Mitä teette arki-iltoina töiden jälkeen?
Kommentit (169)
Tähän aikaan vuodesta käyn useita kertoja viikossa siirtolapuutarhamökilläni töiden jälkeen. Käyn myös kävelyillä. Pimeänä kautena sitä tulee lähinnä lötkötettyä sohvalla joko tvtä katsellen tai kirjaa lukien.
Vierailija kirjoitti:
Nauran kippurassa niille, joiden pitää mennä joka arkipäivä töihin.
Ei mun pidä mennä. Teen kotoa töitä, ei tarvi mennä yhtään mihkään.
Ja ilman töitä ei olisi tekemistäkään, rakastan mun työtä.
Joten ei todella pidä mennä.
Puuhailen lasten kanssa tai kotihommia.
Joskus löhöilyä jos ollu rankka pv.
Pari kertaa viikossa on omaa urheilua tai lasten harrastuksiin kuskausta vuoroin toisen vanhemman kanssa.
Vänkkään toimiston nuorille muijille ankarasti ajatellen sekä katsellen heidän insta tilejään. Ovat nuoria hyvä tissisiä ja perseisiä muijia!!!
Joka ilta sama juttu - yritämme hätistää teinit pois kotoa, että pääsemme heiluttamaan täkkiä niin, että tömisee.
Näin vanhemmiten (53v) täytyy yrittää aina kuin mahdollista, koska mistä sen tietää milloin hauskuus loppuu?
Teen lisää töitä, vien lasta harrastuksiin, käyn kävelyllä ja kuuntelen äänikirjaa, teen ruokaa, pesen pyykkiä, siivoan keittiötä. Istun sohvalla ja katson telkkaa. Plärään luuria.
Muun muassa jaan tietoa Iranin järkyttävästä ihmisoikeustilanteesta somessa.
Liikun, salia, pallopelejä, ryhmäliikuntaa, lenkkeilyä, pyöräilyä, uintia. Käyn kaupassa, syön ja katson telkkari. Istuimatyö niin pakko liikkua. Yksi välipäivä viikossa, silloin käyn esim avannossa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta teet kippuranaurun lisäksi?
Ensimmäiseksi kun pääsen kotiin, pesen kädet ennenkuin kosken kotona mihinkään.
Syön eilistä ruokaa ja lähden salille, tai jos väsyttää menen nukkumaan.
Salin tai iltapäivä unien jälkeen avaan telkkarin tai palstailen.
Klo 21-22 menen yöunille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta teet kippuranaurun lisäksi?
Nauran selkäkekkonauruja
Vierailija kirjoitti:
Muun muassa jaan tietoa Iranin järkyttävästä ihmisoikeustilanteesta somessa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/iranin-oikeuslaitoksen-johtaja-uhoa…
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/bbc-iranin-turvallisuusjoukot-varas…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen opettaja, joudun kotihommina ilmaiseksi tekemään töitäni iltamyöhään. Hoitajat ehtivät muuhunkin.
Häpönhöpön, etkö muka tiennyt, että opettajan hommiin kuuluu kotityöt?
Vierailija kirjoitti:
Teen ruuan, makaan silmät ristissä ja katon ohjelmia, nukun päänsäryn kourissa. Kahtena iltana viikossa kuljetan lapset harrastukseen ja samalla käyn kaupassa. Miksihän on joka ilta pääkipeä töiden jälkeen, vapaapäivinä ei ikinä :(
Onko töissä sisäilmaongelma? Stressi? Liikaa ruudulla olemista?
No eipä uskois, että tämä on joku perhepalsta! Kuulostaa enemmänkin sinkkujen palstalta, kun kukaan ei tunnu tekevän lastensa kanssa yhtään mitään, paitsi harva sanoo laittavansa niille sentään ruokaa! Ei ihme, että nykylapset on niin surkeita tapauksia!
Töuden jälkeen käyn kävelyllä/uimassa. Laitan iltapalan. Katson Salkkarit/surffaan netissä. Siivoan ja kuuntelen äänikirjaa. Menen nukkumaan 23:30. Herätys 8:20.
Vierailija kirjoitti:
Vedän ensin käteen ja sitten lärvit.
LOL.
Pitkä työmatka ja vuorotyö kuluttaa, nyt vihdoin vapaa viikonloppu, nukuin 13 tuntia, lämmitän saunan, syön ja menen nukkumaan. Huomenna ehkä sitten jotain kivaa. Tosin pitää mennä ajoissa nukkumaan että ma jaksaa nousta 3.30. Arkisin ei töiden jälkeen jaksa kuin syödä ja mennä nukkumaan, ehkä pieni kävely taskulampun kanssa.
TOSISETÄMIES kirjoitti:
Vänkkään toimiston nuorille muijille ankarasti ajatellen sekä katsellen heidän insta tilejään. Ovat nuoria hyvä tissisiä ja perseisiä muijia!!!
Ihmettelin jo, missä ketjun typerin tyyppi luuraa, outoa, jos ei joku tuu munaansa tarjoamaan TÄHÄNKIN aloitukseen
sinähän se. Ällötys!
Minä olen perhepäivähoitaja. Työt saattavat alkaa 6.45 ja jatkua 16.30 saakka. Töiden jälkeen kun lapset on haettu, pesen vessan ja imuroi n. Keitän voitonkahvit ja kerään vähän voimia.
Lämmitän klo 17 aikana ruokaa perheelle, läksyjen teko/wilmaa. Kuskaan lapsia jos tarvii, muuten käyn tunnin lenkin. Kauppareissua( joutuu käymään usein) pikku iltapala ja ulkosauna. Arkena en seuraa sarjoja, mutta viikonloppuna sitten. Kesällä hoidan puutarhaa.
Joku saattaisi pitää tylsänä tätä elämää, itsekin välillä. Nyt ajattelen, että tässä maailmantilanteessa olen etuoikeutettu tylsän elämäni kanssa. Arjen pikkuhetket