Mitä haluaisit sanoa ystävällesi, mutta se ei olisi OK?
Eli mitä haluaisitte sanoa, neuvo tai mielipide, josta teille aivan varmasti suututtaisiin ja katkaistaisiin välit? Minulla on ystävä jolla on kolme suurta koiraa, eikä niitä lenkitetä ollenkaan. Tekee pahaa eläinten puolesta ja niiden jätöksiä on milloin missäkin. Olen monesti vihjannut, että mennäänkö vaikka yhdessä lenkille, mutta ei. Inhottavaa, teen kohta elsun.
Kommentit (2621)
En luota sinuun enää, olet piilonarsisti joka jopa kavaltaa (tai vetää maton jalkojen alta) sopivan tilaiseeden tullen vanhalta ystävältä. Ehkä tapaan teitä pitkäaikaisia "tuttujani" jatkossa erikseen, koska en voi luottaa siihen ettei suustasi pursua jotain sellaista mikä on vain sinun ja minun väliseen keskusteluun luottamuksellisesti tarkoitettu. Tosin olen ehkä aina tiennyt jollain tasolla sinun kieroutesi, et ole oikeasti / vilpittömästi ystäväni, kateellisuuden ja siitä kumpuavan piikittelevyytesi.
Olen koittanut olla välittämättä, nyt minun pitää näköjään ollakin jo varpaillani kanssasi.
Älä juorua ihan kaikkia kuulemiasi yksityisasioita!
Älä tuijota ihmisiä. Nykyään ihmiset ovat erilaisia kuin meidän nuoruudessa. Joskus hävettää kun hän kovaan ääneen kommentoi muita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
En luota sinuun enää, olet piilonarsisti joka jopa kavaltaa (tai vetää maton jalkojen alta) sopivan tilaiseeden tullen vanhalta ystävältä. Ehkä tapaan teitä pitkäaikaisia "tuttujani" jatkossa erikseen, koska en voi luottaa siihen ettei suustasi pursua jotain sellaista mikä on vain sinun ja minun väliseen keskusteluun luottamuksellisesti tarkoitettu. Tosin olen ehkä aina tiennyt jollain tasolla sinun kieroutesi, et ole oikeasti / vilpittömästi ystäväni, kateellisuuden ja siitä kumpuavan piikittelevyytesi.
Olen koittanut olla välittämättä, nyt minun pitää näköjään ollakin jo varpaillani kanssasi.
Putosin kärryiltä totaalisesti
Haluaisin sanoa ystävälle että haluisin harrastaa sen kanssa seksiä. Mä varattu hän sinkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Putosin kärryiltä totaalisesti
Minä puolestani alan ymmärrää, miksi luetun ymmärtämisen heikkenemisestä ollaan huolissaan.
ä
Älkää ottako minuun mitään yhteyttä enää ikinä. Kyllästyin olemaan kaikkien apulainen, terapeutti ja vaikeiden tilanteiden pelastaja. Säästän jatkossa voimani itselleni ja perheelleni.
Huomasitteko koskaan, että ihmissuhteemme ei ikinä ollut vastavuoroista? Ja kyllä, ne teidän ilkeät puheet minusta selän takana on kulkeutuneet korviini. Se että olette pettyneitä siihen etten enää tanssi pillinne mukaan, on oma ongelmanne.
Olen vapaa! En ole teille mitään velkaa.
Ystävä hyvä, lopeta minun analysointini!
Kun tapaamme, sinun ei kuulu, eikä pidä kommentoida joka vaatekappalettani, meikkiäni, kampaustani, rusketustani tai mitään muutakaan. En pidä siitä. Sovitaanko niin, että sinä et kerro minulle enää kertaakaan minkälainen minä olen luonteeltani tai elämäntyyliltäni. Sinulla ei ole mitään oikeutta (eikä osaamista) käydä arvioimaan minua, vaikka olen sinua huomattavasti nuorempi. Etkö tajua, enhän minä, eikä kukaan muukaan tuntemamme ihminen tee sinulle niin, eikä kellekään muullekaan, kun tavataan. Huomaatko, että arvioit niitä piirteitä mikä sinua vähän ärsyttää, tai joista oikeastaan olet vain kateellinen. Et arvioi positiivisia piirteitä (tosin en pitäisi siitäkään).
Tässä asiassa minua ärsyttää vielä enemmän se, että et vuosiankaan saatossa ole tajunnut, etten ota mitään kantaa kommentteihisi tai sivuutan ne muutamalla sanalla tyyliin "ai jaa" ja jatkan muuhun aiheeseen. Siitä huolimatta joka kerta tavatessamme skannaat minut päästä varpaisiin ja kommentoit milloin mitäkin, onko jokin uusi tai miten sopii väreihini tms.
Mietipä itse miltä tuntuisi joutua joka tapaamiskerta jonkun ihmisen skannaamaksi, vaikka positiivisellakin tavalla? Ikään kuin sinut arvioitaisi jollain tapaa joka kerta kun tapaatte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet tuskastuttavan tylsä ja mielipiteetön. Onko sinulla lainkaan sisäistä elämää, mielenkiinnon kohteita ja itsenäisiä ajatuksia? Myötäily ja nuhteettomuus on turhauttavaa. Keskustelu kanssasi käy työstä, kuin joutuisi haastattelemaan, keskustelu ei solju luonnollisesti. Jos mielipidettäsi kysytään niin "ihan sama" tai "ihan miten vaan" ei ole vastaus. Ennen miehen löytämistä olis suositeltavaa ja kannattavaa kehittää jonkinlainen minuus ja oppia nauttimaan omasta seurastaan.
Oletko varma, ettei hän nauti omasta seurastaan? Jonkun minuutta voi olla myötäilevyys.
Olen, koska usein puhunut asiasta. Ei lainkaan viihdy itsekseen, on tylsää, ei osaa nauttia yksinolosta lainkaan. Hänen tapauksessa myötäilevyys varmaan uskoakseni lapsuudesta kumpuavaa. Turhauttavaa yhtä kaikki.
Kylläpä on rumia ajatuksia monella näistä "ystävistään". Ehkä olenkin onnekas, kun olen niin yksinäinen. Ettei joku haukkuisi minuakin täällä noin rumasti. Hyvää joulua!
Että lopettaisi idioottimaisten lankojen tekemisen eräälle työttömien mielenterveyskuntoutujien puuhasivustolle.
Vierailija kirjoitti:
Ystävä hyvä, lopeta minun analysointini!
Kun tapaamme, sinun ei kuulu, eikä pidä kommentoida joka vaatekappalettani, meikkiäni, kampaustani, rusketustani tai mitään muutakaan. En pidä siitä. Sovitaanko niin, että sinä et kerro minulle enää kertaakaan minkälainen minä olen luonteeltani tai elämäntyyliltäni. Sinulla ei ole mitään oikeutta (eikä osaamista) käydä arvioimaan minua, vaikka olen sinua huomattavasti nuorempi. Etkö tajua, enhän minä, eikä kukaan muukaan tuntemamme ihminen tee sinulle niin, eikä kellekään muullekaan, kun tavataan. Huomaatko, että arvioit niitä piirteitä mikä sinua vähän ärsyttää, tai joista oikeastaan olet vain kateellinen. Et arvioi positiivisia piirteitä (tosin en pitäisi siitäkään).
Tässä asiassa minua ärsyttää vielä enemmän se, että et vuosiankaan saatossa ole tajunnut, etten ota mitään kantaa kommentteihisi tai sivuutan ne muutamalla sanalla tyyliin "ai jaa" ja jatkan muuhun
Olen kokenut tämän- tosin toisinpäin.
Olen se keski-ikäinen jota eräs sukulainen katsoi nuorena ns ylöspäin- ihaili vaatteita ja meikkejä yms. Olihan se ihan tavallista lapsen omaista ihailua mutta kun tämä nuorempi sitten aikuistui, hän olikin epävarma itsestään ja kuvitteli minun ajattelevan hänestä negatiivisesti. Oli todella raskasta olla se jonka jokaista elettä ja ilmettä yritettiin väkisin ylianalysoida. Meni kuppi nurin kun tämä henkilö yritti väittää minun ajatelleen ja jopa sanoneen jotain negatiivista, vaikka ajatukseni olivat siihen asti olleet lähinnä positiivisia.
Haluaisin sanoa parisuhteessani, että lopeta ulkonäköni haukkuminen. Olen toivonut, että hän huomaisi, mitä hän tekee, mutta ei, hän ei tee mitään väärää. Minä olen se ' pahis'. ( eikä hän tajua vaikka sen myös sanon!)
Lopeta exieni haukkuminen. Lopeta minun kiusaaminen.
Välillä menee aikani kuunneltuani hermo. Ja se todella silloin menee. En jaksa enää.
Sanoisin, että ystäväni on paska pomo.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin sanoa parisuhteessani, että lopeta ulkonäköni haukkuminen. Olen toivonut, että hän huomaisi, mitä hän tekee, mutta ei, hän ei tee mitään väärää. Minä olen se ' pahis'. ( eikä hän tajua vaikka sen myös sanon!)
Lopeta exieni haukkuminen. Lopeta minun kiusaaminen.
Välillä menee aikani kuunneltuani hermo. Ja se todella silloin menee. En jaksa enää.
Lopeta parisuhteesi
En halua kuulla kenen miesystävä on impotentti ja millaista seksiä kukakin harrastaa. Ne ovat yksityisasioita. Jos itsekin harrastaisit joskus seksiä, niin saattaisit olla vähemmän kiinnostunut muiden sänkytouhuista. Tämä siis menee useammalle naiselle. On outoa, miten avoimesti naiset puivat sängyssä tehtäviä asioitaan.
Yhdelle työkaverille krtoisin että tekisin mielelläni hänen kanssaan kermapiirakoita.
Laita se korkki kiinni ja hakeudu hoitoon.
Pilasit elämääni vuosiksi eteenpäin.
Elämässä eteenpäin meneminen vaatii yleensä sen, että sitä katkeruutta uskaltaa tuntea ja "lietsoa". Ystävältäsi olisi toki fiksumpaa käsitellä rajuimmat katkeruuden tunteensa joko ammattiavun kautta tai kanavoimalla sitä esimerkiksi kirjoittamiseen tai kunnon hikitreeniin. Sinulla on oikeus vetää rajat sille, kuinka paljon ystäväsi katkeruutta kykenet ottamaan vastaan. Et ole hänen henkinen kaatopaikkansa etkä vastuussa hänen kokemastaan vääryydestä. Toisaalta ystävälläsi on oikeus olla katkera niin pitkään, kuin hänen oma ylitsepääsemisprosessinsa sitä vaatii. Jos et pysty hyväksymään sitä eikä ystäväsi pysty tuomaan suhteeseenne muuta kuin katkeruuttaan, niin teidän on parempi ottaa etäisyyttä toisiinne ainakin väliaikaisesti.