisenä, itselläni hampaat vain murenevat pois vaikka on koko ikä pidetty huolta ja tehty hoitoja, veljen suu hajoaa myöskin vaikka ravaa hammaslääkärissä jatkuvasti. Että eipähän valehdella vaikkei yleistä olisikaan..(en koskaan pyytänyt näin pasckoja hampaita)

Ja mun tutulle nuorelle tytölle h-lääkäri sanoi, että hienosti on hoidettu, jatka samaan malliin harjaamista.

Ei ikinä pessyt hampaita, reikiä ei vain tullut. - Minä pesen aamuin illoin sekä huuhtelen lisäksi vedellä aterioiden jälkeen. Silti hampaat ihan p*skana.

Miten ihmiset on näin tietämättömiä, vaikka tästäkin on tietoa saatavilla joka puolella? Karies aiheutuu kariesbakteerista. Jos kariesbakteerin onnistuu välttämään kaksi ensimmäistä vuotta, se ei tartu enää yhtä helposti ja hampaiden pitäminen kunnossa on helpompaa. Kariesbakteeri tarttuu sylkikontaktissa, esimerkiksi lusikasta joka käy jonkun toisen suussa. Tämä on ihan perushuttua joka kaikkien pitäisi tietää. Että otti päähän kun lapset oli pieniä ja yritti suojella heitä toisten syljeltä ja aina joku mummo syöttämässä omalla lusikallaan kakkua. Karies on tartuntatauti!

Vierailija
300/2621 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon nähnyt kirjoitti:

Minusta on aivan ymmärrettävää että joku epäröi kertoa asiasta joka voi rikkoa ystävän parisuhteen.

Niin että parempi odottaa että velkaa on + 100 000 ja että tilanne paljastuu vasta sitten. Minun avioliittoni olisi ehkä voinut pelastua jos olisin tiennyt aikaisemmin. Tajusin saman tien kun sain tietää ketkä kaikki on myöskin tienneet. Ostaa vaikka prepaid liittymän ja laittaa nimettömän viestin jos on niin nynnerö ettei uskalla kertoa. Mitään parisuhdetta eikä myöskään ystävyyssuhdetta pelasteta noin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi